Bil, båt og motorsykkel Drømmebiltråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har siden tenårene vært spesielt glad i MGB GT. Det er noe med den stutte kupeen som jeg bare liker. Den appellerer til noe basic i meg som syttitallsmenneske, tror jeg. Men den svarte kupeen i to av de tre siste bildene er noe av det lekreste jeg har sett fra MG. Hva er modellnavnet til den?

Frode

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.12.2002
    Antall liker
    175
    Torget vurderinger
    2
    Er det ikke en MGA?

Frode

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har siden tenårene vært spesielt glad i MGB GT. Det er noe med den stutte kupeen som jeg bare liker. Den appellerer til noe basic i meg som syttitallsmenneske, tror jeg. Men den svarte kupeen i to av de tre siste bildene er noe av det lekreste jeg har sett fra MG. Hva er modellnavnet til den?
    Sorry, baluba, men der kan jeg ikke hjelpe. Så etter modellbetegnelse, men fant ikke noe (i litt hast under regndråpene). Mener at det er samme modell som siste bilde; men at hardtopen gjør noe ekstra ut av linjene… Usikker. Dævelsk vakker var den, okke som!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Er det ikke en MGA?

Frode
    Det er nok en MGA, og ikke coupe som jeg trodde men med hardtop. Ante ikke at MGA hadde en hardtop. Trodde bare det var kalesje som ly mot Bergens-været på så gamle MG-er. :rolleyes:

Sorry, baluba, men der kan jeg ikke hjelpe. Så etter modellbetegnelse, men fant ikke noe (i litt hast under regndråpene). Mener at det er samme modell som siste bilde; men at hardtopen gjør noe ekstra ut av linjene… Usikker. Dævelsk vakker var den, okke som!
    Det er rett som Frode skriver at det er en MGA. Jeg trodde bare det skulle være et suffiks etterpå av typen GT, siden det ser ut som en coupe. Men det viser seg at det er en demonterbar hardtop som skiller den fra kabrioleten i bildet under. Men ser ikke den BRG ut mens den med hardtop er svart? MGA med hardtop er i alle fall mye tøffere enn jeg hadde trodd, har bare sett dem med kalesje i virkeligheten.

3027892952_f11ce47931.jpg

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Dette hører vel til under trådens tittel: MG-treff i Gamlebyen (Fredrikstad). Sommer på lørdagen, men regntungt i dag, søndag. Men fine biler.

Vis vedlegget 396274

Vis vedlegget 396275

Vis vedlegget 396276

Vis vedlegget 396277

Vis vedlegget 396278

Vis vedlegget 396279

Vis vedlegget 396280
    Den hvite MG med A4894 har brodern eid......importert fra England i 2009 og regnummeret er samme som faren vår hadde i gamle dager :)
    Her er vi på vei til Bodø i 2012 over Saltfjellet.
    MG-TC-53mod.DSCF0322.jpg

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Og den hvite er en TD, regner jeg med? Synes grillen ser litt rett opp ned ut til å være en TF.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Og den hvite er en TD, regner jeg med? Synes grillen ser litt rett opp ned ut til å være en TF.
    Husker ikke helt jeg men tror det er TD ihvertfall 1953 modell og nå har han en MG B GT 1973 modell.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den sorte har ikke hardtop. Den har fast tak. MGA FHC. Fixed Head Coupe.
    Takk, jeg er ikke helt på tulltur altså. Selv om jeg alltid har vært glad i MG, da vi vokste opp var det jo en av de få (brukte) pålitelige sportsbilene vanlige folk hadde råd til å kjøpe. Som tidligere nevnt har jeg en spesiell sans for MGB GT, så ideen om en MGA coupe likte jeg veldig godt. Som tidligere skrevet kjente jeg ikke til noen form for takkonstruksjon på MGA, så god oversikt over MG har jeg ikke. Derfor er det fint å nå få bekreftet at det finnes en coupe-versjon av den mest linjelekre i familien, MGA.

Fixed Head Coupe - da har jeg altså en ny drømmebil å strekke meg etter. Får vente til jeg har kjøpt meg en engelsk herregård som har garasjeplass til den. ;)

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.495
    Støtter din beundring av MGB GT. Også kalt fattigmanns Jaguar E-type

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den sorte har ikke hardtop. Den har fast tak. MGA FHC. Fixed Head Coupe.
    Then I stand corrected!
    Vell, jeg slukte både agn og åte så det er lett å tro det. Men jeg vet ikke om noen slike hardtop-er på små engelske sportsbiler fra den tiden. I dag har jeg bevist at mine kunnskaper om britiske roadstere er tynn nok til at jeg kan ta evig feil. ;)

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.495
    Så-så-så, ikke bland inn roadster her. MGA finnes ikke som roadster, men derimot kalles den åpne utgaven for DHC, Drop Head Coupe. DHC har en kalesje som er festet på stativ og sideruter som kan sveives ned. En roadster har løse ruter som klipses fast ved behov og kalesjen er "byggesett" med løse bøyler og løst trekk.
    Healey Sprite og MG Midget er eksempler på dette, samt Jaguar XJ 120/140

Nerdete jeg? Langt ifra!!

