Digitale avspillere Det Ultimate CD drivverk til betalbar pris - finnes det ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.012
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjøpte en Esoteric X03 sacd og bruker den som drivverk. Er ganske sikker på at Esoteric vet hva de gjør
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Jeg kjøpte en Esoteric X03 sacd og bruker den som drivverk. Er ganske sikker på at Esoteric vet hva de gjør
    ja har god erfaring med Esoteric jeg og , blir litt trist når jeg ser mye av nåtidens transporter :rolleyes: uansett hvor praktiske og effektive dem måtte være ;) Esoteric p2s fra 94 fra den riktige transformers/transport tia ;D
    Mvh
    IMG_0974.jpg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    og en transport som får alle dagens transporter til å se nermest ødelagte ut uansett pris,,,Esoteric P-0-s :)
    Mvh
    1462575158542551211.JPG
    1462575161596063308.JPG
    1462575161926274207.JPG
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    964
    Torget vurderinger
    7
    Men så var det navnet på tråden igjen, da!?:rolleyes:
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.899
    Antall liker
    4.384
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Men så var det navnet på tråden igjen, da!?:rolleyes:
    sorry klarte bare ikke holde meg :rolleyes: vet desverre ikke om jeg kunne levd med et drivverk til en betalbar pris :rolleyes: men forøvrig så kan man få gode Esoteric spillere med bunnsolide drivverk til underkant av 20k her til lands :)
    Mvh
     

    sbf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Innlegg
    178
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    1
    Evt hva er å anbefale nå om dagen, bortsett fra Gryphon og Pro-ject? Om man ser bortifra at spilleren ikke kan fikses når den ryker om 10 år.. Rega Saturn R?
    Luxman lager sine egne. Bør vel forhåpentligvis medføre deletilgang.
    Jeg er meget nøgd med min
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    sorry klarte bare ikke holde meg :rolleyes: vet desverre ikke om jeg kunne levd med et drivverk til en betalbar pris :rolleyes: men forøvrig så kan man få gode Esoteric spillere med bunnsolide drivverk til underkant av 20k her til lands :)
    Mvh

    Men kan de repareres? Kan fort være 20k rett ut av vinduet....
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Det er få som lager dedikerte CD-drivverk lengre, så denne Pro 8 er velkommen. Et problem med dyre CD verk er at delene er ute av produksjon etter relativt kort tid. De fleste dyre CD-spillere/verk med noen år på baken er umulig å reparere lengre. Husk det, dersom du er i markedet for en eldre high-end spiller. De er i praksis ganske verdiløse; laseren varer ikke evig...
    Fremdeles selges det CD spillere til over 100 000kr hvor det er umulig å skaffe reservedeler.
    Ser også noen av disse kinesiske produsentene selger verk med kopi av Philips CD drivverk som daterer til 80-tallet. De sto i sin tid i de billigste spillerne. Hvorfor disse verkene skulle være spesielt gode eller high-end er uklart for meg, til tross for flotte kabinetter....
    Tja, noen gode poenger i innlegget.
    Samtidig kjenner jeg meg ikke helt igjen, all den tid jeg har et par gode erfaringer med såkalte "kinaprodukter".
    Min trapp har gått fra en Coplandspiller, via en Esotertic, så til Bada HD26, før jeg endte opp med den rene drivverket jeg bruker i dag.
    Og sistnevnte er det beste drivverket lydmessig, for spillerne har prestert bedre og bedre utover i rekken.
    Ser man så på pris vs prestasjon, vil jeg hevde at den spilleren som kommer klart dårligst ut, er Esotericen. Villedende nypris på denne var 30k, men ble vel satt ned til drøyt 20k etterhvert. At denne så til de grader blir banket ned i støvlene av min "kinamikkspiller" med et eldre Philips drivverk, gjør at jeg føler at sistnevnte er/var et godt kjøp. Det var også Badaen, selv om den som drivverk får juling av min nåværende. Og de to siste spillerne jeg har dratt i hus, har ikke kostet mange høvdingene. Hvis hukommelse står meg bi, kostet Badaen ca 5k, mens mitt nåværende drivverk kostet ca 6k.
    Og så langt er det ikke noe som tilsier at mitt nåværende drivverk skal ha noen svakheter konstruksjonsmessig....og reservedeler bør være tilgjengelig til hyggelige priser på ebay...

    mvh
    Proffen
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Det finnes ingen support på Philips drivverkene lengre. Finner du noe på e-bay er det "new old stock" (tvilsomt om det finnes mer igjen) eller kinakopier med tvilsom kvalitet. Disse kinalaserne til Philips du får på e-bay virker som regel ikke....
    Har sjøl en Philips PRO2 basert CD spiller til 40 000kr. Kan sendes rett på skraphaugen. Philips stoppet å levere disse i 2012. De mer folkelige verkene lenge før den tid.
    Ser på diverse forum fortvilte Accuphase eiere (og andre) med svinedyre CD spillere som ikke kan repareres. Laseren er fra Sony.
     
    Sist redigert:

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    Det finnes ingen support på Philips drivverkene lengre. Finner du noe på e-bay er det "new old stock" (tvilsomt om det finnes mer igjen) eller kinakopier med tvilsom kvalitet. Disse kinalaserne til Philips du får på e-bay virker som regel ikke....
    Har sjøl en Philips PRO2 basert CD spiller til 40 000kr. Kan sendes rett på skraphaugen. Philips stoppet å levere disse i 2012. De mer folkelige verkene lenge før den tid.
    Ser på diverse forum fortvilte Accuphase eiere (og andre) med svinedyre CD spillere som ikke kan repareres. Laseren er fra Sony.
    Gjelder dette også for nyere Accuphase modeller?
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    964
    Torget vurderinger
    7
    Har selv en Ayon cd-s2. Produsert i 2011, trur jeg. Med Cd-pro 2 drivverk. Men dette er altså et Stream Unlimited(gamle Phillips-folk) drivverk basert på cd-pro 2. Og Stream Unlimited er altså nå de som står bak utviklingen av cd-pro 8.. Betyr dette at drivverk fra Stream Unlimited fortsatt kan repareres, tru?:rolleyes:

    Leste dette om Ayon sitt drivverk cd-t II:

    As with the previous model the CD-T II contains the legendary Philips drive CD PRO2, which
    is no longer produced since quite a while. I thought. But Gerhard Hirt told me that even
    before end of production Philips had outsourced the production to a small manufacturer
    producing this drive still today in small quantities. For reasons of capacity probably only for a
    manageable number of customers.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Jeg får hente frem denne tråden igjen , da avgjørelsen er tatt - og jeg har sannsynlig kjøpt mitt siste drivverk ( hvis ikke jeg blir over 100 med hørselen i behold :)

    Kandidaten var hele tiden på toppen av min relativt korte liste , og for min egen del føler jeg at jeg gjorde det rette valget.

    Beskjeden i størrelse, men utstyrt med neste generasjons drivverk fra folkene bak noen av de legendariske Philips drivverk. Dette er redesignet fra bunnen av med nytt servokretsløp og det hele. Verket blir å finne i flere spillere fremover, men så langt vet jeg bare om Gryphon som koster mer enn 10 x dette. (Gryphon er en komplett spiller).

    Altså - Pro-ject CD BOX RS 2 T , her på plass i min stereostue. Står mer skrevet i bloggen min under anlegg.
    Ser ingen som selger denne i Norge. Hvor har du kjøpt? Pris?
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.921
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Jeg får hente frem denne tråden igjen , da avgjørelsen er tatt - og jeg har sannsynlig kjøpt mitt siste drivverk ( hvis ikke jeg blir over 100 med hørselen i behold :)

    Kandidaten var hele tiden på toppen av min relativt korte liste , og for min egen del føler jeg at jeg gjorde det rette valget.

    Beskjeden i størrelse, men utstyrt med neste generasjons drivverk fra folkene bak noen av de legendariske Philips drivverk. Dette er redesignet fra bunnen av med nytt servokretsløp og det hele. Verket blir å finne i flere spillere fremover, men så langt vet jeg bare om Gryphon som koster mer enn 10 x dette. (Gryphon er en komplett spiller).

    Altså - Pro-ject CD BOX RS 2 T , her på plass i min stereostue. Står mer skrevet i bloggen min under anlegg.
    Ser ingen som selger denne i Norge. Hvor har du kjøpt? Pris?
    Den kan bestilles hos de fleste Pro-ject forhandlere. Jeg kjøpte min hos Audio Aktøren. Neby som er importør skal ha både sort og blank på lager. Veil pris er 26 K . Her i sort. For ordens skyld - jeg er ikke tilknyttet Audio Aktøren , Neby eller noen annen bransjeaktør. Men når det dukker opp et produkt med såpass oppsiktsvekkende egenskaper så deler jeg mine opplevelser.

    producto-30439-61.jpg
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.921
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Grattis - Jay's er et velbygget og sikkert bra drivverk. Stiller gjerne drivverk og anlegg til test jeg :) Ellers ser det ikke ut til å mangle godsaker på alteret ditt !
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.000
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Takk for hyggelige ord :) Ja, Jay's er bygd som den berømte tanksen. Låter bra gjør den også. Foreløpig synes jeg god gammeldags CD låter bedre enn å spille høyoppløste 192/24-filer via laptop og harddisk. Synes det er mer sprut oppover, og bassen låter bittelitt varmere og ikke så "digital". For øvrig ingen tvil om at Hdmi-kabel slår Aes/ebu her.
     

    btolli

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    323
    Antall liker
    168
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke hyggelig å lese at så menge dyre og ikke alt for gamle cd-spillere ikke kan repareres.
    Jeg har i alle fall ett unntak: ARC. Kjøpte for flere år siden en ARC CD3 mk.II (2005 modell) her på brukten til, om jeg ikke husker feil, 13000 kr. Den virket et par år før den
    begynte å fuske. Jeg kontaktet ARC og de sendte et nytt drivverk til servicefirmaet i Norge. De byttet drivverk og gikk over hele spilleren. Den har fungert
    suverent de siste åra. Jeg betalt 6000-7000 kr for reparasjonen, og synes jeg har fått en helt super spiller til ca.18 -19000 kr. Jeg regner med den kan brukes i mange år fremover!
    ARC reparerer fremdeles disse spillerne, unntatt CD2 uvisst av hvilken grunn (annet drivverk?). Dette viser at noen produsenter tar ansvar for sine eldre produkter.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    As with the previous model the CD-T II contains the legendary Philips drive CD PRO2, which
    is no longer produced since quite a while. I thought. But Gerhard Hirt told me that even
    before end of production Philips had outsourced the production to a small manufacturer
    producing this drive still today in small quantities. For reasons of capacity probably only for a
    manageable number of customers.
    Stiller meg tvilende til dette, medmindre noe har skjedd nylig. Prøvde å fa tak i laser og/eller nytt PRO2 verk i fjor, og de var ikke å oppdrive i hele verden (dvs laseren finnes kopi av fra Kina, men hadde jeg gjort hjemmeleksa og lest diverse forum, hadde jeg funnet ut at de ikke virker - og spart de pengene). Ett unntak; fant new old stock verk i USA til kr 12 000, som er en latterlig pris.....
    Du kan selvfølgelig finne brukte verk, om du tar sjansen på det....
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Grattis - Jay's er et velbygget og sikkert bra drivverk. Stiller gjerne drivverk og anlegg til test jeg :) Ellers ser det ikke ut til å mangle godsaker på alteret ditt !
    Sist jeg sjekket brukte Jays Philips CDM4 verk. Det stammer fra siste halvdel av 80-tallet. Ble brukt i en haug rimelige spillere.Tviler på om det finnes nye original verk derute lengre. Antagelig kinakopi.
    Philips lage gode verk, bevares. Men dette er ikke high-end greier - det ble opprinnelig brukt i entry level produkter.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke hyggelig å lese at så menge dyre og ikke alt for gamle cd-spillere ikke kan repareres.
    Jeg har i alle fall ett unntak: ARC. Kjøpte for flere år siden en ARC CD3 mk.II (2005 modell) her på brukten til, om jeg ikke husker feil, 13000 kr. Den virket et par år før den
    begynte å fuske. Jeg kontaktet ARC og de sendte et nytt drivverk til servicefirmaet i Norge. De byttet drivverk og gikk over hele spilleren. Den har fungert
    suverent de siste åra. Jeg betalt 6000-7000 kr for reparasjonen, og synes jeg har fått en helt super spiller til ca.18 -19000 kr. Jeg regner med den kan brukes i mange år fremover!
    ARC reparerer fremdeles disse spillerne, unntatt CD2 uvisst av hvilken grunn (annet drivverk?). Dette viser at noen produsenter tar ansvar for sine eldre produkter.


    Når var dette? Som sagt sluttet Philips å levere Pro2 i 2012. ARC sitter sikkert på et lager av drivverk og jeg synes ikke at prisen for reparasjonen var ublu. Imidlertid ville jeg ikke kjøpt en Pro2 basert spiller i dag. ARC utstyrte CD-spillerne sine med Pro2 verk fra og med CD3. CD1 og 2 brukte et annet og simplere verk
     
    Sist redigert:

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.257
    Antall liker
    2.494
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Hvis jeg anskaffet meg et drivverk i dag, ville jeg kjøpt en ekstra laser osv samtidig. Man dobler jo levetiden.
     

    btolli

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2005
    Innlegg
    323
    Antall liker
    168
    Torget vurderinger
    2
    Til Voff: Det er vel 2-3 år siden. PÅ ARCs hjemmeside står det at de tar service på CD-spillerne, unntatt cd 2. Cd 1 vet jeg ikke noe om, men den er vel en eldre konstruksjon. Det går an å sende en mail til ARC for å undersøke om de har et lager drivverk. Det regner jeg med siden det ikke står noe annet på selskapets serviceside. Prisen i dag vet jeg ingenting om, så det er ikke sikkert det er særlig lønnsomt å reparere et eldre ARC-spiller nå lenger. Men om en finner en defekt ARC-spiller til en rimelig penge, kan en vel få en billig og god spiller ut av den? Jeg regner med at en slikt drivverk bør holde minst 10 - 15 år. At dette er gode spillere, er det vel ingen tvil om?
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    964
    Torget vurderinger
    7
    Mener å ha lest at Isis-spillerene til Rega blir laget med dobbelt sett drivverk. Dvs at Rega har et drivverk til hver eier liggende i hylla :)

    Peter Qvortrup fra Audio Note har også hamstret drivverk til sine spillere, så eiere av spillerne der er også garantert service.

    Selv sendte jeg mail til Ayon i dag tidlig, og fikk svar i løpet av en time. På en søndags morgen :) De sa "No worries. We have parts for the Cd-pro2 for the next fifteen years. Just ask Duet if you need help:)"

    At Burr & Brown sine 1704-chips er utgått er også kjipt. Men det er en annen historie!
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    De er fint hvis produsenter holder lager på deler til CD-spillerne. Tror gjerne at enkelte har hamstret drivverk da nye er helt forsvunnet fra e-bay. PRO2 er ikke lengre å få tak i ny. Begrenset til ikke-fungerende dele-verk til over 1000kr eller "refurbished" (les brukt, men fungerer) til opptil 8000kr.
    Vi får satse på at de som sitter på lageret ikke øker prisene pga leveringssituasjonen. Ser at disse PRO2 kinalaserne, som forøvrig ofte ikke fungerer, har økt i pris fra 170kr til 1400-2000kr. Sier litt om situasjonen. Kan fort bli billigere å kjøpe nytt.....
    Merk at det finnes forskjellige generasjoner PRO2 derute som bruker forskjellig laser. Typebetegnelse står på verket.
     
    Sist redigert:

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    964
    Torget vurderinger
    7
    Men er det egentlig et problem? Drivverkene går vel egentlig ikke føyken, men laserne. Og de er vel å få tak i? Selv er jeg forøvrig så happy med min Ayon-spiller at jeg bruker den som dac mot nesten hva som helst der ute. Cd-pro2-drivverket er å regne som en bonus i boksen :)
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Laserne er i praksis ikke få tak i. Det selges lasere til PRO2 men det er kopier, og de fleste får dem ikke til å virke (jfr diverse forum). Prisene har forøvrig økt mye siste året. Man kan jo kjøpe en hel haug og håpe at noen virker.....
    Brukte lasere finnes dersom man tar sjansen.....
    Forøvrig er det ikke vanskelig å bytte laser på PRO2. En halvtimes arbeid. Ingen lodding....
     
    Sist redigert:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.932
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Skiftet nettopp i min Marantz SA-11 spiller men det var på nød å neppe en fikk tak i laser :( Ikke mange år gammel

    mvh
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Skiftet nettopp i min Marantz SA-11 spiller men det var på nød å neppe en fikk tak i laser :( Ikke mange år gammel

    mvh

    Mye har skjedd siste året. Lasere var tilgjengelig i fjor fra Kina til under 200kr. Men som sagt er det et sjansespill med hensyn på om de fungerer og/eller faktisk er nye.
    Siste versjon av PRO2 verket (VAU 1254/31) var også mulig å skaffe nytt for ett år siden til ca. 6500kr (+moms og frakt).
     

    tom-a

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2003
    Innlegg
    165
    Antall liker
    447
    Torget vurderinger
    1
    Selv kan jeg ikke se hvordan seriøse produsenter av CD spillere / transporter skal kunne unngå å bruke Stream Unlimited CD-pro 8 i fremtiden hvis de skal konkurrere i toppsjiktet. Den er SÅ god . Bare se anmeldelser av Gryphon Ethos CD spiller til 360.000 kroner .
    Hei Soundscape,

    Hos meg er det CD som i stor grad gjelder, så har vurdert en CD-transport en tid. Vurderte Jays, men leste så testen til Guttenberg som det er linket til her i tråden, samt dine kommentarer. Takk for tips, leste litt mellom linjene her i det som er sitert over, og anskaffet RS2 T'en idag. Jeg har nå lyttet noen timer (over coax), og det må sies at denne Pro Ject-transporten med det nye drivverket tar CD-avspilling til et helt nytt nivå! (så PJs egenreklame stemmer - "The CD Box RS2 T takes playing standard Red Book Audio CDs to perfection" :))! Dette lyder analogt, usedvanlig oppløst, velbalansert og med en helt enestående fornemmelse av ro. Veldig, veldig imponert og veldig gøy!*

    Mvh, tom-a
     

    tom-a

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2003
    Innlegg
    165
    Antall liker
    447
    Torget vurderinger
    1
    Pro-Ject RS2 T:

    Supports: CD, CD-R, CD-RW (finalized) and Hybrid-SACD
    Digital outputs:
    AES3: 1 x balanced (AES/EBU) on XLR connector
    S/PDIF: 1 x optical (TOSlink®)
    1 x coaxial (RCA socket)
    I2S + Master Clock: 1 x HDMI connector
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.921
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Selv kan jeg ikke se hvordan seriøse produsenter av CD spillere / transporter skal kunne unngå å bruke Stream Unlimited CD-pro 8 i fremtiden hvis de skal konkurrere i toppsjiktet. Den er SÅ god . Bare se anmeldelser av Gryphon Ethos CD spiller til 360.000 kroner .
    Hei Soundscape,

    Hos meg er det CD som i stor grad gjelder, så har vurdert en CD-transport en tid. Vurderte Jays, men leste så testen til Guttenberg som det er linket til her i tråden, samt dine kommentarer. Takk for tips, leste litt mellom linjene her i det som er sitert over, og anskaffet RS2 T'en idag. Jeg har nå lyttet noen timer (over coax), og det må sies at denne Pro Ject-transporten med det nye drivverket tar CD-avspilling til et helt nytt nivå! (så PJs egenreklame stemmer - "The CD Box RS2 T takes playing standard Red Book Audio CDs to perfection" :))! Dette lyder analogt, usedvanlig oppløst, velbalansert og med en helt enestående fornemmelse av ro. Veldig, veldig imponert og veldig gøy!*

    Mvh, tom-a
    Gratulerer ! Veldig artig at flere oppdager denne lille juvelen. Jeg har spilt musikk fra morgen til kveld enkelte dager , og lyttertetthet er fullstendig fraværende. Opplever mye det samme som deg . Man føler det er fjernet støy og forvrengning man ikke var oppmerksom på før den ble borte. Da sitter man igjen med en helt stille bakgrunn , og får en mye dypere innsikt i musikken. Klang, over/undertoner (hvem sa at digital mangler harmonics ) osv- jeg hadde rett og slett ikke forventet en slik forbedring , og at digitalt kunne gjengis så "analogt".

    Det som er synd er at veldig mange aldri kommer til å teste den , da det ikke ser nok high-end ut med sin beskjedne størrelse. Men uansett DAC, dess dyrere jo bedre så vil mange få seg en overraskelse ved å prøve ut denne. Det får være mitt siste ord i saken :)
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Selv kan jeg ikke se hvordan seriøse produsenter av CD spillere / transporter skal kunne unngå å bruke Stream Unlimited CD-pro 8 i fremtiden hvis de skal konkurrere i toppsjiktet. Den er SÅ god . Bare se anmeldelser av Gryphon Ethos CD spiller til 360.000 kroner .
    Hei Soundscape,

    Hos meg er det CD som i stor grad gjelder, så har vurdert en CD-transport en tid. Vurderte Jays, men leste så testen til Guttenberg som det er linket til her i tråden, samt dine kommentarer. Takk for tips, leste litt mellom linjene her i det som er sitert over, og anskaffet RS2 T'en idag. Jeg har nå lyttet noen timer (over coax), og det må sies at denne Pro Ject-transporten med det nye drivverket tar CD-avspilling til et helt nytt nivå! (så PJs egenreklame stemmer - "The CD Box RS2 T takes playing standard Red Book Audio CDs to perfection" :))! Dette lyder analogt, usedvanlig oppløst, velbalansert og med en helt enestående fornemmelse av ro. Veldig, veldig imponert og veldig gøy!*

    Mvh, tom-a
    Har du testet den med SACD også?
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.940
    Antall liker
    32.921
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Den spiller kun Red Book . Det står vel at den spiller hybrid SACD , som kan være litt misvisende. Du får bare spilt Red Book formatet på plata.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Er det noen som kan tysk her? Har surfet rundt på Ebay og kom tilfeldigvis over et firma som gjør en oppgradering av Audiolab 6000CDT https://www.ebay.co.uk/itm/Tuning-U...937549?hash=item262afc568d:g:CFQAAOSwvzFd9MnH

    Her listes det opp følgende:

    6000CDT

    Mechanische Bedämpfung
    Netzphasenzeichnung
    Erhöhung der Netzteil Siebung
    Austausch relevanter Elkos gegen Panasonic FC
    Zusätzliche Folienkondensatoren

    Har prøvd Google translate, men synes fortsatt det er vanskelig. Bl.a. nummer 2. Hva i helsikke er "nettfasetegning"?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn