Udgangs transformeren går jeg ud fra.Ja kunne sikkert blitt bedre med litt snadderdeler,men hvilke deler er de mest kritiske med tanke på lyd.
Fungerer overaskende bra.
Vis vedlegget 580559
Ja vil tro det er den mest kritiske delen,er hammond utgangs trafoer på 300b .vurderte å bytte over til lundahl trafoen som står på kt88 forsterkeren,men var litt feil fasong på lundahl.Udgangs transformeren går jeg ud fra.
Ja transistor forsterkerer ser mye bedre ut høyere opp i khz,men nå har jeg ikke så mye peiling på scoop å slik,men håper på å lære underveis..En godt konstrueret transistor forstærker kan have ret firkant ved 100.000 kHz eller mere. Men lyden er jo det vigtigste.
EnigSiden det nå er lørdagskvelden, og jeg har fått et par små glass før jeg legger meg..... Det heter SCOPE !!! - for oscilloscope - ikke scoop - det er noe helt annet....
Bruker transformatorer fra en music angel xdse kt88,kretskortene og ledningene i forsterkeren var av utrolig dårlig kvalitet og den var klar for kondensator overhaling så da ble den demontert og trafoene brukt til 300b.Hvilken Nettrafo bruker du i 300b ampen din. Hammond?
Selger du 6080 rørene? Hvilke rør er det og hvor mange?Ikke for å rote i tråden, men jeg mener bestemt jeg har en stabel 6080 som jeg ikke kommer til å bruke...
Prøv Audiomix/ Hans. Han selger spoler fra Hammond!Sjeldent det har blitt fin lyd i de høyttalerene,men ble det nå,men litt vanskelig å høre det på video
Blir til å bestille noen spoler en eller annen plass,har bare brukt motstander nå,har brukt 30uf etter likeretter og 60uf etter motstand,så ganske mye rippel.
Ting har bare en tendens til å dukke opp i min vei,vet ikke helt hva jeg skal med det,jeg verken synger eller spillerHvor finner du slikt hen da?
Helt klart vintage,men vet ikke om det er gullSteike!! vintage gold
Takk.KUl amp Er det en en SE utgang ?
Kult å kunne lage en amp ett så rått kabinett i ren alu har du tilgamg på metall maskinering ?En annen forsterker på gang,laget av diverse alu/stål og skrot som jeg har hatt liggende,tror det blir fint etter litt lakk og foliering.
En perfekt firkant ved 100 kHz er svært U-viktig.En godt konstrueret transistor forstærker kan have ret firkant ved 100.000 kHz eller mere. Men lyden er jo det vigtigste.
TakkerKult å kunne lage en amp ett så rått kabinett i ren alu har du tilgamg på metall maskinering ?
Kan du publisere diagram ? , bare nysjerrig
Tenker at om feks forsterkere ikke måler perfekt firkant eller forvregning,men er stabil og uten hørbar støy,men spiller fint så et jo det braEn perfekt firkant ved 100 kHz er svært U-viktig.
Ja det går fint med stikksag,men bedre med sirkelsag,synes det er lettere å kappe beint.Det går fint å skære aluminium med en stiksav. Kan let holde fejl indenfor 0.5 mm. Altså så længe materialet er fra 5 mm og ned i tykkelse. Skal være fintannet klinge.
Kult , bruker den bare en av triodene , og den andre forandre kanalen ?
Jepp,et halvt 12ax7 til 1stk el84Kult , bruker den bare en av triodene , og den andre forandre kanalen ?
Det er lett å tenke fintannet på metall, men alu er mykt, så et grovtannet blad er mye mer effektivt. Husk å smøre godt så ikke tennene pakker seg.Det går fint å skære aluminium med en stiksav. Kan let holde fejl indenfor 0.5 mm. Altså så længe materialet er fra 5 mm og ned i tykkelse. Skal være fintannet klinge.