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Nydelig bil, men han som designet speilene og plasserte dem må jo ha røykt noen morsomme sigaretter :)
    Speilene på Pagani er designet for å se ut som kvinneøyne, derfor formen. ;) På disse bildene kom plasseringen ekstremt uheldig frem også, videoer viser at de ikke stikker seg like mye ut. Og med så mye hofter MÅ speilene stå litt på stilk. :p

Geir Arne

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Siden MG B GT er nevnt og flere liker den :)
    Brodern sin som også har tatt bildet.
    Vis vedlegget 396434
    Webasto heldekkende soltak, den er perfekt. Selv om jeg ideelt ville hatt den i BRG. Har bare alltid ønsket meg en BRG MGB GT. Wow, det ble mange akronymer i beskrivelsen av en bil. Er bare slik det alltid har vært. I ettertid har jeg også fått sansen for blå eller rød GT. Men svart er jo safe, og derfor lett å selge også. Eller er den mørkeblå, type engelsk gentlemansaloon ala Jaguar? Det svinger det av selv om mørkeblå og burgunder kanskje blir litt sosialt strebende for en liten MG? :rolleyes:

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.749
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Så faktisk en lyseblå MGB GT utenfor Lagunen i Bergen i går kveld. Den fargen fungerte veldig bra.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.428
    Torget vurderinger
    23
    Sportsbilene i ekstremutgave nærmer seg mer og mer F1, også karosserimessig. Hysterisk er ordet!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Så faktisk en lyseblå MGB GT utenfor Lagunen i Bergen i går kveld. Den fargen fungerte veldig bra.
    Det er den blåfargen jeg har blitt litt begeistret for etterhvert som den har sunket inn, og det samme gjelder den røde. Synes ikke det er så dumt at de bilene viser seg fram litt. De mørke alternativene inne blått og rødt blir litt nobelt på en rakkar som MGB GT. Da liker jeg bedre BRG når en liten engelsk sportsbil skal være på den mørke siden av fargekartet. :)

Mye engelsk skrammel her nå.... noen som har rusa seg på WD-40 :D
    Aldri et nyktert øyeblikk på asylet, enten det prates bil eller hifi. :rolleyes:

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.749
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Sportsbilene i ekstremutgave nærmer seg mer og mer F1, også karosserimessig. Hysterisk er ordet!
    Jeg er nesten fristet til å kjøpe en slik bare for å kunne nyte synet av deg skvise deg inn i den og så legge opptaket ut på youtube og sosiale medier. Jeg tror det skulle kunne være mulig å tjene penger på det!

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.749
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En liten sidebemerkning: mer og mer sportsbildesign synes også dreie seg om å fortelle: se hvor en ubrukelig bil jeg har råd til å kjøpe. Kan også utvides til å gjelde en del av de mer spesielle SUVene som verken byr på mer komfort, plass, kjøreegenskaper eller fremkommelighet enn langt rimeligere og mindre ekstreme biler.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.553
    Sted
    Holmestrand
    Jeg fatter det heller ikke. Bilmerket spiller visst ingen rolle. Q5, Q7, X5, X6, XC90 - whatever. Som du sier - det er SUVer som er lagd for å kjøre i terrenget, de burde tåle en fartsdump.
    Sitter vel ofte et forskremt kvinnemenneske bak rattet som har problemer med valget testosteronbomben har valgt ut som familiebil. Fokus blir kanskje å komme hjem uskadet slik at man ikke får kjeft.
    Tror vel ikke dette har så mye med kjønnet å gjøre.
    De fleste jeg kjenner som kjører slike biler så er det fruen som gjerne ville ha SUV.

Hvem er det som kjører i terrenget med dagens SUV-er?
    Dagens SUV-er er laget for folk som sikler på drømmebiler:
    Hovedkriteriet for drømmebil ser ut til å være "uegnet for normal bruk".

Skal man kjøre i terrenget så kan man ikke ha en speilblank bil hvor den minste karosseridel koster tusener samtidig som man er hysterisk redd for den minste skramme som reduserer andrehåndsverdien på en bil til en mill eller to.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tror sannelig Deph har rett. Jeg har observert det fenomenet ofte på parkeringsplassene til Mega og Rema 1000 i Kopervik. Åpenbart livende redde for å gjøre noe galt i det som er en altfor stor bil for deres kjørekunnskaper. Men heldigvis er de tryggere å møte på om vinteren, for da er faren stor for at deres testosteronbomber av menn ikke skjønner at det tar lenger tid å stoppe 2,5 tonn på glatta enn å få det opp i fart.

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    En bekjent har en slik MG. Kjører kun når det er sol. I Bergen i år, har det endt opp i sånn ca 5 litt lengre turer. Er restaurert til det fanatiske. Til og med lakkert under + i hjulhus. Uten tectyl.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Han har bare radio, men en slik bil er god grunn til å ta ibruk kassetter igjen i bilen. :rolleyes:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn