Var clas Ohlson kabeln spilt inn da..... ?
Hei!
Dette mener jeg delvis er ganske viktig, at den ikke var helt "fersk" når forsøkene startet (regner ikke med det)
Derimot så er dette helt uviktig (for resultatet) for de som vel må settes i bås (subjektivist).
Litt ved siden, jeg var på loftet i dag for å hente en bit EKKJ kabel for bruk på min MF A300 som har blitt tweaket (bygd om inngangstrinnet, bl.a. nye lytter i psu. til Elna Cerafine)
Jeg tengte kabler til ht. på kjøkkenet hvor denne skal stå å spille(s) inn, da jeg ikke "gadd å skru av de som var montert på TR 1000.
På loftet fant jeg ikke mindre enn 8 (10?) tre meter sett av ekkj jordkabel og kom til å tenke på mitt tilbud (veddemål?) fra en tid tilbake.
Det dreide seg om hvorvidt jeg skulle greie å høre forskjell mellom denne og Flatline (mk11?)
For de som husker det "forlangte jeg at de som ønsket kunne sette inn 5000.- på en konto (det hele i fullt kontrollerte former), dette for at jeg i det hele tatt skulle gidde (først) å foreta egenforsøk og eventuelt i etterkant "vedde" i mot.
Dette var en tid hvor diskusjonene var mange og heftige, jeg fikk aldri en eneste hendvendelse aldri :

Jeg sier på samme måte som om.s. at slike ting vet jeg sjøl hva jeg evner å høre eller ikke, og gidder ikke for min egen del å legge for mye energi i å eventuelt gjøre noe liknende det som "gutta" her gjør (uten at det kunne være sjanser for en liten gevinst "for bryet"
Jeg for min del trenger ikke å overbevise noen som helst om slike ting kabler,Bybee o.l. det er jeg sjøl som skal gjøre valgene å betaler for det, dette samt at jeg hater for mye opp og nedrigging, inn og utkobling (kabler)
Derfor er jeg sjelden interessert i å gå inn i diskusjoner rundt dette enten det nå dreier seg om kabler,bybeee, innbrenning og liknende.
Dette fordi det meget sjelden fører til noe (av verdi for meg)
Vi har i stor grad ofte svært forskjellige "interesser" for de forskjellige aspekter rundt dette med hifi og akkurat det får være opp til hver enkelt (selvfølgelig).
Noen har KANSKJE lagt mer penger i måleutsyr enn i cder/vinyl :

det har IKKE jeg for å si det sånn ( 1ooK mot null, sånn ca,)
Disse EKKJ kablene har jeg tilbudt gratis for de som måtte ønske å nyttigjøre seg dem, ikke for at de er (drit)dårlige, men det finnes bedre imo.
De er vel heller ikke lengre i varesortimentet til Biltema og en person var for en tid tilbake på "jakt" etter akkurat disse, men hørte ikke mer fra ham.
Det jeg da undrer meg over (litt) er det det faktum at jeg skal (kan) gi de bort, som gjør at folk blir skeptiske :
4x2,5 kv+2,5 kv kobberskjerm.
Jeg er spent på resultatet og har merket meg at Løkken tror på null resultat, mens Snickersis tror på et +resultat (at de evner å høre forskjell)
Det jeg er mest spent på er alt det som kommer etterpå uansett resultat ;D
Det har i OAS vært snakk om å gjennoføre noe slikt (liknende) og noen (få) har vel prøvd seg litt, det er vel ikke umulig at vi prøver noe kommende høst/vinter, men i utgangspunktet synes jeg det er kjedelig (omstendelig/ mye arbeid) liker best å bare lytte uten for mye stress.
Bare tanken på den eventuelle diskusjonen etter et eventuel fremlagt resultat (her på HFS) gjør sitt til at jeg har liten tro på nytteverdien som grunnlag for en videre diskusjon, men for egen del kan det jo være noe.
Vel, nå gleder jeg meg til resultatet, og uansett resultat mest til diskusjonen i etterkant, SÆRLIG dersom det ikke blir et nullresultat og da med forhåpentligvis god margin.
Da begynner høstjakten tror jeg ;D
Jeg har forøvrig ikke noen forhåndsmeninger om hva resultatet vil bli.
Lykke til alle sammen.
Mvh.KW