Fått tilbake høyttalerne fra lakkerer?Her er mitt nybygg(Men de er hos lakkerer) jbl 2226 og seos 18 med jbl 2425. Blir fort kostbart dette også med rubbet. Mini dsp 2x4HD. Vis vedlegget 872091
Det blir nok ganske bra etter litt justering. Har bare holdt på en times tid men det nærmer seg absolutt noe positivt sånn lydmessigGratulerer . Og hvordan låter det?
Litt mye er nok ett riktigere ord…..Har fått med meg at 2425/6 trenger litt ekstra EQ over 10K
Fått mye hjelp av Arne?Må tynes ganske tøft i toppen. Har fått den opp litt bedre nå. Den stuper ikke så bratt. Spiller fint nå syntes jeg Tar lang tid dette. Må bare holde på litt med det Er så mye som påvirke hverandre hele veien. Men ille gøy.
Vil du vise frem EQ verdiene?
ja. Han svarer når jeg lurer på noe og hjelper meg igangFått mye hjelp av Arne?
Du snakker veldig mye TØV min gode mann......Hvis men vil have det bedste så er det tad 4003 er den eneste der kan køre 2 vejs ellers kan man dele lidt højere og bruge 2001-2002
Hva ser jeg på halv åtte der? Er ikke terminalen FELT INN??
Blir vel bra til slutt, kanskje.
Nydelige kasser!
Vis vedlegget 874220
Hva ser jeg på halv åtte der? Er ikke terminalen FELT INN??
Dette er vel nærfelts målinger ,Det Pål viser er fra lytteposisjon.Dette lover jo godt for 2425/6
super tweeter for jbl 2425h
hi everybody, i do some FR test on my 2425h (with horn) and i found that it fall about 5KHz.(see pic) the measure taken from listening position (not 1m from the horn) i looking for super tweeter for about 80$. i buy the fostex ft17, but it start to rise from 5KHz, so its not fit. i interesting...www.diyaudio.com
Vis vedlegget 874164 Vis vedlegget 874165
Hei .Hei Dalemark,Spennede at du hiver deg ut i horn verdenen
Det prosjektet til Pål G der er jo et genialt start system med 2226 i kasse på ca 150-180L og avstemt til ca 25-30hz .Seos 18 med 2425 driver.
Med feks Monacor hornet som Hornlyd har prøvd i det siste med 1" driver i bra kvalitet og samme bass så har du en rimelig inngangsbilllet til en dynamisk og morrobombe for få kroner og som lett kan utvides.
Med AL som Dsp er lettere å komme i gang.
Gratulerer Ille morroHei .
Etter litt tekning, masser av anbefalinger om å ikke gape over for mye i starten, har jeg handlet et Onken prosjekt som @trosse1 opprinnelig har bygget. Økonomisk kommer dette ut greit innafor budsjett også.
Holder på å bytte baffel da den ikke har riktig hull.
Drivere er som følger:
- Celestion ftr15 3070C
- Altec Lansing 299-8
- BMS 4538
- Jabo kh55
I tillegg må jeg bygge en 'rigg' til horn og Bms-ene.
Ja, dette blir gøy . Spent på horna. Leser litt problematikk rundt egenresonanse i dem. Mulig dette kan løses da.Gratulerer Ille morro
Lykke til med prosjektet Er fersk på dette selv men lærer jo litt hele tiden.Lydkort og Amp: RME Fireface UCX, Anaview AMS0100x2.
Er på jakt etter en Anaview AMS1000 til 3070-ene.
Ja, dette blir gøy . Spent på horna. Leser litt problematikk rundt egenresonanse i dem. Mulig dette kan løses da.
Skjønte ikke hva AL var…men vet det nåSer du har litt AL justering over 5k.