Dolbytor's anlegg og (mange) planer

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.048
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ja budsjettforhandlingene med meg selv er i full gang, igjen
 🙈 😅

Vis vedlegget 1097129
    Eneste Ă„ vĂŠre klar over er at det ser ikke ut til at McIntosh har noen egen app til Ă„ spille av lokale musikkfiler med, hvis det er noe du driver med. SĂ„ mĂ„ ha Roon eller f.eks. noe ala Plex (og sende med GoogleCast) i sĂ„ fall. Men skjermbildene dine tyder pĂ„ at det gĂ„r mest i streaming fra Spotify, sĂ„ da er det jo null stress. BĂžr vel dog vurdere Tidal med slik sprek streamer 😬

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.833
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Eneste Ă„ vĂŠre klar over er at det ser ikke ut til at McIntosh har noen egen app til Ă„ spille av lokale musikkfiler med, hvis det er noe du driver med. SĂ„ mĂ„ ha Roon eller f.eks. noe ala Plex (og sende med GoogleCast) i sĂ„ fall. Men skjermbildene dine tyder pĂ„ at det gĂ„r mest i streaming fra Spotify, sĂ„ da er det jo null stress. BĂžr vel dog vurdere Tidal med slik sprek streamer 😬
    Ja jeg streamer bare fra Spotify og har ingen lokale musikkfiler. Jeg har tenkt noen ganger Ă„ prĂžve Tidal, men sitter fremdeles trofast her oppe i dalom og venter pĂ„ Spotify HiFi
 😬 😅

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.833
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Spec er like pÄ MDA200 som har DA2 modulen, men DS200 har ikke den utskiftbare modulen. D1100 har bedre spec, men hvor hÞrbart dette er skal ikke jeg uttale meg om.

IMG_1454.png
    IMG_1455.png
    IMG_1457.png

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.833
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har for Þvrig flere ganger snust litt pÄ HiFi Rose 150B og her er spec pÄ den

Den har t.o.m. turkise VU-meter selv om de ikke ser helt ut som pÄ originalen
 ;)

IMG_1458.png

• Liker
    Reaksjoner: Trg

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.048
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Jeg har for Þvrig flere ganger snust litt pÄ HiFi Rose 150B og her er spec pÄ den

Den har t.o.m. turkise VU-meter selv om de ikke ser helt ut som pÄ originalen
 ;)

Vis vedlegget 1097200
    Kan hende du kan fĂ„ en god pris pĂ„ 150b nĂ„ som 151 er ute av sekken og snart klar for salg 🙂

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.833
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det har vĂŠrt en "tung" uke der den ene "lure" ideen etter den andre har avlĂžst hverandre. NĂ„ var det godt Ă„ "roe ned kula" med en Tuborg og litt Lemmy pĂ„ stereoen (y). God helg til de som mĂ„tte kikke innom og mine dypeste kondolanser til andre som ogsĂ„ mĂ„tte sitte Ă„ ruge pĂ„ "lure" ideer. Husk du er ikke alene! 👀 đŸ» 🔊 đŸ» đŸ€Ș

IMG_0990.png
    IMG_0991.png
    IMG_0989.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.833
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hopp rett pĂ„ 151! Er strĂ„lende fornĂžyd med 150b, men her gĂ„r d sĂ„ fort i svingene at er vel bare Ă„ fĂ„ hjem siste versjon?? Vurderer den selvđŸ‘đŸ»đŸ˜
    Da kan du jo kjĂžpe 151 og bare sende din over heia til meg for en billig penge! Vinn vinn heter visst det
 :unsure: đŸ»đŸ» đŸ€Ș

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.833
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Selv om monoblokkene mine er hengt ut i trÄden for mindre vellykket design, sÄ har jeg heldigvis ikke fÄtt noen "lure" ideer om Ä bytte ut dem. Jeg liker dem og jeg blir i godt humÞr bare de tennes sammen med resten av Toskeboksene (y) :giggle:

Med unntak av ideen om Jubilee (som jeg forhĂ„pentligvis har lagt lokk pĂ„) sĂ„ er det som sagt mye rart som svirrer rundt i topplokket om dagen, men det er vel stort sett sideveis endringer jeg funderer pĂ„. SĂ„nne perioder fĂ„r jeg inn i mellom, men de pleier heldigvis Ă„ gĂ„ over. SĂ„ innrĂžmmer jeg glatt at det er veldig gĂžy Ă„ bytte utstyr inn i mellom og jeg merker pĂ„ "klĂža" at det har blitt lite bytting i det siste. Det hjelper sikkert Ă„ ta en tur pĂ„ OHC og se pĂ„ Jubilee sammen med MC451 selv om jeg heller ville hatt dem i svart. KjĂžp av Jubilee ville for Ăžvrig lagt lokk pĂ„ alle andre "lure" ideer de neste Ă„rene, sĂ„ det er kanskje ikke sĂ„ dumt likevel
:unsure: 😬 😂

BAA12491-0715-47BB-8A39-C47623A2BF63.jpeg
    0C165CEA-7123-44A9-8B9E-C96482492908.jpeg
    6F2D16D4-2C92-4332-9E7A-4D5E1CC20B4B.jpeg
    D5D742A3-DCBE-4E66-9E5E-07395585DC38.jpeg
    8E5BCE02-5180-4432-B024-994AAC13025B.jpeg

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.048
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Jeg synes det virker gjengs at folk sier at den komponenten som pĂ„virker lyden mest er hĂžyttalerne «, og at man derfor skal legge pengene der og kjĂžpe de dyreste hĂžyttalerne man har rĂ„d til. SĂ„ det er bare Ă„ fĂ„ bestilt 😊

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.833
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg synes det virker gjengs at folk sier at den komponenten som pĂ„virker lyden mest er hĂžyttalerne «, og at man derfor skal legge pengene der og kjĂžpe de dyreste hĂžyttalerne man har rĂ„d til. SĂ„ det er bare Ă„ fĂ„ bestilt 😊
    Uten at jeg er noen ekspert sĂ„ er jeg ikke i tvil om at hĂžyttaler inkl. subber er det som pĂ„virker lyden mest, men jeg er heller ikke i tvil om at dette ogsĂ„ gjelder samspillet med rommet de stĂ„r i. SĂ„ kan mye av dette rettes opp i med DSP og akustiske tiltak, men det er vel grenser der ogsĂ„. Jeg har alltid hatt store hĂžyttalere i smĂ„/middels store rom og har gode erfaringer med det, men Ă„ sitte under 3m i fra et par Jubilee ser jeg ikke for meg at fungerer...â˜č

Jeg er for Ăžvrig helt enig i tankegangen, men Ă„ bestille hĂžyttalere til 700K og sĂ„ sitte der med en lyd som er helt "pĂ„ trynet" hadde ikke vĂŠrt mye gĂžy. Tviler pĂ„ at jeg fĂ„r 14 dagers returrett ved kjĂžp
😬 😅

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.048
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Uten at jeg er noen ekspert sĂ„ er jeg ikke i tvil om at hĂžyttaler inkl. subber er det som pĂ„virker lyden mest, men jeg er heller ikke i tvil om at dette ogsĂ„ gjelder samspillet med rommet de stĂ„r i. SĂ„ kan mye av dette rettes opp i med DSP og akustiske tiltak, men det er vel grenser der ogsĂ„. Jeg har alltid hatt store hĂžyttalere i smĂ„/middels store rom og har gode erfaringer med det, men Ă„ sitte under 3m i fra et par Jubilee ser jeg ikke for meg at fungerer...â˜č

Jeg er for Ăžvrig helt enig i tankegangen, men Ă„ bestille hĂžyttalere til 700K og sĂ„ sitte der med en lyd som er helt "pĂ„ trynet" hadde ikke vĂŠrt mye gĂžy. Tviler pĂ„ at jeg fĂ„r 14 dagers returrett ved kjĂžp
😬 😅
    Bare tuller litt 😊 ja mĂ„ naturligvis passe med rommet og 700k er jĂŠvlig mye penger. Jeg hadde vĂŠrt i mĂ„l lenge fĂžr jeg nĂ„r nivĂ„et pĂ„ det du sitter med i dag, og tror ingenting med anlegget ditt stĂ„r i veien for at man kan sette seg ned og nyte det meste av musikk til det fulle 😊💜

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.426
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Nja, akkurat de der blokkene du har sammen med horna er nÄ ikke sÄ ille.. og du mÄ jo rett Ä slett ha Jubilee til dem.. sÄ enkelt er det bare.. ;)

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.833
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jubilee kunne vĂŠrt innenfor rekkevidde, men da mĂ„tte jeg som sagt tidligere solgt meg ned pĂ„ mye annet utstyr. Tvangstankene om Jubilee har heldigvis forsvunnet og jeg storkoser meg med K- og ShyHorna. Her spilles alt fra AC/DC til Tanya Tucker mens foten gĂ„r og Tuborgene gĂ„r ned pĂ„ hĂžykant
 đŸ» 🔊 🔊 😅

F167590E-D89A-43CC-8A7E-A5C1C42736EB.jpeg
    2477D737-CABF-4E41-8A7C-C9AE1A62BF70.jpeg
    24084D93-3480-4EB9-B2EF-DC76FF42A146.jpeg
    2DC40A76-8464-4CE3-AB62-5DAB9D624431.jpeg
    27B0084F-509D-44BB-A6C5-8257F7F29291.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.833
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    I gĂ„r sĂ„ var planen over alle planer spikret vedrĂžrende sideveis forflytninger i bĂ„de hĂžyre og venstre kanal. I dag sĂ„ fĂžles ikke valgene like opplagte selv om de fremdeles ligger og ruger i bakhodet. Nei jeg fĂ„r fundere litt til og hĂ„pe at det gĂ„r over snart 😬 😅

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.048
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Jeg er ikke den mest romantiske fyren i verden, men "glemte" at det var Valentines i dag. Jeg ser uansett ikke noe poeng med den dagen og feirer like godt dagen pĂ„ egen hĂ„nd mens fruen (antageligvis) har lagt seg đŸ» 🔊 😅
    SĂ„ lenge du ikke fikk tilsendt bilder av utfylt og signerte skilsmisse-papirer fra henne i lĂžpet av kvelden, sĂ„ har det nok gĂ„tt helt fint 😊đŸș

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    30.833
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    SĂ„ lenge du ikke fikk tilsendt bilder av utfylt og signerte skilsmisse-papirer fra henne i lĂžpet av kvelden, sĂ„ har det nok gĂ„tt helt fint 😊đŸș
    Sengen var tom nĂ„r jeg la meg, men jeg velger Ă„ tro at hun hadde lagt seg pĂ„ gjesterommet pga at soverommet ligger like over stereorommet. Det var heldigvis ingen sure miner i dag sĂ„ da antar jeg at alt er som normalt 👍 😅

• Laster inn

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Laster inn

Topp Bunn