Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.510
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå har jeg og KoKo-hunden hatt en luftetur i bøgda og har fått oss kveldsmat. Jeg må alltid ha en Falukorv når jeg er hos Søta Bror og jeg og KoKo delte resten av den broderlig. På lufteturen så traff vi min bror og han er på vei ned her. Hvordan dette går kan bare gudene vite…😬 :eek:

61B078EC-A093-4748-B8FE-C5F8BD2BDC73.jpeg
    754D7ADF-5533-471A-B07D-BCD72817B558.jpeg
    E005AA38-35A0-4A4E-9979-985BE6D89AE3.jpeg
    C9E7DA9B-7048-4338-BE48-65F6CA6C8900.jpeg
    722ED18C-53B5-43A4-8604-83AE96E37902.jpeg

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    5.392
    Torget vurderinger
    1
    Med sin bror på besøk med kjøllen full av ØL ja da blir hælla i taket tenker jeg å en noe sløv dag i morgen. 🤭 😁😁

HAREPUSEN

avtrådt 010924
    Ble medlem
    04.11.2009
    Antall liker
    3.150
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Jeg fikk kjørt fruen og broren til fjells, så var jeg og KoKo-hunden på tur, så hadde jeg lunsj med min bror som var alene på jobb, så ble det en tur på HD’en, så tømte jeg ryggen og SÅ var det tid for den kaldeste og beste Norrlands Guld’en jeg har hatt i ferien! Aldri før har Älgen vært så blå 💙. Jeg tenkte at jeg skulle ha den første ølen ute i finværet som andre "normale" folk, men etter 3 slurker ute i varmen så var det bare å komme seg inn i den kjølige og deilige kjelleren og slå på anlegget! KoKo-hunden må luftes et par ganger ila dagen, men utenom det skal ikke en gang 10 ville hestet få meg ut her ifra før solen har gått ned!!! Helga og Anne Nørdsti starter denne herlige ettermiddagen og kvelden…🍻 🍻 🔊 🔊 (y) 🤠 😅

Vis vedlegget 1044263 Vis vedlegget 1044264 Vis vedlegget 1044265 Vis vedlegget 1044266 Vis vedlegget 1044267
    Ja været skfter fort nå

Sist tur til fyres dalen og seinere så høyt vi kom opp i fjellet ,,,da var solen vekke

Måtte stoppe å ta på meg allt av klær jeg hadde med meg ,,, mens opp til vrå dal var knekkende varmt . ( også til bake igjen
    Det er likke ille begge deler synes jeg ,,,

Lurer på om jeg skal kjøpe en termo drakt , eletrisk .Da er man skkret . ) Gerbing har
    mye fint

Godt du har kommet deg i hel skinnet i hulen "

God helg herfra

mvh

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.510
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Min bror hadde jobbet ganske mye sist uke og forsvant ganske fort. Jeg har derimot ikke jobbet så mye i det siste og forsvinner kanskje ikke like fort… Nå begynner det snart å bli på tide å fyre opp hjemmekinoen…🥳

A873C7FD-4733-44C9-B061-8602107D156D.jpeg
    94432C76-2CB2-458B-8B72-11F4B9A5A7FC.jpeg

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.128
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Når elgen er blå er all ting godt :)
    Savner jaggu å kunne drikke litt norrlands guld :)

Apropos knipetangmanøver.. det minner meg litt på en morrokar jeg møtte på Elverum..

Han spurte om jeg viste hva ei Fettklypa var..
    Selv om man er nordnorsk så ville jeg jo være litt kultivert så jeg svarte høflig nei..
    Gubben sier "kom her".. også tusla han bort til det som var en "liten garasje".
    Slo opp porten og inne der sto det 7 strøkene og nydelige Mustanger. Fra de fleste tiår og ikke noe base modeller.

Da slo det meg.. Mus Tang.. Fett Klipa.. 🤣🤣

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    16.908
    Sted
    Langesund
    Entrer Folk & Blues Stag kl. 14.00 i dag så får vi se om vi blir sittende så lenge at vi får med oss at BSG går på.

Sist redigert:

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    16.908
    Sted
    Langesund
    Ørepropper er et must. Ganske bråket musikk, men god timing i bandet. Trøkker for lite i bassen der jeg står

Sist redigert:

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.510
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har heldigvis fremdeles en uke ferie igjen og nå er vi på hytta igjen. Da var det på tide å brette opp ermene og ta opp kampen med Jostein (igjen…). Jeg skjønner ikke helt hvorfor han har bygget en ny dam 100m nedforbi den andre, men han prøver sikkert bare å psyke meg ut og han er på god vei. Nå er den nyeste dammen revet, men det ballet på seg med mye ekstra arbeid. Det hadde hopet seg opp med div. grener her og der i bekken siden siste riving og jeg fikk fjernet dette først. Da var jeg allerede svart som en gris der jeg vasset oppover bekken og gikk til et brutalt frontalangrep på dammen. Så viste det seg at Jostein hadde brukt mye mer gress og småkvist enn sist og da stoppet dette selvfølgelig opp nedover bekken. For at ikke Jostein skal få noe gratis til den kommende gjenoppbyggingen så måtte jeg bruke en jernrive og dra alt nedover og få det gjennom røret nederst på eiendommen. Etter 4,5 timer uten pause så var dammen vekk og bekken ryddet. Da gikk det ned to iskalde colabokser momentant og etter en dusj så disket fruen opp med skikkelig bondekost! For ordens skyld så er det hun som drikker Norrlands Guld, men jeg er vel sikkert på min femte cola etter denne kroppslige utskeielsen… 😬 😅

Jeg hadde tenkt å rive begge dammene i dag sånn at Jostein fikk mye å tenke på, men siden rivingen av den første dammen tok lengre tid enn antatt, så ble det med den ene. Så blir det spennende å se om denne forp…. Beaveren kjører på igjen i natt…:mad:

IMG_6651.jpeg
    IMG_6653.jpeg
    IMG_6654.jpeg
    IMG_6656.jpeg
    IMG_6658.jpeg
    IMG_6663.jpeg
    IMG_6665.jpeg
    IMG_6667.jpeg
    IMG_6668.jpeg
    IMG_6671.jpeg
    IMG_6672.jpeg
    IMG_6675.jpeg

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.128
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    En liten 22 kaliber børse med lyddemper så ern borte fort :)

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.510
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nei den blir ikke skutt. Da får den heller bygge i vei, men den kunne godt ha flyttet 1km eller 2 nedover…😬

Det er ikke så godt å se, men her er han ned og inspiserer den andre dammen nå i kveld. Bildene er tatt med en iphone 13 mini med max zoom i halvmørket og da blir ikke bildekvaliteten all verden.

IMG_6681.jpeg
    IMG_6682.jpeg
    IMG_6683.jpeg
    IMG_6684.jpeg
    IMG_6685.jpeg
    IMG_6686.jpeg

Vedlegg

Ble medlem
    27.10.2023
    Antall liker
    7.928
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    5
    Bever går vel kun på løvtrær, måte å bli kvitt den på er å hindre tilgangen til disse.
    Surr netting rund løvtrærne i en god omkrets, ikke hønsenetting, må nok være litt kraftigere.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.510
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Bever går vel kun på løvtrær, måte å bli kvitt den på er å hindre tilgangen til disse.
    Surr netting rund løvtrærne i en god omkrets, ikke hønsenetting, må nok være litt kraftigere.
    Ja det er mye løvtre i demningene, men også furu- og grankvister etter hva jeg kan se. Uansett så er det en formidabel jobb å surre netting rundt løvtrærne når man har hytte "midt ute i skogen"… 😅

IMG_6651.jpeg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.841
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Man skal være snill mot dyra, men dette gjelder for beveren

I det øyeblikket den fikk et navn ble det umulig å skyte den. Nå er den vel som et brysomt kjæledyr å regne.

HAREPUSEN

avtrådt 010924
    Ble medlem
    04.11.2009
    Antall liker
    3.150
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har heldigvis fremdeles en uke ferie igjen og nå er vi på hytta igjen. Da var det på tide å brette opp ermene og ta opp kampen med Jostein (igjen…). Jeg skjønner ikke helt hvorfor han har bygget en ny dam 100m nedforbi den andre, men han prøver sikkert bare å psyke meg ut og han er på god vei. Nå er den nyeste dammen revet, men det ballet på seg med mye ekstra arbeid. Det hadde hopet seg opp med div. grener her og der i bekken siden siste riving og jeg fikk fjernet dette først. Da var jeg allerede svart som en gris der jeg vasset oppover bekken og gikk til et brutalt frontalangrep på dammen. Så viste det seg at Jostein hadde brukt mye mer gress og småkvist enn sist og da stoppet dette selvfølgelig opp nedover bekken. For at ikke Jostein skal få noe gratis til den kommende gjenoppbyggingen så måtte jeg bruke en jernrive og dra alt nedover og få det gjennom røret nederst på eiendommen. Etter 4,5 timer uten pause så var dammen vekk og bekken ryddet. Da gikk det ned to iskalde colabokser momentant og etter en dusj så disket fruen opp med skikkelig bondekost! For ordens skyld så er det hun som drikker Norrlands Guld, men jeg er vel sikkert på min femte cola etter denne kroppslige utskeielsen… 😬 😅

Jeg hadde tenkt å rive begge dammene i dag sånn at Jostein fikk mye å tenke på, men siden rivingen av den første dammen tok lengre tid enn antatt, så ble det med den ene. Så blir det spennende å se om denne forp…. Beaveren kjører på igjen i natt…:mad:

Vis vedlegget 1044893 Vis vedlegget 1044894 Vis vedlegget 1044895 Vis vedlegget 1044896 Vis vedlegget 1044897 Vis vedlegget 1044898 Vis vedlegget 1044899 Vis vedlegget 1044900 Vis vedlegget 1044901 Vis vedlegget 1044902 Vis vedlegget 1044903 Vis vedlegget 1044904
    Tor
    Til tross for alle bestrebelser her ,,

Omg for en idyllisk plass . )
    Hva heter det det der ,, beliggenheten ?

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.510
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Tor
    Til tross for alle bestrebelser her ,,

Omg for en idyllisk plass . )
    Hva heter det det der ,, beliggenheten ?
    Det heter Svingen der. Det ligger like ved RV9/Setesdalsvegen, så vi har veien på den ene siden og skogen på den andre siden. Det er et gammelt hus med låve som ble bygget på slutten av 30-tallet og utenom nytt el-anlegg og nytt vann-opplegg så har vi bare malt for å beholde det mest mulig som det var. Det ligger bare 10min hjemmefra som er Bykle (y)

IMG_6691.png

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det er bare å forberede seg Tor, for TORsdag den 15.august er det den store SURSTRÖMMINGSDAGEN og jeg glemmer ikke så lett! 😁
    IMG_8178.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.510
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Som nevnt tidligere så hadde vi antageligvis et av de eldste og styggeste campingbordene som er å se på en vanlig campingplass, men det ble omsider kassert før avreise fra campingplassen i Karlstad. Festeanordningene til bena var ødelagte og man risikerte full "bordkollaps" nå på slutten. Et nytt sammenleggbart og forhåpentligvis hypermoderne campingbord er herved bestilt. Så får jeg se om jeg får lurt inn et par nye stoler også. De gamle stolene er like gode mener hun, men nytt bord fordrer nye stoler etter min mening…😬

Så endelig litt hi-fi relatert i tråden. Det kom en pakke i dag, men hva det er vil jeg ikke si enda…😂

IMG_6177.jpeg
    IMG_6176.jpeg
    IMG_1291.png
    IMG_1292.png
    IMG_6717.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.510
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det regnet godt her i går og i følge YR så blir det en del regn fremover også. De siste dagene har blitt brukt til litt sånn sosiale ting. På mandag fikk jeg luftet HD’en og samtidig besøkt min tante som jeg ikke hadde gjort på en stund. På tirsdag så var jeg og fruen til Seljord/Hjartdal på "shopping" og så besøkte vi hennes nevø og samboer som kjøpte seg et småbruk i Hjartdal for ca. 1 år siden. De hadde også vært hos Søta Bror i ferien og jommen så hadde han kjøpt Motörhead potetgull og bbq marinade til meg i Sverige. Jeg får finne en passende anledning til å sprette den potetgullet…🔊 🍻 🤪. Vi fikk ellers kjøpt noe "dilldall", men jeg fikk nå tak i litt "jodlevann" til innvortes bruk! I går så hadde min mor bursdag og da ble det feiring, men dessverre uten jodlevann... 😂

Nå kjenner jeg kjelleren kalle og hvem vet, kanskje kommer Helga... :unsure:. Det er meldt skikkelig drittvær både fredag og lørdag så muligheten burde bære til stede med mindre at fruen finner ut at vi skal gjøre noe "morsomt" på tampen av ferien…😅

IMG_6713.jpeg

Sist redigert:

Proethifi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    1.079
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det regnet godt her i går og i følge YR så blir det en del regn fremover også. De siste dagene har blitt brukt til litt sånn sosiale ting. På mandag fikk jeg luftet HD’en og samtidig besøkt min tante som jeg ikke hadde gjort på en stund. På tirsdag så var jeg og fruen til Seljord/Hjartdal på "shopping" og så besøkte vi hennes nevø og samboer som kjøpte seg et småbruk i Hjartdal for ca. 1 år siden. De hadde også vært hos Søta Bror i ferien og jommen så hadde han kjøpt Motörhead potetgull og bbq marinade til meg i Sverige. Jeg får finne en passende anledning til å sprette den potetgullet…🔊 🍻 🤪. Vi fikk ellers kjøpt noe "dilldall", men jeg fikk nå tak i litt "jodlevann" til innvortes bruk! I går så hadde min mor bursdag og da ble det feiring, men dessverre uten jodlevann... 😂

Nå kjenner jeg kjelleren kalle og hvem vet, kanskje kommer Helga... :unsure:. Det er meldt skikkelig drittvær både fredag og lørdag så muligheten burde bære til stede med mindre at fruen finner ut at vi skal gjøre noe "morsomt" på tampen av ferien…😅

Vis vedlegget 1045712
    Tvi tvi med kampen imot Jostein!

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.677
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Takk for det, men jeg tror det går "filleveien" 😂
    Men du, hvorfor ikke sette opp et par skilt langs Setesdalsveien med tilbud om beversafari? Det er kortreist, bærekrafrig, miljøvennlig og eksotisk for enhver utenlandsk bobilturist med elgklistremerke på hekken. Ja, du kan jo reklamere med feks "we show you a hairy norwegian beaver, in nature". Så kan du selge beverklistremerker til bobiler. Dette kan du sikker få tilskudd til gjennom Visit Norway ol. Vinn for deg, vinn for Jostein, vinn for naturen og ikke minst Setesdalen. Tipper det blir trafikkaos på hyttetunet

IMG_8202.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.510
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå er det snart slutt på siste feriedagen og etter en alkoholfri uke så var det på tide å få fylle på litt igjen. Det pissregnet her tidligere og det resulterte i at fruen fant ut at det var en fin anledning til å få utført div. husarbeid. Etter å ha motvillig støvsuget hele øverste etasjen så ble det plutselig oppholdsvær og jeg benyttet anledningen til å få luftet KoKo-hunden siden det stort sett er meldt pissregn i hele dag. Når jeg kom tilbake så var hun ferdig med husvasken og da benyttet jeg like godt anledningen til å si at jeg forsvant ned i kjelleren og åpnet meg en øl eller ti på siste feriedagen… 🍺 :cool:

Inspirert av Toskens utrettelige LP-spilling så fant jeg ut at det var på tide å spille noen LP’er. På toppen av det hele så hadde jeg liggende en usprettet jåle-plate. Når man spiller plater kanskje en gang i måneden så kan man fint være litt jålete selv og lokket ble som alltid løftet av med hansker og plassert forsiktig på teppet. Så ble jåle-plateboksen forsiktig sprettet og etter en hel utpakking-seremoni så lå omsider platen på spilleren og musikk strømmen ut av høyttalerne. Nå er Tosketrøya på, kjøleskapet er fylt opp med Tuborg og Helga har ankommet Bykle så what could possible go wrong…:unsure: 🤠

Da er det bare å ønske en god helg til de som måtte kikke innom her…🍻 🥳 :giggle:

ECE0CEDF-341C-492E-B440-7444B4DAD2DD.jpeg
    F0E2714B-2BE8-4A0F-9B10-4511BFC68099.jpeg
    E7CD18FF-E43A-41A0-9D43-2924AA9D29FC.jpeg
    30DC9E57-C3E3-47F1-A036-9FC19CDF4190.jpeg
    B0E612FF-F5C1-41C0-BEB2-B82A80EC817B.jpeg
    AC96A1DF-1FC6-4106-8746-00C779C3EF6D.jpeg
    C0F6DF30-4604-4005-BB0A-9756B47D2F28.jpeg
    B52A6FA4-87C4-4977-872E-1FCE4F5C6C7F.jpeg
    C0FA1C02-CFB4-42FF-9D31-1C27015526C6.jpeg
    40AE4C2F-14EC-49C8-B2C9-92DF2912881D.jpeg
    43A4CAF8-79B1-430E-BAEF-6B2E651983ED.jpeg
    BC380B7E-501A-4A7F-9E20-31C7EBC67B2E.jpeg