DSPeaker sine venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.157
    Antall liker
    6.644
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Når man med disse 2 modellene legger inn PEQ, kommer da PEQ «oppå» (i tillegg) til autokorrekturen? En slags manuell korrektur av korrekturen, mao?
    På X4 kan du velge om du vil ha kun auto, kun PEQ, eller begge deler. Mener vel dette skal gå på Dualcore og.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.493
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg på Bruktbørsen plukket opp en Anti-Mode 2.0 Dual Core (2013-version).

    Ser frem til å teste ut i 0.2 konfigurasjon.
    Kanskje vi får svar på noen av spørsmålene i tråden her? 😊

    Blir det vellykket, er det ikke umulig at jeg utvider med en 4 kanals løsning som inkluderer midbass horna (spiller opp til 600 Hz).
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.493
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    1
    DIGITAL SISU
    Halleluja - Anti-Mode 2.0 Dual Core innfrir alle forventninger og mere til!

    DSP FOR DUMMIES
    Overraskende lettbetjent, både måleoppsett og innstillinger på boksen. Trenger ikke PC.

    Leste meg opp på forhånd. Manualen ligger på nettet. Det meste er godt forklart, med noen huller, dog. Feks mangler skjermbilder for 0.2 konfigurasjon.

    A-M2.0DC kan brukes på forskjellige måter. Den mest omfattende er å kjøre full range (alle frekvenser - typisk stereo oppsett med 2 høyttalere). Enten analog inn/ut (intern AD/DA) eller digital inn/ut (ekstern DAC).

    Jeg har brukt den kun til å lineærisere dypbassen (<85Hz) hvor jeg for tiden bruker 2 basstårn hver med 6 stk 10". Nydelig bygg fra innlandet, selv om elementene ikke er de aller kvasseste og trykkammer-konstruksjonen faller i bunnoktaven.

    Når man først er forberedt, tar selve oppkoblingen/målingen under en time. Alt skjer automatisk. Avanserte algoritmer korrigeringer både nivå, fase og ujevnheter subbene seg imellom.
    Mikrofon medfølger og plassering er ikke så kritisk da jeg korrigeringer kun i bassen. Man bestemmer selv måle-frekvensområdet.

    Jeg koblet boksen rett på Vera Audio sluttrinn, og bad den måle og korrigere fra 0 til 85Hz.

    Når målingen er fullført og lagret, la jeg inn litt contour (bassløft) + heving i bunnoktaven.


    DSP-menyen er rikholdig, med mange opsjoner, inkl delefilter. Her kan horn folket lage egne filterprofiler.

    Alt gjøres enkelt fra fjernkontrollen. Displayet er lite, men veldig informativt.

    Etterpå koblet jeg boksen inn i mitt aktive system, etter det aktive delefilteret, i low pass signalkjeden.

    LYTTEVURDERING
    Det aller første du gjør er å justere (skru opp) nivået. Siden boksen drar ned peakene, må du trimme gainet for lowpass.
    Dette kan man til enhver tid finjustere fra sofaen via fjernkontrollen. Samme gjelder alle øvrige innstillinger. De kan du trimme fra lytteposisjon i løpet av sekunder.

    Lydmessig er dette en revolusjon. Romresonanser forsvinner som ved et trylleslag. De som har opplevd DSP vet hva dette dreier seg om, lydmessig.
    Apparat har svært kort latency, 3.72 milllisekunder. Jeg merker ikke noe til det. Basstårna forblir i hvert sitt hjørne.

    For de som ønsker seg digital romkorreksjon i bassen, men vil beholde mellomtonen/diskant i det analoge domenet, så er dette en smart løsning.
    Jeg vurderer nå å kjøpe en enhet også til midbass-seksjonen (85 - 600 Hz).
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.570
    Antall liker
    103.015
    Torget vurderinger
    23
    Takk for flotte bilder! 🤭 Interessante saker dette.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.493
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    1
    -Rakk en kjapp rapport etter kveldens testrunde. Fortsettelse følger.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn