Ser at du har et spennende anlegg, fortell om diner erfaringer og vurderinger du har gjort under utvelgelse og oppbygging. Med så mange muligheter med aktiv bi/tro amping du har mellom Sub/bass/bånd er sikkert mange som kan lære av hvordan du har gjort det. Bruker du aktiv eller passiv deling ? Deling i DSP preamp eller? Driver 833en bare båndet fra 500hz eller gjor 833 hele jobben ? Er SUbene aktive eller passive og drevet av ATI amper, setter du delar og crossover med ørene eller målinger ?? Vil være takknemlig for ditt bidrag. Har selv mulighet for biampi og subber men har ikke gått så langt ennå
Takk for interessen, BC.
Her er litt info:
'Ser at du har et spennende anlegg, fortell om diner erfaringer og vurderinger du har gjort under utvelgelse og oppbygging'
- Dette har gått seg til etterhvert. Har måttet tenke på hvordan få godlyden med de begrensningene jeg har mhp. utforming og størrelse av rom.
For å redusere ulempene er mine nåværende høyttalere for nærfelt lytting, dvs. jeg kan sitte i en likesidet trekant på 3.5m.
I tillegg krever ikke open baffle stor avstand til bakvegg og de kan (med fordel) plasseres tett i sidevegg.
'Med så mange muligheter med aktiv bi/tro amping du har mellom Sub/bass/bånd er sikkert mange som kan lære av hvordan du har gjort det. Bruker du aktiv eller passiv deling?'
- Bruker passiv deling. Har brukt biamping og da er det kult å kunne justere volum på woofere i forhold til ribbon. Da brukte jeg en 50 watter røramp til ribbon og en 250 watter (ss) til woofere. Subber (m/plateamp og XO) blir del av mains, så de er ikke stereo subber som sådan. Hjelper bare til under 50Hz da dipol basser ruller kraftig av under 40Hz pga. romstørrelsen.
Etter at jeg skiftet til kraftige monotrinn bruker jeg bare jumper i XO mellom woofer & ribbon og kjører the whole shebang fra disse.
Preamp har utganger for både mains og sub (linjesignal).
'Deling i DSP preamp eller?'
- Passiv XO.
'Driver 833en bare båndet fra 500hz eller gjør 833 hele jobben?'
- 833 driver både woofer (opptil 400Hz) og ribbon (fra 400Hz).
'Er Subene aktive eller passive og drevet av ATI amper'
- Drevet av egen plateamp (del av sub). XO/LP settes også her.
'Setter du dele og crossover med ørene eller målinger?
- Har prøvd med måling, men det funket dårlig. Ble altfor hot. Brukte dB måler (sinus) og ører (musikk).
Hope it helps.
Flere detaljer på oppfordring
PS:
Kinoen/Multikanal er ikke del av overnevnte med unntak av drift av FL & FR.