Hei, kjøpte min fra Andervik Audio: www.andervikaudio.noPowerpoint skrev:Kjøper man den nye strømforsyningen til C1b hos Herr Ernstsen?
God kveld i stuen.Todani skrev:Hei, Morty:
Du kommer stadig tilbake med dette at C1B er litt reservert i toppen. Jeg går ut fra at du har EBW-utgaven og den nye trafoen, den som blir nevnt over?
Med denne nyeste utgaven burde man ikke mangle dynamikk og nivå oppover. I forhold til passive DPC 7.3 (min andre "forforsterker") kan den nye virke litt behersket, men det er fordi den nye har mer jevn fordeling utover hele frekvensområdet, og særlig bedre dynamiske egenskaper i nedre mellomtone og bass. Det er vel mer vanlig at andre, mindre godt konstruerte, forforsterkere også "flagger ut oppover"?
Jeg har jo truffet deg på Eltek/dynaBel tidligere, så jeg går ut fra at du har hivd høyttalerne dines seriekondensatorer av vanlig, rimelig MKP-type (eller kanskje du er en av ytterst få som har høyttalere med bedre saker standardmontert?) i diskant og øvre avskjæring til mellomtonen faenivold og byttet ut med Mundorf gull/sølv? Og forvisset deg om at du ikke har disse hvite firkantede motstandene som sitter i nesten alle høyttalere? Slike komponenter er en av de mest effektive dynamikkbremsene mot veien til high end. (- det er jo helt patetisk å se hvor mye penger folk legger i høyttalerkabler, samtidig som de er helt uvitende om at de har temmelig billige komponenter inni høyttalerne...)
Hvis du ikke har den nye utgaven, kan det kanskje la seg gjøre å låne min i en måneds tid. I helgen kommer antagelig heldig kjøper og henter monsteret mitt, men jeg må som deg vente en god måned på ny A1.
God DP-helg, folkens!
Kanskje vi snart skal trå til med det der Morty 8)Morty skrev:Mulig jeg maser litt mye om avvik i mellemtone /topp på DP C1b (EBW), og det er mye mulig det eventuelle avviket egentlig er begravet i annet utstyr.
Ta det ikke for alvorlig. "Observasjonene" er etterhvert ganske gamle, solgte min C1b til Power'n for over et år siden, og mye har forandret seg siden den gang.
Høyttalerne mine (Vivid K1) er forøvrig 100% originale, og jeg har ingen umiddelbare planer med å gjøre inngrep i filteret.
Opplever disse, sammen med A1 som temmelig "dead on" nøytrale men har IKKE prøvd C1b i dagens lytterom.
Med min nåværende pre, er det heller ikke behov for en mikro-dB opp eller ned i nivå i øvre mellomtone eller diskant, etter min mening/smak..
- Power point og jeg har lenge syslet med en aldri så liten "shoot out" på pre siden.
Snart skal vi nok komme til bunns i saken! ;D
Morty
Hjertelig takk for informasjonen 2m.2m skrev:[Hei, kjøpte min fra Andervik Audio: www.andervikaudio.no
Se nederst på denne linken: http://www.andervikaudio.no/EC DP-Line/EC DP Line produktoversikt.html
Det ble gjort en endrig på C1b også (utvidet bånnbredde). Greit å få utført dette også.
Den nye trafoen kan du også se her (låner bilde av Kaap)
Se bak rack, ved siden av den runde padda
Jepp.Powerpoint skrev:Hjertelig takk for informasjonen 2m.2m skrev:[Hei, kjøpte min fra Andervik Audio: www.andervikaudio.no
Se nederst på denne linken: http://www.andervikaudio.no/EC DP-Line/EC DP Line produktoversikt.html
Det ble gjort en endrig på C1b også (utvidet bånnbredde). Greit å få utført dette også.
Den nye trafoen kan du også se her (låner bilde av Kaap)
Se bak rack, ved siden av den runde padda
Da kan jeg endelig handle litt småtteri fra de hyggelige gutta i Andervik Audio.
Såvidt jeg vet er EBW trikset utført på min C1b.
Stemmer det Morty?
Hei igjen.Todani skrev:Her stusser jeg litt over hva du skriver, Morty. Å kjøpe tredjeparts uorginale modifikasjoner på så teknologibaserte konstruksjoner som DP kan umulig betegnes som annet enn høl i hue! Spesielt ikke med tanke på at de er mye dyrere enn DPs egne oppgraderinger, som etterhvert har kommet på banen. Jeg tenker da på ting som Furutech-kontakter (når man nå får verdens beste høyttalerkontakter på AIS: Noe så overlegent og simpelt som massiv kobber, fra Mundorf) eller Svalander-strømforsyning til DPC1B når man får strømforsyningen til storebror for to tusenlapper fra Andervik!
Det sistnevnte piratstuntet innebærer visstnok lodding av lange kabler (!!! - ???) rett på firelagsprintet til IB, noe som har forårsaket jordingsfeil og reparasjonsbehov. Det igjen fører til at de offisielle kanalene nekter å røre disse produktene, og at alle garantier går fløyten.
Jeg skriver dette som min personlige og subjektive advarsel mot å kjøpe piratmoddet DP-utstyr (jeg angrer således en smule selv på at jeg har tradet inn min originale DP-DAC mot LMC-moddet ditto).
Dessuten: Hvis man tror DP blir bedre med mer fancy kontakter etc - har man ikke forstått et døyt av hva DP-konseptet og filosofien dreier seg om.
Har et bilde av Svalanders modifikasjoner:Powerpoint skrev:Så, så ToDaNi jeg tror DACene våre bare hadde gått av litt mekking
Min versjon har både LMC, Duelund (fjerning av plast på kondiser) og Base modd om ikke hjernen har ramlet helt ut i all tannverken.
Det speller meget dynamisk i mine lett tilårskomne ører sammen med BASE drevet jeg "arvet" etter OMF.
Det hjalp også som kjent litt på humøret at Birger fikset litt på "kråkereiret". Måtte skifte nytt styringskort.
Når det gjelder nytt "power supply" til DP C1b så tar jeg ganske snart en telefon til gutta i Andervik Audio.
Gleder meg til å få en ny dubbeditt til HiFI`en i hus. Så barnslig er jeg 8)
Når denne strømdingsen er i hus må vi gjøre alvor av vår påtenkte "shoot out" Morty.
Den var ikke direkte vakker den der ....Morty skrev:Har et bilde av Svalanders modifikasjoner:
He, he.kaap skrev:Den var ikke direkte vakker den der ....Morty skrev:Har et bilde av Svalanders modifikasjoner:
Den er god Morty 8)Morty skrev:Power'n du er velkommen til meg når som helst nå. Bare send meg en pm, eller e-mail så avtaler vi.
Morty
RJEL skrev:Si meg, har Leif hemmelig nummer?
Noen som har telefonnummer til han?
Jeg har et problem med et av hannes kreasjoner....
Det er riktig at Leif er pensjonert, men han er still going.....RJEL skrev:Si meg, har Leif hemmelig nummer?
Noen som har telefonnummer til han?
Jeg har et problem med et av hannes kreasjoner....
He,He. Må vel innrømme at A1 ikke har så verst utseende, men resten av modellene har sett ut som dei har vert banka ut på skrustikka i kjelleren. Hadde selv en 6,3 en gang i tiden, og må si det var ganske "røff" finish på den ja!Todani skrev:Metallsløyd????
Dette er jo den samme formgivningen som A1 har hatt i ti år, utført av samme "designer", men nå i sort, børstet utførelse, med billigere plastvindu i front og mer pynt på topplaten. Hvilke andre konkurrenter har noen gang vært i nærheten av DP-standarden når det kommer til byggekvalitet og funksjonalitet? - Andre enn vilt overarbeidede ting som J. Rowland?
Liten notis:kaap skrev:Update part I
Helt siden jeg startet jobben med å lage en nyttig oversikt over alle dp produktene, har jeg hatt som mål å opprette et eget domene. På den måten å separere hjemmeside og DP sidene. Nå er dagen endelig kommet, og har kjøpt eget domene til dette fomålet. Jobber fortsatt med å ferdigstille nettsidene, men så snart de er ferdi, blir de lagt på domenet. Domene og webhotel dekkes så langt av meg personlig, da jeg ikke ser for meg en side fylt med reklame.. da dette er det nok av på nett allerede (etter min mening). De nye sidene er som sagt under utvikling, og så snart jeg mener å være tilnærmet ferdig, vil jeg muligens oppsøke enkelte her på HFS og høre de kan stille som "beta testere", for å finne feil som jeg ikke har oppdaget selv, evt komme med forslag til forbedringer.
Ellers ligger det fortsatt ann til de forbedringene som jeg kom med i forrige innlegg i denne tråden. For de som har bokmerket den gamle oversikten, vennligst oppdater den med den nye adressen.
http://www.dpguiden.no
Ahemm.... Mea culpa. :-[kaap skrev:med bilde derfra. Hadde vært hyggelig (og generelt normal høflighet) å kreditere websiden man henter dette fra.
Fjernkontrollen er like genial som den er stor.busserulle skrev:Har nettopp beveget meg inn i Dp- verdenen. Mener å ha sett den flotte fjernkontrollen omtalt som programerbar. Eller tar jeg helt feil.........Hvis ikke ,er det noen der ute som kan kaste lys over det.
Hmm. Kanskje jeg skal mene noe om det nye "designet", jeg og?Powerpoint skrev:Her må jeg nok hive meg med i minoritetsgruppen til todani.
Mhp funksjonalitet og kvalitet i alle ledd tror jeg nok et par av glorieboksene til sølle 100-500 frognertiere har noe og lære av DP-Leif.
Nå har jeg mange frihtesgrader hjemme, og intet problem med at det ser litt "panzer" ut.
DP er brutal "no nonsense" kvalitet i mine øyne og ører.
Forøvrig meget enig med Kaap om dette jålete designutspillet fra EC.
De bedyret for et par år siden under High-End messa i Munchen at DP selvfølgelig skulle bestå som merke under deres vinger :
"Yeah, right!"
Men sånn går no dagan på trygd og nærvetabletta 8)
Tipper de skal få slite litt om et par år mhp oppgraderinger når DP-sjefen sitter og nyter sitt otium oppe i Harstad.
Ham om det.
Jeg får ta det som en mann, bryte sammen, og begynne å grine, og bli ferdig med det ;D
Har passert øret mitt engang at Mr. Dp selv aldri kom til å innføre display i et produkt. Hadde hvisnok en negativ effekt. Hvorfor.. husker jeg derimot ikkeMorty skrev:Forsåvidt lekkert, men det særpregede er redusert noe synes jeg. Ser imidlertid ut som om C1 har fått et display med visning av Volum? Det er i såfall bra. Savnet alltid det på den "gamle".
Kaapkaap skrev:Har passert øret mitt engang at Mr. Dp selv aldri kom til å innføre display i et produkt. Hadde hvisnok en negativ effekt. Hvorfor.. husker jeg derimot ikkeMorty skrev:Forsåvidt lekkert, men det særpregede er redusert noe synes jeg. Ser imidlertid ut som om C1 har fått et display med visning av Volum? Det er i såfall bra. Savnet alltid det på den "gamle".
PS: Ser du har oppført "EC 502" delefilteret i signaturen din.. Hatt det lenge? Fornøyd?
mvh Kai
LCD genererer støykaap skrev:Har passert øret mitt engang at Mr. Dp selv aldri kom til å innføre display i et produkt. Hadde hvisnok en negativ effekt. Hvorfor.. husker jeg derimot ikkeMorty skrev:Forsåvidt lekkert, men det særpregede er redusert noe synes jeg. Ser imidlertid ut som om C1 har fått et display med visning av Volum? Det er i såfall bra. Savnet alltid det på den "gamle".
PS: Ser du har oppført "EC 502" delefilteret i signaturen din.. Hatt det lenge? Fornøyd?
mvh Kai