Drøbak by night

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.624
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    vet ikke om du sikter til det ene i platerillen eller sofa skinnet til bikkja..... :ROFLMAO:

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.624
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    da er Alfred Bokrand AS-309 nye utgaven inkl underhung motvekt klar for testing med DaVa Reference.....
    begge Purpleheartene er pakket for sjekk hos Darius...om alt vel, retur, ellers videre til Aidas

1729784846109.png

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.624
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    den nye Alfred Bokrand Sonoro med underhengt motvekt er en åpenbaring!------dynamisk, myk, fantastiske klanger og stålkontroll i lydbildet......
    veldig rent og behagelig....DaVa Reference har aldri spilt bedre

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.624
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    ja, men nedturen var stor da senterspindelen på Melco var minst 6mm for lang........max akseptabel spindel høyde er 11mm over platen, ellers blir "brønnen" for grunn
    så foreslo en kompis å kjøre prosessen på MS istedet, så spille av på Melco

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    26.959
    Torget vurderinger
    24
    Bruker du platematte på noen av spillerne eller kjører du uten?
    Hører også gjerne noe om hva du har spillerne stående på.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.624
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    på Micro Seiki er det pålimt en komposittmatte av ukjent opprinnelse, men det virker ikke som om den gjør mye galt
    på Melco kjører jeg LP rett på gunmetal tallerken
    her her jeg prøvd Hiraga griseskinnmatte og diverse, men foretrekker uten......Hiraga er nærmest, men aning mere dempet i lyden og kan sikkert høres besnærende på enkelte system....
    begge spillerne står på en 30mm tykk custom skåret/frest MDF plate.....i den er det frest forsenkninger til noen rustfrie stålbrikker, som egentlig er noen latterlige glassunderlagsbrikker fra Jula....disse er både på over og underside....
    bena under både MS og Melco hviler direkte på disse metallbrikkene, som forøvrig har et slags dempeskum mellom metallet og MDF platen
    hele spilleren på platen står på fire ben bestående av Rubloc Trisolator i soft utgave
    denne har jeg messet om i årevis, men ingen synes å tro på meg hvor effektive de er
    hadde MS på et bord med A80 under ETF forrige uke, og jeg kunne rugge brutalt på hele bordet og nålen seilte helt uanfektet gjennom hele stormen
    monterte og RT under Rune´s subber som stod direkte på et hundgammelt stengulv i kjelleren på slottet og alle i rommet var sjokkert over forskjellen i bassen
    ekstremt mye renere og tightere bass
    btw så har jeg brukt disse Rubloc Trisolator under RIAA, 300B blokker inkl powersupply og mine hornsubber i årevis
    gruser alle tullete boutique ben/footers ....
    ett brett på 30x30cm koster rundt 3K og kan skjæres opp i ben som dekker det meste i et system
    https://www.fmtacoustics.com/index.htm?doc/rubloc/trisolator.htm&Main

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    26.959
    Torget vurderinger
    24
    Takk for svar.

Har brukt, og bruker, mye Rublock, så dette er kjent vare. Enig i at det funker.

• Liker
    Reaksjoner: LMC
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn