Utvikling, salg av "gamle dp", forhandlere, markedsføring...... :'(val skrev:Dere som er aktive i DP-menigheten; hvordan ligger det ann med utvikling og salg av DP (elcomp) nå?
Selges de "gamle" DP, eller utvikles de stadig, nye modeller?
Hvem selger?
Priser?
Utvikles? Etter hva man kan lese her er de det beste som finnes, og da trengs vel ikke utvikling? ;Dval skrev:Selges de "gamle" DP, eller utvikles de stadig, nye modeller?
Hva i helvete?8x12_TOM skrev:Ikke for å være flåsete, men blir litt skeptisk når det sies at diskanten får mer glitter og stas, og i tillegg tar betrakning av at han er inne i sitt 67 år og hører på ett øre.
Litt usikker på hvilket standpunkt du har i denne vennetråden, men det bør vel være rimelig åpenbart at ting kan bli enda bedre, selv om det ikke finnes noe der ute som er bedre. Jeg har akkurat fått tilbake min DP A1S EBW fra siste oppgradering - slik at nå er utgangsimpedansne i praksis 0 - og det for hele frekvensspekteret. I tillegg er BIAS juster noe opp....resultatet enda høyere dempingsfaktor og lavere forvrengning....RoDa skrev:Utvikles? Etter hva man kan lese her er de det beste som finnes, og da trengs vel ikke utvikling? ;Dval skrev:Selges de "gamle" DP, eller utvikles de stadig, nye modeller?
R
Herlig utgangspunkt! ;DOMF skrev:...det bør vel være rimelig åpenbart at ting kan bli enda bedre, selv om det ikke finnes noe der ute som er bedre.
Det kan nok ta litt tid....kolikkbarn, fullt anleggsarbeid i hagen,bra med trøkk på jobben og litt feriering/besøk gjør at det er lite fokus på hifi om dagen!Morty skrev:OMF.
Med din lange "DP-erfaring", OMF og forøvrig ytterst oppegående anlegg, venter vi spent på dine lytteinntrykk.
Send oss noen ord når du har fått hørt litt og inntrykkende fester seg.
Morty
Er det noen som seiler under falsk flagg her??impulse skrev:Hvilket blad var det du skrev for igjen, Tore Dag?Todani skrev:Tok med meg Fideltiy paa ferie i utlandet, og holdt paa a sette kaffen i vrangstrupen da jeg leste om at A1 ikke er i stand til a detektere kavaliteten paa de nye hoyopploselige formatene!!
Jeg ser jo noe annet av deres kommentarer her. Hadde det ikke vert for Peter Mc Gs kommentarer kom tydelig paa trykk et annet sted i bladet, hadde jeg hevet det i sopla og informert Knut om det i ettertid. Det er synd at undertegnede ikke nar frem, for bladet jeg skriver i er i dag fylt opp med svada, ukyndigheter, vrovl og voodoo. Ikke rart det gar bakover med hifi.
Hvis den har for lite diskant, vil i alle fall jeg ikke ha noen annen forsterker, for her er det mer enn nok nivaa og en enorm dynamikk i diskanten, saa den er grei.
Haaper Knut kjoper rorforsterker saa vi kan slippe a lese usakeligheter og toys om DP fremover. Jeg var hos ham for en liten studn siden, men hadde ikke lest dette da.
Du vet - noen må ta jobben med å dytte grensene fremover.. ;D ;DRoDa skrev:Herlig utgangspunkt! ;DOMF skrev:...det bør vel være rimelig åpenbart at ting kan bli enda bedre, selv om det ikke finnes noe der ute som er bedre.
Hørte såvidt A5 en gang hjemme hos Knut Vadseth, og minnes det som vanvittig flott!
R
Ja, du har rett der, merkelig hva folk lar seg provosere av. Noen liker rørwatt, og noen liker transistorforsterkere. Er ikke det fint da?? Deter jo det det hele dreier seg om, og der det som er det fine ved Hifisykdommen.Todani skrev:Hei Val: Jeg er jo litt enig med deg fordi jeg "tok litt av", men jeg er drittlei av a lese om "rorwatt" som er dobbelt saa effektive som "vanlige watt" etc. Det jeg som DP-mann horer nar jeg legger ore til rorforsterkere er uten unntak rotete og kjedelig. Den "gode instrumentlyden" er annenharmonisk ogden store lyden er mangel paa kontroll.
Hvorfor er det i dag ikke stuerent a kritisere rorforsterkere? - Mens transistorforsterekertilhengere blir mobbet snart over alt?
Nei, naa er det ned paa fiskerstranda og nyte en ol eller tre sammen med de fargerike portugisiske fiskerne!
Bom ferias!
hifigal skrev:Hei alle sammen, har vært så heldig å få tak i en andervik modifisert DP Dac 8.0 og er ute etter en løsning hvor jeg kan få spilt wav og flac filer gjennom DACen. Noen som har prøvd dette? Noen som har erfaringer med løsninger som gir high end kvalitet ved avspilling fra pc?. Har selv et digitalt lydkort med coax ut, en red wine audio usb - coax converter, men lyden virker komprimert og slett ikke i high end klasse som jeg får ved å bruke et drivverk.
Jeg trenger hjelp!!
mvh
Jeg er ute etter samme svar. Jeg har nettopp kjøpt meg en USB dac, men tar ikke Høyoppløselig FLAC gjennom USB utgangen. Kun gjennom SPDIF/optisk utgang. Hva må jeg gjøre for å få dette til å funke på mitt DP anlegg?? (Har 250W forsterker, og Passiv 7.0 foforsterker)
Kan noen være så vennlig og forklare meg om noe kan gjøres forklart som til en 7 åring??? ;-))
Det er synd å si det, men jeg tror du har helt rettRJEL skrev:Jeg er overbevist om at det går rett i dass :'(
dogg-e skrev:Hadde vært fint om noen ringte dem evt. stakk innom dem og fikk en litt offisiell uttalelse
Hørte fra en som var involvert i Electrocompaniet tidligere, at den nye eieren er flinke på å produsere elektronikk. De har ikke kjennskap til HIFI miljøet og eier ikke samme lidenskap som oss andre. Hans oppfatning var at de kom til å melke EC og DP for det de kan, uten å videreutvikle, så lenge de kan.
Igjen, hadde vært fin om de hadde en litt mer offisiell uttalelse selv, og kanskje nyter som gikk på litt anna en å vinne priser på disse gamle produktene
(Ja, så har de da publisert noe om ECI-5 MK II, men vi vil ha mer! )
Hvordan er det - er Erntsen fremdeles involvert, eller har han pensjonert seg mens en gjengRJEL skrev:Jeg sendte en mail til dem og fortalte at jeg aktet å kjøpe den nye preampen til DP.
Den sorte som ligger på hjemmesiden til EC. Jeg spurte så når denne kommer for salg.
Fikk til svar at den var under utvikling. Utgivelsedato ukjent og pris ukjent. Yeah right....
Ja, da kommer det vel til å ende opp som noen gorrjerns-hælvetter med festbassEiK skrev:Ernstsen har persjonert seg og nyter sitt otium i Harstad.
DP-line er derfor overlatt til andre å utvikle.
Tar meg friheten til å gjenngi et par setninger jeg fikk pr PM en tid siden, som i seg selv sier en del:Morty skrev:Hvor god er Ernstsens RIIA egentlig?