Og oppblåsbar?Suget etter en Déesse med hanskemykt, cocnacbrunt skinn blir liksom eksta sterkt på late sommerdager... I dagdrømmene mine er hun selvsagt elektrisk.
Mvh.
SAL
Og oppblåsbar?Suget etter en Déesse med hanskemykt, cocnacbrunt skinn blir liksom eksta sterkt på late sommerdager... I dagdrømmene mine er hun selvsagt elektrisk.
Morgan er morsomme biler. Jeg sliter imidlertid med at de serverer en bil som tross alt har handlet om tradisjon og ikke utvikling med den samme girspaken som jeg finner på el-bilen min. Personlig hadde jeg heller tatt en Plus 8 eller en annen mer moderne bil. Morsomme å kjøre helt til du må stanse brått.Jeg har egentlig ike noen drømmebil, men skulle jeg hatt en sportsbil tror jeg det måtte bli en Morgan. Kanskje en Plus 6 (men jeg er jo for lang til å få plass i en):
Vis vedlegget 1037758
Vis vedlegget 1037759
Den har stil, noe mange andre sportsbiler mangler.
(Som dere vel ser på girspaken har den BMW girkasse og en BMW rekkesekser på 335 hk. Jeg tror det er nok på en åpen bil på ca 1000 kg)
Jeg er klar over at modellen ikke lages lenger. Den skaffes likevel enkelt. Morgan er flott og morsomt, helt enig. Jeg kjørte min Plus 8 på kryss og tvers både her og der. Poenget mitt er det at om man lener seg så kraftig på tradisjon og håndverk så rimer det ikke helt med automatkasse og den girspaken. Dette er bare min personlige mening, andre må gjerne være uenige. Som sagt er det morsomme biler å kjøre, fulle av kompromisser. Og i mitt hode rimer da ikke den automatkassa.Plus 8 lages ikke lenger. De sluttet med den modellen da BMW sluttet å lage V8. Plus 6 er den største modellen nå. Du får den med både automat og manuell girkasse.
Morgan er annerledes, det er vel det som tiltrekker meg.
vet ikke hvordan det er med nye Plus 6, men Pluss 8 kunne bestilles i en long-door utgave som jeg tror innebar at hele ramma var noe lenger (les: mer benplass). Men ja, de er lave, så om man sliter med å komme ut og inn av dype seter så er dette neppe en kandidat.Ja, Plus 6 veier 1077 kg og har en rekkesekser på 335 hk. 0-100 på litt over 4 sek. Helt sikkert en morsom bil å kjøre, men jeg er uansett både for lang og for gammel til å ha en slik bil.
Store, tunge og overmotorisert.En annen lekker bil, og igjen en lekker blå metallic som jeg er litt svak for...
Renault Alpine A110. Sjekk vekten, 680 kg!!
Dagens A110 veier 1100 kg og er fortsatt en svært lett bil i sportsbilmarkedet hvor bilene har blitt alt for tunge, etter min mening.
Vis vedlegget 1038147
Vis vedlegget 1038148
Vis vedlegget 1038149
Vis vedlegget 1038150
Verden, inklusive bilverden hadde så definitivt vært et mindre interessant og eksentrisk sted uten Frankrike.Ser ut til å være et flott eksemplar og dem gir deg en helt utrolig kjøreopplevelse. Og så er det fint å se en annonse med bra bilder:
Bruktbil til salgs: Citroen CX - 1987 - Svart - 138 Hk - Sedan
Pen CX 25 Prestige selges. 1 av 6 serie 2 cx'er solgt ny i Norge. Se gjerne repotasje i Norsk Motor Veteran Nr. 17-2023. Bilen er rust sveiset. Byttet ytre kanaler, gulv fremme. Halve høyre bakskjerm er byttet etter skade. Kjørt ca 5000 km siden 2022. Taktrekk er byttet, gasskuler foran, ny...www.finn.no
Vis vedlegget 1044466
Vis vedlegget 1044470
Vis vedlegget 1044473
Vis vedlegget 1044474
Sett i profil ser bilen nesten konvensjonell ut!Ser nesten bra ut for en gangs skyld!
Amen!Lenge siden jeg likte Lambo.....
Miura er bare helt perfekt!
Mvh.
SAL