Distinctive
Æresmedlem
Kan fort bli litt overkill når jeg ikke kommer til å utvide utover 7.1.2 i min man cave (ikke kinorom).
De ser spennende ut de; men de er jo klin umulige å få plassert fornuftig i taket. Piega er tenkt kun for tak hos meg.Har du kikket litt på denne?
http://lyngdorf.com/wp-content/uploads/2018/03/Lyngdorf-FR-1-Fact-Sheet-1.pdf
Er usikker på hvor egnet den er i taket, dog.
Det er nok heller ikke i samme prisklasse som Piega.
Absolutt ikke; Altitude er akkurat så god. Man får også et ekstremt bra Roon ready endpoint på kjøpet.Kan fort bli litt overkill når jeg ikke kommer til å utvide utover 7.1.2 i min man cave (ikke kinorom).
DTS:X er nok den layouten og profilen som kler mitt oppsett best, så da høster jeg frukter av gnålet dittNei, pr nå har det vært upmix av alt fra 16bit 44.1kHz stereo til 24bit 96kHz stereo til 7.2 via Auro-3D. Skulle gjerne hatt muligheten til å upmixe 24bit 192kHz også. Auro-3D materiale eksisterer ikke i mer enn 24bit 96kHz (13+ kanaler), men vi snakker her om upmix av stereo. Vi er her inne i en lisensbegrensning igjen (tilsvarende den som fortsatt gjelder for DTS:X med maks 12 kanaler - etter massiv pushing så kommer faktisk DTS:X Pro; som kan spille av DTS:X i opp til 32 kanaler). Så det hjelper å "klage" - med litt pushing får vi samme muligheter som kinoene har hatt lengeJeg forsto det slik at du/dere har upmixa redbook?
Edit:
En liten bakgrunn for DTS:X avspilling i mer enn 12 kanaler - hadde flere runder med Trinnov der de påpekte lisensbegrensninger fra DTS. Så jeg fliste over en litt småkrass e-post direkte til DTS... og 4 måneder etterpå ble det lansert av Trinnov at DTS:X Pro kommer til alle Altitude prosessorene. Jeg tror nok ikke jeg var alene årsaken til dette, men liker å tro at jeg klarte å mase akkurat nok på begge sider til at noen tok tak i det. Naturligvis spilte jeg kortet at dette fungerer med Dolby Atmos til DTS Mistenkte det ville gi ønsket effekt. Jeg smørte selvsagt godt på at jeg unngikk DTS:X titler for en hver pris....
Takk, skal vurderes.Absolutt ikke; Altitude er akkurat så god. Man får også et ekstremt bra Roon ready endpoint på kjøpet.Kan fort bli litt overkill når jeg ikke kommer til å utvide utover 7.1.2 i min man cave (ikke kinorom).
Jeg har ikke min Altitude32 i dedikert kinorom; jeg vil ha best mulig lyd der jeg tilbringer mest tid. Hører masse musikk; og ser mye film/TV. Altitude fungerer veldig bra til begge deler.
Edit:
Kontakt Martin på Duet; og spør etter tilbud (hils fra meg)
Det er noen rele-klikk fra Altitude når den låser på klokka (samme som de fleste DAC'er bytter klokke). HDMI kortet er ikke feilfritt, men til vanlig bruk så er det ingen problem. Har funnet noen feil rundt SDR 2160p på 4:4:4, men alt materiale er jo lagret i 4:2:0 (UHD blu-ray blant annet), så om SDR 4:4:4 i 2160p er viktig for deg så kan det være greit å vente til dette er løst (det jobbes med). Dolby vision og HDR10/HDR10+ fungerer også feilfritt i alle oppløsninger. De andre HDR løsningene har jeg ikke testet, men har hørt andre som har prøvd dem.Hvordan er det med HDMI lock-on støy/problemer (nøktern tilbakemelding, takk )
Alle high end AVP’er jeg har prøvd har store problemer, spesielt med den redselsfulle støyen mens dekoderen låser på signalet.
Hvis Trinnov virker plettfritt, må det være den første jeg har hørt om, så langt.....
Men har du ikke noen andre enheter enn blu-ray ?Jeg går rett i TV fra BDP for videosignalet og bruker HDMI2 som audio only mot AP.
Jeg kjører alt gjennom HDMI-kortet til Altitude32. Getbox2; Apple TV 4K; Oppo UDP-203; Vero 4K+. Utenom det så er the Altitude32 som Roon-endpoint. Da har jeg alt jeg trenger.Ikke som jeg har interesse av å formidle i all sin prakt som multikanal/surround.
Dog greit å ha 1stk. hub for alle kilder unntatt high end delen.
Birger: du må snart slutte med dette sølet med Mac Mini for Tidal. Bruk RoonSamme her foruten macmini/TIDAL som går gjennom spdif fra weiss interface. Den kan sef. Kjøres hdmi også
Men da har du ingen behov for Weiss interface; kjør det over ethernet heller. Det blir mye bedre kvalitet Fordelen da er at du kan unngå hele SPDIF (samt støy fra Mac Mini).Jeg gjør jo det
Men da har du ingen behov for Weiss interface; kjør det over ethernet heller. Det blir mye bedre kvalitet Fordelen da er at du kan unngå hele SPDIF (samt støy fra Mac Mini).Jeg gjør jo det
Prøv, med ditt anlegg (og høyttalere) blir jeg ekstremt overrasket om du ikke legger merke til forskjellen umiddelbart.
Skjønner ikke hvorfor du ikke heller går for Trinnov Altitude16 ?Da har jeg vel nærmest konkludert mhp. ny audio prosessor.
Det ser ut som at det blir Bryston SP4 (Storm) for mitt 7.1.2 oppsett.
Pris og diverse uttalelser som faktisk favoriserer SP4.Skjønner ikke hvorfor du ikke heller går for Trinnov Altitude16 ?Da har jeg vel nærmest konkludert mhp. ny audio prosessor.
Jeg har A32; men nei - jeg har ikke merket noe til dette. Det går rykter om at tidligere kunne logg-buffer gå full i løpet av en uke som kunne kreve at man måtte restarte boksen fordi den "kræsjet" (trykk den av/på med knappen på kabinettet). Jeg tror ikke dette er et problem lengre; men siden jeg slår av og på A32 normalt sett hver dag (alt slår seg kontrollert av/på via trigger-kabler - kontrollert via Harmony Elite) så er dette litt vanskelig for meg å bekrefte/avkrefte. Har tidligere kjørt den 1 uke uten noe problem.Pris og diverse uttalelser som faktisk favoriserer SP4.Skjønner ikke hvorfor du ikke heller går for Trinnov Altitude16 ?Da har jeg vel nærmest konkludert mhp. ny audio prosessor.
Har du hatt dette problemet de snakker om hvor A16 må restartes en gang i døgnet fordi den låser seg?
Aldri!Pris og diverse uttalelser som faktisk favoriserer SP4.Skjønner ikke hvorfor du ikke heller går for Trinnov Altitude16 ?Da har jeg vel nærmest konkludert mhp. ny audio prosessor.
Har du hatt dette problemet de snakker om hvor A16 må restartes en gang i døgnet fordi den låser seg?
hvorfor? De fleste prosessorer i denne prisklassen kan oppgradere HDMI-kortet uansett.Ville ventet litt. HDMI 2.1 like om hjørnet. Nå med båndbredden som HDMI 2.0 skulle hatt.
Av ren nysgjerrighet - hvor mange høyttalere har du tenkt til å tilkoble?Som jeg allerede har hintet så er det vel ikke sikkert at jeg betaler over $10k?
Når det gjelder Optimizer, så er det kun en fritt oversatt frase fra den tyske testen jeg refererer til.
Jeg håper selvsagt at DTS X Pro (og Imax Enhanced) kan komme som en software oppgradering uten behov for nytt chip-sett.
Jeg er mest opptatt av å spille native innhold fra UHD disker. Foreløpig så har ikke prosesserte matrix kanaler imponert noe særlig, men vi får se. Jeg har en del plasseringsproblemer mhp. høyttalere i rommet. Ser også at flesteparten opererer med Top Front og Top Rear i ‘kinorommet’ og ikke Top Middle slik jeg bruker.
Bryston har flere moduler på gang, bla audiofil 2 kanals DAC utvidelse.
Det er først og fremst high end som er min greie og ikke ‘kino’, men kan det kombineres så er det jo ekstra kjekt.
7.1.2 blir 7+1+2= 10Av ren nysgjerrighet - hvor mange høyttalere har du tenkt til å tilkoble?
Spennende forsterker.