DP menigheten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Skal tidlig krøkes, en god dp disipel skal bli :)

     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Hei!

    Dette var et et hyggelig innslag ja Kai! Flott bilde av Go Guten. Virker veldig fornøyd også. Regnen med at han hører den flotte Dp diskanten veldig godt også ;D De fleste av oss har vel kommet inn i feriemodus nå :D mvh Guit
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Dere som er aktive i DP-menigheten; hvordan ligger det ann med utvikling og salg av DP (elcomp) nå?

    Selges de "gamle" DP, eller utvikles de stadig, nye modeller?

    Hvem selger?

    Priser?
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.321
    Antall liker
    1.459
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    val skrev:
    Dere som er aktive i DP-menigheten; hvordan ligger det ann med utvikling og salg av DP (elcomp) nå?

    Selges de "gamle" DP, eller utvikles de stadig, nye modeller?

    Hvem selger?

    Priser?
    Utvikling, salg av "gamle dp", forhandlere, markedsføring...... :'(
    Sjekk med f eks Soundgarden som fører blant annet Ec om de har dp eller evt kjenner produktene. Ikke mye å hente der...
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.245
    Antall liker
    15.401
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    val skrev:
    Selges de "gamle" DP, eller utvikles de stadig, nye modeller?
    Utvikles? Etter hva man kan lese her er de det beste som finnes, og da trengs vel ikke utvikling? ;D

    R
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.245
    Antall liker
    15.401
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    8x12_TOM skrev:
    Ikke for å være flåsete, men blir litt skeptisk når det sies at diskanten får mer glitter og stas, og i tillegg tar betrakning av at han er inne i sitt 67 år og hører på ett øre.
    Hva i helvete?
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.115
    Antall liker
    9.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    RoDa skrev:
    val skrev:
    Selges de "gamle" DP, eller utvikles de stadig, nye modeller?
    Utvikles? Etter hva man kan lese her er de det beste som finnes, og da trengs vel ikke utvikling? ;D

    R
    Litt usikker på hvilket standpunkt du har i denne vennetråden, men det bør vel være rimelig åpenbart at ting kan bli enda bedre, selv om det ikke finnes noe der ute som er bedre. Jeg har akkurat fått tilbake min DP A1S EBW fra siste oppgradering - slik at nå er utgangsimpedansne i praksis 0 - og det for hele frekvensspekteret. I tillegg er BIAS juster noe opp....resultatet enda høyere dempingsfaktor og lavere forvrengning....

    Mvh
    OMF
     

    Morty

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    529
    Antall liker
    91
    Torget vurderinger
    7
    OMF.
    Med din lange "DP-erfaring", OMF og forøvrig ytterst oppegående anlegg, venter vi spent på dine lytteinntrykk.
    Send oss noen ord når du har fått hørt litt og inntrykkende fester seg.

    Morty
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.245
    Antall liker
    15.401
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    OMF skrev:
    ...det bør vel være rimelig åpenbart at ting kan bli enda bedre, selv om det ikke finnes noe der ute som er bedre.
    Herlig utgangspunkt! ;D

    Hørte såvidt A5 en gang hjemme hos Knut Vadseth, og minnes det som vanvittig flott!

    R
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.115
    Antall liker
    9.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Morty skrev:
    OMF.
    Med din lange "DP-erfaring", OMF og forøvrig ytterst oppegående anlegg, venter vi spent på dine lytteinntrykk.
    Send oss noen ord når du har fått hørt litt og inntrykkende fester seg.

    Morty
    Det kan nok ta litt tid....kolikkbarn, fullt anleggsarbeid i hagen,bra med trøkk på jobben og litt feriering/besøk gjør at det er lite fokus på hifi om dagen!

    På den ene siden så er jeg nøktern - den var jo oppgradert til absolutt siste versjon fra før - så dette er jo en liten oppgradering i så måte.

    På den annen side - så vil det at utgangsimpedansen går til null faktisk kunne bety noe i mitt oppsett med aktiv deling og grove kabler - og lavere forvreninig pga høyere bias er også velkomment! Kan man håpe på enda mer presisjon, oppløsning og luft...? ;D ;D

    Mvh
    OMF
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    impulse skrev:
    Todani skrev:
    Tok med meg Fideltiy paa ferie i utlandet, og holdt paa a sette kaffen i vrangstrupen da jeg leste om at A1 ikke er i stand til a detektere kavaliteten paa de nye hoyopploselige formatene!!
    Jeg ser jo noe annet av deres kommentarer her. Hadde det ikke vert for Peter Mc Gs kommentarer kom tydelig paa trykk et annet sted i bladet, hadde jeg hevet det i sopla og informert Knut om det i ettertid. Det er synd at undertegnede ikke nar frem, for bladet jeg skriver i er i dag fylt opp med svada, ukyndigheter, vrovl og voodoo. Ikke rart det gar bakover med hifi.
    Hvis den har for lite diskant, vil i alle fall jeg ikke ha noen annen forsterker, for her er det mer enn nok nivaa og en enorm dynamikk i diskanten, saa den er grei.
    Haaper Knut kjoper rorforsterker saa vi kan slippe a lese usakeligheter og toys om DP fremover. Jeg var hos ham for en liten studn siden, men hadde ikke lest dette da.
    Hvilket blad var det du skrev for igjen, Tore Dag?
    Er det noen som seiler under falsk flagg her?? :eek:
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.115
    Antall liker
    9.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    RoDa skrev:
    OMF skrev:
    ...det bør vel være rimelig åpenbart at ting kan bli enda bedre, selv om det ikke finnes noe der ute som er bedre.
    Herlig utgangspunkt! ;D

    Hørte såvidt A5 en gang hjemme hos Knut Vadseth, og minnes det som vanvittig flott!

    R
    Du vet - noen må ta jobben med å dytte grensene fremover.. ;D ;D

    Vel når jeg er rik og gammel - så skal jeg ta meg tid til å teste noen andre SOTA amper opp i mot DP, men med begrenset budskjett og tid så taler lydkvaliteten og specs for seg selv...ingen over, ingen ved siden av..... ;D ;D

    Mvh
    OMF
     

    dag-v

    Medlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    39
    Antall liker
    13
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    2
    Todani skrev:
    Hei Val: Jeg er jo litt enig med deg fordi jeg "tok litt av", men jeg er drittlei av a lese om "rorwatt" som er dobbelt saa effektive som "vanlige watt" etc. Det jeg som DP-mann horer nar jeg legger ore til rorforsterkere er uten unntak rotete og kjedelig. Den "gode instrumentlyden" er annenharmonisk ogden store lyden er mangel paa kontroll.
    Hvorfor er det i dag ikke stuerent a kritisere rorforsterkere? - Mens transistorforsterekertilhengere blir mobbet snart over alt?
    Nei, naa er det ned paa fiskerstranda og nyte en ol eller tre sammen med de fargerike portugisiske fiskerne!
    Bom ferias!
    Ja, du har rett der, merkelig hva folk lar seg provosere av. Noen liker rørwatt, og noen liker transistorforsterkere. Er ikke det fint da?? Deter jo det det hele dreier seg om, og der det som er det fine ved Hifisykdommen. :)
    Jeg lar meg ikke provosere av den ene eller den andre, jeg har selv DP anlegg, og trives veldig godt med det jeg har. Jeg har også hørt gode rør anlegg, og har uten problemer syntes at noe lyder bedre enn mitt anlegg. Javel?? Ser absolutt ikke poenget med d****slenging av viss(e) redaktør(er) som nevnt tidligere i diskusjonen. Jeg blir bare i dårlig humør ved å lese all "sytingen" i forumet. Gå heller en tur på stranden, og nyt en kald øl, og vær glad for at vi ikke har verre ting og bekymre oss for her oppe i Lille Norge.
     

    dag-v

    Medlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    39
    Antall liker
    13
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    2
    DP DAC 8.0 med hardisk som signalkilde

    hifigal skrev:
    Hei alle sammen, har vært så heldig å få tak i en andervik modifisert DP Dac 8.0 og er ute etter en løsning hvor jeg kan få spilt wav og flac filer gjennom DACen. Noen som har prøvd dette? Noen som har erfaringer med løsninger som gir high end kvalitet ved avspilling fra pc?. Har selv et digitalt lydkort med coax ut, en red wine audio usb - coax converter, men lyden virker komprimert og slett ikke i high end klasse som jeg får ved å bruke et drivverk.

    Jeg trenger hjelp!!

    mvh


    Jeg er ute etter samme svar. Jeg har nettopp kjøpt meg en USB dac, men tar ikke Høyoppløselig FLAC gjennom USB utgangen. Kun gjennom SPDIF/optisk utgang. Hva må jeg gjøre for å få dette til å funke på mitt DP anlegg?? (Har 250W forsterker, og Passiv 7.0 foforsterker)

    Kan noen være så vennlig og forklare meg om noe kan gjøres forklart som til en 7 åring??? ;-))
     

    Valvester

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.06.2002
    Innlegg
    166
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Kjære menighet.

    På meg virker det som om det skjer lite hos Tau-gjengen.
    Når skal konsept-skissene bli til virkelighet?

    Forhåpentligvis blir de en dag virkelighet, og gjerne komplementert
    med såvel RIAA som DAC.

    Det er mulig at EC-gjengen er blitt forskrekket over hvor stor forskjell det er mellom
    deres egne bokser i akryl og gorrjern og ingeniørsmykkene i umagnetisk chassis fra
    Mr. Erntsen...

    Worst case må vel være at "Nei, vi gidder ikke", og så forsvinner DP inn i solnedgangen,
    og EC har ikke prestert annet enn å kvitte seg med en (teknisk/lydmessig overlegen)
    konkurrent.

    Får de fingeren ut i løpet av noen måneder og faktisk presenterer ferdige produkter som:

    A) Er rendyrkede DP-produkter med EC-logo.
    B) Ikke er plassert i de #$/&/#"!@ skrotjerns-kabinettene til EC.
    C) Faktisk vil figurere i annonser og på messer - ikke bortgjemt.

    Vil det være håp.

    La "DP-Line" være den ekstreme, kompromissløse toppserien til EC,
    og ikke bare vage lovnader.

    Hva tror dere? Tid for de knepte hender?
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.140
    Antall liker
    1.471
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er overbevist om at det går rett i dass :'(
     

    dogg-e

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.09.2003
    Innlegg
    50
    Antall liker
    19
    Sted
    Askim
    Hadde vært fint om noen ringte dem evt. stakk innom dem og fikk en litt offisiell uttalelse :)

    Hørte fra en som var involvert i Electrocompaniet tidligere, at den nye eieren er flinke på å produsere elektronikk. De har ikke kjennskap til HIFI miljøet og eier ikke samme lidenskap som oss andre. Hans oppfatning var at de kom til å melke EC og DP for det de kan, uten å videreutvikle, så lenge de kan.

    Igjen, hadde vært fin om de hadde en litt mer offisiell uttalelse selv, og kanskje nyter som gikk på litt anna en å vinne priser på disse gamle produktene :)

    (Ja, så har de da publisert noe om ECI-5 MK II, men vi vil ha mer! )
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Tenker på å kvitte meg med et Aktivt stereo filter - Dp EC 502. Sjefen sjøl har oppgradert filteret og fjernet den subsoniske biten.
    Hvor mye kan en ta for noe sånt?
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    t.o.m. Min gamle traver, en DP 6.12HP, spiller som bare det :). BEst dem kommer med mer, selv om DP er litt for dyrt for min del.

    Har dog fått tilslag på en Rogue Stereo 90 amp.. spent på hva den kan stille opp med mot DP'en... tupper den kanskje drar ifra på å skape rom og tilstedeværelse, men faller lett igjennom når det kommer til kraft. Har ikke helt passende høyttalere ;) Helicon 800mk2 :p. Men morro å teste noe nytt :). 2x90wpc er jo ikke "dårlig" ;).
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.140
    Antall liker
    1.471
    Torget vurderinger
    4
    dogg-e skrev:
    Hadde vært fint om noen ringte dem evt. stakk innom dem og fikk en litt offisiell uttalelse :)

    Hørte fra en som var involvert i Electrocompaniet tidligere, at den nye eieren er flinke på å produsere elektronikk. De har ikke kjennskap til HIFI miljøet og eier ikke samme lidenskap som oss andre. Hans oppfatning var at de kom til å melke EC og DP for det de kan, uten å videreutvikle, så lenge de kan.

    Igjen, hadde vært fin om de hadde en litt mer offisiell uttalelse selv, og kanskje nyter som gikk på litt anna en å vinne priser på disse gamle produktene :)

    (Ja, så har de da publisert noe om ECI-5 MK II, men vi vil ha mer! )

    Jeg sendte en mail til dem og fortalte at jeg aktet å kjøpe den nye preampen til DP.
    Den sorte som ligger på hjemmesiden til EC. Jeg spurte så når denne kommer for salg.
    Fikk til svar at den var under utvikling. Utgivelsedato ukjent og pris ukjent. Yeah right....
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Tråden 'Electrocompaniets uvenner' nærmer seg med stormskritt......... :p
     

    Valvester

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.06.2002
    Innlegg
    166
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    RJEL skrev:
    Jeg sendte en mail til dem og fortalte at jeg aktet å kjøpe den nye preampen til DP.
    Den sorte som ligger på hjemmesiden til EC. Jeg spurte så når denne kommer for salg.
    Fikk til svar at den var under utvikling. Utgivelsedato ukjent og pris ukjent. Yeah right....
    Hvordan er det - er Erntsen fremdeles involvert, eller har han pensjonert seg mens en gjeng
    EC-dorks prøver å reverse engineere konstruksjonene hans???
    ("Å - han har brukt ALUMINIUM? Går det an det a?")
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    718
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Ernstsen har persjonert seg og nyter sitt otium i Harstad.

    DP-line er derfor overlatt til andre å utvikle.
     

    Valvester

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.06.2002
    Innlegg
    166
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    EiK skrev:
    Ernstsen har persjonert seg og nyter sitt otium i Harstad.

    DP-line er derfor overlatt til andre å utvikle.
    Ja, da kommer det vel til å ende opp som noen gorrjerns-hælvetter med festbass
    og null av det som gjør DP til DP.

    Alt mens utlandet kommer til å forbli utvitende om hvordan "sound of Norway" KAN låte.

    NÅR disse tingene evt. blir ferdige blir det spennende om
    de kommer til å versere i reklame side ved side av de vanlige EC-tingene, eller om de
    kommer til å ende opp som "ingen kjøpte dem, så vi slutter å lage dem" type
    "buyoutfodder".
     

    dogg-e

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.09.2003
    Innlegg
    50
    Antall liker
    19
    Sted
    Askim
    Det kuleste hadde vært om Leif Ernstsen skrev ett detaljert skriv om hans filosofi, erfaring og tanker bak hans konstruksjoner. Dette sammen med tegninger og eller service manualer til produkter opp igjennom, hadde kanskje gjort at noen "så lyset" i hans måte å konstruere forsterkere på, og kunne videre føre hans *sjel* på en troverdig, og ikke minst, VERDIG måte! Og ikke minst at ett slikt bra Norsk produkt ikke forsvinner stille bort.... (Som mye anna bra vi har fått til i Norge, men som....)

    Han har forhåpentligvis gitt en innføring i sine produkter til Westcontrol group, slik at de vet hva man bør jobbe mot for å bevare DP lyden++. Men så langt har jeg ikke følelsen av at de ønsker å profilere seg mot kundegruppen sin på en troverdig måte. Hva med å svare litt på denne tråden feks? Eller er dem fortsatt opptatt med å finne ut hvordan DP er skrudd sammen :)

    Om det blir til at "ingen kjøpte dem, så vi slutter å lage dem", så håper jeg at noen helter kjøper opp DP-delen og får produktet på banen igjen!
     

    Valvester

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.06.2002
    Innlegg
    166
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje en form for incentiv hadde vært på sin plass?

    En lovnad om at tottelottene til mr. Dreggevik IKKE vil havne
    under en dregg i form av en 5.52HP burde få fart på'rem.

    ;D

    Surely I jest - jeg er en fredelig puddy tat.

    Dog en noe utolmodig en - Show us the good stuff, EC!

    En blodtrimmet ny DP RIAA hadde ikke vært av banen heller - eller en DAC.
    Eller det sagnomsuste drivverket...
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Da har jeg hatt Rogue Stereo 90 effekttrinnet i ca 1 uke. Og det er solgt, den var knallgod, men Helicon 800 blir for store for den ellers så sterke effektforsterkern. Når jeg koblet tilbake til DP 6.12HP'en så var det ikke vanskelig å skjønne hvor forsterkern skulle stå. Fått en grei pris på Rogue M-150, men tror jeg må la det gå forbi...

    Det jeg savner litt kanskje er litt bredde og dybde kontra roguen. Men du verden å DP'en spiller, jeg ga latterlige 10 laken for denne snadder saken. Så det var en til på brukten... klødde litt ifingrene, men tror ikke jeg hadde opplevd noe mer "nirvana" med 2xD6.12HP i bridge.

    Dog, må jeg si at de DP'ene som legges ut for salg til tider virkelig frister :p. MEn jeg er veldig usikker på om jeg her "helt der" enda. Kjøper på DP'en har jeg garantert på dagen ;). For fytte grisen å den spiller på f.eks B&W også (tror faktisk det er hakket bedre match enn på mine Helicon!!).

    Kanskje det blir en A1s om litt?! :p. hehe.. tviler pga pris ;). Skal snart en tur til Oslo for å teste Classé CA-2200 på Helicon 800 som står i HIFIKLUBBEN marcus thrane, bare for å lytte til hva det kan gjøre :). Men pr. nå er jeg en DP mann! Veldig synd om EC greier å ødelegge det, men de jeg har hørt av nye EC har imponert meg, kontra det litt "slappe" (good old EC).
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Hei!

    Det sies at rørforsterkere har en mere livefølelse en transistorforsterkere, og at til eksempel akkusisk gitar lyder mere naturlig over rørforsterkere. Vil ikke akkurat være enig i det. Det viser seg det, at mange som spiller akkustiskt gitar foretrekker transistor fremfor rør. Og da spesielt akkustisk jazzgitar (hollow body). Sies at den akkustiske klangen blir mere naturlig ved forsterkning. Jeg synes det selv også ;D
    Den nye oppgraderte Dp A1 s EBW, har fått et bredere og mere oppløst lydbilde som er imponerende. Jeg hører at jeg også har fått bedre lydbilde off axis enn tidligere. Det er et stort pluss :D.
    Kjøpte en A1 som var til salgs nå til en hyggelig pris. Den står bare til pynt ennå ::). Får vel svinge meg rundt og kjøpe meg et filter til bassen når jeg er mindre opptatt av andre ting. mvh Guit
     

    Morty

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    529
    Antall liker
    91
    Torget vurderinger
    7
    For de som har DP A1 i en eller annen variant, vil jeg bare si, nok en gang, få den opp til Leif Ernstsen for siste tilgjengelig oppgradering. (Større arbeidsområde i klasse A -eller noe sånt).
    Etter mitt skjønn, den mest markante forbedring av alle tilgjengelige DP A1 oppgraderinger.

    Med to slike inne, har jeg tilogmed avviklet de separate basskassene. (Filter + Perssonsbasser ligger på bruktbørsen)

    Morty
     
    L

    lyden

    Gjest
    Får spørre her inne : Har en 2000mod DP 6.4P som brukes til bassforsterker på mine 2 stk 15" subber , og den duger til det :) :) . Men hva er forskjellen på en 6.4 med og uten P ?
    mvh
    l.y.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg mener å huske at P var økonomimodellen. Litt enklere utført, større toleranser mtp. paring av komponenter og så videre. Kretsene tror jeg er identiske.

    Hvis du har tenkt å selge, send meg en PM, forresten. Hvis jeg har råd er jeg interessert. Jeg har maken, og trenger en til til drømmen om aktiv Gradient Revolution.

    ;)
     

    Todani

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    2.359
    Stemmer det, Zoomby. Forplaten var alltid (f.eks. 6.2, 6.3, 6.4 og A1) mer påkostet på den dyre utgaven. Ellers var grunnprinsippene og bestykningen nesten alltid de samme. De dyre modellene fikk alltid de beste delene - først! I mange tilfeller fikk de rimeligere modellene de fleste av de samme delene etter en stund. Leif & Co produserte i så liten skala at han måtte kjøre stort sett de samme komponentene i alle modellene sine. De rimeligere, samt PA-modellene, ble bevisste avtagere for "ledige" komponenter, men selv de fikk de påkostede kjøleribbene med avrundede kanter. Byggekaliteten var aldri annet enn overlegen. Således behøver det i dag ikke være noen stor ulempe å ha en "billigmodell".
    Blant økonomimodellene er det interessant å se nærmere på et par stykker: 6.1. (1995) Det var en egen økonomimodell med færre utgangstransistorer enn sine samtidige bipolart bestykkede slektninger, "kun" åtte per kanal. Ble kun fremstilt i 22 eksemplarer. Og kanskje den nesten nåtidige A1B. Den ble fremstilt eksternt, etter at monteringsverkstedet i Gladbakkveien hadde opphørt. A1b ble levert med et hovedkort som ikke lett lar seg modde på. Altså er den mindre oppgraderbar enn A1. Likevel har A1B samme utgangstrinn (16 transer per kanal) og trafo/lytter som A1. Leif innrømte det under en samtale for en stund siden. Utgangseffekten må jo da bli den samme, og ikke lavere slik vi flere steder har sett i oppgitte data.
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    8000kr for en 100% funksjonell DP 6.12HP er ikke ille pris det? JEg som selger :). Men litt lite respons desverre, er nok mange som ikke vet hva den er god for :(. Vurderer å benytte den som sub forsterkern e.l. om det ikke blir noe salg.

    Vannvittig kontroll og strømreserver i den saken iallefall :S. .
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Fun fact:
    Ifølge mine kilder er det laget et mindre opplag 6.12 monoblokker (ikke til privat bruk.......). Hadde vært morro å få kloa et slikt par, men det kommer nok aldri til å skje (havne på det private marked)

    mvh
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    Da er jeg medlem igjen! Etter en liten pause har jeg fått meg en 6.12hp. Gleder meg til å teste den på scorpio 2 ;d

    Ellers har jeg hatt 6,52 og 6,3x2 før...
     

    Morty

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    529
    Antall liker
    91
    Torget vurderinger
    7
    Én gang DP, alltid DP!
    Velkommen tilbake, O' frafallne. Dine synder er tilgitt og ditt fremtidige liv i vellyd er sikret. ;D ;D

    Så over til noe helt annet.
    Vinyl, nærmere bestemt RIIA.

    Jeg har en helt grei vinylrigg med Opera Ref 2 spiller, OL Silver MK II arm, Benz L04 pu og Lukacheck RIIA.
    Lyden er også helt grei, men ikke noe mer. Litt småforundret egentlig, over hvor stort spranget (opp) er til CD lyden fra Cary SACD PRO.
    Jeg er usikker på hva som er det svakeste leddet på vinylsiden, men et sted må man jo begynne. Det var her jeg tenkte DP og RIIA.
    Hvor god er Ernstsens RIIA egentlig?
    Her på forumet risikerer jeg selvfølgelig å få en rekke kjappe svar om at DP'n slår alt annet. Og ingenting ville være bedre enn det egentlig. De dukker opp på bruktmarkedet, rett som det er.
    Men jeg etterlyser råd fra folk med brukserfaringer fra DP RIIAen OG andre, gjerne Lukaschecken om noen skulle ha lyttet til begge.

    Er det noe å hente her?

    Morty
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.454
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Morty skrev:
    Hvor god er Ernstsens RIIA egentlig?
    Tar meg friheten til å gjenngi et par setninger jeg fikk pr PM en tid siden, som i seg selv sier en del:

    DP 2.2 skal du iallefall aldrig kvitte deg med uanset hva andre måtte synes mene eller tenke......... den gir 100,000 kr's riaa'er kamp til døra i bass, dynamik og uforvrengt lydgjengivelse OG den har masser med gain om man ønsker det.


    Jeg tok i sommer det sørgmodige valget å selge min DPR 2.2, for å finansiere noe annet. Det vil si, vinylen er satt på HOLD en periode, hvor jeg har solgt LP spiller + riaa men beholdt alle platene, vegghylle, børste, PU vekt osv... Kommer sterke tilbake ved en senere anledning :)

    Personlig hadde jeg ikke noen high-end spiller på DP riaa'n, men selv med en gammel Thorens og en Denon DL103 spilte det som julig. Og dette var en PU til 1300,- ca(!!!). Men som sagt, håper å en gang finne meg en DPR igjen, men da kanskje parre den med en Transrotor Dark Star (har et soft-spot for denne..) Time vil shåw...

    Lykke til med riaa jakten uansett!

    mvh
     

    Morty

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    529
    Antall liker
    91
    Torget vurderinger
    7
    Takker Kaap.

    Jeg har kun hørt positive saker om denne RIIAen sålangt, så ditt referat fra PM er nok ganske så representativt for den "gjengse" oppfatning.
    Mener Todani har yttret noe lignende.

    Mvh

    Morty
     

    bluesman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    193
    Antall liker
    28
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Hva anser dere for å være korrekt framgangsmåte for kontakt med Gudfaren selv?
    Direkte kontakt pr. telefon?Funderer på å få oppgradert en DPA1S til siste og hva
    som kan synes å være en skarpere utgave av redskapet.
    Har og en DPR 2.2 som og kanskje kan få et innsyn om det skulle være noe å hente.
    Er det?
    Takknemlig for alle svar og syspunkter.

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn