Pink_Panther
Æresmedlem
- Ble medlem
- 23.03.2006
- Innlegg
- 19.983
- Antall liker
- 10.495
Sorry, baluba, men der kan jeg ikke hjelpe. Så etter modellbetegnelse, men fant ikke noe (i litt hast under regndråpene). Mener at det er samme modell som siste bilde; men at hardtopen gjør noe ekstra ut av linjene… Usikker. Dævelsk vakker var den, okke som!Jeg har siden tenårene vært spesielt glad i MGB GT. Det er noe med den stutte kupeen som jeg bare liker. Den appellerer til noe basic i meg som syttitallsmenneske, tror jeg. Men den svarte kupeen i to av de tre siste bildene er noe av det lekreste jeg har sett fra MG. Hva er modellnavnet til den?
Det er nok en MGA, og ikke coupe som jeg trodde men med hardtop. Ante ikke at MGA hadde en hardtop. Trodde bare det var kalesje som ly mot Bergens-været på så gamle MG-er.Er det ikke en MGA?
Frode
Det er rett som Frode skriver at det er en MGA. Jeg trodde bare det skulle være et suffiks etterpå av typen GT, siden det ser ut som en coupe. Men det viser seg at det er en demonterbar hardtop som skiller den fra kabrioleten i bildet under. Men ser ikke den BRG ut mens den med hardtop er svart? MGA med hardtop er i alle fall mye tøffere enn jeg hadde trodd, har bare sett dem med kalesje i virkeligheten.Sorry, baluba, men der kan jeg ikke hjelpe. Så etter modellbetegnelse, men fant ikke noe (i litt hast under regndråpene). Mener at det er samme modell som siste bilde; men at hardtopen gjør noe ekstra ut av linjene… Usikker. Dævelsk vakker var den, okke som!Jeg har siden tenårene vært spesielt glad i MGB GT. Det er noe med den stutte kupeen som jeg bare liker. Den appellerer til noe basic i meg som syttitallsmenneske, tror jeg. Men den svarte kupeen i to av de tre siste bildene er noe av det lekreste jeg har sett fra MG. Hva er modellnavnet til den?
Den hvite MG med A4894 har brodern eid......importert fra England i 2009 og regnummeret er samme som faren vår hadde i gamle dagerDette hører vel til under trådens tittel: MG-treff i Gamlebyen (Fredrikstad). Sommer på lørdagen, men regntungt i dag, søndag. Men fine biler.
Vis vedlegget 396274
Vis vedlegget 396275
Vis vedlegget 396276
Vis vedlegget 396277
Vis vedlegget 396278
Vis vedlegget 396279
Vis vedlegget 396280
Husker ikke helt jeg men tror det er TD ihvertfall 1953 modell og nå har han en MG B GT 1973 modell.Og den hvite er en TD, regner jeg med? Synes grillen ser litt rett opp ned ut til å være en TF.
Takk, jeg er ikke helt på tulltur altså. Selv om jeg alltid har vært glad i MG, da vi vokste opp var det jo en av de få (brukte) pålitelige sportsbilene vanlige folk hadde råd til å kjøpe. Som tidligere nevnt har jeg en spesiell sans for MGB GT, så ideen om en MGA coupe likte jeg veldig godt. Som tidligere skrevet kjente jeg ikke til noen form for takkonstruksjon på MGA, så god oversikt over MG har jeg ikke. Derfor er det fint å nå få bekreftet at det finnes en coupe-versjon av den mest linjelekre i familien, MGA.Den sorte har ikke hardtop. Den har fast tak. MGA FHC. Fixed Head Coupe.
Vell, jeg slukte både agn og åte så det er lett å tro det. Men jeg vet ikke om noen slike hardtop-er på små engelske sportsbiler fra den tiden. I dag har jeg bevist at mine kunnskaper om britiske roadstere er tynn nok til at jeg kan ta evig feil.Then I stand corrected!Den sorte har ikke hardtop. Den har fast tak. MGA FHC. Fixed Head Coupe.
Forbanna nerdejævel! Går på selvtilliten løs å diskutere med slike folk...
Speilene på Pagani er designet for å se ut som kvinneøyne, derfor formen. På disse bildene kom plasseringen ekstremt uheldig frem også, videoer viser at de ikke stikker seg like mye ut. Og med så mye hofter MÅ speilene stå litt på stilk.Nydelig bil, men han som designet speilene og plasserte dem må jo ha røykt noen morsomme sigaretter
Webasto heldekkende soltak, den er perfekt. Selv om jeg ideelt ville hatt den i BRG. Har bare alltid ønsket meg en BRG MGB GT. Wow, det ble mange akronymer i beskrivelsen av en bil. Er bare slik det alltid har vært. I ettertid har jeg også fått sansen for blå eller rød GT. Men svart er jo safe, og derfor lett å selge også. Eller er den mørkeblå, type engelsk gentlemansaloon ala Jaguar? Det svinger det av selv om mørkeblå og burgunder kanskje blir litt sosialt strebende for en liten MG?Siden MG B GT er nevnt og flere liker den
Brodern sin som også har tatt bildet.
Vis vedlegget 396434
Det er den blåfargen jeg har blitt litt begeistret for etterhvert som den har sunket inn, og det samme gjelder den røde. Synes ikke det er så dumt at de bilene viser seg fram litt. De mørke alternativene inne blått og rødt blir litt nobelt på en rakkar som MGB GT. Da liker jeg bedre BRG når en liten engelsk sportsbil skal være på den mørke siden av fargekartet.Så faktisk en lyseblå MGB GT utenfor Lagunen i Bergen i går kveld. Den fargen fungerte veldig bra.
Aldri et nyktert øyeblikk på asylet, enten det prates bil eller hifi.Mye engelsk skrammel her nå.... noen som har rusa seg på WD-40
Jeg er nesten fristet til å kjøpe en slik bare for å kunne nyte synet av deg skvise deg inn i den og så legge opptaket ut på youtube og sosiale medier. Jeg tror det skulle kunne være mulig å tjene penger på det!Sportsbilene i ekstremutgave nærmer seg mer og mer F1, også karosserimessig. Hysterisk er ordet!
Tror vel ikke dette har så mye med kjønnet å gjøre.Sitter vel ofte et forskremt kvinnemenneske bak rattet som har problemer med valget testosteronbomben har valgt ut som familiebil. Fokus blir kanskje å komme hjem uskadet slik at man ikke får kjeft.Jeg fatter det heller ikke. Bilmerket spiller visst ingen rolle. Q5, Q7, X5, X6, XC90 - whatever. Som du sier - det er SUVer som er lagd for å kjøre i terrenget, de burde tåle en fartsdump.