Grattis med C20 på vei til deg
Du fikk 20% rabatt på dem pluss litt ekstra messetilbud?
De vil garantert bli en oppgradering fra Focus 160. Ser du har byttet din 220 SE med en 300 og
De hadde 25% i helgen, så det var et greit avslag. Kunne ikke si nei til det. Hadde det på hele sortimentet, så det var mulighet for gode kjøp på Hegel også. Blir spennnde å se hvordan det blir.
Ellers er 220 byttet med 300. Det ble gjort da den kom i butikken til OHC. Fikk en hyggelig innbyttepris da det hadde vært endel surr med min 220. Må si at 300 også er en solid oppgradering. Ikke behov for å bytte forsterker med det første i alle fall.
Blir nok god pupp det der
Bra at 300 er en god oppgradering fra 220. Hva syns du ble bedre? Får kanskje spørre Soundgarden om tilbud på C20. Hvilken finish bestilte du i?
300 oppleves enda kraftigere, noe den også er. Mer smooth diskant samt bassen virker mindre boomy/pløsete. Ikke at 220 var veldig slapp i fisken, men 300 er hakket strammere. Kanskje en anelse mindre varm, men bassresponsen er uansett fremragende. Holografi og rom er større, merkes ganske greit på eksempelvis elektronisk musikk type Yello og Trentemøller, der det er mye informasjon som synes å flyte rundt i rommet og med illusjonen av at lyder kommer fra siden.
Hadde vært gøy å sammenligne med de nyeste fra Hegel (H190 og H360), men slik det ligger an nå, er ikke behovet tilstede. Ser faktisk ikke for meg forsterkerbytte på en god stund, i alle fall dersom den forsetter å virke uten hickups.
Disse kan også firmware-oppgraderes, så om det kommer nye forbedringer er det enkelt å oppgradere forsterkeren. Jeg oppdaget en firmware-oppdatering som jeg leste inn for noen uker siden. Det løste faktisk en sak med klikking/pop fra DACen når optisk inngang var valgt og programmer ble stoppet/startet fra f.eks NRK/Netflix/HBO.
Så det å kunne oppdatere firmware har sine fordeler.
Finish på C20 ble høyglans hvit. Mine focus er hvite og jeg har hvite Stand 6. Er faktisk litt opptatt selv av at anlegget skal gli litt diskret inn i stuen samt at fruen synes det er finest. Så da blir det det. Tenkte først på hvit eik, men etter litt frem og tilbake endte jeg på den lakkerte utgaven. Den er ikke fullt så sårbar for våte flekker og er lettere å holde ren. Praktisk og stuevennlig skal det være, men jeg får i alle fall ha det i stuen. Ikke alle som får det engang