Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• IvarT

Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Antall liker
    5.074
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har vært Forest-supporter helt siden det glade åttitallet da engelsk fotball kunne ses på statskanalen. I dag var det kamp mot Liverpool, og det er alltid like herlig å lese kommentarene i supportergruppa på Facebook. Her er en ganske fiffig omskriving av en relativt kjent sangtittel:

wank_alone.JPG

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.392
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har vært Forest-supporter helt siden det glade åttitallet da engelsk fotball kunne ses på statskanalen. I dag var det kamp mot Liverpool, og det er alltid like herlig å lese kommentarene i supportergruppa på Facebook. Her er en ganske fiffig omskriving av en relativt kjent sangtittel:

Vis vedlegget 914239
    Dagens :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Jeg har forøvrig vært United fan siden siste halvdel av 70-tallet. Hvis jeg husker riktig så ble det vel opplyst på fredagene hvilken kamp som ble vist på TV og så sendte de ikke kamper gjennom hele sesongen heller. Tippekupongene måtte leveres på tirsdagene, men det ble senere endret til onsdagene. Det var tider det, men jeg ønsker meg ikke tilbake :giggle:

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.392
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Sånn ellers så ble årets første MC tur unnagjort i dag. Det var veldig gøy å endelig få luftet HD’en litt etter vinterdvalen. Så fikk jeg omsider lurt meg ned i kjelleren og det ble kinorommet som blir foretrukket i kveld med nyanskaffelsene MC1.2KW og MiniDSP SHD koblet opp. Da slipper jeg også å flytte meg når fruen skal legge seg… 🍺 🔊 🔊 🤪 😅

675D048F-C5A8-4A0E-8762-F2CD006571C9.jpeg
    F93B7CA6-EC58-4B7D-848D-4462D2A02B9E.jpeg
    6F16A9D7-C532-4F7A-A04D-37A3D99AB94B.jpeg
    91282A6B-2E64-4DDD-A2F2-7C827645659E.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.392
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Selv om det kun dreier seg om helt enkle manuelle innstillinger så føler jeg at denne SHD’en gir meg bedre bass enn equalizeren. Siden fruen er i hus så ønsker jeg ikke å kjøre høye basstoner og dermed risikere en stille frokost i morgen, men basert på innstillingene fra i går så føler jeg som sagt at jeg har bedre bass nå. I tillegg så har jeg bare brukt 4 bånd i subområdet og kan dermed bruke 6 bånd til. I stereorommet så har jeg brukt 9 bånd, men så har jeg også brukt mer tid der. Her er de 4 båndene som er justert på. Delefrekvens er for øvrig satt til 100Hz.

3A39EDF0-B1EC-42ED-9043-C3D0A738FC31.jpeg
    2DD2F451-57B6-4087-AFA3-5097829B66C2.jpeg
    0AD81C28-7398-4138-A281-38D937A04784.jpeg
    87BB05D0-7357-4C4E-B457-00D7AEBF0C88.jpeg

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.251
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    grattis med nye blokker :)

Men syns jo at mc2kw må inn.. like høyt forsterkertårn som høytalere er et must nå snart.. ;)

erk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Antall liker
    4.130
    Sted
    Tårnåsen
    Ikke det, og med alle mulige forbehold om at jeg ikke kjenner oppsettet ditt så godt: du har jo masse effekt og headroom å ta av så jeg tviler ikke på at det er nok trøkk men er ikke +13 dB v/20 Hz, 30Hz og +10dB v/50Hz litt i overkant korreksjon? Hvordan kom du fram til det? Trodde jeg var ekstrem med +6-7dB i bassen... Jeg tror så mye korreksjon ofte blir litt vel boomy og hvor bassen tar litt for lang tid... Da ville jeg i hvert fall sjekket waterfall i REW i tillegg. Og så har jeg sett tilfeller hvor alt jeg sier i forrige setninger blir bare vås for det er helt perfekt 😁 .

Sist redigert:

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.392
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ikke det, og med alle mulige forbehold om at jeg ikke kjenner oppsettet ditt så godt: du har jo masse effekt og headroom å ta av så jeg tviler ikke på at det er nok trøkk men er ikke +13 dB v/20 Hz, 30Hz og +10dB v/50Hz litt i overkant korreksjon? Hvordan kom du fram til det? Trodde jeg var ekstrem med +6-7dB i bassen... Jeg tror så mye korreksjon ofte blir litt vel boomy og hvor bassen tar litt for lang tid... Da ville jeg i hvert fall sjekket waterfall i REW i tillegg. Og så har jeg sett tilfeller hvor alt jeg sier i forrige setninger blir bare vås for det er helt perfekt 😁 .
    Dette er helt sikkert korrekt, men jeg er helt på nybegynner stadiet her og har som sagt bare brukt ørene og manuelle justeringer. Jeg spiller testspor fra Spotify og justerer volumet deretter. Begge rommene mine stjeler dypbass og justeringene er deretter. Jeg har aldri hørt et skikkelig kalibrert oppsett, men jeg har planer om å gjøre noe med det i løpet av sommerhalvåret. Kanskje liker jeg det eller kanskje ikke…🔊 🍺 🤪 🤠

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.392
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har helt klart mye mer (bedre etter mitt skjønn…) dypbass nå enn før og jeg er veldig fornøyd med resultatet etter kun noen enkle justeringer. Etter en del musikk så måtte jeg fyre opp projektoren å spille Tina igjen…:giggle:

7A95B23E-2A0C-447E-A82E-416BB7A1A18C.jpeg
    F5E1507E-BA89-45CA-AF5A-67BDFC1291EE.jpeg
    C3241B75-ABEC-4DF7-8FC3-FC1058D8511C.jpeg
    7EF7A187-A774-4365-93EF-84B8F5E017B0.jpeg
    9C44FEC0-021C-4CDC-8F5E-16F221B7D72E.jpeg
    C2029CA2-DA50-46F0-A8EE-D1B605D9C220.jpeg
    B229F6EC-3ECC-4163-9E8A-85295C59CA3D.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.392
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Da ble det ny cup-finale på United, men det satt langt inne. Hvis de skal ha en liten sjanse i finalen mot City så må spillet heves betraktelig. Jeg ser uansett muligheten for at United skal vinne som nokså liten, men det har skjedd større mirakler før…😅

Tottenham gikk i alle fall på en kjempesmell i går og jeg håper jo selvfølgelig på at deres dårlige form fortsetter litt til :giggle:

Sånn ellers så ble det sent i natt og klokka ble vel over 3 før jeg fikk slått av. Jeg sa til fruen at jeg bare skulle ned i kjelleren en liten tur, men det ble litt lenger en planlagt. Timene (og Tuborgene) bare flyr av sted nede i kjelleren og "plutselig" så er det midt på natta. men det er vel bare et tegn på at man koser seg…(y) 🤪

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    994
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Da ble det ny cup-finale på United, men det satt langt inne. Hvis de skal ha en liten sjanse i finalen mot City så må spillet heves betraktelig. Jeg ser uansett muligheten for at United skal vinne som nokså liten, men det har skjedd større mirakler før…😅

Tottenham gikk i alle fall på en kjempesmell i går og jeg håper jo selvfølgelig på at deres dårlige form fortsetter litt til :giggle:

Sånn ellers så ble det sent i natt og klokka ble vel over 3 før jeg fikk slått av. Jeg sa til fruen at jeg bare skulle ned i kjelleren en liten tur, men det ble litt lenger en planlagt. Timene (og Tuborgene) bare flyr av sted nede i kjelleren og "plutselig" så er det midt på natta. men det er vel bare et tegn på at man koser seg…(y) 🤪
    Tror du går i surr med dagene, Tottenham gikk på en smell i dag. :confused: Tror ikke United trenger å frykte dem, dessverre.:devilish:

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.392
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Tror du går i surr med dagene, Tottenham gikk på en smell i dag. :confused:Tror ikke United trenger å frykte dem, dessverre.:devilish:
    Jeg skrev feil der ja! Det var selvfølgelig i dag 😬

Uansett så blir nok ikke dette noen lett kamp. Tottenham må helst vinne for å henge med i kampen om topp-4 og så kan de fort slå kraftig tilbake etter dagens smell. Her tas ingen ting for gitt 😅

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.392
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Sånn ellers så er det snøkaos på Gardermoen i dag, men ut ifra YR så ser det bra ut i morgen. Vi flyr fra Kjevik i morgen formiddag, men må via Gardermoen. Turen var opprinnelig bestilt fra tirsdag til torsdag, men siden Tottenham-United ble flyttet til torsdag så måtte turen flyttes med en dag. Det ser ut til at vi var heldige med det, for i morgen meldes det sol/sky og oppholdsvær hele dagen. Vi får satse på at snøen er ryddet vekk til i morgen... 😅

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.392
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg kom hjem kl. 21.15 i går kveld og fruen dro til Sverige i dag tidlig med sine søsken og ett søskenbarn. Etter å ha vært 2 dager i London med påfølgende inntak av alkohol så fristet det ikke allverden, men jeg fikk nå åpnet en Tuborg og satt på musikk for en times tid siden. Liverpool fansen var jo heldige med sin kamp, men litt verre for oss andre. Når man leder 2-0 så burde det holdt til seier, men den gang ei. Sånn sett så føltes det nesten ut som et tap og det var ikke noen god følelse ved kampslutt. Utrolig masse folk ute på en onsdag i slutten av april. Vi prøvde å finne sitteplass til 9 stk. for å se City-Arsenal på pub, men det gikk ikke. Vi fant etterhvert en litt større pub med tålig god plass, men bare ståplasser. Så var det jo United kamp på torsdag og vi var oppe ved Tottenham Hotspur Stadion ganske tidlig på ettermiddagen og fikk sitteplasser der på en "hjemmepub". Vi hadde VIP plasser på stadion og dro etterhvert opp der. Utrolig flott stadion de har fått seg der, men det har sin egen sjarm med de gamle og ærverdige arenaene. En flott tur var det nå lell (y)

IMG_7657.jpeg
    IMG_7660.jpeg
    IMG_7663.jpeg
    IMG_7664.jpeg
    IMG_7665.jpeg
    IMG_7672.jpeg
    IMG_7676.jpeg
    IMG_7678.jpeg
    IMG_7682.jpeg
    IMG_7683.jpeg
    IMG_7694.jpeg
    IMG_7703.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.392
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ellers så ventet mitt nyeste Hi-Fi relaterte kjøp i postkassen i går. Min sist kjøpte MiniDSP SHD hadde en annen fjernkontroll enn min første. Mulig at det finnes en måte å få slått av burken hvis man holder inne to knapper samtidig og holder pusten mens man står på en fot og slipper begge knappene samtidig, men når en ny fjernkontroll koster kr. 199 hos AvShop så var det bare å dra kortet. Nå slipper jeg også å måtte tenke meg om når et visst antall Tuborg er inntatt og sånn må det nesten være… 🍺 🍺🍺 🤪

På turen så opplevde jeg for øvrig tidenes mest kravstore uteligger. Rett før leggetid så stod vi på utsiden av hotellet da det kom en uteligger forbi. Han spurte etter penger og jeg dro frem 20 pund og syns nå selv at dette var ganske raust. Så måtte han ha sigaretter og siden jeg og halve turfølget stod og smugrøykte, så fikk han sigaretter også. Han var fremdeles ikke fornøyd og måtte ha mer penger. Han stod og maste flere ganger, men da måtte jeg be han dra. Etter 4-5 forsøk så gikk han heldigvis. En gang i Manchester ga jeg også en uteligger 20 pund og han ble så glad at han kysset meg på kinnet. Det kunne jeg gjerne vært foruten, men han ble i alle fall glad i motsetning til denne…😅

IMG_7716.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.392
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Selv om innstillingene i post nr. 5089 antageligvis ikke er "korrekte" så har jeg likevel fått mye bedre bass i kinorommet enn jeg hadde før. Jeg har jo bare tatt noen helt enkle justeringer basert på å spille testspor fra Spotify og da bør det være mer å hente hvis man går grundigere til verks. Jeg er uansett veldig fornøyd med disse MiniDSP’ene så langt til mitt enkle bruk. Bedre bass betyr også bedre lyd generelt da dette påvirker hele lydbildet etter mitt skjønn (y)

Jeg har også "modifisert" 1.2KW’ene litt. De gule Voltage merkene bak på forsterkerne måtte bare vekk...😬 🙈

IMG_7724.png
    IMG_7459.jpeg
    IMG_7460.jpeg
    IMG_7722.jpeg

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    994
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Selv om innstillingene i post nr. 5089 antageligvis ikke er "korrekte" så har jeg likevel fått mye bedre bass i kinorommet enn jeg hadde før. Jeg har jo bare tatt noen helt enkle justeringer basert på å spille testspor fra Spotify og da bør det være mer å hente hvis man går grundigere til verks. Jeg er uansett veldig fornøyd med disse MiniDSP’ene så langt til mitt enkle bruk. Bedre bass betyr også bedre lyd generelt da dette påvirker hele lydbildet etter mitt skjønn (y)

Jeg har også "modifisert" 1.2KW’ene litt. De gule Voltage merkene bak på forsterkerne måtte bare vekk...😬 🙈

Vis vedlegget 916287 Vis vedlegget 916284 Vis vedlegget 916285 Vis vedlegget 916286
    Er ikke du AC/DC fan? Det er ikke Voltage merker, men derimot High Voltage merker. :devilish:

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.392
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    For øvrig så har jeg hatt etterdønninger etter London turen å vært trøtt og uopplagt i hele dag. Nå er trøttheten forsvunnet som dugg for solen og det lover ikke bra! Kjempemoro å spille musikk nå som man snart burde lagt seg :sleep: 😬 😅

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.392
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Etter å ha "gitt vekk" 2 poeng på torsdag så var det herlig å slå tilbake i dag mot et av de beste formlagene i PL (y)

Fruen er i Sverige, United vant og så har man fri i morgen. What could possible go wrong…:unsure: 🍻 🔊 😅

37D20F2B-1E6F-4A27-80C5-BC323DEA91EA.jpeg
    2916AFFE-C96D-41CF-AC6F-5FC9C99DE057.jpeg
    93FA32A8-2357-4EFF-938D-4E92C9FEA8B2.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn