Har to bronsetårn fra Stefano og kan ikke få fullrost dem. Italiensk kirkeklokkebronse, må vite Rent estetisk synes jeg også Garrarden blir penere og nettere, om det går an å bruke et slikt uttrykk- helplinth med 2x12 tommere blir jo bælsvært. Men jeg ser jo av anleggstråden din at du ikke skremmes lett av store komponenter.fikk quote fra Russel for dobbel 12 i heltre kirsebær, men har tro på de ekstra 20kg i plinth
om jeg går for det blir det bronsearmboards i plinth ja
alternativet er plinth kun for 301 og de bronse tårnene til Stefano, men de veier 22kg stykk og er ikke gratis....
Får ikke målt nøyaktig - plinthet er til sliping og overflatebehandling (hadde en litt matt, grå finish, som jeg egentlig aldri har likt helt). Men, litt unøyaktig målt, er det ca 55x60. Bruker 2 12" armer (Bertoncello "the Peak" og Schick). Fotavtrykket på hele riggen er sikkert ikke mindre enn en alt-i-et-plinth, men det jeg mente med min kommentar, var at det å ha drivverket i et mindre plinth og armene i tårn, gir et - i mine øyne - mer estetisk uttrykk. Men, smaken er jo forskjellig her - som på de fleste andre områder.hvor stort rektangel opptar ditt plinth samt de bronsetårnene?
BxD=?x?
Et liten kommentar fra sidelinjen: De vanlige RVG cdene fra Blue Note har normalt ikke veldig bra lyd og de aller fleste lp utgivelser er klart bedre. Den serien som du avbilder er OK men imho ikke spesielt bra på lydkvaliet (om de ikke er noen ny serie jeg ikke kjenner med samme sticker). Originale utgivelser av de mest kjente BN platene som denne er svindyre (vi snakker 10 tusener), men Music matters sine er bedre VFM om du kan finne noen (kostet originalt $50 for 2x45rpm og $39 for 33rpm). Disse er veldig bra både på vinyl kvalitet og lydkvalitet med fantastiske utbretts covere med bilder av Fransic Wolff. Lyden på disse er litt mer moderne en på originalene, men det er mastret direkte fra de originale analoge mastertapene. Du kan fortsatt kjøpe direkte fra MM men de har skrudd opp prisen på de mest populære, som denne.Vet det er god Blue Note erfaring i Drøbak
Spiller denne nå. Aldri hørt så stor forskjell mellom CD (Tidal) og vinyl på samme album før.
Vinylen har en ro over seg, er varmere, snillere og mere kroppslig mens CD versjonen er tynnere og mer aggressiv i diskanten.
Hvilke erfaringer har du med dette albumet Leif?
Hva er fordelen med bronse kontra messing etc?et poeng er og at det er bronse og ikke messing....
2U2
Jord er aldri rødt Leif.da begynner DIY mc trafo basert på vintage Denon AU-340 trafoer å bli klar
Vis vedlegget 528628
vintage knapp og jordterminal
alt i et lite og nett Hammond chassis
Vis vedlegget 528626
straks klar for wiring
mangler bare vender for valg av 15 eller 33x forsterkning
Vis vedlegget 528627
He, he Leif Just teasing ! Se bra ut, bortsett fra "den lille røde"hva pokker skulle ellers den terminalen være til?