Ok, sidan det einaste eg kan slå i bordet med er å ha sett desse IRL, fullstendig stilleståande (av ein eller annan grunn ramla eg inn på ei Lamborghini-utstilling på Vegmuseet på Lillehammer), må eg berre spørja:
Kvifor?
Countach er liksom der oppe, saman med Ferrari Testarossa og Pontiac Firebird, blant bilane Tweedjakke (10 år) drøymde om.
Drøm og drøm....... men gill er den og jeg kunne godt tenkt meg en som denne og kjørt høyttalere og vintage elektromikk i , hadde vært gøy det. Artig blinklys plassering og suicide doors.
Bare slik at Knapstad's store helt ikke blir furten igjen...... bilen er en IFA F9 Kombi
Il Tempo Gigante leide garasjeplass av meg på Fornebu. Har jobbet en del på den for å holde forfallet under kontroll. Alltid morsomt å fyre den opp og kjøre en runde rundt i garasjen og nærområdet.
Han vokser opp i et Finnmark som er ødelagt av krigens siste år. Og har vært en outsider siden. Men Martin Schanche er likevel mannen som gjør rallycross til Norges nye folkesport. Ved aldri å vike. Aldri slippe noen foran seg. Aldri akseptere urett. Og aldri akseptere at noen kaller ham en...
Harrys Garage med noen tanker rundt verdiene av dagens superbiler kontra old school, verdt å se.
Har selv en gammel 911 RUF som har økt godt i verdi samt en GR Yaris som også holder verdien godt. Holdt på å kjøpe en 993 RS Comfort og Comfort versionen var nok det som holdt meg tilbake da, ville jo så klart ha Club Sport. Disse går vel for 3 mill + nå.
Er fornøyd med mine biler men man har jo lyst på flere etterhvert, f eks en gammel Delta Integrale eller en grom v8 amcar. Lov å drømme
Personlig er jeg mer redd driftskostnader og garanti for at noen kan skru på bilen, som er kvalifisert, enn jeg er for verdifall pga alder. Ellers vil jeg ikke eie biler jeg er redd for å legge kilometer på. Det blir som å ha en pickup (til platespiller) som du helst ikke vil slite på.
Dei rebranda litt i 1945 også … av naturlege årsaker.
Hjarta er heilt einig med deg: XJR og E-type har alltid vore draumebilar (og bør nok halda fram med det også), helst i BRG.
Hjernen lurer på om ein eller annan i marknadsavdelinga fekk det føre seg at popart og avant garde også har vore i Jaguar-DNA-et: E-type har noko lett Swinging Sixties over seg. Jaguar har på ein måte aldri vore heilt der oppe med Bentley og Rolls-Royce når det kjem til tung tradisjonsrik herregårdsstil, så det er mogleg dei satsar på, øh, noko anna.
Trur ikkje det kjem til å funka, men det vert interessant korleis bilane skal sjå ut.
The volume aspirations will be much lower and the transaction price much higher, and the retail outlets will be much fewer,” he said about the ‘new’ Jaguar. “The investment will be within fewer products and the volumes we expect to take.”