Du kan kanskje koste på deg en egen tråd og tegne og fortelle litt om denne?
Du kan kanskje koste på deg en egen tråd og tegne og fortelle litt om denne?
PS! Den sorte lederen på kondensatoren: Har den litt avstand der den passerer den andre tilkoblingen? Ser litt tett ut?
Vis vedlegget 218879
Du vet vel att du kan justere bias ved å måle over den 100k motstanden som ligger foran hver mosfet ? 1.4 mv. Mye enklere en å koble fra strømmen for å måle A.svarte!
i går blåste ene Bryston! snakker om uflaks
reiv med seg 25A stereokursen på et blunk
men men, så kom jeg igang med Holton igjen da
mangler bare en 10A treg sikring og tilkobling signal og HT samt justere bias
får se om jeg rekker i kveld
mvh
Leif
plutselig sa det bare knepp i anlegget og så røk sikringenHvordan ??
rekker ikkeFå bitene i orden til i morgen så jeg kan komme å revidere lyden!!
1oo kohm før hver mosfet ? Ikke på mine Holton. Bias justeres bedst ved aT LODDE 10 KOHM RET PÅ SOURCE FØR 0,1 ohm modstanden. Træk en ledning fra den til en bananbøsning på kabinettet. Nu kan du helt farefrit justere bias. Der skal være 4mv mellem banan bøsningen og udgangen på forstærkeren. Skal gå 40 ma. U=IXR 0,04x0,1 = 0,004 = 4 mvDu vet vel att du kan justere bias ved å måle over den 100k motstanden som ligger foran hver mosfet ? 1.4 mv. Mye enklere en å koble fra strømmen for å måle A.svarte!
i går blåste ene Bryston! snakker om uflaks
reiv med seg 25A stereokursen på et blunk
men men, så kom jeg igang med Holton igjen da
mangler bare en 10A treg sikring og tilkobling signal og HT samt justere bias
får se om jeg rekker i kveld
mvh
Leif
Du har helt rett !LL det var en knalltips
men mener du 100K ??
du mener vel 100R som de jeg har ringet inn på bildet? de små er på 1000R= 1K
mvh
Leif
Scheisse... god bedring til både deg og Mr. Bryston!rekker ikkeFå bitene i orden til i morgen så jeg kan komme å revidere lyden!!
har en infeksjon i skinnleggen og går på antibiotika kur, som gjør meg trøtt...sovna på sofaen, så CO på Vestby er stengt og da får jeg ikke tak i sikring
mvh
Leif
R2 ved inngangen? kan den jumpes?De gamle forstærkere uden R 2 har altså fastere og mere dynamisk bund.
Fejl i dette indlæg. Din NXV 800 er jo bare koblet som NXV 500 R 2 .Leif jeg tænkte vores forstærkere heter NXV R 2. De første versioner heter bare NXV . De havde anden form for modkobling. Du har ret de potter er farlige. Burde være multiturn. Min ene monoblok blev lynhurtigt vildt varm og jeg troede der var en fejl. Bare for meget bias og mosfeterne er hysteriske hvis de får for meget bias.
Been there done thatvet jo om mange forsterkere som har fått "utlagt bias" pot og målepunkter
skjønner ikke hvorfor det skulle være farlig...?
det lille metall-pot´et jo direkte livsfarlig å plukke med
dårlig lite skrujern-spor...lett å skli ut....best med kunststoff skrujern.....
mvh
Leif
Finn ut verdien og sett inn faste motstander, mye bedre og drifter lik 0 med gode motstander,ja mente at 800 var som rev 2 modellene
er det noe å tape på å flytte ut bias pot´n?
da kunne både målepunkt og pot sitte på trekant-basen
tanken er at ampen skal være operativ i "naken " tilstand uten røret på, og da kan ikke noe festes til selve røret
mvh
Leif