DSP kurs for medlemmer av HiFi- sentralen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Snickers-is: Du har PM med utstyrsliste.

    Eivind S
     

    EirikV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.10.2006
    Innlegg
    342
    Antall liker
    160
    Torget vurderinger
    1
    Jeg jobber med saken enda og planlegger å utsette turen til min kone i Østerrike. Hun har fått med seg min mangeårige frustrasjon over å ikke ha nok kunnskap om DSP. Det ser ut til å gå i orden. Får sjekke ut kostnadene med reise og overnatting.
    Hilsen Eirik.
     

    Soundmannen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.12.2015
    Innlegg
    513
    Antall liker
    893
    Sted
    Sandnessjøen
    Angående utstyr så har jeg en del opptaksutstyr av høy kvalitet:

    RME babyface (med transpiente preamps)

    RME octamic ii

    DPA 2011C mikker

    Og nye annet mikrofoner, men vil tro DPA vil gi best resultat.

    Vet ikke om dere skal gjøre noe måling med sviping men tenkte å bare nevne.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.386
    Antall liker
    16.611
    Sted
    Østfold
    Alex, har du noen trådløse micer/mygger? Vi er litt short på akkurat det til videopptak, ellers tror jeg vi har alt vi trenger.
     

    Midas

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    07.01.2015
    Innlegg
    1.061
    Antall liker
    772
    Sted
    Stavangerområdet
    Ja, skal lydopptaket bli bra er det bare mygg eller (DPA) bøyle som gjelder. Trådløst er best, alternativt et must, for bevegelsesfrihet.
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Her følger liste over de som har meldt seg innen fristen til kurset. Deltakernes navn er tatt ut av lista. Jeg ber om tilbakemelding om eventuelle feil snarest. Noen navn har tomme avkryysingsfelt. Noen må bla. på grunn av sykdom ha lengre tid på seg, andre har hverken meldt det ene eller det andre(!?). Jeg ber alle deltakerne om å følge med de nærmeste dagene da der vil komme viktig info som ikke vil bli gjentatt, heller ikke ved oppstart på lørdag. Da har vi viktigere ting å bruke tiden til:). Håper "kodene" under rubrikken hotell er til å forstå.
    NAVN
    NICKLørdagSøndagMat LMat SHotell
    HundsbedtXXXXJa. +fredag
    habichtXXXXNei
    permortenXXXXNei
    Bridgewater
    X
    Nei
    X
    Nei
    Nei
    ArmandXXXXNei
    MidasXXXXJa +fre+enk
    PeterDXXXXNei
    weld77XXXXNei
    JoeXNeiXNeiNei
    Terje BergXXXXJa
    Erik SXXXXJa+JCP
    JCPXXXXJa+Erik S
    8x12XXNeiNeiNei
    ElementalXXXXNei
    Jorg1s1XXXXNei
    oenXXXXNei
    Erik V
    Yoshi_78??
    John_HXXXXNei
    SidechainXXX XJa+fre+enk.
    mwtXXXNeiNei
    PeppersXXXXEnkelt rom
    BEFXXXNei
    W.SandXXXXNei
    MMLXNeiXNeiNei
    RobinXXXXNei
    northpoleXXXXBest. selv
    Haglund84XXXXJa+ Alfy
    AlfyXXXXja+Haglund
    VidarjeNeiXNeiNeiNei
    SorzyXXXXNei
    eeXXXXNei
    ThohaugXXXXNei
    A. FossumXXXXJa
    ottoneXXXXJa. Enkelt
    NawintaXNeiXNeiNei
    RoaldXXNeiNeiNei
    NaturlydXXXXNei
    LiliyaXXXXJa
    OB-BBXXXXNei
    Snickers-isXXXXJa
    BidlandXXNeiNeiNei
    Tytte71XXXXJa

    Eivind S

    PS: Ser at rutenettet forsvinner, håper ikke det skaper problemer.

    DS
     
    Sist redigert:

    Midas

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    07.01.2015
    Innlegg
    1.061
    Antall liker
    772
    Sted
    Stavangerområdet
    Angående opptak: Hva tenker dere om oppsettet? En enkelt trådløs mygg på foredragsholder? Er opptaket tenkt kun som et rent foredrag uten interaksjon med deltagere? I så fall hva med da eventuelle spørsmål fra deltagere med hensyn på oppmikking/opptak? Da bør dere også vurdere en ekstra mikrofon til dette.
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Dette er en utfordring som jeg tok opp med BB på telefon seinest idag.Siden han likevel skulle kontakte snickers-is, lovte han å ta dette opp med ham.

    Eivind S
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.874
    Snickers tar seg av mikrofonen - han har funnet et firma som leier ut til 350 luringer for tre dager. Ikke sikkert at han har tenkt på en ekstra håndholdt men jeg skal minne ham på det i morgen.

    Ingen der ute som har/har kjennskap til noen som i god dugnadsånd kan avse et oppsett for disse to dagene - det fins kanskje noen som har dette som jobb?

    BB
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Da er kontakt med Solheimshagen restaurant tatt.. Det blir spennende om den praktiske ordningen med betaling som jeg foreslår får respons. Eieren har lovet å ringe meg i kveld.
    Min ide er som følger: Kursdeltakerne møter en time før start for registrering. Jeg har forespurt restauranteier om de samtidig kan møte opp medbrakt kortautomat(helst to). Deltakerne kan da betale for sin mat en eller to dager. De som ikke rekker dette
    (få regner jeg med) foretar betaling med kort i mapausen. En slik ordning eliminerer cash, veksling, forhåndsbetaling, kort sagt masse organisering.
    Flere viktige beskjeder om bespisning. Ta med nødvendig drikke til middagen og dagen forøvrig.Husk forbudet mot alkohol på skoler. Litt plast og papp blir kjøpt inn. Vi oppfordrer noen til å ta med pulverkaffe, the og kanskje noen kjekspakker til pausene. Varmtvannsautomat finnes ppå skolen, også myntautomat for brus og sjokolade.
    Og husk: I only say this once:) Dette blir to skoledager og leksa di må du lære:rolleyes:



    Eivind S
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.874
    Eller så kommer Snickers med en disposisjon for innholdet når han er klar for det.
    Det har vært dødsfall i familien og dette har rimeligvis skjøvet på prioriteringene.

    Vi jobber nå med å få til en lydløsning med god spredningskontroll - sannsynigvis en U-baffel med et sexy hønn med en fet kompdriver i ene enden.

    Vi har også snakket litt om lengden på bolkene.... Som pædagog vet jeg hvor vanskelig det kan være å holde på oppmerksomheten mer enn to minutter. Med kraftig oppjustering for interessefelt men med alder og oppfattelsesevne og behov for hyppige pissepauser på nedsiden, kommer vi til å holde seanselengdene på et ansetndig nivå.

    Elers så synes jeg det erartig lesning, den lista Liliya har hengt opp. Virkelig flott at så mange er villig til å ofre både tid og kronasje for å komme hit som bydere og mottakere.

    God bedring.

    BB
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Stemmer ikke helt dette skjemaet ditt. Gikk tilbake til meldingen jeg sendt deg og der står det ønsket deltagelse begge dager, men uten matservering og hotell
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Se en gang til. På 8x12 står det avkrysset for deltakelse på lørdag og søndag, men NEI på mat begge dager og Nei på overnatting.

    Lista er lagt ut,ikke minst for å luke ut feil. Jeg er heldigvis ikke feilfri;)
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Se en gang til. På 8x12 står det avkrysset for deltakelse på lørdag og søndag, men NEI på mat begge dager og Nei på overnatting.

    Lista er lagt ut,ikke minst for å luke ut feil. Jeg er heldigvis ikke feilfri;)
    Stemmer det du sier her, så da er det det samme for meg åssen skjemaet du la ut over her ser ut
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.127
    Antall liker
    1.595
    Torget vurderinger
    1
    En liten feil på meg også: Jeg kan desverre kun være til stede på lørdag, men vil gjerne ha mat denne dagen :)
     

    Peppers

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.08.2010
    Innlegg
    88
    Antall liker
    34
    Sted
    Oslo
    Hei Eivind, lurer på om ikke du skal se en gang til på oppføringen for 8X12... skulle ikke han være med begge dagene? men uten mat. Eller så har jeg misforstått ;) Når det gjelder opplegget du skisserer for å betale for maten, helt greit for meg!

    PålP
     

    Midas

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    07.01.2015
    Innlegg
    1.061
    Antall liker
    772
    Sted
    Stavangerområdet
    Snickers tar seg av mikrofonen - han har funnet et firma som leier ut til 350 luringer for tre dager. Ikke sikkert at han har tenkt på en ekstra håndholdt men jeg skal minne ham på det i morgen.

    Ingen der ute som har/har kjennskap til noen som i god dugnadsånd kan avse et oppsett for disse to dagene - det fins kanskje noen som har dette som jobb?

    BB
    Hva spørres det etter, selve utstyret eller jobben med å sette det opp? For jeg er lydmann, men jeg har dessverre ikke anledning til å leie ut utstyret vederlagsfritt. Men jeg kan sikkert hjelpe til dersom det er noe med selve utstyret og oppsettet hvis det behov for det.


    Ta med nødvendig drikke til middagen og dagen forøvrig.Husk forbudet mot alkohol på skoler. Litt plast og papp blir kjøpt inn. Vi oppfordrer noen til å ta med pulverkaffe, the og kanskje noen kjekspakker til pausene. Varmtvannsautomat finnes ppå skolen, også myntautomat for brus og sjokolade.
    Skal innrømme jeg ikke er så veldig keen på pulverkaffe... Går jo an å ta med presskanne e.l. hvis vannet i varmtvannsautomaten er varmt nok, vannkoker i tillegg hvis ikke.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.047
    Antall liker
    1.852
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Snickers tar seg av mikrofonen - han har funnet et firma som leier ut til 350 luringer for tre dager. Ikke sikkert at han har tenkt på en ekstra håndholdt men jeg skal minne ham på det i morgen.

    Ingen der ute som har/har kjennskap til noen som i god dugnadsånd kan avse et oppsett for disse to dagene - det fins kanskje noen som har dette som jobb?

    BB
    Hva spørres det etter, selve utstyret eller jobben med å sette det opp? For jeg er lydmann, men jeg har dessverre ikke anledning til å leie ut utstyret vederlagsfritt. Men jeg kan sikkert hjelpe til dersom det er noe med selve utstyret og oppsettet hvis det behov for det.


    Ta med nødvendig drikke til middagen og dagen forøvrig.Husk forbudet mot alkohol på skoler. Litt plast og papp blir kjøpt inn. Vi oppfordrer noen til å ta med pulverkaffe, the og kanskje noen kjekspakker til pausene. Varmtvannsautomat finnes ppå skolen, også myntautomat for brus og sjokolade.
    Skal innrømme jeg ikke er så veldig keen på pulverkaffe... Går jo an å ta med presskanne e.l. hvis vannet i varmtvannsautomaten er varmt nok, vannkoker i tillegg hvis ikke.
    Hvis det er stemning for det, kan jeg stille med en Moccamaster kaffetrakter.

    87120725970682.jpg
     

    Bidland

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    83
    Antall liker
    34
    Jeg kan ta med en trådløs bøylemik. Skal se om det finnes en håndholdt også. Hva skal det koples til? Fint å få klarlagt det, slik at jeg kan ta med riktige kabler. Jeg har dessverre ikke mulighet til å være med på kurset på søndagen, så det hadde vært fint om en kunne ta på seg ansvaret for å rigge dette ned, så kan jeg komme og hente det på mandagen. Fortrinnsvis i Oslo eller Lillestrøm.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.386
    Antall liker
    16.611
    Sted
    Østfold
    Genialt!

    Det er en som har tenkt å ta med seg to overheader, men jeg tror han har litt reiseveg, så da mistenker jeg at det ikke kommer på plass før på lørdag. Har du evt tilgang på noe slikt også? Jeg tror vi kan kjøre et kontinuerlig spor av overheads, så kan de som redigerer bare klippe inn spørsmålene i ettertid, da gjør det ikke noe om vi fanger opp masse støy underveis på dem. Jeg er usikker på hva vi skal bruke å ta opp lyden, må nesten høre med de som skal filme.
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    To feil på post 246 rettet opp.
    John Harald: fint at du stiller med trakter.

    Betaling mat: En betalingsautomat tilgjengelig, og den må de benytte i restauranten. Alternativet blir da søm følger:
    Hver en må ta med eksakt det du skal betale for mat, dette for å unngå veksling.Betalingen vil skje som tidligere beskrevet mellom 11 og 12:00 på lørdag


    Eivind S
     

    Midas

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    07.01.2015
    Innlegg
    1.061
    Antall liker
    772
    Sted
    Stavangerområdet
    Genialt!

    Det er en som har tenkt å ta med seg to overheader, men jeg tror han har litt reiseveg, så da mistenker jeg at det ikke kommer på plass før på lørdag. Har du evt tilgang på noe slikt også? Jeg tror vi kan kjøre et kontinuerlig spor av overheads, så kan de som redigerer bare klippe inn spørsmålene i ettertid, da gjør det ikke noe om vi fanger opp masse støy underveis på dem. Jeg er usikker på hva vi skal bruke å ta opp lyden, må nesten høre med de som skal filme.
    Ja, det må avklares. Normalt får man et stereospor på kameraene man kan bruke. Det enkleste vil være å ha en liten miksepult hvor dere tar inn de ulike mikkene og mikser det ned til et stereospor. Jeg har en liten miksepult jeg kan ta med til dette (vederlagsfritt). Noen må da passe på at miksnivåene er gode underveis. Jeg kan sikkert være behjelpelig der. Hvis noen passer på dette underveis, er det lett å koble inn overheng og/eller trådløse "spørsmålmikker" ved behov.

    (Alternativt kan man ta opp multispors på en annen enhet/PC, men da må man tidssynke lyden i etterkant som er en god del arbeid. Så må man bruke klapper eller ligenende for å matche lyd og bilde. Regner ikke med det er forventet nivå på denne produksjonen :D )


    *edit* Men hvis du først skal få utstyr fra fra Bidland, er vel kanskje en idé å få alt fra ett sted hvis man finner ut man trenger en liten miksepult også?

    Forresten: Snakket med kamerafolkene på jobb, og de sier det gir bedre opptakslyd med mygg enn med bøyle.

    Jeg kan godt være behjelpelig med nedrigg. Men så kom jeg på at vi er veldig presset på tid på hjemreisen søndag, så hvis samlingen drar veldig ut på søndagskvelden, så går det utover hvor sent vi kommer hjem ;)
     
    Sist redigert:

    JCP

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.04.2014
    Innlegg
    780
    Antall liker
    368
    Sted
    Moss
    To feil på post 246 rettet opp.
    John Harald: fint at du stiller med trakter.

    Betaling mat: En betalingsautomat tilgjengelig, og den må de benytte i restauranten. Alternativet blir da søm følger:
    Hver en må ta med eksakt det du skal betale for mat, dette for å unngå veksling.Betalingen vil skje som tidligere beskrevet mellom 11 og 12:00 på lørdag


    Eivind S
    Mulig det allerede er nevnt og at jeg har oversett det, men hvilket beløp skal legges ut for maten? :)
     

    Bidland

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    83
    Antall liker
    34
    Genialt!

    Det er en som har tenkt å ta med seg to overheader, men jeg tror han har litt reiseveg, så da mistenker jeg at det ikke kommer på plass før på lørdag. Har du evt tilgang på noe slikt også? Jeg tror vi kan kjøre et kontinuerlig spor av overheads, så kan de som redigerer bare klippe inn spørsmålene i ettertid, da gjør det ikke noe om vi fanger opp masse støy underveis på dem. Jeg er usikker på hva vi skal bruke å ta opp lyden, må nesten høre med de som skal filme.
    Ja, det må avklares. Normalt får man et stereospor på kameraene man kan bruke. Det enkleste vil være å ha en liten miksepult hvor dere tar inn de ulike mikkene og mikser det ned til et stereospor. Jeg har en liten miksepult jeg kan ta med til dette (vederlagsfritt). Noen må da passe på at miksnivåene er gode underveis. Jeg kan sikkert være behjelpelig der. Hvis noen passer på dette underveis, er det lett å koble inn overheng og/eller trådløse "spørsmålmikker" ved behov.

    (Alternativt kan man ta opp multispors på en annen enhet/PC, men da må man tidssynke lyden i etterkant som er en god del arbeid. Så må man bruke klapper eller ligenende for å matche lyd og bilde. Regner ikke med det er forventet nivå på denne produksjonen :D )


    *edit* Men hvis du først skal få utstyr fra fra Bidland, er vel kanskje en idé å få alt fra ett sted hvis man finner ut man trenger en liten miksepult også?

    Forresten: Snakket med kamerafolkene på jobb, og de sier det gir bedre opptakslyd med mygg enn med bøyle.

    Jeg kan godt være behjelpelig med nedrigg. Men så kom jeg på at vi er veldig presset på tid på hjemreisen søndag, så hvis samlingen drar veldig ut på søndagskvelden, så går det utover hvor sent vi kommer hjem ;)
    Høres fornuftig ut med en mikser, ja. Jeg kan sikkert ta med ei lita analog fjøl og et par rom-mikrofoner også.

    Hadde vært fint om noen i nærområdet kan ta jobben med å ta ned og oppbevare utstyret, siden jeg ikke kan være der på søndagen.
    Jeg vil da komme og hente det på mandag kveld.
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Midas: Du ankommer østlandet på fredag. Vi starter rigginga den dagen kl 16.00. Kanskje du har anleding til å stille?
    Kan noen hjelpe med etternavn til tytte71. Gjelder hotellbestilling.

    Noen spør om hva maten koster. Det er ikke klart, det kommer.
    Eivind S
     
    Sist redigert:

    Midas

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    07.01.2015
    Innlegg
    1.061
    Antall liker
    772
    Sted
    Stavangerområdet
    Midas: Du ankommer østlandet på fredag. Vi starter rigginga den dagen kl 16.00. Kanskje du har anleding til å stille?
    Nei, dessverre. Det blir for tidlig. Vi reiser fra Stavanger rundt lunch-tider og skal innom Kvinesdal for å hente Hunsbedt rett etter han slutter på jobb. Derfra til Lillestrøm er det vel 5-5,5 timer.

    Men jeg kan godt møte tidligere på lørdagen for å hjelpe å være med på en lydsjekk. Når har mediafolkene get-in?
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.367
    Antall liker
    2.634
    Torget vurderinger
    1
    [FONT=&quot]Da ser det ut som den helgen er blitt ledig så om OB sitt bare å melde seg på frem til det er fullt ikke er endret, satser jeg på å få med begge dagene.


    [/FONT]
    Skal verken ha mat eller hotell
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.874
    Flott Roald.
    Ditt blide åsyn og vene framferd er en berikelse for oss andre.
    BB
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.280
    Antall liker
    105.751
    Torget vurderinger
    23

    Houston, we have a problem....

    kvisa.png
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.160
    Antall liker
    5.224
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Hvis det er mulig satser jeg på å komme dag 1. Dag 2 vil ligge for høyt - kan smultring om DSP på forhånd☺.

