Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bjornid

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.10.2007
    Antall liker
    131
    Sted
    Ensjø, Oslo
    Grattis med C20 på vei til deg :) Du fikk 20% rabatt på dem pluss litt ekstra messetilbud?
    De vil garantert bli en oppgradering fra Focus 160. Ser du har byttet din 220 SE med en 300 og ;)
    De hadde 25% i helgen, så det var et greit avslag. Kunne ikke si nei til det. Hadde det på hele sortimentet, så det var mulighet for gode kjøp på Hegel også. Blir spennnde å se hvordan det blir.
    Ellers er 220 byttet med 300. Det ble gjort da den kom i butikken til OHC. Fikk en hyggelig innbyttepris da det hadde vært endel surr med min 220. Må si at 300 også er en solid oppgradering. Ikke behov for å bytte forsterker med det første i alle fall.

yosh81

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Åpenbart forskjellige rabatter ute å gikk da.
    Jeg hørte bare om 20 prosent på utvalgte produkter.

Dharmabum

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.03.2010
    Antall liker
    1.543
    Torget vurderinger
    13
    Dersom noen av dere har hørt Focus 160 og hørte Buchardt s300mk2 på messa vil jeg bli glad for en sammenligning,jeg vurderer overgang til 160 med stand 4,mest fordi jeg er nysgjerrig på de nå som prisen på de brukt er god og liker designet bedre. utifra hvor begeistret alle er for Buchardt audio etter messa vet jeg sannelig ikke om det blir en oppgradering eller nedgradering.

bjornid

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.10.2007
    Antall liker
    131
    Sted
    Ensjø, Oslo
    Åpenbart forskjellige rabatter ute å gikk da.
    Jeg hørte bare om 20 prosent på utvalgte produkter.
    De ga ut en liten flyer som gir 20% rabatt dersom du tar den med til butikken, men det var gyldig ut oktober. De 25% var noe som nevnt på søndag ettermiddag (i alle fall) og det var da jeg kjøpte. Var bare under messen og jeg så ikke det annonsert noe sted.

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Grattis med C20 på vei til deg :) Du fikk 20% rabatt på dem pluss litt ekstra messetilbud?
    De vil garantert bli en oppgradering fra Focus 160. Ser du har byttet din 220 SE med en 300 og ;)
    De hadde 25% i helgen, så det var et greit avslag. Kunne ikke si nei til det. Hadde det på hele sortimentet, så det var mulighet for gode kjøp på Hegel også. Blir spennnde å se hvordan det blir.
    Ellers er 220 byttet med 300. Det ble gjort da den kom i butikken til OHC. Fikk en hyggelig innbyttepris da det hadde vært endel surr med min 220. Må si at 300 også er en solid oppgradering. Ikke behov for å bytte forsterker med det første i alle fall.
    Blir nok god pupp det der :) Bra at 300 er en god oppgradering fra 220. Hva syns du ble bedre? Får kanskje spørre Soundgarden om tilbud på C20. Hvilken finish bestilte du i?

bjornid

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.10.2007
    Antall liker
    131
    Sted
    Ensjø, Oslo
    Blir nok god pupp det der :) Bra at 300 er en god oppgradering fra 220. Hva syns du ble bedre? Får kanskje spørre Soundgarden om tilbud på C20. Hvilken finish bestilte du i?
    300 oppleves enda kraftigere, noe den også er. Mer smooth diskant samt bassen virker mindre boomy/pløsete. Ikke at 220 var veldig slapp i fisken, men 300 er hakket strammere. Kanskje en anelse mindre varm, men bassresponsen er uansett fremragende. Holografi og rom er større, merkes ganske greit på eksempelvis elektronisk musikk type Yello og Trentemøller, der det er mye informasjon som synes å flyte rundt i rommet og med illusjonen av at lyder kommer fra siden.
    Hadde vært gøy å sammenligne med de nyeste fra Hegel (H190 og H360), men slik det ligger an nå, er ikke behovet tilstede. Ser faktisk ikke for meg forsterkerbytte på en god stund, i alle fall dersom den forsetter å virke uten hickups.
    Disse kan også firmware-oppgraderes, så om det kommer nye forbedringer er det enkelt å oppgradere forsterkeren. Jeg oppdaget en firmware-oppdatering som jeg leste inn for noen uker siden. Det løste faktisk en sak med klikking/pop fra DACen når optisk inngang var valgt og programmer ble stoppet/startet fra f.eks NRK/Netflix/HBO.
    Så det å kunne oppdatere firmware har sine fordeler.

Finish på C20 ble høyglans hvit. Mine focus er hvite og jeg har hvite Stand 6. Er faktisk litt opptatt selv av at anlegget skal gli litt diskret inn i stuen samt at fruen synes det er finest. Så da blir det det. Tenkte først på hvit eik, men etter litt frem og tilbake endte jeg på den lakkerte utgaven. Den er ikke fullt så sårbar for våte flekker og er lettere å holde ren. Praktisk og stuevennlig skal det være, men jeg får i alle fall ha det i stuen. Ikke alle som får det engang :)

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.548
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Dersom noen av dere har hørt Focus 160 og hørte Buchardt s300mk2 på messa vil jeg bli glad for en sammenligning,jeg vurderer overgang til 160 med stand 4,mest fordi jeg er nysgjerrig på de nå som prisen på de brukt er god og liker designet bedre. utifra hvor begeistret alle er for Buchardt audio etter messa vet jeg sannelig ikke om det blir en oppgradering eller nedgradering.
    Hei har ikke selv hørt focus 160 , men var på horten messa , og buchardt var uten tvil noe av det som overbeviste mest og til den relativt lave prisen på 12 tusen så vil jeg si dem var et kupp en av de morsomste talerne til under 40-50k jeg har hørt ! de hadde en utrolig fremdrift i bassen tross størrelsen som dreiv musikken fremover fremfor å prøve å overskygge noe , de virka rimelig klare og realistiske i ovre register samtidig :) dem har kanskje ikke verdens mest fokuserte eller beherskende bass, men det den gjorde gjorde den så overbevisende at man dreit i det :) absolutt egenskaper jeg setter høyt i en høyttaler :)
    mvh ivan

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    300 oppleves enda kraftigere, noe den også er. Mer smooth diskant samt bassen virker mindre boomy/pløsete. Ikke at 220 var veldig slapp i fisken, men 300 er hakket strammere. Kanskje en anelse mindre varm, men bassresponsen er uansett fremragende. Holografi og rom er større, merkes ganske greit på eksempelvis elektronisk musikk type Yello og Trentemøller, der det er mye informasjon som synes å flyte rundt i rommet og med illusjonen av at lyder kommer fra siden.
    Hadde vært gøy å sammenligne med de nyeste fra Hegel (H190 og H360), men slik det ligger an nå, er ikke behovet tilstede. Ser faktisk ikke for meg forsterkerbytte på en god stund, i alle fall dersom den forsetter å virke uten hickups.
    Disse kan også firmware-oppgraderes, så om det kommer nye forbedringer er det enkelt å oppgradere forsterkeren. Jeg oppdaget en firmware-oppdatering som jeg leste inn for noen uker siden. Det løste faktisk en sak med klikking/pop fra DACen når optisk inngang var valgt og programmer ble stoppet/startet fra f.eks NRK/Netflix/HBO.
    Så det å kunne oppdatere firmware har sine fordeler.

Finish på C20 ble høyglans hvit. Mine focus er hvite og jeg har hvite Stand 6. Er faktisk litt opptatt selv av at anlegget skal gli litt diskret inn i stuen samt at fruen synes det er finest. Så da blir det det. Tenkte først på hvit eik, men etter litt frem og tilbake endte jeg på den lakkerte utgaven. Den er ikke fullt så sårbar for våte flekker og er lettere å holde ren. Praktisk og stuevennlig skal det være, men jeg får i alle fall ha det i stuen. Ikke alle som får det engang :)
    Takker for referat om lyden i 300 :) Virker som de har tatt et steg i riktig retning angående det du beskriver. Vært moro å hørt en 300 selv. For var faktisk akkurat diskanten i 220 jeg ikke ble helt klok på. Er den litt smoothere nå er det nok midt i smørøyet :) Blir veldig spennende å høre dommen på C20 når du får dem. Det kan nok få meg på galeien frykter jeg ;) Men at de blir oppgradering fra Focus er nok uten tvil. Men det skulle bare mangle, selv om Focusene er meget gode til prisen. Jeg likte dem svært godt de 2 gangene jeg hadde slike :) H300 og H160 likte jeg spesielt godt med dem. H190 er faktisk veldig taktisk lur forsterker å komme med av Hegel. Den havner midt i øvre sjikt. Det trenger de. Samt jeg aner den spiller mer på analoge siden i signatur enn hva annet de til nå har gitt ut. Selvsagt kun antagelse. Men det tror jeg de evt vil gjøre rett i? Da vil den passe til et større utvalg høyttalere.

bjornid

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.10.2007
    Antall liker
    131
    Sted
    Ensjø, Oslo
    Takker for referat om lyden i 300 :) Virker som de har tatt et steg i riktig retning angående det du beskriver. Vært moro å hørt en 300 selv. For var faktisk akkurat diskanten i 220 jeg ikke ble helt klok på. Er den litt smoothere nå er det nok midt i smørøyet :) Blir veldig spennende å høre dommen på C20 når du får dem. Det kan nok få meg på galeien frykter jeg ;) Men at de blir oppgradering fra Focus er nok uten tvil. Men det skulle bare mangle, selv om Focusene er meget gode til prisen. Jeg likte dem svært godt de 2 gangene jeg hadde slike :) H300 og H160 likte jeg spesielt godt med dem. H190 er faktisk veldig taktisk lur forsterker å komme med av Hegel. Den havner midt i øvre sjikt. Det trenger de. Samt jeg aner den spiller mer på analoge siden i signatur enn hva annet de til nå har gitt ut. Selvsagt kun antagelse. Men det tror jeg de evt vil gjøre rett i? Da vil den passe til et større utvalg høyttalere.
    Jeg hørte de ulike Hegel-forsterkerne fra H90 til H360 i en demonstrasjon i Horten. Det ble spilt et stykke musikk først på H90, så ble samme stykke spilt på Røst. Så Røst til H190, H190 til H360 og til slutt H360 via Hd30. Interessant øvelse som faktisk viste forskjellene ganske greit. Lydsignaturen ble behold hele veien gjennom, men kraft, kanalseparasjon, holografi ble bedre jo høyere man kom opp i serie. H160 gav et ganske bra løft sammenlignet med Røst. Absolutt en forsterker å leve med. Ikke så stor forskjell på h190 og H360,synes jeg. Men hd30 ga et greit løft på h360. Men da begynner det å koste. H190 med h30 kunne kanskje vært noe, men denne har ikke lenger balansert inngang. Så mulig at effekten med h30 ikke blir like åpenbar.

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hadde de H190 med seg på Messen? Ser ikke den er kommet for salg noen plass enda. Men er vel like før da.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.128
    Torget vurderinger
    96
    Hegel Hegel og atter Hegel. Er ikke dette tråden for Dynaudio? Må være mer snakk om Hegel her enn i merkets vennetråd.

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Naturlig nok blir det vel litt slik? Siden det er et meget velfungerende kombo og selges av samme firma.
    Jeg skjønner egentlig ikke problemet. Annet enn at man skal finne en ting å gnage om og lage fuss...... :)

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.128
    Torget vurderinger
    96
    Velfungerende kombo ifølge hvem... det er vel neppe en empirisk sannhet. Det finnes nok mange andre alternativ som er bedre.

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Velfungerende kombo ifølge hvem... det er vel neppe en empirisk sannhet. Det finnes nok mange andre alternativ som er bedre.
    Hva skal man svare til slikt? Kanskje best å bare la vær egentlig...... Man trenger ikke gullører for å høre at samspillet mellom Dynaudio og Hegel faktisk er bra. Fins klart andre. Men nå var ikke det tema. Det var at du kommer med stikk for provosere mer enn hva det kommer til nytte.

bjornid

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.10.2007
    Antall liker
    131
    Sted
    Ensjø, Oslo
    Finnes det empiriske sannheter når man snakker om hifi.... Hele hobbyen dreier seg om synsing og personlige preferanser.
    Noen liker mora, andre dattera og noen liker Hegel+Dynaudio.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.128
    Torget vurderinger
    96
    Finnes det empiriske sannheter når man snakker om hifi.... Hele hobbyen dreier seg om synsing og personlige preferanser.
    Du understreker jo mitt poeng. Det ble fremsatt som en sannhet; " Siden det er en velfungerende kombo...." Som om det er noe som er opplest og vedtatt. Sannheten er at det er noen få her inne som snakker om Hegel og Dynaudio ustanselig, men løfter man nesa litt så er det mange andre preferanser der ute. Merk at jeg ikke på noe tidspunkt har sagt at Hegel har dårlig lyd. Selv ville jeg ikke hatt Hegel om jeg fikk det kastet etter meg, og det handler om design, magefølelse, kinaproduksjon og en generell skepsis til merket. Som sagt, helt subjektivt.

Forøvrig finnes det mange 100% sannheter innen hifi.

Sist redigert:

bjornid

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.10.2007
    Antall liker
    131
    Sted
    Ensjø, Oslo
    Du understreker jo mitt poeng. Det ble fremsatt som en sannhet; " Siden det er en velfungerende kombo...." Som om det er noe som er opplest og vedtatt. Sannheten er at det er noen få her inne som snakker om Hegel og Dynaudio ustanselig, men løfter man nesa litt så er det mange andre preferanser der ute.
    At det finnes mange preferanser der ute er det ingen som nekter for. Men det er av en eller annen grunn ikke mange som snakker om andre kombinasjoner i denne tråden. Det kan ha sammenheng med at i Norge så selges Dynaudio tilfeldigvis i samme butikk som også selger Hegel og da blir det lett å kjøpe disse sammen.
    Andre forsterkermerker som hevdes å fungere bra med Dynaudio er Naim, Simaudio, NAD. Jeg vil tippe Burmester da de minner om Simaudio.
    Du har muligens disse: Bladelius - Accuphase - Bel Canto - Cary. Antar at enkelte av disse fungere bra.
    Jeg har f.eks Dynaudio med Peachtree. Det synes jeg er en velfungerende kombo, uten at jeg har vedtatt at det er den beste.

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.174
    Torget vurderinger
    10
    Du understreker jo mitt poeng. Det ble fremsatt som en sannhet; " Siden det er en velfungerende kombo...." Som om det er noe som er opplest og vedtatt. Sannheten er at det er noen få her inne som snakker om Hegel og Dynaudio ustanselig, men løfter man nesa litt så er det mange andre preferanser der ute.
    At det finnes mange preferanser der ute er det ingen som nekter for. Men det er av en eller annen grunn ikke mange som snakker om andre kombinasjoner i denne tråden. Det kan ha sammenheng med at i Norge så selges Dynaudio tilfeldigvis i samme butikk som også selger Hegel og da blir det lett å kjøpe disse sammen.
    Andre forsterkermerker som hevdes å fungere bra med Dynaudio er Naim, Simaudio, NAD. Jeg vil tippe Burmester da de minner om Simaudio.
    Du har muligens disse: Bladelius - Accuphase - Bel Canto - Cary. Antar at enkelte av disse fungere bra.
    Jeg har f.eks Dynaudio med Peachtree. Det synes jeg er en velfungerende kombo, uten at jeg har vedtatt at det er den beste.
    For ikke å snakke om Bryston....

peris

Medlem
    Ble medlem
    03.11.2010
    Antall liker
    4
    Sted
    Rørvik
    Blir veldig spennende å høre hva du synes om C20, har ett par 3.4LE idag og en Bladelius thor III Novitas.
    Plages litt med plasseringen av 3.4 i min nye stue , så virderer sterkt staivhøyttalere fra Dynaudio igjen:)

bjornid

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.10.2007
    Antall liker
    131
    Sted
    Ensjø, Oslo
    Blir veldig spennende å høre hva du synes om C20, har ett par 3.4LE idag og en Bladelius thor III Novitas.
    Plages litt med plasseringen av 3.4 i min nye stue , så virderer sterkt staivhøyttalere fra Dynaudio igjen:)
    Hva er plagen med plasseringen, helt eksakt?

Har ikke optimale plasseringshold selv, hverken til gulvstående eller stativhøyttalere. Kan ikke trekkes lang nok fra veggen som ønskelig (type 50-100 cm). Men avstand til sidevegger er bra samt at avstand mellom høyttalere i forhold til lytteposisjon er bra.

Fugazi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Hei. Er det noen av dere Dynaudio kjennere som har hørt Devialet med Contour 60?
    Syntes den modellen ser og høres spennende ut etter det jeg har lest om dem.

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ikke hørt selv enda. Men vet det ble testet Dynaudio Special Forty med Devialet Pro. Det skulle visst være meget bra match. Så da er nok sannsynligheten for ok match med Contour serien og være tilstede. Men det skulle være mulig å få hørt det siden Soundgarden har begge produkter i butikk. Må gjerne til en av lydspesialist butikkene for å få nevnte kombinasjon. De små butikkene har ikke inne såpass dyre produkt til demo.

peris

Medlem
    Ble medlem
    03.11.2010
    Antall liker
    4
    Sted
    Rørvik
    Etter jeg har flyttet til nytt hus , ble bassen veldig blass å kald.
    stuen har en annen utforming en forrige, nå sitter jeg ca 5 meter fra høyttaleren og det er ca 2,5 mellom de.
    De står 40 cm fra bakvegg, har prøvd å trekke de fram , men funket ikke.
    Høyre høyttaler står mot sidevegg, mens venstre står mot bakvegg men har stort åpent rom på sin vesntre side.

Dharmabum

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.03.2010
    Antall liker
    1.543
    Torget vurderinger
    13
    Etter jeg har flyttet til nytt hus , ble bassen veldig blass å kald.
    stuen har en annen utforming en forrige, nå sitter jeg ca 5 meter fra høyttaleren og det er ca 2,5 mellom de.
    De står 40 cm fra bakvegg, har prøvd å trekke de fram , men funket ikke.
    Høyre høyttaler står mot sidevegg, mens venstre står mot bakvegg men har stort åpent rom på sin vesntre side.
    demping av refleksjon fra høyre sidevegg vil gi bedre stereoperspektiv ?

peris

Medlem
    Ble medlem
    03.11.2010
    Antall liker
    4
    Sted
    Rørvik
    Dempende matriale mener du? høyre høyttaler er bare 35 -40 cm fra sidevegg. Burde vell kanskje være mere.
    Rommet nå idag kontra det jeg hadde før , har minde møbler i forhold til størrelse , og harderer overflater.
    Irriterer meg dette.. Grrrr.
    Vurderer Stativhøyttalere da jeg tror kanskje de er lettere å plassere, eller?

Dharmabum

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.03.2010
    Antall liker
    1.543
    Torget vurderinger
    13
    Dempende matriale mener du? høyre høyttaler er bare 35 -40 cm fra sidevegg. Burde vell kanskje være mere.
    Rommet nå idag kontra det jeg hadde før , har minde møbler i forhold til størrelse , og harderer overflater.
    Irriterer meg dette.. Grrrr.
    Vurderer Stativhøyttalere da jeg tror kanskje de er lettere å plassere, eller?
    Ja,tenker på et absorberende panel av noe slag. Kjenner ikke til 3.4 LE selv,men har jo hørt tidligere at de er litt fussy med tanke på rom og plassering.

crasho

Fersking
    Ble medlem
    04.10.2017
    Antall liker
    3
    Hei. Er det noen av dere Dynaudio kjennere som har hørt Devialet med Contour 60?
    Syntes den modellen ser og høres spennende ut etter det jeg har lest om dem.
    Hei. Jeg har Expert Pro 220 selv (bytta ut Hegel HD30-P20-H20) , og Dynaudio Focus 340. Har lyttet med både C20 og C60 og det låter helt amazing. Oppløsningen i Devialet kommer virkelig til sin rett! For min del blir det nok C20 etterhvert, om jeg klarer å skille lag med Focus 340

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Må forøvrig innrømme at det blir spennende å motta et par C20, kanskje i denne uken.
    Noe nytt høyttalerenfronten din da Bjørn? Er C20 ankommet palasset? Ha fått et fristende tilbud på et par slike nye selv også. Så nå må jeg virkelig gå i tankeboksen :)

Ivarell

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    98
    Sted
    Bergen / Sotra
    Må forøvrig innrømme at det blir spennende å motta et par C20, kanskje i denne uken.
    Noe nytt høyttalerenfronten din da Bjørn? Er C20 ankommet palasset? Ha fått et fristende tilbud på et par slike nye selv også. Så nå må jeg virkelig gå i tankeboksen :)
    Kom igjen no Øyvind. Nå har du fått tenkt i 4 min allerede, så kjør på :)

bjornid

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.10.2007
    Antall liker
    131
    Sted
    Ensjø, Oslo
    Ikke kommet noe enda... Var kanskje denne uken, men mulig det tok lenger tid.
    Er vel bare å slå til det. Ble mer eller mindre impulskjøp for min del. Man er alltids noe usikker, vet jo ikke hvordan det blir hjemme. Og det blir jo et kostbart bomkjøp om det skulle vise seg å bli det. Men er tilbudet godt nok, så burde det være mulig å selge dem uten alt for stort tap.

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ikke kommet noe enda... Var kanskje denne uken, men mulig det tok lenger tid.
    Er vel bare å slå til det. Ble mer eller mindre impulskjøp for min del. Man er alltids noe usikker, vet jo ikke hvordan det blir hjemme. Og det blir jo et kostbart bomkjøp om det skulle vise seg å bli det. Men er tilbudet godt nok, så burde det være mulig å selge dem uten alt for stort tap.
    Hadde håpet du fikk dem. Så kunne du si litt om lyden hjemme hos deg. Kan gi en pekepinn opp mot Focus 160 som jeg kjenner godt. Du får oppdatere når de kommer :)

ThomasO

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Antall liker
    289
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Matching av Dynaudio. Ser det er flere meninger om dette og de fleste er vel nevnt. Personlig er jeg ikke stor fan av McIntosh, men de funker ofte overraskende bra i kombinasjon med Dynaudio. Problemet i mine ører, er at man må så inne svartskauen opp i pris for å få value for money der i gården!

Dharmabum

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.03.2010
    Antall liker
    1.543
    Torget vurderinger
    13
    Jeg anskaffet nylig en Atoll AM 200 her på sentralen,og som en ekstra bonus viste det seg at Roar Malmin hadde gitt den en facelift og kraftig oppgradering fra originalen! Dette er blant de beste kjøpene jeg har gjort og skal prøve den på Focus 160 snart. Tipper det kommer til å funke da det er en meget god mosfet konstruksjon som spiller utrolig dynamiskt,steintøff og morsom forsterker rett og slett! Har flere erfaringer med Atoll sammen med Dynaudio her?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn