Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.914
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Chris Stapleton har en del bra :)
    Ja jeg syns han har en del bra og jeg spiller han med jevne mellomrom. Arkansas er vel min favoritt :)

    Ellers så har jeg spilt denne mye i det siste. Ikke noen ny sang, men ny for meg for en liten stund siden. Ingen imponatorlyd, men en fin og rolig sang med ok lyd etter mitt syn :)

    DA3F6249-3736-4910-8CBA-49DA5B6F632F.jpeg
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    891
    Antall liker
    3.117
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Som forhenværende «køntri»-motstander, må jeg innrømme at sjangeren vokser på meg. Chris Stapleton er en av artistene som har fått meg over på «den andre siden» 😁. Er vanvittig mange artister i den kategorien som er utrolig bra! Colter Wall, Tyler Childers, The Steel Woods, The White Buffalo, Zach Bryan +++. Er det alder, eller mitt opphav fra indre Froland som har slått til? Hvem vet. Nyt musikken! 👍🍻 🤠
     
    Sist redigert:

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.126
    Antall liker
    1.878
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    Samme her. Fikk en køntri box(Franklin Mint) av en hifi kamerat jeg hjalp ganske mye. 4 plater. Han var gammel og gikk bort i fjor høst, 86 år gammel. Veldig god musikk og gode innspillinger. Det er vel det eneste køntri jeg har men den står å spiller akkurat nå😍 Bliri godt humør av å høre på den og minner meg om mannen.

    IMG20240325182358.jpg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.914
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Som forhenværende «køntri»-motstander, må jeg innrømme at sjangeren vokser på meg. Chris Stapleton er en av artistene som har fått meg over på «den andre siden» 😁. Er vanvittig mange artister i den kategorien som er utrolig bra! Colter Wall, Tyler Childers, The Steel Woods, The White Buffalo, Zach Bryan +++. Er det alder, eller mitt opphav fra indre Froland som har slått til? Hvem vet. Nyt musikken! 👍🍻 🤠
    Jeg ser at vi har flere som begge spiller! Det kan være både alderen og din indre Frolending, ikke så godt å si…:unsure: 😅

    Jeg har alltid spilt "kånntri", men mengden har variert med årene. De siste par årene så har jeg funnet ut at jeg spiller mer og mer kånntri i forhold til før. Man får jo hvert år en oversikt på Spotify over hva man har spilt mest det siste året. I fjor så var AC/DC helt nede på 4. plass :)eek:) slått av flere kånntri artister :)eek::eek:) 🤠

    Så lenge man liker musikken så får man spille den musikken man selv vil. Nyt musikken du også 🤠

    Jeg gikk for øvrig på Blakstad Yrkesskole på grunnkurs og så andre året på Elektro. Jeg bodde på internatet nede i "slummen" som det ble kalt. Husker vi drakk oss fulle og dro bla. på Nidarhall (tror jeg det het) og til Arendal på onsdagene. Man var jo hele 15/16 år når man begynte på grunnkurs og så var det full fest nesten hver onsdag. Det var tider…😬 🍻 😅
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.914
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Samme her. Fikk en køntri box(Franklin Mint) av en hifi kamerat jeg hjalp ganske mye. 4 plater. Han var gammel og gikk bort i fjor høst, 86 år gammel. Veldig god musikk og gode innspillinger. Det er vel det eneste køntri jeg har men den står å spiller akkurat nå😍 Bliri godt humør av å høre på den og minner meg om mannen.

    Vis vedlegget 1009188
    Jeg kjenner ikke til han eller boksen, men skal se om jeg husker å høre på den en eller annen gang 🤠 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: ELJ

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.126
    Antall liker
    1.878
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    Jeg kjenner ikke til han eller boksen, men skal se om jeg husker å høre på den en eller annen gang 🤠 😊
    Var litt off topic. Men når det var snakk om country så satte jeg på musikken jeg fikk fra gammelknoken og likte det jeg hørte. Var bare gode minner
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.914
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg vet som sagt ikke hvem eller hva Franklin Mint er for noe, men sånn er det bare 🤪 😅

    Her er uansett noen av de kånntri sangene som jeg har spilt mye og som (antageligvis) gjomle også syns er bra 🤠. Om han liker den siste er kanskje heller tvilsomt, men så lenge vi snakker om en Frolendig så er jo det meste mulig… 🍻 😅

    491C98F7-EF23-45C7-BB69-45A7E56C4217.jpeg
    FD20F67C-2DE6-4C3D-9EB2-B1B7DC6AAE3C.jpeg
    4ACF5891-A02D-4154-BF75-F69E9F7E16E4.jpeg
    A02CDCE5-D20F-4A46-9D1A-BE465CB18750.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.914
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Fruen skal på jobb i morgen tidlig så jeg fant ut at jeg burde vise mitt blide åsyn før hun går til sengs. Hun hadde begynt på en eller annen krim på tv’en og jeg tilbydde meg umiddelbart til å lufte begge hundene. Etter luftingen var unnnagjort så merket jeg fort at krimmen var viktigere enn mitt nærvær, så da tilbydde jeg meg umiddelbart å trekke ned igjen i kjelleren. Et kort nikk ga meg svaret jeg håpte på og for å være ekstra snill så sa jeg at jeg skulle sette meg på "det andre rommet" som er lydisolert sånn at hun får sove mest mulig uforstyrret! Hatten ble satt igjen på stereorommet og så sitter jeg her da…🤠 🍻 😊

    0AC085B5-6657-415E-A86E-D14D3EB2F4FD.jpeg
    34F42C87-9EA5-49DB-A945-FF14844E4F65.jpeg
    626440CD-2F00-487F-BB6C-99AA4F2807C8.jpeg
    CA1F6736-CE1E-4AFA-BC29-0E8CC4A67D16.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.914
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det blir alltid en nedtur når jeg flytter meg fra stereorommet til kinorommet for å spille 2-kanals musikk. Hvis jeg setter på musikkvideoer fra YouTube eller blu-ray så syns jeg at jeg har veldig god lyd i kinorommet, men jeg blir som sagt alltid skuffet når jeg kommer fra det andre rommet og setter på 2-kanals musikk. Jeg går ut ifra at hovedforskjellen ligger i forforsterker / signal biten, men sikker er jeg på langt nær. Jeg har hatt både Palladiumene og MC1.2KW inne på det andre rommet og syntes at jeg hadde veldig bra lyd med dem der inne. Da er det forforsterker og/eller signal biten igjen. Her inne bruker jeg en Onkyo PR-RZ5100 hjemmekino prosessor med innebygget Spotify Connect, mens kjeden i stereorommet blir WiiM Pro streamer inn i McIntosh MCD12000 som DAC og så videre til C12000.

    Selv om det er stor forskjell på utstyret prismessig, så tenker jeg ikke at dyrt utstyr nødvendigvis trenger å være bedre enn rimeligere utstyr. Så er det noen som mener at en god hjemmekino prosessor (med alle mulighetene den har) lett danker ut en kostbar stereo-pre og så er det selvfølgelig de som mener det motsatte. Jeg har i utgangspunktet ingen spesifikk mening om hva som er "best", men konstaterer det samme hver gang jeg bytter rom.

    Som McIntosh fan så kjøpte jeg for øvrig en brukt MX122 for 2-3 (?) år siden og tenkte at den kom til å "danke ut" Onkyoen, men det endte motsatt. På 2-kanals musikk så var Onkyoen rett og slett bedre her hos meg og MX122 ble solgt igjen. Hvis sjansen byr seg så hadde det vært morsomt å testet en MX160/170 en eller annen gang, men om det blir bedre har jeg ingen formening om. Vanligvis så spiller jeg konserter eller ser fotballkamper når jeg sitter her inne så det betyr i utgangspunktet ikke så mye, men jeg tenker jo på det de gangene jeg spiller 2-kanals musikk, som feks. nå... :unsure: 🤪

    Hvis dette høres "rørete" ut så er det nok pga. et visst antall Tuborg, men jeg kan oppklare ev. uklarheter i morgen…🍻 😅
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.914
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har ikke det minste lyst til å avslutte, men bør kanskje vurdere det med tanke på at fruen skal på jobb snart :unsure:

    Nå har jeg for øvrig gått over til mer "moderne" musikk, men jeg holder meg sånn noenlunde til "kånntri"… 🤠 🍻 😅

    926846E7-E1FE-4BC7-86C8-6A2AC72772AB.jpeg
    02FEA855-273A-4200-AFF9-A0AD7793297C.jpeg
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.200
    Antall liker
    2.674
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Ja sjerp deg Tor . ) kvells ro nå : )
    Men noen jævla feite rigger du har , kinon med : )
    Du har en megakåk ,,,og ett j ,,, luxus problem

    Før i tida hadde jeg og 3-4 anlegg med hoved anslegget
    Det ble jeg bare stresset av ,, det bodde noe godt i alle ,, og jeg ønsket jo at hoved skulle kunne
    banke hele gjengen ".Det er ikke alltid sånn

    Nå har jeg bare ett ,, og bruker bare tid og penger på dette ,, og faktisk happy
    med det
    Akkurat nå får nye" hd30 aklimatisere seg litt før alvoret seinere

    Koser meg med dette
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Det blir alltid en nedtur når jeg flytter meg fra stereorommet til kinorommet for å spille 2-kanals musikk. Hvis jeg setter på musikkvideoer fra YouTube eller blu-ray så syns jeg at jeg har veldig god lyd i kinorommet, men jeg blir som sagt alltid skuffet når jeg kommer fra det andre rommet og setter på 2-kanals musikk. Jeg går ut ifra at hovedforskjellen ligger i forforsterker / signal biten, men sikker er jeg på langt nær. Jeg har hatt både Palladiumene og MC1.2KW inne på det andre rommet og syntes at jeg hadde veldig bra lyd med dem der inne. Da er det forforsterker og/eller signal biten igjen. Her inne bruker jeg en Onkyo PR-RZ5100 hjemmekino prosessor med innebygget Spotify Connect, mens kjeden i stereorommet blir WiiM Pro streamer inn i McIntosh MCD12000 som DAC og så videre til C12000.

    Selv om det er stor forskjell på utstyret prismessig, så tenker jeg ikke at dyrt utstyr nødvendigvis trenger å være bedre enn rimeligere utstyr. Så er det noen som mener at en god hjemmekino prosessor (med alle mulighetene den har) lett danker ut en kostbar stereo-pre og så er det selvfølgelig de som mener det motsatte. Jeg har i utgangspunktet ingen spesifikk mening om hva som er "best", men konstaterer det samme hver gang jeg bytter rom.

    Som McIntosh fan så kjøpte jeg for øvrig en brukt MX122 for 2-3 (?) år siden og tenkte at den kom til å "danke ut" Onkyoen, men det endte motsatt. På 2-kanals musikk så var Onkyoen rett og slett bedre her hos meg og MX122 ble solgt igjen. Hvis sjansen byr seg så hadde det vært morsomt å testet en MX160/170 en eller annen gang, men om det blir bedre har jeg ingen formening om. Vanligvis så spiller jeg konserter eller ser fotballkamper når jeg sitter her inne så det betyr i utgangspunktet ikke så mye, men jeg tenker jo på det de gangene jeg spiller 2-kanals musikk, som feks. nå... :unsure: 🤪

    Hvis dette høres "rørete" ut så er det nok pga. et visst antall Tuborg, men jeg kan oppklare ev. uklarheter i morgen…🍻 😅
    Beste stereo pre’en jeg har hatt er uten tvil JBL SDP55 kinoprosessoren.
    Har hatt div kinoprosessorer fra Yamaha og Marantz , samt noen rene to-kanals pre’er , blandet annet Macintosh C48 . Men det meste har vært flytting sideveis og med ganske små forskjeller.

    Men når jeg fikk JBL i hus , så hørte jeg med en gang at denne spilte med en helt annen morrofaktor - alle høyttalerne virket plutselig dobbelt så store , subbene også.
    Så siden den kom i hus har jeg ikke vurdert en egen to kanals pre en eneste dag😀
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.914
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja sjerp deg Tor . ) kvells ro nå : )
    Men noen jævla feite rigger du har , kinon med : )
    Du har en megakåk ,,,og ett j ,,, luxus problem

    Før i tida hadde jeg og 3-4 anlegg med hoved anslegget
    Det ble jeg bare stresset av ,, det bodde noe godt i alle ,, og jeg ønsket jo at hoved skulle kunne
    banke hele gjengen ".Det er ikke alltid sånn

    Nå har jeg bare ett ,, og bruker bare tid og penger på dette ,, og faktisk happy
    med det
    Akkurat nå får nye" hd30 aklimatisere seg litt før alvoret seinere

    Koser meg med dette
    Ja jeg er klar over at det er luksusproblem, men noen problemer må man da ha… 😬 😂

    Det hadde jo vært det enkleste (og ikke minst MYE rimeligere) å hatt bare ett anlegg og jeg har tenkt tanken mer enn en gang, men så er det veldig gøy da. Det gjør jo ikke så mye at stereorommet spiller bedre på 2-kanals musikk…;) 😅
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.914
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Beste stereo pre’en jeg har hatt er uten tvil JBL SDP55 kinoprosessoren.
    Har hatt div kinoprosessorer fra Yamaha og Marantz , samt noen rene to-kanals pre’er , blandet annet Macintosh C48 . Men det meste har vært flytting sideveis og med ganske små forskjeller.

    Men når jeg fikk JBL i hus , så hørte jeg med en gang at denne spilte med en helt annen morrofaktor - alle høyttalerne virket plutselig dobbelt så store , subbene også.
    Så siden den kom i hus har jeg ikke vurdert en egen to kanals pre en eneste dag😀
    Ja den JBL’en kunne vært et alternativ, men det blir forhåpentligvis ikke de store endringene i noen av oppsettene med det første. Jeg er i utgangspunktet veldig godt fornøyd med lyden i stereorommet, men det meste kan jo bli bedre :)

    Det er mange ting jeg kunne tenkt meg å testet, men det jo ikke helt rett frem å få teste ut div. produkter hjemme heller. Man må jo normalt sett kjøpe dem først og jeg må stort sett ha ting en stund før jeg kan si om jeg er fornøyd eller ikke. Hvis man da må selge unna før man kjøper nytt, så kan man fort sitte der med skjegget i postkassa og angre vilt…😬 😅
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.482
    Antall liker
    901
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Tror en skal bra opp i pris før en hjemmekino prosessor er bedre på stereo enn en dedikert stereo pre, særlig i de prisklassene du opererer i. ;) Selv bruker jeg en rimelig Denon AVC som pre/prosessor i musikk/kino rommet mitt og er meget fornøyd med det, men jeg lytter kun i multikanal i det rommet.:)
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Hvis man ser bort ifra alt av haifaimyter rundt multikanal/hjemmekino vs - 2 kanals oppsett, er det noen åpenbare tekniske begrensninger eller grunner til at en AV-receiver ikke skal kunne gi bedre lyd enn en stereo-receiver/pre? :unsure:
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Ja den JBL’en kunne vært et alternativ, men det blir forhåpentligvis ikke de store endringene i noen av oppsettene med det første. Jeg er i utgangspunktet veldig godt fornøyd med lyden i stereorommet, men det meste kan jo bli bedre :)

    Det er mange ting jeg kunne tenkt meg å testet, men det jo ikke helt rett frem å få teste ut div. produkter hjemme heller. Man må jo normalt sett kjøpe dem først og jeg må stort sett ha ting en stund før jeg kan si om jeg er fornøyd eller ikke. Hvis man da må selge unna før man kjøper nytt, så kan man fort sitte der med skjegget i postkassa og angre vilt…😬 😅
    Nei det er ikke så lett dette alltid , og det tar jo noe tid før man får tunet inn RK optimalt også.

    Men nå pleier ikke André på Audiocenteret være vanskelig når det kommer gode dealer og avtaler.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.914
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Tror en skal bra opp i pris før en hjemmekino prosessor er bedre på stereo enn en dedikert stereo pre, særlig i de prisklassene du opererer i. ;) Selv bruker jeg en rimelig Denon AVC som pre/prosessor i musikk/kino rommet mitt og er meget fornøyd med det, men jeg lytter kun i multikanal i det rommet.:)
    Så lenge man styrer med subber så skulle man sånn sett heller hatt feks. en hjemmekino prosessor også i et stereo oppsett. Jeg har tenkt noen ganger å testet Onkyoen i stereorommet, men det har blitt med tanken. Om man får mye bedre lyd med å kjøpe kostbart stereo utstyr kontra annet rimeligere utstyr skal ikke jeg begi meg ut på å forklare. Det eneste som gjelder er en sammenligning på eget utstyr og i eget rom, men det er som sagt ikke alltid like enkelt å få til :)
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.200
    Antall liker
    2.674
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hvis man ser bort ifra alt av haifaimyter rundt multikanal/hjemmekino vs - 2 kanals oppsett, er det noen åpenbare tekniske begrensninger eller grunner til at en AV-receiver ikke skal kunne gi bedre lyd enn en stereo-receiver/pre? :unsure:
    thx spekken ?? :ROFLMAO:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.914
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hvis man ser bort ifra alt av haifaimyter rundt multikanal/hjemmekino vs - 2 kanals oppsett, er det noen åpenbare tekniske begrensninger eller grunner til at en AV-receiver ikke skal kunne gi bedre lyd enn en stereo-receiver/pre? :unsure:
    Nei det skal det ikke være etter hva jeg kan skjønne. En hjemmekino prosessor burde i utgangspunktet kunne gjengi lik eller ev. bedre lyd enn en stereo pre med tanke på alle hjelpemidler den har.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.914
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nei det er ikke så lett dette alltid , og det tar jo noe tid før man får tunet inn RK optimalt også.

    Men nå pleier ikke André på Audiocenteret være vanskelig når det kommer gode dealer og avtaler.
    Jeg skal legge det på minnet…;)
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Ja skulle tro det at om man tar en av-receiver fra eks Yamaha eller Sony (hvor begge firma er sterkt inne i lydproduksjon++) så har de kunnskap nok til å også reprodusere stereo-lyd.
    Gjelder nok for alle de store produsentene av AV/stero utstyr.
     

    karmann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2012
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1.070
    Det blir alltid en nedtur når jeg flytter meg fra stereorommet til kinorommet for å spille 2-kanals musikk. Hvis jeg setter på musikkvideoer fra YouTube eller blu-ray så syns jeg at jeg har veldig god lyd i kinorommet, men jeg blir som sagt alltid skuffet når jeg kommer fra det andre rommet og setter på 2-kanals musikk. Jeg går ut ifra at hovedforskjellen ligger i forforsterker / signal biten, men sikker er jeg på langt nær. Jeg har hatt både Palladiumene og MC1.2KW inne på det andre rommet og syntes at jeg hadde veldig bra lyd med dem der inne. Da er det forforsterker og/eller signal biten igjen. Her inne bruker jeg en Onkyo PR-RZ5100 hjemmekino prosessor med innebygget Spotify Connect, mens kjeden i stereorommet blir WiiM Pro streamer inn i McIntosh MCD12000 som DAC og så videre til C12000.

    Selv om det er stor forskjell på utstyret prismessig, så tenker jeg ikke at dyrt utstyr nødvendigvis trenger å være bedre enn rimeligere utstyr. Så er det noen som mener at en god hjemmekino prosessor (med alle mulighetene den har) lett danker ut en kostbar stereo-pre og så er det selvfølgelig de som mener det motsatte. Jeg har i utgangspunktet ingen spesifikk mening om hva som er "best", men konstaterer det samme hver gang jeg bytter rom.

    Som McIntosh fan så kjøpte jeg for øvrig en brukt MX122 for 2-3 (?) år siden og tenkte at den kom til å "danke ut" Onkyoen, men det endte motsatt. På 2-kanals musikk så var Onkyoen rett og slett bedre her hos meg og MX122 ble solgt igjen. Hvis sjansen byr seg så hadde det vært morsomt å testet en MX160/170 en eller annen gang, men om det blir bedre har jeg ingen formening om. Vanligvis så spiller jeg konserter eller ser fotballkamper når jeg sitter her inne så det betyr i utgangspunktet ikke så mye, men jeg tenker jo på det de gangene jeg spiller 2-kanals musikk, som feks. nå... :unsure: 🤪

    Hvis dette høres "rørete" ut så er det nok pga. et visst antall Tuborg, men jeg kan oppklare ev. uklarheter i morgen…🍻 😅
    Jeg vil heller tro det er andre ting som påvirker dette, det er jo to forskjellige rom og to helt forskjellige oppsett.
    Hva med å prøve Onkyo tingen i det andre rommet ?

    Jeg bruker bare en Yamaha surround prossesor til alt her hos meg og er fornøyd med det.
    Jeg velger å tro at lyden blir mer påvirket av den som justerer spakene en selve enheten som formiddler signalet.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.914
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg vil heller tro det er andre ting som påvirker dette, det er jo to forskjellige rom og to helt forskjellige oppsett.
    Hva med å prøve Onkyo tingen i det andre rommet ?

    Jeg bruker bare en Yamaha surround prossesor til alt her hos meg og er fornøyd med det.
    Jeg velger å tro at lyden blir mer påvirket av den som justerer spakene en selve enheten som formiddler signalet.
    Det kan være mange ting som påvirker dette og det kan være summen av flere ting. Jeg har tenkt på å prøve Onkyoen i stereorommet mange ganger, men har rett og slett ikke giddet å styrt med det enda…🙈

    Den som styrer spakene er kanskje den viktigste "komponenten" og jeg er som sagt før ikke noen racer bak spakene. For å ta det fra start så er det selve "lyden" jeg er misfornøyd med og ikke bassen hvis du skjønner hva jeg mener. Nå sitter jeg i stereorommet å spiller på lavt nivå og da bare "spretter" musikken ut av høyttalerne med flott og engasjerende lyd. Når jeg kommer inn på det andre rommet så er lyden mer lukket og "trist". Jeg har kjørt automatisk romkorreksjon med Onkyoen, men jeg har valgt å ikke korrigere frontene da dette gir det beste resultatet etter min mening. Så har man jo muligheten til å justere ting manuelt, men da begynner det å bli litt vanskelig for min del...😅

    I stereorommet så er der ikke så mange spakene å dra i hvis vi ser vekk i fra sub-området, men jeg har "jukset" og justert litt på EQ’en i streameren :eek: 😅. Jeg har for øvrig også justert noe tilsvarende opp på Treble i Onkyoen.
     

    karmann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2012
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1.070
    Kanskje det kom litt feil ut 😅. Men det var ikke ment som om du gjorde noe feil. Mer at generelt så søker en forbedringer i nye produkter en å gjøre det beste ut av det en har, dersom en føler noe ikke er på plass.

    To litt forskjellige rom og forskjellige muligheter.

    Jeg benytter meg ikke av noe auto system da jeg føler det ikke gir meg noe mer, har prøvd både dirac og AL. Derav begge to fungerer som tiltenkt og gjør mye bra, men når jeg sitter igjen med at det jeg gjorde manuelt var like bra for ørene, så er valget for meg enkelt. Stole blindt på datamotoren
    er både og.

    Det er ofte veldig lite som skal til fra himmel til helvete , lyd messig 🙂.

    Du fortjener de beste justeringer, for makan til galskap skal mann lete lenge etter 😀👍
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.914
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hvis jeg tenker meg om så er faktisk løsningen nærmere enn man skulle tro. Jeg har jo for pokker et STRØMFILTER i stereorommet og det har jeg ikke på det andre rommet… :eek: :eek: :eek: 😅

    Når jeg hentet MC451 hos Tømmervik i høst så var han ganske ivrig på å fortelle meg hvor viktig det var med div. strømfiltere. Jeg innrømmet glatt at jeg ikke hadde den helt store troen på disse produktene og vi ble vel enige om at vi var uenige på dette punktet. Han ga seg ikke helt og mente at jeg i det minste burde teste dette rimelige filteret fra Isotek. Jeg svarte "Jeg har akkurat kjøpt et par MC451 av deg så nå er kassa bunnskrapt" og da svarte han "Da skal du få det" (y) 😂

    Jeg har to strømkurser inn til stereorommet og da måtte jeg jo hatt to strømfiltre. Jeg trenger jo bare en strømkurs så her om dagen så koblet jeg alt over på en kurs og plugget i filteret. Resultatet ble akkurat som forventet ;) 😅

    A23F5575-6302-452E-A2A1-0A79DD466F0B.jpeg
    E2238D25-CDC8-4E27-9D9D-42FE860B68EE.jpeg
    F6F80F3C-E65D-44B2-B6A6-507127EB8FFC.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.914
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Kanskje det kom litt feil ut 😅. Men det var ikke ment som om du gjorde noe feil. Mer at generelt så søker en forbedringer i nye produkter en å gjøre det beste ut av det en har, dersom en føler noe ikke er på plass.

    To litt forskjellige rom og forskjellige muligheter.

    Jeg benytter meg ikke av noe auto system da jeg føler det ikke gir meg noe mer, har prøvd både dirac og AL. Derav begge to fungerer som tiltenkt og gjør mye bra, men når jeg sitter igjen med at det jeg gjorde manuelt var like bra for ørene, så er valget for meg enkelt. Stole blindt på datamotoren
    er både og.

    Det er ofte veldig lite som skal til fra himmel til helvete , lyd messig 🙂.

    Du fortjener de beste justeringer, for makan til galskap skal mann lete lenge etter 😀👍
    Nei det kom ikke feil ut. Jeg oppfattet det ikke som kritikk, men hadde fint taklet det hvis så var :giggle:

    Ja når kommer du ref. siste setningen? 😅
     

    karmann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2012
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1.070
    Ja, jeg kjørte vel forbi huset ditt her om dagen da jeg var så dum å gikk Hovden Tour igjen 😅. Men fyllesyk og redusert, hadde ikke det vært en god idé 😅.

    Jeg må ta turen, snart.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.207
    Antall liker
    22.914
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg tror det var på søndag at vi hadde pent vær eller så har det stort sett vært grått og trist vær denne påsken. Det har snødd, sluddet og regnet med ujevne mellomrom. Nå er ikke jeg glad i skiturer, men man blir uansett litt "deppa" av dette været. Ikke har det minket på snøen heller. Ca. 1m snø ved inngangen til april er minst 0,5m for mye. Det tar tid før dette forsvinner ☹

    Så kan det hende at det "lysner opp" her ila dagen, men det blir i tilfelle ikke pga. været 😅

    IMG_3406.jpeg
    FB_IMG_17116573257851.jpeg
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.200
    Antall liker
    2.674
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Sant nok om været Tor ,,, Hører bar hjul plasket " av bilene på veien her
    Man må bare finne på noe " morsomt å fordrive tiden med

    Prosjektene er i kø, her ,, men liksom ikke spennede det
    Streamer og koser meg med gamle" klipp og nye dacen
    blir noe preamp testing kl A vs AB seinere

    So hang in there : ) Ps har du tent lys : ) ?
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.342
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Stort og tungt påskeegg, gratulerer🤩 Jævla sprek påskehare på de kanter av landet🐰🤣
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn