Drøbak by night

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.149
    Antall liker
    2.440
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33
    driveren endre vel ikke iboende karakter pga valg av forsterker.....mulig forsterkeren matchet driveren slik at feilen ikke fremstår særlig hørbar
    hvem er stapeis :ROFLMAO:

    du er ikke rent lite frekk! ber meg rulle inn leppa i min egen tråd
    har ikke vært i nærheten av noe slikt i din...
    Du er passe nebbete selv synes jeg.... Men jeg trekker meg tilbake...
     

    Jasså

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2015
    Innlegg
    124
    Antall liker
    194
    Torget vurderinger
    7
    Jeg vet ikke mye om avansert "technobabbel", men ikke kødd med kompetansen til Knoll og Tott fra Asker og Drøbak, de vet hva de driver med. Det faktum kan dokumenteres her hos ekte amatør og kløne med stort hornsystem og mye iver, men svak kompetanse, uten disse karene og deres "know - how" hadde dette gått stødig i dassen. Dette er komplisert og D'Herrer er grundige, kunnskapsrike og forstår hva gode løsninger betinger ... så vær varsom og opptre respektfullt.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    25.002
    Antall liker
    13.472
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    nebbete er en ting.......jeg ruller ut leppa så langt jeg gidder i min egen tråd
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.839
    Antall liker
    3.524
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nå har jeg vært og hørt på live music, det eneste som teller og dermed ikke fulgt med i noen timer.
    Det skulle ikke falle meg inn å tvile på funnene til Grelv og LMC, deres grundighet har knapt noen grenser, respekt. At man er noe påståelig i egen tråd har jeg i grunn ingen problemer med. Men noen av oss har funnet frem til en viss synergi mellom driver og forsterker. Jeg kunne nevnt fler en de tre som er telt opp frem til nå. Det har gitt oss en viss tilfredsstillelse i våre systemer. Systemer som et grunnleggende annerledes oppbygget en LMC sitt.
    Heldigvis finnes ikke fasit svar som gjelder for alle.
    What ever rocks your boat sier jeg.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    25.002
    Antall liker
    13.472
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    utrolig, men Posten meldte sendingen fra Hificollective med restbestillingen av niobium gittermotstnadene inn på Lørenskog på torsdag kveld
    ikke sett snurten av de...dukker vel opp imorgen
    neste fredag kommer Duelund plastfrie RCA rhodium kontakter til mekking av flere solid silver silke armkabel sett
    i tillegg bestilte jeg 4 Duelund JDM 0,01µF/600v silver bypasskondiser til å teste ut hypotesen om at den siste kondisen i b+ er kritisk for lyden i DHT amper
    1673799594044.png
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.844
    Antall liker
    1.426
    Interessant hvis det blir vellykket med papir i olje bypass på polypropylen (hvis det er det du har da).. Bryter litt med "mainstream". Spennende.
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    25.002
    Antall liker
    13.472
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    jeg skal bypasse Solen 100µF/630 v metalcans
    sitter ialt 13 slike i hver monoblokk
    den siste i b+ driverrør og siste i b+ 300 skal bypasses
    pokker..glemte bias 300B
    blir det vellykket får jeg kjøpe to til
    og vurdere om jeg bør gjøre det samme i riaa power
    der sitter det 4 på pos og 4 på neg rail i hver av de 4 individuelle choke input powerne
    4 i LC-LC på både pos og neg rail gir 16 Solen og 32 choker 🥳
    1673801421472.png
     
    Sist redigert:

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.825
    Antall liker
    614
    ikke sett snurten av de...dukker vel opp imorgen
    neste fredag kommer Duelund plastfrie RCA rhodium kontakter til mekking av flere solid silver silke armkabel sett
    Husk at silke er av de mest statiske naturfibrene. Duelund trakk vel silken i linolje for å redusere statisk elektrisitet. Linolje harskner, og silken får dessuten dårligere dielektrisitetskonstant når den trekkes i olje. Men det kan jo låte bra allikevel.😉
     
    Sist redigert:

    6bm8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    2.030
    Antall liker
    645
    Sted
    Gressvik/Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Trøbbel med levering fra Hificollective om dagen. Fikk mail i dag.
    Hi,
    As you may be aware, the Royal Mail postal site has been compromised and as a result, has suspended International services. We are currently unable to send any parcels via Royal Mail International Airmail, Airmail Tracked, Airmail Signed, or Airmail Tracked and Signed.
    Regards,
    Matt
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.411
    Antall liker
    13.887
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Tack för sist!

    Tar litt tid att sortera alla intryck efter några timmar i soffan i Drøbak. :cool:

    För en lyd det är hos dig nu Leif, det är som om allt trotsar både tyngdkraft och ymse naturlagar. Helt makalöst och otroligt bra!

    Måtte ned på fjernlageret och se efter Pablo. Vilken var det vi spelade från Montreux?

    Blir ju en gedigen nedtur att testa detta hemma nu.. 😅

    F91BAB60-3B43-461F-8F6E-23001258A014.jpeg
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    25.002
    Antall liker
    13.472
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    hei takk for sist
    ja det begynner å sitte nå
    for å jage ytterligere marginer følger jeg opp på Vegards uttalelse om at siste kondis i psu mot forbruker er veldig kritisk for lyden
    så selv om jeg kun har filmkondiser i alle psu og ingen lytter, prøver jeg meg på å bypasse siste b+ Solen 100µ/630v film kondis med Duelund JDM 0,01µF silver foil for å se om jeg klarer å tyne ut litt mere av ampen
    i samme slengen monterte jeg inn AN Niobium Silver 2w gittermotstanden til driverrøret 6s45...erstatter AN 2 w tant std

    IMG_0180.JPEG


    IMG_0181.JPEG
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.844
    Antall liker
    1.426
    Du har ikke behov for hverken ferritt-perler eller sammenkobling av katoder etc for å unngå oscillering? Ryktet til 6C45pi er med andre ord overdrevet? Kan jeg spørre hva den svarte ledninga på katoden gjør? Er det et testpunkt eller noe slikt? Og sist men ikke minst - hvor mange uF er katode-bypass kondensatoren?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    25.002
    Antall liker
    13.472
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    testpunkt ja
    ingen ferriter...fysj
    470µF/63 v Arcotronics film...unobtainum :ROFLMAO:
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.844
    Antall liker
    1.426
    Sjeldent å se polyprop med høy kapasitans og lite volt. Vi andre får klare oss med elektrolytter.
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    25.002
    Antall liker
    13.472
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    har prøvd BG N, Panasonic Fc , Elma Silmic og flere andre i den posisjonen, men ingen lytt klarer å hamle opp med denne
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.021
    Antall liker
    1.420
    Torget vurderinger
    5
    Og det låt mer enn bra! En stund siden sist jeg var innom, med andre horn, færre drivere og aktiv bassdeling som viktigste endringer. Skal jeg fremheve noe, så er det en enda mer definert og dynamisk mellombass. Savnet ingenting i toppen, i hvert fall ikke på musikken som ble spilt 😊
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    25.002
    Antall liker
    13.472
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    til jolla muligens......ihvertfall syrefast
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    25.002
    Antall liker
    13.472
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ellers fikk jeg mannet meg opp og bestilt det meste jeg manglet av Duelund CAST kondensatorer til TAD 4003 filteret
    sitter et notch i serie med signalet der en 20µF er en del av det.......tipper den påvirker lyden en god del........sitter allerede en CAST motstand og en grom Intertechnik luftspole der
    så får jeg en ladning til med Mundorf Supreme Silver in Oil kondiser til overs...... :cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn