G
Gjestemedlem
Gjest
Har plantet til en hjørne av altanen med krydderurter. Satser på å kunne høste av dem jevnlig gjennom sesongen.
Så langt består dette av:
Kaffir Lime
Persille
Timian
Sitrontimian
Merian
Oregano
Salvie
Mynte, pepper
Løpstikke
Gressløk
2 sorter rosmarin
Dill
Sitronmelissse
....
Etterhvert satser jeg på å få ut noe basilikum, sitronverbena, koriander, marokkansk mynte, kjørvel... og kanskje noe annet om jeg har glemt. Kanskje en liten laurbær.
I tillegg har jeg sådd frø for diverse plukksalater og rukkola.
Skyvedør rett fra stue/kjøkken så alt er lett tilgjengelig når jeg skal bruke det.
Har også en 'Buddhas Hånd' sitrus, som hvor de svært aromatiske fruktene og skallet av dem kan brukes i mat, samt litt prydplater. På resten av altanen blir krukkene fylt med sommerblomster om litt.
Så langt består dette av:
Kaffir Lime
Persille
Timian
Sitrontimian
Merian
Oregano
Salvie
Mynte, pepper
Løpstikke
Gressløk
2 sorter rosmarin
Dill
Sitronmelissse
....
Etterhvert satser jeg på å få ut noe basilikum, sitronverbena, koriander, marokkansk mynte, kjørvel... og kanskje noe annet om jeg har glemt. Kanskje en liten laurbær.
I tillegg har jeg sådd frø for diverse plukksalater og rukkola.
Skyvedør rett fra stue/kjøkken så alt er lett tilgjengelig når jeg skal bruke det.
Har også en 'Buddhas Hånd' sitrus, som hvor de svært aromatiske fruktene og skallet av dem kan brukes i mat, samt litt prydplater. På resten av altanen blir krukkene fylt med sommerblomster om litt.
Sist redigert av en moderator: