Hvis Holger Barske kan, så kan jeg!
Fant faktisk en YT-video han har laget, som viser en enklere DIY-4355 og demping sett nedenfra. Og selv om han demper alt innvendig med det som kan se ut som puter med fiberfylling, så er faktisk alle sider rundt nedre-mid kassen dempet på utsiden. Jeg har ikke funnet noe annet om dette så langt. Og er det feil så kan man lett nappe ut stifter og fjerne det...
Vel, her er en liten oppdatering. Alt ferdig dempet nå, kassene har blitt oljet for siste gang med Osmo naturell silkematt, og forsiktig polert etterpå med maskin.
Blindlokk er ferdige og satt inn, nye ordentlige plastsnepperter er på plass, pakninger til øvre mid og diskant er på plass og sikkert mere også...
Nå er det bare å gjøre ferdig kabling i morgen, samt pakninger på baksiden. Er ikke sikker på om hjul skal monteres siden de skal fraktes et stykke. Og så mangler jeg å få satt på juvelen på kronen; nye foilcals og merkeskilt. Disse venter jeg fremdeles på, og veit ikke når de kommer.
Holger og hans DIY-4355, dempet med puter!
Sider dempet her med 25mm tykkelse:
Undersiden dempet med 50mm:
Vertikal avstiver fikk også dyne over seg, slikt som originalt:
Og da regner jeg meg ferdig med demping på disse. Mulig jeg eksperimenterer litt med mine egne, og fyller opp litt mer i nedre mid-kassen. Skal sjekkes og måles uansett:
Av alle ting så hadde jeg liggende 8 stk M4 iskruingsmuttere. Brukte disse på blindlokk, og fant passende M4 skruer med senkehode, som ikke var særlig forskjellige fra originalskruene som skal brukes til diskanten på andre sida. Nå må man bare passe på å ikke blande disse skruene
Pakninger til diskant og øvre mid. Bruker som vanlig Biltema rørisolering til dette, og deler teipen opp i passende bredde.
Jeg har ikke de originale runde gummipakningene som hører til hornet, så dette får duge:
Blindlokk montert. Må nok ha en liten touch-up på de skruene etterpå. For testing brukte jeg noe gammelt jeg hadde liggende, men veldfig kjekt å ha.
Ser nå på bilde at øvre midlokk-skruene ikke er skrudd helt inn...hastverk!
Mine elementer testmontert her. Alt passer greit, omtrent likt originalene:
Og sånn ser det ut fra innsida. Hornet under er satt inn sammen med stativ, men uten driver. Den driveren er tung altså, så jeg venter med montering til stativene har fått hull til montering nede på avstiveren:
I morgen ryker de kanskje ut i garasjen slik at jeg får startet opp med mine egne 4355. Håper virkelig at det ikke tar like lang tid som på disse...