Har vurdert det, men ønsker en så bra finish som mulig. Må sparkles uansett da kabinettene ikke er 100% kappet.Hadde du tenkt å legge glassfiber utvending på kabinettet for å få det glattere før lakkering?
Hva med å legge vinyltape med ønsket farge / struktur over kabinettet?
Ønsker ikke speilblank overflate. Ikke i første omgang, men kanskje senere og da er det greit å ha utgangspunktet gjennomført.Som sagt, en kan få piano finnish, men det er mye jobb.
Først må underlaget være så godt som mulig, dvs slipt & sparklet helst et par ganger.
Så legge på epoxy & glassfiber, når epoxyen er klebrig legges det på (rulles på ) et lag til. Gjenta et par ganger. Hensikten er å fylle glassfiber duken helt + et lag en kan slipe på uten å slipe ned i glassfiberen. Så skal det herde før en begynner å slipe ned. Slip med stadig finere papir, 240 eller 400 kan være opp passe som siste. Så (sprøyte) lakke med passende lakk, gjerne noen lag her også. Mattslipe forsiktig før en til sist legger på et antall lag med klarlakk, som også slipes forsiktig mellom lagene. Til sist sliping med feks 800-1200 og til slutt 2000 papir. Så polering med ordinær bilpolish.
Gjort riktig sitter en igjen med en helt speilblank finnish med en utrolig dybde i lakken.
Jeg orket ikke dette nå senhøstes, så jeg slipte & sparklet, la på epoxy, slipte litt og rullet så på 3 strøk med epoxyprimer. Det blir en knudrete finnish, men det ser helt greit ut på litt avstand. Hvis jeg gidder, så kan jeg slipe det ned til våren og legge på en slik pianofinnish. Kjenner jeg meg rett, så synes jeg nok de er helt ok som de er...
Hmm ja, er redd du sliter med å få duken rundt så skarpe hjørner. Ser at den har sluppet noen steder.Vis vedlegget 974908
Da var første kasse med glassfibervev og epoxy lagt. Fytt i katta for en jobb . La duken rundt kassa og vætet så med epoxyen. Tok uhorvelig lang tid.
Vurderer å væte kassa med skumrulle for så å legge på duken på neste. Litt red for å tilføre luft da. Noe må imidlertid gjøres for at dette skal bli enklere....
Aha, bruk rulle, det går myye raskere.Litt vanskelig å få hjørnene helt skarpe ja men det er selve vætingen som tar slik tid. Har kunn brukt pensel. Vil forsøke å ta 2 og 2 sider av gangen.
Iht West System sine instruksjoner skal man legge 3 til 4 lag før hvert lag er gjennomherdet. Tror jeg helsparkler 1 til 2 ganger etter dette ene laget for så å legge filler grunning før lakkering.
Helt sant . Gikk mye fortere, og resultatet ble gjevnere.Aha, bruk rulle, det går myye raskere.
Da lager du en target med de forandringer ønsker...Vis vedlegget 975143
Jeg har litt lite fremtredende diskant og vil gjerne forsøke å gjøre noen med dette. Vil flytte delefrekvens fra 5000Hz til 4000Hz og redusere Altec 299-8 hornet med 2 db. Noen som kjenner til hvordan dette gjøres i AL. Gain blir jo justert i AL . Er det da mulig å justere med resistorer?
Her er de 5 db lavere fra 10k og opp.... Ikke det samme stupet du har... Kan du legge ut glattede målinger av begge diskanter?
Nå blir fruen fornøydTakk for tilbakemelding. Må til bunns i dette.
Det nærmer seg noe med lavbass kassene. Ferdig grunnet med fillergrunning og mattet med 400 papir, så da er de klare for toppstrøk når det blir varmere i været . Jeg kommer til å sette i driveren nå da, så for heller disse demonteres igjen før lakkering.
Vis vedlegget 983105
Har faktisk gått over alle forventninger.Nå blir fruen fornøyd
Denne var interessant. Lett forstålig .Her er Geddes' video der han snakker om dette og hvordan han brukte sin SW: