S
Slettet medlem 32125
Gjest
Noe sånt bruker jeg. Er en kurve som Arne satt opp her som ett veldig fint utgangspunkt.
Bruker også en kurve fra Arne. Har forsøkt å justere den uten hell, så den fungerer fjell.Noe sånt bruker jeg. Er en kurve som Arne satt opp her som ett veldig fint utgangspunkt.
Ja for mine subber har et annet avrullings punkt enn dine, så den target du viste over her kutter bassen på ca 40 nå det er mulighet fôr å dra den til ca 30 som kassen ruller av på...Bruker også en kurve fra Arne. Har forsøkt å justere den uten hell, så den fungerer fjell.
Hva mener du med systemavhengig Arne?
Du begynner virkelig å ha fått teken Pål . Vil dette hjelpe på lavere respons? Er ikke helt med på det med å følge kurven. Er det slik at target lett kan respondere hvis man følger kurven?Kanskje prøve å dra på en halv/en db på den på rundt 100 og det samme på 30…..
Tror du bør høre på Arne der. Tenker du bare kunne prøve litt Nå er det jo også litt sånn med dette at du «venner» deg fort til lyden, og vil fort ha mere av det gode. Her låter det stort sett bra men er dager som det låter bare dritt i mine ører. Da skrur jeg av og går opp og gjør noe annet.Du begynner virkelig å ha fått teken Pål . Vil dette hjelpe på lavere respons? Er ikke helt med på det med å følge kurven. Er det slik at target lett kan respondere hvis man følger kurven?
Helt enig. Man vil gjerne ha mere av det gode.Tror du bør høre på Arne der. Tenker du bare kunne prøve litt Nå er det jo også litt sånn med dette at du «venner» deg fort til lyden, og vil fort ha mere av det gode. Her låter det stort sett bra men er dager som det låter bare dritt i mine ører. Da skrur jeg av og går opp og gjør noe annet.
Tror jeg tar litt av dette. Det gir mening . Skal forsøke noen justeringer .Det å følge avrulling i både topp og bunn så slipper du å bruke krefter på saker som allikevel ikke kan gjengis.... Å strekke target i bunn for å få dypere bass er ikke bra, elementet blir presset til å forsøke seg på utslag som ikke er innenfor det det kan eller beregnet for, (under tuning frekvens på kasse er det null motstand og masse bevegelse uten lyd) derfor bør target følge avrulling.... Oppover etter det litt av det samme, prøve å strekke en diskant langt oppover er stort sett bortkastet...
Men du kan hente mye med korrigerings prosedyre....
JaStøy når du trekker kabler ut av AS3 og ?
Støyer da ogsåKan du flytte strømforsyning til annen plass?
Ikke til å bli klok på Bra det ble stille