bambi
Æresmedlem
Har kun sett de to første sesongene en gang, men det hender jeg ser ting jeg liker om igjen. Med ordentlig gode serier er det som du sier nesten et must. Jeg finner også en god del humor i denne stilsikre og visuelt vakre serien, men tilskriver det like mye til manusforfatterne som de eminente skuespillerne og regissøren. Her er faktisk alle gode, IMO. For ikke å glemme Thomas Harris som skapte det makabre Hannibal-universet i utgangspunktet. Men jeg er selvsagt enig i at Hannibal i Mikkelsen's skikkelse er helt utmerket. Samboeren "hater" ham, hun syns han er så slem.Jeg har sett en hel del serier, og Hannibal ligger absolutt helt i toppen blant de beste.Venter på at 3. sesong av Hannibal skal dumpe ned i postkassa, og syns fortsatt dette er noe av det bedre jeg har sett av serier de siste åra. Nå er det riktignok veldig mye jeg ikke har sett, men av det jeg har fått med meg er dette altså noe av det mest interessante.
Jeg er på min tredje runde, mens kjerringa er på sin andre.
Ikke bare er den enormt givende å se flere ganger - det er nesten et krav.
Mikkelsen sin tolkning av Hannibal er i stjerneklasse. Måten han spiller på vage og subtile ansiktsutrykk får frem både latter, undring og frysninger. Det er akkurat dette som gjør den verd å se flere ganger, da man etter å ha blitt godt kjent karakteren, endelig forstår akkurat hvilke tanker og planer det gjemmer seg bak masken.
OBS: De første episodene har litt av typen "one case per episode", blandet med ok utvikling av hovedhistorien. Dette var ikke Bryan Fullers ønske, men han møtte visst nok inngå et par kompromisser.
Det er fremdeles spennende fra første sekund, men serien tok først balletak på meg etter fire-fem episoder.
Vi gleder oss uansett til å se, tror det faktisk var sesong 3 som lå i postkassa i går (har ikke åpnet den enda). Jeg skal ha advarselen din i bakhodet og justere ned forventningene, så får serien tale for seg selv når jeg ser den. Tviler på at det kan bli så altfor veldig mye feil, har så vidt snust litt på hva denne sesongen handler om og sett en trailer.Hater å bringe dårlige nyheter. Ses 3 er virkelig annerledes. Absolutt fullt sebart. Men skiller seg betraktelig fra de foregående. Borderline Refn / D Lynch.. HmmVenter på at 3. sesong av Hannibal skal dumpe ned i postkassa, og syns fortsatt dette er noe av det bedre jeg har sett av serier de siste åra. Nå er det riktignok veldig mye jeg ikke har sett, men av det jeg har fått med meg er dette altså noe av det mest interessante.
Dog stilistisk og vakkert laget!
Lurer forresten på hvor Hannibal kjøper dressene og slipsene sine.