    Ikke mat - ikke hotell - åpne ører - godt humør.
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Roald ig Final; Kan dere være snille og benytte påmeldingsskjemat i denne tråden og sende den som PM til meg

    Eivind S
     

    Heimdall

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.12.2009
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    568
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    15
    Vil filmen koste noe for oss som ikke deltar? Det virker litt urettferdig om de som reiser helt til Lillestrøm skal betale for opptaket, men at det skal være gratis for alle etterpå. Jeg betaler gjerne litt, og det er vel greit med en slags avgift pr nedlastning eller noe, til disse som står for opptak og miksing?
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Fint du tar opp dette. I går sendte jeg PM til noen som har tilbudt seg å være med på betaling av video og har allerede fått innbetalt på min konto fra to som ikke kan møte på kurset. Kanskje det er like greit å ut her og oppfordre alle som i utgangspunket ønsket å være med, men ikke fikk anledning, om å bidra. Både i PMer og poster her på tråden synes det å være brei enighet om at kr. 200 er et ok beløp å bidra med for arbeidet med videoen. Kursdeltakerne betaler kr. 200 ved ankomst mellom kl 11 og 12:00 på lørdag. Disse bidragene går utelukkende til å dekke utgifter til video-opptaket og "lønn" til de to studentene som gjør selve opptaket og redigeringsarbeidet.
    Alle andre som ønsker å bidra til denne videoen, som snickers-is ønsker skal legges ut nonkomersielt på You Tube, kan benytte følgende konto: 22701502969.
    Når pengene er betalt sender du meg en PM. Vi vil gjerne vite hvem de glade giverne er:) På forhånd takk!!!

    Eivind S
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.353
    Antall liker
    11.313
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg vet av erfaring at det kan være veldig greit også for oss som er til stede å ha skikkelig video-dokumentasjon av kurs og presentasjoner.
    Så jeg er gjerne med på å bidra med en et par hundre til finansiering av videoproduksjon. Men også helt fint at dette er frivillig for deltakerne, da ikke alle har samme grunnlag eller behov i ettertid.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.386
    Antall liker
    16.611
    Sted
    Østfold
    Hvis det er mulig satser jeg på å komme dag 1. Dag 2 vil ligge for høyt - kan smultring om DSP på forhånd☺.

    Ikke mat - ikke hotell - åpne ører - godt humør.
    Du behøver ikke bekymre deg om at det faglige nivået skal være høyere på dag to. Tanken er at man skal klare seg med å kunne smultring om de aktuelle temaene, også vil det hele være bygget opp kronologisk slik at man vil få utbytte av begge dagene. Dag 2 vil trolig ha en litt mer praktisk innfallsvinkel enn dag 1, rett og slett fordi man har gått gjennom en del ting dag 1 som er grunnleggende for å kunne forstå de logiske sammenhengene.
     
    • Liker
    Reaksjoner: mwt

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Ottone: Vårt håp er, for å være ærlige, at alle som deltar på kurset bidrar med kr. 200. Vi håper at deltakerne ser på det som en kursavgift dersom det å ha muligheten til en (flere) repriser ikke er så aktuelt.

    Jeg har brukt litt tid på at listen min stemmer (post246). Etter mitt beste skjønn skal alt nå stemme med innsendte påmeldinger på PM.

    Eivind S
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.386
    Antall liker
    16.611
    Sted
    Østfold
    Det vi burde gjort var kanskje å etablere en separat kronerulling for videoopptak. Det er jo bare å sette opp en grense for hva man skal ha samlet inn før man distribuerer filmene.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.386
    Antall liker
    16.611
    Sted
    Østfold
    Bidland: De skal bruke 2 Zoom-opptakere. De har XLR inn. De skal også ha mic-amp, men usikker på om de har phantom. De foreslo å bare bruke dem på stativer ute blant publikum, og koble en trådløs mic til den ene. Da kjører vi hele lydopptaket på 3 kanaler også tar de seg av synkronisering og mixing i ettertid.

    Alternativt kan vi bruke eksterne mikrofoner dersom vi har tilgang på en variant som er spesielt godt egnet til å dekke en gruppe mennesker.

    Nedrigg og oppbevaring, evt frakt til Oslo, er ingen problem.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn