Drøbak by night

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.476
    Antall liker
    3.302
    Torget vurderinger
    1
    Blir du ikke snart ferdig med å dille med det der rakkelverket? Heller bruke tiden på å teste ut TAD 4003 adapteren i bronse :cool:
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Blir du ikke snart ferdig med å dille med det der rakkelverket? Heller bruke tiden på å teste ut TAD 4003 adapteren i bronse :cool:
    tenkte bare å få lakket/malt innsiden av adapterhalsen, så det ikke glimer bronse fra lytteposisjon
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Er det fjernkonrtroll av ulike platespillerinnganger eller er jeg helt på jordet?

    Fortell gjerne litt om selve phonotrinnet også mens du er i gang.
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.109
    Antall liker
    4.973
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Jeg er litt usikker på hva som er problemet.
    Selvsving, sk parasitt oscillasjoner (som ikke er hørbare, men kan være destruktive) eller noe annet.
    Her har det vært tråkket feil i mange år.
    Litt avhengig av problemet må en bestrebe å begrense muligheten for uønsket "oppførsel" uten at det går ut over signalet.
    Sølv (svært lav motstand) er ikke løsningen.
    Nickel / chrome kan være løsningen.
    Husk at det egentlig ikke går strøm her.
    En dårlig leder for uønskede frekvenser kan være løsningen.
    Hvis det er et reelt problem?
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    hva passer vel bedre for en Kiseki pickup enn en Kiseki arm :)

    Vis vedlegget 982405
    Kiseki Gold med Sony headshell :eek: :)
    Håper du ikke betalte ille mye for den , den lå på finn til 2K i 2023 lurte på den selv men feiget ut da selvsagt ikke fant det orginale headshell til salgs noe sted .
    Mvh
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Kiseki Gold med Sony headshell :eek: :)
    Håper du ikke betalte ille mye for den , den lå på finn til 2K i 2023 lurte på den selv men feiget ut da selvsagt ikke fant det orginale headshell til salgs noe sted .
    Mvh
    den ble returnert.....headshellet er for kort og kan ikke oppnå korrekt overheng
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Er det fjernkonrtroll av ulike platespillerinnganger eller er jeg helt på jordet?

    Fortell gjerne litt om selve phonotrinnet også mens du er i gang.
    nei bare fjernkontroll av volum, balanse og mute
    stepper motorer med 35 grader steps som matcher Seiden vendere kobler til de forskjellig dempingene i volumkontrollen
    riaa er en Thorsten Loesch LCR design, men med et 47kg custom LC-LC choke input designet av min venn Gary Dews i Borderpatrol
    E810F i signalet og separate LC-LC på både pos og neg leg til hvert av de fire rørene...egne trafoer for glød og.....32 choker til de fire signalrørene veier...kun Solen 100µF/630vdc metalcans i power og Mundorf Silver in Oil caps og Audio Note 2w tantaler i riaa...glød har BG Nx 4700µf/35vdc caps
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Er det så at du jazzer opp litt ekstra og bruker flere armer når promillen passerer 0,5?
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    den ble returnert.....headshellet er for kort og kan ikke oppnå korrekt overheng
    Orginalt overheng vil jo ikke passe du måtte lage deg et nytt et med utgangspunkt i den lengden / offsett på jukse shell .
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    nei bare fjernkontroll av volum, balanse og mute
    stepper motorer med 35 grader steps som matcher Seiden vendere kobler til de forskjellig dempingene i volumkontrollen
    riaa er en Thorsten Loesch LCR design, men med et 47kg custom LC-LC choke input designet av min venn Gary Dews i Borderpatrol
    E810F i signalet og separate LC-LC på både pos og neg leg til hvert av de fire rørene...egne trafoer for glød og.....32 choker til de fire signalrørene veier...kun Solen 100µF/630vdc metalcans i power og Mundorf Silver in Oil caps og Audio Note 2w tantaler i riaa...glød har BG Nx 4700µf/35vdc caps
    Takk for info. Artig å se inni. Voldsomme greier. Hadde en platespiller på 80-tallet, men den var nok ikke helt på høyde med utstyret ditt for å si det sånn.
    technics-sl-b210.jpg
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    433
    Antall liker
    290
    Hei. Artig å se på nytt noe som du virkelig legger sjela de i og får så god platespiller lyd av. Og tenker jeg rett, så er musikken som kommer ut av den "to die for". PS! Har ikke glemt det andre du har laget, høyttalere, rørutstyr, etc. Applaus fra meg. 😊 Ser på dine sider hver dag om det er noe spennende nytt.

    Mvh Kjell
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    jada! ser at RCH inn kom et par mm forhøyt.....det kan fikses.....:)
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Herlig! Parmeko. Legendariske transformatorer. Er de fylt med olje?
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Sikkert mange deilige forbudte stoffer som polyklorerte bifenyler etc. Good old times.
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Sikkert mange deilige forbudte stoffer som polyklorerte bifenyler etc. Good old times.
    Om det er tilfelle at oljen som er benyttet i Parmeko SUTene LMC, så vill jeg håndterte dem med nitrilhansker.
    Du sannsynligvis drikke litt av oljen for å få ordentlig effekt, men opptak via hud foregår også.
    Flere PCB- forbindelsene er potensielt kreftfremkallende.
    PCB oljen er tilsatt for at trafoer skal kunne jobbe ved høyere temperatur (varme inhibitor - men det viste dere sikkert).
    Skrevet med all mulig vennlighet og omtanke for din helse LMC.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Om det er tilfelle at oljen som er benyttet i Parmeko SUTene LMC, så vill jeg håndterte dem med nitrilhansker.
    Du sannsynligvis drikke litt av oljen for å få ordentlig effekt, men opptak via hud foregår også.
    Flere PCB- forbindelsene er potensielt kreftfremkallende.
    PCB oljen er tilsatt for at trafoer skal kunne jobbe ved høyere temperatur (varme inhibitor - men det viste dere sikkert).
    Skrevet med all mulig vennlighet og omtanke for din helse LMC.
    takk, men litt sent nå
    nå er de montert i et lukket kabinett og kommer neppe ut igjen
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Også har vi godt gammeldags blyloddetinn da? 😬
    @LMC: PCB og blyloddetinn (som jeg er sikker på at du bruker). Du kommer til å ende opp med å bli steril!o_O

    BTW: Hva har det opprinnelig formålet til disse trafoene vært? Antar at det ikke var behov for SUT til pick-up på den tiden de ble laget?
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    noe skal man gjøre mellom turene med bikkja i regnværet
    flyttet Powersoftmodulene ,som driver alt fra 550 og ned, vekk fra bakveggen på subwooferhorna til sideveggen på øverste FLH bakkammeret
    iden var at da kunne jeg reinstallere sølvskinnene i silke ht kablene mine ,istedet for nødløsningen, som har vært Cardas SE15, en spesialkabel for laveffekt SET
    ha-ha for noe BS
    fintsølvet låter MYE mere oppløst og med harmonics 2 die 4
    kona reagerte og på at det låter mye fyldigere og mere naturlig
    trodde til begynne med at byttet til Powersoft under 550 gjorde at jeg mistet litt klang ifht 300B, men likevel var fordelene større enn ulempene
    så viser det seg nå at de satans Cardas kablene stod for mesteparten av det magrere lydbildet
    så da er jeg tilbake til 300B lyd hele veien med stålkontroll nedover
    1708097553752.png


    1708097587380.png
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    var litt urolig for om det skulle oppstå støy i FLH, siden Powersoft sitter ganske tett på siden av JBL 15 tommeren, men det er dønn tyst
    disse Italienerne vet hva de driver med........
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn