Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    MusicBear

    Gjest
    Kan en som kun har lest om Davaliet, titte innom og spørre om greiene virkelig låter like bra som transistor til samme pris?

    Mulig jeg spør dumt, men slike sobre apparaturer kan jo like gjerne kjøpes som følge av sin soberhet og mange flotte bruksmåter - som kun vurdert ut i fra lyd. For det jeg vet. Som smykker, som like mye kjøpes ut i fra design som antal gram edelt metall.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Kan en som kun har lest om Davaliet, titte innom og spørre om greiene virkelig låter like bra som transistor til samme pris?

    Mulig jeg spør dumt, men slike sobre apparaturer kan jo like gjerne kjøpes som følge av sin soberhet og mange flotte bruksmåter - som kun vurdert ut i fra lyd. For det jeg vet. Som smykker, som like mye kjøpes ut i fra design som antal gram edelt metall.
    få en prøve lyt, og du får svar på spørsmålet.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    799
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Kan en som kun har lest om Davaliet, titte innom og spørre om greiene virkelig låter like bra som transistor til samme pris?

    Mulig jeg spør dumt, men slike sobre apparaturer kan jo like gjerne kjøpes som følge av sin soberhet og mange flotte bruksmåter - som kun vurdert ut i fra lyd. For det jeg vet. Som smykker, som like mye kjøpes ut i fra design som antal gram edelt metall.
    For meg som bruker alle inngangene med to x phono og resten digitalt og med SAM Osv så kan jeg ikke se noen konkurrenter i nærheten av prisen. Se bort fra designelementet og du sitter igjen med en tvers igjennom fantastisk forsterker.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Er Air 3 stabilt hos alle som bruker det? Har vurdert en 200 i over et år, men det er ikke aktuelt før Air er helt stabilt. Noen Roon og Air brukere her?
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Er Air 3 stabilt hos alle som bruker det? Har vurdert en 200 i over et år, men det er ikke aktuelt før Air er helt stabilt. Noen Roon og Air brukere her?
    Her er Air dønn stabil. For meg var aldri air viktig da jeg kjøpte D200. Hvorfor er det så viktig for deg? 😉
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Ønsker å kutte ned på antall bokser og vil ha mest mulig i en boks. Slipper også å tenke på usb/spdif problematikk ved bruk av ekstern streamer, samt kostnader ved kjøp av en bra ekstern streamer.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Hei, holder på med at pakke devialet 200, da vi skal til Oslo og konfigureres til en 400 og en tanke slog ned i mig.
    Aldrig tidligere har et produkt, fremkalt en så over vælgende ejer glæde,- hos mig.

    Ser der ligger er par stykker på brugt børsen, og skal ærlig indrømme, at jeg simpelhen ikke sjønner, hvad ejerne av disse holder på med!
    Men nå skal du selge dine?
     

    Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Ønsker å kutte ned på antall bokser og vil ha mest mulig i en boks. Slipper også å tenke på usb/spdif problematikk ved bruk av ekstern streamer, samt kostnader ved kjøp av en bra ekstern streamer.
    Hvis AIR er den viktigste kriteriet for kjøp av Devialet ville jeg kanskje droppet den. Fort gjort å bli skuffet da
    Min ærlige mening etter alt tullet det har vært. Men når vi snakker om lyd og musikalitet denne blanke badevekta leverer finner du ingen konkurrenter under 100x 😉
     

    MortenHM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2011
    Innlegg
    75
    Antall liker
    29
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    8
    Er Air 3 stabilt hos alle som bruker det? Har vurdert en 200 i over et år, men det er ikke aktuelt før Air er helt stabilt. Noen Roon og Air brukere her?
    Kjører Roon på MacMini, AIR3 med ethernet kabel (via samme switch) til Devialet.
    Har ikke helt fått til AIR tidligere og da vært mer fornøyd med lyden via USB-kabel. Dessverre var det forskjell på USB-kabler, og måtte legge i noen tusen i kabel. Toppmodellene til Audioquest og Chord best av de jeg testet, sammen med prototype fra Doxa.
    Med AIR3 snudde dette, foretrekker nå AIR3 foran overføring med USB-kabel. Vet ikke hvorfor det er slik, det virker ikke fornuftig i det hele tatt å la lydsignalet gå via nettverkskabler og switch. Men et klart løft i lyden ble det:) Har hørt at dette kan ha med den superviktige klokkingen (jitter) å gjøre, da dette fungerer på en helt annen måte via ethernet kabel og wifi. Men jeg hører bare på resultatet - og AIR3 beta låter j.... bra:)
    AIR3 beta er stabil i 1 til 3 dager, så må jeg slå den av og på. Og da er den oppe å går igjen. Håper dette er fixet i den ferdige utgaven.
    Har stilt inn buffer osv iht anbefalingene på devialetchat.com Før jeg gjorde det så fungerte det dårlig.
    Kan spille HiRez flac, men ikke DSD - da er det bare hvit støy med svak musikk i bakgrunnen.

    Så vet vi nå at det kommer oppgradert Expert line om noe få uker. ZERO - hva de nå mener med det da. Null forvregning??
    Med oppgraderingspakker for oss eksisterende Expert eiere. Bare å begynne å spare!

    Jeg håper på Roon integrering, men det er vel under 50% sannsynlig tenker jeg. Devialet liker å ha full kontroll på det hele.
    Men jeg er veldig fornøyd med Devialet.
    Og ganske stilig å sitte med MacAir i fanget og styre det hele. I Roon til og med regulere volumet på Devialet direkte. Fiffig og praktisk.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Vet ikke om det er det viktigste, men jeg kommer nok til å streame mer og mer fremover så det er viktig at det fungerer stabilt. Planen er å bruke Roon og Tidal og kvitte meg med de fleste boksene jeg har. Litt rart at de ikke har klart å få det til da mange andre med mindre resurser klarer dette.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Er Air 3 stabilt hos alle som bruker det? Har vurdert en 200 i over et år, men det er ikke aktuelt før Air er helt stabilt. Noen Roon og Air brukere her?
    Kjører Roon på MacMini, AIR3 med ethernet kabel (via samme switch) til Devialet.
    Har ikke helt fått til AIR tidligere og da vært mer fornøyd med lyden via USB-kabel. Dessverre var det forskjell på USB-kabler, og måtte legge i noen tusen i kabel. Toppmodellene til Audioquest og Chord best av de jeg testet, sammen med prototype fra Doxa.
    Med AIR3 snudde dette, foretrekker nå AIR3 foran overføring med USB-kabel. Vet ikke hvorfor det er slik, det virker ikke fornuftig i det hele tatt å la lydsignalet gå via nettverkskabler og switch. Men et klart løft i lyden ble det:) Har hørt at dette kan ha med den superviktige klokkingen (jitter) å gjøre, da dette fungerer på en helt annen måte via ethernet kabel og wifi. Men jeg hører bare på resultatet - og AIR3 beta låter j.... bra:)
    AIR3 beta er stabil i 1 til 3 dager, så må jeg slå den av og på. Og da er den oppe å går igjen. Håper dette er fixet i den ferdige utgaven.
    Har stilt inn buffer osv iht anbefalingene på devialetchat.com Før jeg gjorde det så fungerte det dårlig.
    Kan spille HiRez flac, men ikke DSD - da er det bare hvit støy med svak musikk i bakgrunnen.

    Så vet vi nå at det kommer oppgradert Expert line om noe få uker. ZERO - hva de nå mener med det da. Null forvregning??
    Med oppgraderingspakker for oss eksisterende Expert eiere. Bare å begynne å spare!

    Jeg håper på Roon integrering, men det er vel under 50% sannsynlig tenker jeg. Devialet liker å ha full kontroll på det hele.
    Men jeg er veldig fornøyd med Devialet.
    Og ganske stilig å sitte med MacAir i fanget og styre det hele. I Roon til og med regulere volumet på Devialet direkte. Fiffig og praktisk.
    Ble litt forvirret nå, du sier du bruker Air 3 med Roon, men også at du håper på Roon integrering?
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Hei, holder på med at pakke devialet 200, da vi skal til Oslo og konfigureres til en 400 og en tanke slog ned i mig.
    Aldrig tidligere har et produkt, fremkalt en så over vælgende ejer glæde,- hos mig.

    Ser der ligger er par stykker på brugt børsen, og skal ærlig indrømme, at jeg simpelhen ikke sjønner, hvad ejerne av disse holder på med!
    Men nå skal du selge dine?
    Tja, svaret er både ja og nei.

    Jobbet lidt med ideer om følgende:

    a.Købe to potente Sub og til brug sammen m Pmc,erne og 400.

    b. selge Pmc,erne, og gå på inkøb av nogen mere let drevne høytaler. og så selge den ene av 200.

    c. Selge Pmc, beholde 400, og gå tilbage til Martin logan.

    d. Selge Hele skiddet for derefter at gå på inkøb av en Ny bil.

    e. Selge hele skittet for derefter at gå på inkøb av komplet surround anleg.

    f. Selge hele skittet,- rejse til Thailand, for at invistere i sex markedet deres.

    g. Gi fanden og beholde det jeg har,- for derefter at kontakte Legen.

    Er ikke helt klar over hvilken løsning, som vil være at foretrekke i øjeblikket, set i realation til min mentale tilstand :confused:
     

    MortenHM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2011
    Innlegg
    75
    Antall liker
    29
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    8
    Er Air 3 stabilt hos alle som bruker det? Har vurdert en 200 i over et år, men det er ikke aktuelt før Air er helt stabilt. Noen Roon og Air brukere her?
    Kjører Roon på MacMini, AIR3 med ethernet kabel (via samme switch) til Devialet.
    Har ikke helt fått til AIR tidligere og da vært mer fornøyd med lyden via USB-kabel. Dessverre var det forskjell på USB-kabler, og måtte legge i noen tusen i kabel. Toppmodellene til Audioquest og Chord best av de jeg testet, sammen med prototype fra Doxa.
    Med AIR3 snudde dette, foretrekker nå AIR3 foran overføring med USB-kabel. Vet ikke hvorfor det er slik, det virker ikke fornuftig i det hele tatt å la lydsignalet gå via nettverkskabler og switch. Men et klart løft i lyden ble det:) Har hørt at dette kan ha med den superviktige klokkingen (jitter) å gjøre, da dette fungerer på en helt annen måte via ethernet kabel og wifi. Men jeg hører bare på resultatet - og AIR3 beta låter j.... bra:)
    AIR3 beta er stabil i 1 til 3 dager, så må jeg slå den av og på. Og da er den oppe å går igjen. Håper dette er fixet i den ferdige utgaven.
    Har stilt inn buffer osv iht anbefalingene på devialetchat.com Før jeg gjorde det så fungerte det dårlig.
    Kan spille HiRez flac, men ikke DSD - da er det bare hvit støy med svak musikk i bakgrunnen.

    Så vet vi nå at det kommer oppgradert Expert line om noe få uker. ZERO - hva de nå mener med det da. Null forvregning??
    Med oppgraderingspakker for oss eksisterende Expert eiere. Bare å begynne å spare!

    Jeg håper på Roon integrering, men det er vel under 50% sannsynlig tenker jeg. Devialet liker å ha full kontroll på det hele.
    Men jeg er veldig fornøyd med Devialet.
    Og ganske stilig å sitte med MacAir i fanget og styre det hele. I Roon til og med regulere volumet på Devialet direkte. Fiffig og praktisk.
    Ble litt forvirret nå, du sier du bruker Air 3 med Roon, men også at du håper på Roon integrering?
    Ja - at Devialet kjører Roon. Ikke med med MacMini eller annen "spiller" i kjeden.
    For å få det til må oppgraderingen inkludere intern streamer i Devialet. Nå er vi avhengig av en eller annen "spiller". CD-spiller, streamer, Mac, PC, platespiller osv.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Beklager jeg er litt treg men mener du å kjøre Core på Devialet? Jeg er fornøyd om den funger er som end point.

    Skjermbilde 2016-06-11 22.42.24.jpg
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Vanlig vil vel være at benytte wifi forbindelsen fra en labtop, også spille direkte fra tidal eller tidal over Roon softvaren instaleret på labtoppen over wifi air forbindelsen.

    Lettes, mest brugervenlig, mindst kabler,- det er sådan jeg benytter systemet mit.

    Alt efter hvor man bor kan det være veldig lurt at instalere wifi ovevågnings progrem så som inSSIDer Home, for at se hva der foregår på 2,4 nettet av trafik i nærområdet.

    Her ved mig var der problemer med hakk , på kanal 11. PS benytt kanal 1, 6 ell 11. da det viste sig at der var et signal som lå nede på -90 db som kom blæsende in med op til -20db et par gange i minuttet!!, tror det er et eller andet tyveri overvågnings system ell kansje en uddateret radio ect elller lignende som er skyld i dette.

    Skiffet Wifi kanel fra 11 til 6 = problem løst. selv uden at have opgraderet softvaren til air 3

    bare vær sikker på at wifi routeren er god nok.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Selv om jeg har kjørt trådløst problemfritt selv med 192/24 med en gammel atv m/liniux så er planen å bruke kablet nettverk.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Selv om jeg har kjørt trådløst problemfritt selv med 192/24 med en gammel atv m/liniux så er planen å bruke kablet nettverk.
    Vis du benytter kablet netverk forbindese mellen labtop, pc, router, splitter, og devialet er du vel sikret til tusind mod hak, eller?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Det var det jeg lurte på etter å ha lest mye om ustabil Air selv med kablet nettverk.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Vedrøende kvaliteten av wifi netverket vil det nok være forskellig alt efter geografisk beliggendehet, det vil neppe være heldig at bo i et social bolig byggeri med mange hundrede wifi brugere i nærområdet som benytte 2,4 båndet.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Det var det jeg lurte på etter å ha lest mye om ustabil Air selv med kablet nettverk.
    Vis der er koblet op med kablet netverk, må folk som har problemer sku ha rodet det alvorlig til. eller benyttet gamle udbrugte produkter / og kabler med foreksempel dårlige kontaktet, stik, kabler.
    Nogen folk sjønner ikke at man for dårlig forbindelse vis lortet er helt fyldt op med foreksempel støv.

    En sjikkelig rengøring ville kansje avhjelpe problemet deres ;)
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    høre på Shake it up, med Boney James, Rick Braun fra Tidal over air 2 / wifi forbindelsen samtidig med at jeg kominisere med jer fra samme labtop samtidig som MSN står og snure i bagrunden.

    Ingen problemer me Hak ell udfald her.

    Musiken kan/ vil jeg anbefale.

    Sex time, så godnat herfra vi for eventuel fortsette imorgen.

    minutten ,Du ka også ringe mig, du ved hvor du finder nummeret mit, vis der er nogen spørsmål relateret til det vi har pratet om her.


    Godnat
     
    Sist redigert:

    MortenHM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2011
    Innlegg
    75
    Antall liker
    29
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    8
    Beklager jeg er litt treg men mener du å kjøre Core på Devialet? Jeg er fornøyd om den funger er som end point.
    Roon er ganske kompleks og fungerer annerledes enn det jeg er vant til. Så det tar tid å forstå og sette seg inn i. Så tenker at jeg også er ganske treg...
    Det er ikke lenge siden jeg f eks ble OBS på at jeg kan kontrollere volumet på Devialet-en direkte i Roon. Ikke vet jeg hvordan Roon kontrollerer volumkontrollen til Devialet, men det endrer seg i displayet på Devialet-en når jeg endrer volumet i Roon på MacAir jeg har på fanget. Før brukte jeg fixed max volume.

    Med RoonCore på en fremtidig streamer i Devialet så må ingen annen dings være påslått (Mac, PC, NAS ol.). Men Devialet må vel kjøre hvis jeg skal bruke Roon på et annet anlegg?
    Med Roon Endpoint installert på fremtidig Devialet streamer så er jeg avhengig av at en annen dings står på og kjører RoonCore. Da kan jeg vel like godt bruke AIR, hvis de får den til å fungere 100%.
    Hmmm.... Det er vel inge fri lunch her heller...
    Vi får se hva som skjer i ukene som kommer.
    Nå ble det nok spekulering, skal spille mer musikk og nyte litt kald drikke:)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Du kan velge å bruke volumkontroll på de enheter som støtter dette, alt. DPS Volum eller fixed volum, men dette viste du kanskje?

    Skjermbilde 2016-06-12 00.08.55.jpg
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.768
    Antall liker
    14.561
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Enda litt fra ryktebørsen angående nye Phantom. Slippdato skal være i slutten av juli, spørsmålet er da hvilken juli det er snakk om :rolleyes:
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Er Air 3 stabilt hos alle som bruker det? Har vurdert en 200 i over et år, men det er ikke aktuelt før Air er helt stabilt. Noen Roon og Air brukere her?
    Kjører Roon på MacMini, AIR3 med ethernet kabel (via samme switch) til Devialet.
    Har ikke helt fått til AIR tidligere og da vært mer fornøyd med lyden via USB-kabel. Dessverre var det forskjell på USB-kabler, og måtte legge i noen tusen i kabel. Toppmodellene til Audioquest og Chord best av de jeg testet, sammen med prototype fra Doxa.
    Med AIR3 snudde dette, foretrekker nå AIR3 foran overføring med USB-kabel. Vet ikke hvorfor det er slik, det virker ikke fornuftig i det hele tatt å la lydsignalet gå via nettverkskabler og switch. Men et klart løft i lyden ble det:) Har hørt at dette kan ha med den superviktige klokkingen (jitter) å gjøre, da dette fungerer på en helt annen måte via ethernet kabel og wifi. Men jeg hører bare på resultatet - og AIR3 beta låter j.... bra:)
    AIR3 beta er stabil i 1 til 3 dager, så må jeg slå den av og på. Og da er den oppe å går igjen. Håper dette er fixet i den ferdige utgaven.
    Har stilt inn buffer osv iht anbefalingene på devialetchat.com Før jeg gjorde det så fungerte det dårlig.
    Kan spille HiRez flac, men ikke DSD - da er det bare hvit støy med svak musikk i bakgrunnen.

    Så vet vi nå at det kommer oppgradert Expert line om noe få uker. ZERO - hva de nå mener med det da. Null forvregning??
    Med oppgraderingspakker for oss eksisterende Expert eiere. Bare å begynne å spare!

    Jeg håper på Roon integrering, men det er vel under 50% sannsynlig tenker jeg. Devialet liker å ha full kontroll på det hele.
    Men jeg er veldig fornøyd med Devialet.
    Og ganske stilig å sitte med MacAir i fanget og styre det hele. I Roon til og med regulere volumet på Devialet direkte. Fiffig og praktisk.
    Ang. Expert Zero er dette bekreftet eller rykter? Så noen som nevnte nytt steamer kort og UpnP på devialetchat.
     

    MortenHM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2011
    Innlegg
    75
    Antall liker
    29
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    8
    Er Air 3 stabilt hos alle som bruker det? Har vurdert en 200 i over et år, men det er ikke aktuelt før Air er helt stabilt. Noen Roon og Air brukere her?
    Kjører Roon på MacMini, AIR3 med ethernet kabel (via samme switch) til Devialet.
    Har ikke helt fått til AIR tidligere og da vært mer fornøyd med lyden via USB-kabel. Dessverre var det forskjell på USB-kabler, og måtte legge i noen tusen i kabel. Toppmodellene til Audioquest og Chord best av de jeg testet, sammen med prototype fra Doxa.
    Med AIR3 snudde dette, foretrekker nå AIR3 foran overføring med USB-kabel. Vet ikke hvorfor det er slik, det virker ikke fornuftig i det hele tatt å la lydsignalet gå via nettverkskabler og switch. Men et klart løft i lyden ble det:) Har hørt at dette kan ha med den superviktige klokkingen (jitter) å gjøre, da dette fungerer på en helt annen måte via ethernet kabel og wifi. Men jeg hører bare på resultatet - og AIR3 beta låter j.... bra:)
    AIR3 beta er stabil i 1 til 3 dager, så må jeg slå den av og på. Og da er den oppe å går igjen. Håper dette er fixet i den ferdige utgaven.
    Har stilt inn buffer osv iht anbefalingene på devialetchat.com Før jeg gjorde det så fungerte det dårlig.
    Kan spille HiRez flac, men ikke DSD - da er det bare hvit støy med svak musikk i bakgrunnen.

    Så vet vi nå at det kommer oppgradert Expert line om noe få uker. ZERO - hva de nå mener med det da. Null forvregning??
    Med oppgraderingspakker for oss eksisterende Expert eiere. Bare å begynne å spare!

    Jeg håper på Roon integrering, men det er vel under 50% sannsynlig tenker jeg. Devialet liker å ha full kontroll på det hele.
    Men jeg er veldig fornøyd med Devialet.
    Og ganske stilig å sitte med MacAir i fanget og styre det hele. I Roon til og med regulere volumet på Devialet direkte. Fiffig og praktisk.
    Ang. Expert Zero er dette bekreftet eller rykter? Så noen som nevnte nytt steamer kort og UpnP på devialetchat.
    Expert Upgrade Alerte
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Takk, så den ikke når jeg var inne på websiden.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Har lige sign up , så for vi se hva der dukker op.
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Hei, bruker Audirvana og prøvde settingen med upsampling til DSD men da må jeg skru opp volumet en god del. Noen som vet hvorfor?
     

    MortenHM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2011
    Innlegg
    75
    Antall liker
    29
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    8
    Oppgradering av Expert line

    Det kommer visst mer info fra Devialet i løpet av noen dager, men her er hva Devialet sier så langt:

    Devialet will very soon communicate on the evolution of its line and therefore, provide more informations about this subject.


    In the meantime, please find below the first informations about new developments and improvements you will find in this new upgrade program :

    • 5 new patents
    • New ADH Intelligence
    • New Class A Voltage Amplifier
    • New Class D Current Amplifier
    • New Power Supply
    • New Thermal Management
    • THD + noise (stereo) < 0,00025%
    • SNR improved by 2.5 dB
    • ADH loop precision multiplied by 4
    • Transient response 2x faster
    • Thermal Management 2x more efficient
    Once again, Devialet will communicate within the next days to provide more informations about it.
    ---
    Jeg forstår det slik at vi kan oppgradere dagens Expert serie, men det lukter av å bytte hele innmaten og dertil kostnad.
    Hva mener de med ZERO? Som de via bakveier slapp en teaser på. Markedsføring kan de uten tvil!
    Om det lydmessig er verdt oppgradering gjenstår å se, men så lang har ikke Devialet skuffet. Selv om det har vært, og er, utfordringer med AIR - til manges store irritasjon. Får de til AIR som stabil løsning, så blir det veldig bra. AIR3 beta gir den beste lyden hos meg så langt.
     

    K2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Tenkte at jeg vil ta med den ene 250 i sommerhuset neste uke?????? Der er ingen wifi så noen her en gode løsninger til å kunne spille fra iPad iPhone? uten å ta i bruk en minijack til phono kabel?.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    799
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Apple TV kan brukes uten nettverk så vidt jeg vet. Dvs at du streamer direkte fra offlinemateriale på paden.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    799
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Så lite. Aldri prøvd før, men tror de åpnet for muligheten for noen år tilbake som sagt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn