Hei Todani, takker for langt og godt svar, forsterkeren blir varn selv uten høyttalere tilkoblet - nøyaktig målt med steketermometer på kjøleribber til 42 grader, men det er ikke noe problem så lenge det ikke er grunn til å tro at det er noe galt med forsterkeren. Ang høyttalere, jeg har nå investert i et par Respons Art 1999 - lik referansehøyttaleren til Vadseth i lyd og bilde i sin tid, har også kjøpt Silspeak kabel med impedansetilpasning av en venn i menigheten. - Altså et klassisk velprøvd oppsett med DP - kjører ikke Erntsen også på Respons høyttalere selv?? Brukte tidligere et sett Transparent Audio Music Wave plus - men det låt egentlig ikke mer enn greit, man hørte det var et potensiale, men løsningen ga litt "stikkende mellomtone, kombunert med tilbaketrukket mellombass og ukontrollert dypbass, var faktisk inne på å selge Respons Høyttalerne, men så: Koblet på Silspeak høyttalerkablene i dag og dette må jeg si er en lyd som vel må være så tett opp til mitt personlige lydideal som det er mulig å komme (??????) Kroppslig, detaljert, sømløse overganger mellom elementene, svært kontrollert bass - som virker mer kontrollert i nedre frekvenser enn selv Ascoltaene. Det er også en bredde og dybde i lydbildet som jeg skjelden har hørt i anlegg. - Oppsettet spiller bare rått musikalsk og jeg gleder meg bare villt til å tråle gjennom musikksamlingen på nytt - Det er bare utrolig at ht kabler kan spille en så avgjørende lydmessi forskjell?? - Så nå ryker mine Ascoltaer ut på bruktbørsen her er jeg redd! ER faktisk usikker på om Ascoltaene har båndspoler, har ikke åpnet de selv. - ellers kommer jeg til å jobbe litt med støyløsninger og kabeltweaking, slik jeg ser dere garvede dp folk har gjort dere erfaringer med - takker for alle tips i den forbindelse, men nå er det nesten vanskelig å skjønne at det kan bli bedre - får synke inn dette her....
=13700.msg1035589#msg1035589 date=1294570873]
Varm kan du regne med at den er. Mener å huske at Brennin er krevende høyttalere, hvilket kan forklare varmen. Ikke noe problem, nå har du forsterkere som både gir energi i HELE frekvensområdet, og sparker godt og stramt i bassen. Akkurat hva du trenger, men også et tveegget sverd dette siste siden jeg også mener å ha hørt fra nettopp Leif at Brennin har en voksen pukkel der nede.
Har Brennin båndspoler? Leif hater båndspoler. Pleide å benytte en hver sjanse til å påpeke dette i diskusjoner med meg siden han vet at et av høyttalersettene mine har slike (SuperExact). I 2009 kjøpte jeg en A1S EBW av ham som han gjorde ekstra seig mot den kapasitive lasten slike spoler gir. Dette måtte jeg ikke fortelle siden han fryktet mas fra andre om slik mod også. Jeg har uansett ikke hatt noen problemer/dårlige resultater med disse høyttalerne og DP-forsterkere. Men jeg solgte ikke kabelsettet han lagde til 552 HP for meg, da jeg solgte denne forsterkeren for en stund siden. Med A1 har jeg filteret nærmest høyttalerne, motsatt av oppsettet med den eldre MosFet-kjempen. Hos meg har lydforskjellen mellom filterløs Silspeak og filterbestykket Silspeak vært heller liten selv med forskjellige DP effekttrinn, bortsett fra 552HP. Men likevel tror jeg du kommer til å digge resultatet du får med disse kablene på Brennin. Kontrollert, nøytralt og dynamisk.
Jeg ser du kjører PC-basert avspilling. For endel år siden betraktet bransjen, Leif ikke minst, potensielle støykilder som for eksempel PC som en av de største tilfeller av djevelskap vi kan komme ut for. (Merkelig da at Pedal og en tidligere DP-disippel som Nistad nå sverger til støysendere som programkilder.)
Men med en frekvensrespons som går rett opp til 1,5 mill Hz ville jeg da jobbet litt med støyundertrykking. Har nettopp testet en Stello-DAC som har trafoer og andre triks for å undertrykke støy/jordsløyfer fra signalkilden. Svært god sak til ca. 7000. En annen ting å teste kan være nettstøyfiltre på alle andre apparater enn effektforsterker og å snurre hele ledningen mellom PC og DAC opp på en fet ferrettring som man kjøper fra Elfa (ca. 300 kroner). Dess flere turn, dess bedre. Sånn for orden skyld, du kjører vel med jordet nett og balanserte kabler? Mindre sjanse for problemer da.
God søndag!
[/quote]