Siden Power'n allerede har banna litt i kjærka her, så kan vel jeg slippe ut noen små " fy-ord " jeg også:Er det noen som har prøvd rør forforserker i lag med DP effektforsterker,hva vil dere anbefale?
Der er vel flere år siden nå, at jeg koblet inn en Aesthetix Calypso (rørpre), til mine to Dp'er. Og det funker aldeles utmerket, spør du meg.
Men, for å rette opp litt for dette forsmedelige faktum, kan jeg også nevne at Cary SLP 05 ble behørig sjekket og var en komplett mismatch.
Har også prøvd en BAT VK 42 Se (mener jeg modellen var) og her var matchen helt OK, men i forhold til min daværende egen DP pre, var det ingen forbedring, snarere likt på en del parametre og faktisk dårligere på noen; f.eks. i bassen.
Aesthetixen er også dårligere i bassen enn DPs egen (aktive) pre, men har likevel noe å by på i andre toneområder. Noe som jeg på valgdagens tidspunkt mente mer enn oppveiet den noe slappere bassen.
Mens jeg likevel er i farta, og allerede har blamert meg ved positiv omtale av et ikke-DP produkt, vil jeg også slå et aldri så lite slag for DSpeaker Dual Core 2.0 her. Bringer DP'n til nye høyder til en forbasket billig penge! En ganske genial liten greie.
Så det så.
Morty