DP menigheten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.958
    Småseriøse tanker om Coda til 200 frognertiere!?

Da burde den A5 mk 2'en som er og har vore til salgs på Finn i lengre tid, for "kun" 140 frognertiere kanskje vore førstevalget... :cool:

Mvh Arild :)
    Codaen kostet bare 180 frognertiere når jeg snuste rundt, og så er det jo i sannhet noe lettere og manøvrere 2 stk. A1s EBW i og rundt alteret, enn ett stykk A5 mk.II. Til info nappet jeg litt i en A5 mk.II på Fetsund en liten stund, men der skulle eier ha det samme som hva Coda A40.0 kostet.
    Han hadde 2 stk. A5 mk.II, og la ut den ene for salg i periode.
    Har ikke sjekket finn.no, men det kanskje denne som har dukket opp igjen? Ja, det var det. Nå til kun 140 frognertiere.
    Så tror jeg nok at jeg skulle klart å komme litt under villedende pris på Codaen om jeg knakket på døra til PM Audio.
    Summam summarium så ble kjøp av 2 stk A1s EBW rimeligere enn begge de 2 påtenkte alternativene.
    Så jeg lider ingen nød, selv om A5 mk.II (eller siste versjon som RJEL brygger på) er en våt drøm.

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.958
    @Powerpoint - så hyggelig at du fikk kjøpt deg A1S EBW’ er. Ser veldig fine ut. Husk - gullplata kan ikke pusses!

Har selv hatt to stk i brokoblet versjon foran Respons og det svinger det av.
    Gratulerer.
    🍾
    Hei Final
    Jeg skal huske på at "gullplata" ikke kan pusses.
    Jeg har for øvrig ikke gnukket noe ut over å tørke støv av min gode gamle DP 6.4, og latt tidens tand sette sitt preg på den.
    Det er jo en bruksgjenstand, og ikke et utstillingsobjekt.
    Synes den ser raff ut med litt patina, og når innmaten er såpass nyoverhalt spiller det ingen rolle så lenge den ikke er mishandlet utvendig.

s911dg

Medlem
    Ble medlem
    11.11.2009
    Antall liker
    38
    Torget vurderinger
    1
    Hei, etter ønske fra nærmeste familie er det med stor sorg å meddele at Jon Halvard Arntsen , på sentralen kjent som "northpole" har gått bort. Jon sovnet stille inn i sitt hjem , søndag 17.11. Dødsfallet var helt uventet. Jon etterlater seg kone ,to døtre og et barnebarn. Et stort tap for alle oss som kjente han , og et enda større tap for familien. Vi blir alle å savne Jon, hans rolige væremåte, raushet, hjelpsomhet, kunnskap, hans gode humør og humor. Hedersmann og medmenneske.
    Bisettelsen vil finne sted i morgen, 28.11.
    666C0A57-CF0A-4A3C-821F-15A41B2342F5.jpeg
    FB3D0A38-6EBB-4579-B67B-64F1FDE5D6AA.jpeg
    917F7C7F-2891-4139-88A6-82AD87006473.jpeg

MB-S124

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Antall liker
    1.111
    Kikker stadig på den, har også vært inne på forhandlingsstadiet, men har ikke blitt enige. Etter en kikk inni gjør vel til at den burde opp til RJEL en tur.

Så kommer det inn bud påstås det, så blir den solgt, for så å dukke opp igjen. Første gang den lå ute er fort 1,5 år siden?

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    875
    Ja spesielt når de hadde en veiledende pris på 38000,- for 25år siden, men de fleste ble vel aldri solgt til den prisen..

Motorhome

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Antall liker
    1.844
    Sted
    Sunndalsøra
    De vil stå seg godt i pris disse forsterkerne, når de blir mere og mere sjeldne. Men må fortsatt har mulighet for lønnsom service. Det samme med gamle JBL høyttalere/elementer. Har steget mye siden jeg kjøpte. Tilstanden må være god hvis man skal godta prisen. Det er flere som kan prøve seg hær.
    Ellers er det klart at kostbar forsterker på rundt 20+år bør ha en tilstandsrapport før salg. En A1 EBW skal vanligvis ligge høyere i pris enn en standard A1.Noe vi vet, er at DP produktene er drift sikre ved rett bruk. Har ikke vært så bekjymret for lav impedans belastning ennå:)

Sist redigert:

Jakey

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Antall liker
    25
    Sted
    Sandnes
    Takk for svar, har aldri spurt etter dokumentasjon/bevis selv. Har sendt melding til han jeg kjøpte av, er det andre tips til hvordan finne ut om den er oppgradert eller ikke?

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.421
    Torget vurderinger
    1
    DP aktiv preamp C1A vs C1AS vs C1B

Jeg kjøpte i sin tid C1B, som var et ubetinget «Best Buy». Den solgte bra og DP laget en relativt stor serie.
    C1A hadde flottere kabinett, som matchet A1, men var vanskelig tilgjengelig (liten serie).

Min C1B ikk etterhvert ny, ekstern strømforsyning, og Leif var innom og klippet vekk noen få filterkomponenter på utgangen = (Extended Band With).
    Fikk aldri helt klarhet i om hva som manglet for at B1 skulle låte som en C1. Tror de egentlig er veldig like innvendig.
    Kanskje @RJEL kan belyse?

Sist redigert:

Todani

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.05.2009
    Antall liker
    2.392
    RJEL bytter ganske mange komponenter. I tillegg til å bytte til den større og mer støysvake trafoen. Jeg hadde alt Leif tilbød i min 1C, men RJEL gjorde mye med den likevel - og han dokumenterte det spesifikt i vedlagt skriv.
    Kan ikke selger vise til det, bør kanskje ikke kjøper ta modifikasjonene for god fisk.

Todani

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.05.2009
    Antall liker
    2.392
    En ting til: Er man så "heldig" at man har versjonen med det mest påkostede kabinettet, er turen innom RJEL like viktig som med den billigere. Langt bak i strengen her skriver RJEL at "modernisering" er nødvendig med dem også.
    Han har ved ymse anledninger her skrevet at det finnes nesten ikke to like DP'ere.
    Etter hvert har det blitt mange apparater som har blitt skrudd, til dels klådd på, av uautoriserte. Styr unna dem!

MB-S124

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Antall liker
    1.111
    Den største enkleste forskjellen sett utenfra er vel at en C1b oppgradert til C1s EBW er at den har en Noratel-trafo istedenfor Mascot.

Jeg sitter med den som Final en gang eide. Den låter knallbra. Har vært en tur både hos LE og hos RJEL såvidt jeg vet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn