Lagmannsretten mener alkohol var helt nødvendig for mannen, som vant over inkassoselskapet Lindorff.
www.nrk.no
Mannen har en gjeld som inkassoselskapet Lindorff kunne kreve rett fra utbetalingene hans fra Nav.
Men reglene er slik at også mennesker som skylder penger skal kunne overleve. Derfor er penger til nødvendige utgifter, slik som mat, skjermet.
Mannen mente han også hadde behov for et daglig forbruk av alkohol, men det gikk ikke Lindorff med på, og inkassoselskapet vant saken i tingretten.
...
«I en helt spesiell situasjon som i denne saken, hvor avrusing ikke fremstår som et alternativ og det er klart uttalt av behandlende lege at alkoholkonsum er nødvendig, finner lagmannsretten at utgifter til alkohol utgjør et nødvendig behov som begrunner en høyere sats til underhold,» skriver lagmannsretten i avgjørelsen som kom 28. september
...
Behandlende lege sammenligner mannens alkoholbruk med Subutex.
«I dette tilfelle et er det faktisk slik at alkoholen er helt nødvendig for hans underhold. Uten den vil han få alvorlige komplikasjoner og hans allerede skjøre helse vil dekompensere ytterlig
Nå unge mann! Du "krenker" samtlige av landets kvinner ved å vidrebringe en slik kvinnediskriminerende vits!
Som politisk korrekt og woke person må jeg nok la meg "krenke" på vegne av landets kvinner og offentlig gå ut og "korsfeste" deg samtidig som jeg nekter deg tilgang til enhver plattform der du igjen kan gi uttrykk for slike holdninger eller om så be om unnskyldning for din synd! Din synd er så stor at den aldri kan tilgis uansett!
Hvorfor "woke" meg inntar et slik standpunkt? Hvordan i hælvete skal ellers en myk mann i fotformsko få seg et ligg??
Og da er det vel greit å vite at jeg ikke er "politisk korrekt" og langt fra woke og innbitt motstander av plattformnekt! Vitsen var god så kom bare med flere!
The current St. Francois County seal, designed in 2018 by a county commissioner who says he is "not artistically inclined," was upvoted thousands of times on Reddit's "CrappyDesign" forum.
www.npr.org
In theory, the seal of St. Francois County, Mo., has all the trappings of a normal, classic government seal: A bald eagle pictured across a waving American flag, with a Bible, cross, shovel and pickax all encircled by the text "The Great Seal of St. Francois County" and "In God we trust."
But normal, classic government seals do not typically get a lot of attention on social media.
Posted to Reddit's "CrappyDesign" subreddit over the weekend, the modest St. Francois County seal attracted nearly 17,000 upvotes and comments describing it as "free clip-art," "Adobe photoshop free trial" and "strong 'Made in powerpoint' vibes."
Og hvis du husker historien om han som holdt på å drukne og som snedte vekk en mann i robåt, en motorbåt og et redningshelikopter fordi han mente Gud ville hjelpe ham? Han druknet og klaget til Gud da kan sto ved Perleporten over hvorfor han ikke hadde blitt reddet. Og Gud svarte at han hadde sendt en mann i robåt, en motorbåt og et helikopter, så han visste ikke riktig hva mere han kunne ha gjort.
Og hvis man da ved en misforståelse avviser Guds hjelp kan det jo være at tørt krutt kan være griet å ha?
-Brannvesenet rykket torsdag ut på melding om bygningsbrann i Sirdal. Meldingene var noe usikre, men ifølge innringer skulle det brenne i Smølåsen-området, dette hadde vedkommende sett på et webkamera. Da brannvesenet kom fram til stedet, viste det seg den angivelige brannen var lysene fra skitrekket i Ålsheia.
I fjor så var det 2 stk. her i landet som vant gull på løpsdistanser i friidrett i OL, han ene satt også verdensrekord mens han andre vant selve konge distansen. Dette er noe av det største man kan gjøre innen idrett. Så klarer vi faen meg å stemme frem en skihopper som årets navn. (PS, jeg synes Maren er en flott dame og utøver, bare så det er sagt.)
Fra en sak om motstand mot kraftproduksjon i Nettavisen.
Bildet til venstre viser, som man ser, et reservoir som er demt opp. Bildet i midten viser vinduturbiner og skulle man kanskje tro at bildet til høyre viser et atomkraftverk som jeg antar er intensjonen med saken. Det gjør det Ikke (det er et kullkraftverk). Generelt er man veldig glad i å vise bilder av kjøletårnene når man skal illustrere atomkraft, men det er altså "bare" kjøletårn og de har ikke så mye med atomkraft å gjøre og kan også brukes i andre typer kraftverk eller industri. De to største atomkraftverkene i verden har for eksempel ikke disse karakteristiske tårnene.
Her er et atomkraftverk. Der det er action er under kuppelen i midten. Inni der er reaktoren.
Her er atomkraftverk i Canada. Uten kjøletårn.
Så for å oppsummere:
- man kan ha kjøletårn uten at det er et atomkraftverk
- man kan ha et atomkraftverk uten kjøletårn (de bruker da typisk en innsjø for kjøling, typisk ikke lov lengre men det er en annen sak)
Når jeg ser rundt meg nå så er jeg sjeleglad for at jeg ikke pyntet huset mitt med en haug med julelys rett etter høstferien, da måtte jeg begynt å planlegge allerede nå når og hvordan jeg skal ta det ned igjen i slutten av måneden.
Gjennom lørdag måtte politiet rykke ut til flere utforkjøringer og farlige situasjoner i trafikken på grunn av vanskelige kjøreforhold. Men politiet i Øst ble også kontaktet av flere bilister som klaget på brøytemannskapene som var ute for å rydde veiene for snø. Bilistene klaget på at...
Det skal gå for seg på mitt opphavssted på Vestlandet på onsdag. Tror ikke jeg har sett fem slike trekanter på ett sted på yr.no før. Blir i alle fall vått nok om varslene slår til.
Det skal gå for seg på mitt opphavssted på Vestlandet på onsdag. Tror ikke jeg har sett fem slike trekanter på ett sted på yr.no før. Blir i alle fall vått nok om varslene slår til.
Har alle disse her hvor jeg bor, blir spennende å se hvor det blir av alt regnet etter flere uker med frost og over en halvmeter med snø i lavlandet....
Nå er det jo blitt slik at det er automatisk gult farevarsel ved frisk bris og en snøbyge så jeg har sluttet å reagere men denne ser litt heftig ut, ikke ofte man ser den røde trekanten.
Minnet meg litt om når vi spilte kort når vi var ung - sånne kort med biler/båter/fly/tanks/tog osv. med specs og en kunne vinne runden den som hadde de beste specs.
Kanskje en burde lage et tilsvarende kortstokk med hifikomponenter
- edit- søren og! det fantes allerede!
6 uker før han dør burde Elvis sannsynligvis mye heller vært på et sykehus enn der han var, på en scene i Rapid City, South Dakota.
Han snakker ikke helt tydelig, han går ikke stødig, han husker ikke så godt, men synge og levere, gud bedre - det kan han.
Dette er sort, mektig og ørlite pompøst. Gåsehud alarmen er monumental.
Opptaket er usynk, og kvaliteten er heller laber -men gud hjelpe meg!