Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.658
    Antall liker
    4.030
    Torget vurderinger
    6
    Audionord som er importør for Norge, Sverige, Danmark og Finland vil komme med priser til oss som er forhandlere så fort som mulig.

    Mvh
    Morten N.A.T


    Norsk importør virker ikke å være helt på ballen her.
    Ingenting på hjemmesiden og heller ikke noe under HFS bransjenyheter....
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.399
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Syntes nå denne routern var mest spennende da den faktisk gjør Devialetn til en all rund streamer

    Phantom høytalerne er vel neppe så aktuelt for oss som har en Devialet allerede?

    Noe for tv,n??????
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.399
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    bilde av routern

    Here is a screenshot taken from the video showing the Dialog device with its connections:



     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.595
    Sted
    Stavanger
    Litt snodig at Devialet satser på 802.11n og ikke 802.11ac med sin Dialog.
    De liker jo å ligge i forkant, teknologimessig......
     

    ksveen73

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2005
    Innlegg
    213
    Antall liker
    30
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Kabelmatching
    Har nå søkt gjennom hele tråden, og observert at det ligger veldig lite angående kabelvalg/matching her. Er det noen som har brukt litt tid på kabelvalg her? Tenker da både på strøm, høyttaler og signalkabler. Er veldig klar over at matching av kabler avhenger av alle komponentene i et oppsett, så hadde vært moro og hørt hva dere bruker av komponenter også (og ikke bare kabler).

    Kjetil
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.399
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    du finner tonnevis av tweeks og anbefalinger på
    Unofficial Devialet Chat Forum

    men som ofte før,like mange meninger som brukere :)

    har selv brukt naim sin power,bruker nå Nordost,da denne kunne leveres med plugg som passet under coveret

    Bruker Kubala Sosna ht kabler
     
    Sist redigert:

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    813
    Antall liker
    361
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Har Audience au24se ht-kabel, strømkabel (går også under coveret) og digitalkabel mellom Devialetene. Chord digitalkabel fra Oppo. Streamer alt fra PC via trådbasert ethernet, Oppoen terminerer all tvlyd.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Jeg har fått låne meg en Devialet 200 i julehelga, og har lastet ned AIR, men får den ikke opp på pcen min. Selv om jeg klikker på ikonet skjer det ikke noe. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å få det opp og gå?

    Roy
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    813
    Antall liker
    361
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Er det for å streame Ethernet eller USB?
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Jeg fikk det til. Så bare ikke Devialet-ikonet nede på oppgavelinja. Når jeg fant det, var det enkelt. Da var det bare å kjøre Devialet Air, og Wimp fra pcen, så var jeg i mål.

    Roy
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    813
    Antall liker
    361
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Da er det bare å kjøre på ;)
     
    T

    tommykh

    Gjest
    Noen som har registrert seg på Phantom listen?

    Har lest på div forum at nevnte invitasjonskode ikke er mottatt ved registrering.
    Kun mail med bekreftelse om registrering. Samt usikkerhet vedrørende om produktet skal selges via normale distribusjonslinjer til forhandlere.

    Jeg sendte Devialet mail 17.12 og en facebook henvendelse 21.12 da mail ikke ble besvart.

    Se svar her:



    • Tommy Hagen I have a question to you at Devialet:

      Who will have the opportunity to buy Phantom December 22?
      I live in Norway and are registered at the "Phantom list", I received mail confirmation from you, but not received an invitation code as it stands on Devialet.com at register.

      If Phantom is not available for purchase over the Internet from Norway on December 22, when will our local Devialet dealers get Phantom?

      Regards Tommy Hagen Je ai une question à vous que Devialet:

      Qui will have l'occasion acheter deux Phantom 22 Décembre?
      Je vis en Norvège et qui sont inscrits à la «liste Phantom", je ai reçu la confirmation de mail de votre part, mais pas reçu un code d'invitation comme il se dresse sur Devialet.com Phantom registre.

      Si Phantom ne est pas disponible à l'achat sur Internet de la Norvège le 22 Décembre, Quand nos concessionnaires de Devialet locales obtiennent Phantom?

      Concerne Tommy Hagen



      Devialet - Devialet. Ingénierie Acoustique de France.
      EN.DEVIALET.COM










      Liker · Svar · Fjern forhåndsvisning · 21. desember kl. 19:44







      • Devialet Dear Tommy, you will get the code within 24 hours.
        Regarding Phantom in the distribution network in Norway, we will let you know.
        Liker · 23 t







      • Tommy Hagen Dear Devialet, thanks for your feedback! Looking forward to receive code, and further could book Phamtom Silver.
        Liker · 20 t







      • Tommy Hagen Dear Devialet,
        Less than one hour.
        Counting down!
        Liker · 48 min







      • Skriv et svar ...











    Spennende å se om Devialet leverer innen eget tidsvindu.
     
    Sist redigert:
    P

    PacMan

    Gjest
    Viss Phantom leverer fantastisk bass så er truleg dette eit nyskapande produkt. Vert spennande å følga dette.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Nå har en 200 varmet seg opp i 17-18 timer her hjemme. De er koblet opp mot Wilson Sophia 3, som er SAM-kompatible.

    Skal ha den til over helga, så satser på å få prøvd den skikkelig i løpet av juledagene.

    Førsteinntrykket er at dette er et helt annet produkt enn D-Premier som jeg har testet tidligere. Virker som om det er langt bedre dynamikk på 200-versjonen, og den virker også å ha enda svartere bakgrunn. Spennende.

    Roy
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Nå har en 200 varmet seg opp i 17-18 timer her hjemme. De er koblet opp mot Wilson Sophia 3, som er SAM-kompatible.

    Skal ha den til over helga, så satser på å få prøvd den skikkelig i løpet av juledagene.

    Førsteinntrykket er at dette er et helt annet produkt enn D-Premier som jeg har testet tidligere. Virker som om det er langt bedre dynamikk på 200-versjonen, og den virker også å ha enda svartere bakgrunn. Spennende.

    Roy
    Hei Roy.
    Det blir spennende å høre hva du du mener om den forsterkeren.
    Jeg syntes denne låt fantastisk og må vel være et røverkjøp til prisen.
    Det blir definitivt min neste forsterker.
    Aner jeg en anmeldelse i bladet WATT på nyåret?
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Fugazi:

    Jeg er usikker på om jeg får hørt den nok til at jeg kan skrive en test på den. Har den bare på lån til i romjula, så regner med jeg leverer den tilbake førstkommende mandag. Jeg fikk den i går ettermiddag, så det er ikke mange dagene.

    Men den låter glimrende. Både med og uten SAM. Med SAM har jeg et basstrykk nedover nå som jeg ikke har hatt før.

    Roy
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    813
    Antall liker
    361
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Fugazi:

    Jeg er usikker på om jeg får hørt den nok til at jeg kan skrive en test på den. Har den bare på lån til i romjula, så regner med jeg leverer den tilbake førstkommende mandag. Jeg fikk den i går ettermiddag, så det er ikke mange dagene.

    Men den låter glimrende. Både med og uten SAM. Med SAM har jeg et basstrykk nedover nå som jeg ikke har hatt før.

    Roy
    Du må teste Devialet 400, får du mer kraft og enda svartere bakgrunn. Fikk enda mer kontroll på PMCene mine hvertfall
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Fugazi:

    Jeg er usikker på om jeg får hørt den nok til at jeg kan skrive en test på den. Har den bare på lån til i romjula, så regner med jeg leverer den tilbake førstkommende mandag. Jeg fikk den i går ettermiddag, så det er ikke mange dagene.

    Men den låter glimrende. Både med og uten SAM. Med SAM har jeg et basstrykk nedover nå som jeg ikke har hatt før.

    Roy
    Du må teste Devialet 400, får du mer kraft og enda svartere bakgrunn. Fikk enda mer kontroll på PMCene mine hvertfall
    Morten hadde dessverre bare 200 inne som jeg kunne få låne.

    Roy
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    172
    Antall liker
    491
    Sted
    Danmark
    Hei

    Har godt nok oprettet en anden tråd uden held. Derfor prøver jeg at poste her.

    Jeg overvejer Devialet 120 til mine EgglestonWorks Isabel Signature - 88 dB / 8 ohm. Mine Eggleston er relativt følsomme samt lette at drive. De har en jævn impedanskurve og dykker sjældent under 6 ohm. Så jeg tror Devialet 120 vil være nok til at drive mine højttalere. Men jeg er stadig lidt i tvivl om den har nok power når der skal lyttes ved højere volumen?

    Undre hvilke højttalere andre bruger sammen med Devialet 120 og m2 på lytterummet?
     
    Sist redigert:

    pcnr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    192
    Antall liker
    382
    Jeg har 120 og ML electromotion. Kjører SAM og synes det fungerer fint. Er sjelden jeg savner mer power hjemme. Åpen løsning på cirka 30kvm, men selve stuedelen der anlegget står er på cirka 15 kvm.
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    618
    Antall liker
    78
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Hei Roy

    kom du fram til en konklusjon på Devialeten? Likte du den?
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Hei Roy

    kom du fram til en konklusjon på Devialeten? Likte du den?
    Den låt veldig, veldig bra. Har aldri hatt så bra bass hjemme, tror jeg. Men var litt skuffa over wifien på den. Synes den hakka fælt og kutta helt ut til tider på trådløs. Virker litt rart, for da jeg kjørte Bluesound Node'n min optisk inn i Devialeten, var det ingen hakking. Til tross for at både Bluesound og Devialet-boksen var koblet på det samme nettverket.

    Har likevel ikke tatt noen endelig avgjørelse på om jeg skal bytte ut T+A-settet mitt. Må prøve en Devialet 400 først. Morten på Norsk Audio Teknikk har lovet meg å få låne når han har en ledig.

    Roy
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.399
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Opprett eget nettverk og bruk en apple router er Devialet sitt råd,hvis ikke kablet

    Lekte du deg med SAM innstillingene eller brukte du standard innstillinger ?
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Jeg forsøkte meg med å justere virkningen av SAM, men gjorde det ikke så mye. Det var mer forsøk med av og på. Klarte ikke å detektere noe negativt hos meg med SAM koblet inn.

    Får prøve kablet nettverk når jeg får Devialet 400 på lån.

    Roy
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    618
    Antall liker
    78
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Jeg plages også med air tilkoblingen. Ruteren må stå veldig nær enheten. Nå bruker jeg kablet ethernet tilkobling.
     

    JESPER-HOLBERG

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Innlegg
    172
    Antall liker
    491
    Sted
    Danmark
    Jeg har 120 og ML electromotion. Kjører SAM og synes det fungerer fint. Er sjelden jeg savner mer power hjemme. Åpen løsning på cirka 30kvm, men selve stuedelen der anlegget står er på cirka 15 kvm.
    Mange tak for information. Er ikke i tvivl om at du har power nok. Dine ML Electromotion er også mere følsomme end mine Egglestons. Men det er rigtig spændende at høre om andres erfaringer med 120 :cool:
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.570
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Har du testet med alle wifi-formatene? Hvorfor ikke bare bruke ethernettkabel? Det vil i alle tilfeller være mer stabilt.

    Jeg plages også med air tilkoblingen. Ruteren må stå veldig nær enheten. Nå bruker jeg kablet ethernet tilkobling.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.379
    Antall liker
    3.551
    Torget vurderinger
    49
    hos meg var det like mye hakking/ustabilt med ethernet kabel.
    Forstod det var pga at samme sender mottaker ble brukt selv om det var kablet, noe som sier meg at det er et software problem.
    Jeg kjørte AES/EBU fra Bryston Bdp2, dette fungerte bra for meg, kunne ikke høre noe lydforbedringene med Devialet AIR, snarere motsatt.
    Forstår det har skjedd mye siden jeg hadde Devialet, noe som gjør at jeg nok bør teste en på ny før jeg uttaler meg for mye.
    Dette er avtalt, og regner med og teste en på nyåret.
    Har 2 par SAM ready høyttalere, så det blir spennende.
     

    MortenHM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2011
    Innlegg
    75
    Antall liker
    29
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    8
    Nettkontakt til Devialet

    Er det noen som vet om denne kan brukes på Devialet, hvis dekslet ikke er på. Med deksel på er det vel ikke håp.

    PM Audio

    Furutech FI-50 R
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn