Den går etter noen sekunder. Lampene lyser opp og hører releet slår inn,men da blir det svart. Men som sagt,etter noen turer i sikringskapet så slår den seg på uten feil..
Jeg har dessverre ikke fotografisk hukommelse og det begynner å bli MANGE DP modeller.Takk for svar. Loddebolt har jeg Hvor sitter denne mottstanden? Dp no1 mk1
Sitat fra fraiser
Den går etter noen sekunder. Lampene lyser opp og hører releet slår inn,men da blir det svart. Men som sagt,etter noen turer i sikringskapet så slår den seg på uten feil..
Høres ut som releene er ok, men at softstart motstandene er brent av - std feil på DP. Enkelt å fikse om du har en loddebolt.
Takker. Legger ut bilder så snart jeg er hjemme igjen.Jeg har dessverre ikke fotografisk hukommelse og det begynner å bli MANGE DP modeller.Takk for svar. Loddebolt har jeg Hvor sitter denne mottstanden? Dp no1 mk1
Sitat fra fraiser
Høres ut som releene er ok, men at softstart motstandene er brent av - std feil på DP. Enkelt å fikse om du har en loddebolt.
Mener de er hvite firkante og ligger langt ned i forsterkeren, i den bakre ende.
Vil du har et bedre svar får du ta nærbilder å legge ut.
PM sendt.Hei Kai!
Du er en sann entusiast som bidrar med DP guiden og mye styr med t-shirt bestilling til glede for oss andre. Jeg bidrar gjerne med en liten skjerv men vipps er foreløpig ikke mitt domene. Send et kontonummer på pm så ordner vi det på den måten.
Med vennlig hilsen
Elektron
bumpPrøver på nytt... er det noen som har noe kjennskap til DPA5000?
Hvor bra er evt denne i dagens standard og hva av nyere DPer kan den sammenlignes med?
Grunnen til laber svar-rate er nok relatert til at veldig få har hands-on kjennskap til denne. 5000 har jeg hørt blitt referet til som prototypen til det som senere ble 5.5. Antall produserte er nok derfor lavt...bumpPrøver på nytt... er det noen som har noe kjennskap til DPA5000?
Hvor bra er evt denne i dagens standard og hva av nyere DPer kan den sammenlignes med?
Takker for veldig bra nettside, jeg har brukt og bruker dpguiden ofte, veldig nyttig side, godt jobba. Vippser deg noen kroner.DP GUIDEN
... et prosjeket som jeg har brukt 10-15år på, hvorav de siste 8 med eget domene. Det ble ved domenekjøp foreslått av dere i forumet om kr-rulling for å dele på kostnadene med eget domene/webhotell, men jeg gjorde ikke noe ut av det. For noen år siden prøvde jeg å opprette en paypal konto som kunne motta "donations", men det ble et juridisk/skjemapapir -mareritt. Det ble ergo ikke noe av.
Nå som VIPPS er blitt allemannseie, tenkte jeg å prøve på nytt. Det har gått en del høvdinger på domeneleie/webhotell så langt, men det får jeg stå for. Men om noen ønsker bidra med noen kr til VIDERE drift setter jeg veldig pris på det.
Mottaker id; (som tall selvsagt)
ni en seks null fem fire en seks
mvh Kai
Som Elektron ber jeg om et nummer pr PM jeg kan sende mitt avlat til kaapHei Kai!
Du er en sann entusiast som bidrar med DP guiden og mye styr med t-shirt bestilling til glede for oss andre. Jeg bidrar gjerne med en liten skjerv men vipps er foreløpig ikke mitt domene. Send et kontonummer på pm så ordner vi det på den måten.
Med vennlig hilsen
Elektron
jeg hadde DP5000 på Wilson Wapp/Puppy
den var en av ti produsert
den var og en av de få transistor-forsterkere jeg har hørt som fikset harmonics som en god rørforsterker
LE oppdaterte drivertrinnet og ødela samtlige for alltid
i en AB sammenlikning med en 5000 før den ble ombygget spurte en kompis hvem som spilte tenorsaks...det hørtes slik ut på 5.5 men på 5000 var det vitterlig Gerry Mulligan på baritonsaks
da jeg ba om å få mod´en reversert nektet han, og min ble solgt som en 5.5
det var min siste kontakt med Dynamic/Anemic Precision
jeg hadde DP5000 på Wilson Wapp/Puppy
den var en av ti produsert
den var og en av de få transistor-forsterkere jeg har hørt som fikset harmonics som en god rørforsterker
LE oppdaterte drivertrinnet og ødela samtlige for alltid
i en AB sammenlikning med en 5000 før den ble ombygget spurte en kompis hvem som spilte tenorsaks...det hørtes slik ut på 5.5 men på 5000 var det vitterlig Gerry Mulligan på baritonsaks
da jeg ba om å få mod´en reversert nektet han, og min ble solgt som en 5.5
det var min siste kontakt med Dynamic/Anemic Precision
Det var vel heller slik at da fikk du en forsterker som bedre avslørte berg- og dalbanefrekvensgangen til Wilson....
Selv om kiloprisen er moderat, kan det bli penger av det. Du har jo vært med på å bære nummer 25 av disse digre apparatene opp i fjerde etasje. Vi strevde fælt der.Hva ligger kiloprisen for en DP A5 om dagen?
Nei, men DP A5 til Quad ESL-2912 er kanskje moroSelv om kiloprisen er moderat, kan det bli penger av det. Du har jo vært med på å bære nummer 25 av disse digre apparatene opp i fjerde etasje. Vi strevde fælt der.Hva ligger kiloprisen for en DP A5 om dagen?
Men fra spøk til revolver, A5 er helt spinnvill. Jeg tror jeg likevel hadde gått for to stykk A1SEBW i et aktivt biampingsoppsett med DP delefilter, dersom det hadde vært aktuelt. Har forsterkeri til det. Heldigvis trenger jeg ikke det nå, og den andre A1´eren gjør god nytte som forsterker i TV-anlegget! Du har vel heller ikke stort behov for A5 til Quad, Power? - Men sikle, det kan vi?
Ikke enkelt å sette en konkret pris.. Men husker jeg ikke feil gikk det en for en tid tilbake for ca 1100kr kg'et. Det er tross alt kun 5 stk som noen gang har og vil bli bygd. 3 stk i "omløp" og 2 står sikkert relativt trygt hos Mr Petter Dale Jr.Selv om kiloprisen er moderat, kan det bli penger av det. Du har jo vært med på å bære nummer 25 av disse digre apparatene opp i fjerde etasje. Vi strevde fælt der.Hva ligger kiloprisen for en DP A5 om dagen?
Men fra spøk til revolver, A5 er helt spinnvill. Jeg tror jeg likevel hadde gått for to stykk A1SEBW i et aktivt biampingsoppsett med DP delefilter, dersom det hadde vært aktuelt. Har forsterkeri til det. Heldigvis trenger jeg ikke det nå, og den andre A1´eren gjør god nytte som forsterker i TV-anlegget! Du har vel heller ikke stort behov for A5 til Quad, Power? - Men sikle, det kan vi?
Om du snakker om A5 så er den vel allerede bipolar
Støttes 100%Godt vi har en skikkelig servicemann som ikke ser på det som et problem men heller en utfordring.selv hadde jeg blitt litt frustrert. Betryggende å vite at vi har deg i bakhånden den dagen gullan våres trenger håndspåleggelse.