Dynaudio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Dynaudio Focus 110 :)
    Hvor fikk du fatt på de? :) Hva måtte du betale. Er på utkikk etter 110 passiv og 140 selv.
    Jeg fikk kjøpt de brukte av en kar for ca 1 år siden, og de var så godt som nye. Så det sto et sett Focus 110 på sentralen til 6000kr for litt siden. De presterer langt over størrelsen.
    Passive 110 her på Sentralen? Gått meg hus forbi. Så et par aktive, men til 7500. Har hatt 110a selv, så jeg vet hva de er gode for :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.068
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jo takk Destiny. Vel fornøyd jeg. Jo mer de blir spilt jo bedre blir de likt :) Så jeg tar meg selv i å sitte og smile
    en del. Da er det mye som passer slik det skal ;)
     

    Godalive

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.02.2007
    Innlegg
    570
    Antall liker
    335
    Torget vurderinger
    0
    Jo takk Destiny. Vel fornøyd jeg. Jo mer de blir spilt jo bedre blir de likt :) Så jeg tar meg selv i å sitte og smile
    en del. Da er det mye som passer slik det skal ;)
    Gratulerer med flotte høyttalere! Vurdere sterkt å kjøpe samme. Er klar over at det kanskje mangler noe innspillingstid, men hvordan låter de i forhold til Focus 160, tro? Er det noe savn med bass i ditt rom?
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Hei.
    Jeg har ikke selv prøvd Focus 110, men Focus 160 har en fantastisk dyp og stram bass, som går dypere enn man skulle tro fra en stativ høyttaler.
    Mine 160 ble kun solgt fordi jeg fikk SP-25 inn i huset...
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jo takk Destiny. Vel fornøyd jeg. Jo mer de blir spilt jo bedre blir de likt :) Så jeg tar meg selv i å sitte og smile
    en del. Da er det mye som passer slik det skal ;)
    Gratulerer med flotte høyttalere! Vurdere sterkt å kjøpe samme. Er klar over at det kanskje mangler noe innspillingstid, men hvordan låter de i forhold til Focus 160, tro? Er det noe savn med bass i ditt rom?
    Takk du :) Jeg synes IKKE det mangler bass. Er strammere og mer definert bass i Contourene i forhold til Focusene.
    Rett fra esken låter de også MYE bedre enn Focus. Her er mer detaljer, mer definisjon, bedre plassering av instrumenter.
    Alt er bedre. Bassen opplever jeg i grunn som å ha mere kropp i Contourene. Sammen med Hegel forsterkeren, som Dynaudio
    alltid, matcher utrolig godt. Så har du råd og lyst på et par av Contour S1.4 LE så slå til før det er slutt på opplaget.
    De er i mine ører verdt pengene og slår de gamle S1.4 på det meste og. Go for it. Du blir ikke skuffet om du liker lyden i
    Dynaudio generellt.

    til info så er rommet mine spiller i 20 kvm. Og til dette rommet er de helt perfekt. Kune fint fylt en stue på 40 kvm med
    nok lyd også i bassen vil jeg tro. De spiller mye større enn man tror. Og en ting til, jeg syns de er enda bedre balansert i lyden
    enn Focus 160. Contourene er også både mer oppløst og på samme tid aldri skrikende i diskanten.


    Mvh Øyvind
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Hei.
    Trodde det var snakk om 110 vs 160. Har heller ikke hatt gleden av å høre Contour hjemme hos meg selv.
    Hvor fikk du tak i S1.4 LE? ser de ikke på Soundgarden sine sider...
    Tenkte faktisk selv på å prøve å få tak i noen gamle C5 høyttalere. De har en fantastisk mellomtone og fast fin bass. De krever bare enormt mye av forsterkeren...
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei.
    Trodde det var snakk om 110 vs 160. Har heller ikke hatt gleden av å høre Contour hjemme hos meg selv.
    Hvor fikk du tak i S1.4 LE? ser de ikke på Soundgarden sine sider...
    Tenkte faktisk selv på å prøve å få tak i noen gamle C5 høyttalere. De har en fantastisk mellomtone og fast fin bass. De krever bare enormt mye av forsterkeren...
    Hei.

    Contour S1.4 LE må bestilles via Soundgarden bitikken. De ligger ikke på webshop. Blir også et begrenset antall høyttalere
    i hver finish. Jeg fikk nyss i at Dynaudio skulle ut med en Limited Edition. Ligger på nettbutikk i Sverige hvertfall.
    Mulig Norge ikke legger ut grunnet at det blir begrenset antall? Ikke sikker.
    Ikke hørt de gamle Confidence. Men det finnes MYE eldre Dynaudio som spiller forrykende godt :)
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Får ta en tur innom Soundgarden å se om de har Contur inne så man kan lytte litt.
    Men sist jeg var der fikk jeg høre C1 som var fantastisk, men på noen parametre virket mine gamle SP-25 bedre eller nesten like bra.
    Det skjer jo utvikling, men de gamle SP-25 holder enn så lenge greit følge syntes jeg...
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    285
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Special twenty five har liksom havnet litt i bakleksa siden jeg har hatt en del andre oppgraderinger rett etter jeg fikk SP25. Var bortreist på to dagers juleferie og lot de stå på innspilling mens jeg var borte. Fysj, det var jo nesten litt for bra til å være sant. De spiller rett og slett musikken på en flott naturtro måte og det er faktisk ganske bra med trykk nedover i frekvensene også allerede nå! Merker at jeg nesten får litt dårlig samvittighet for å sette de bort som anlegg nr to etterhvert. De har definitivt mye av den samme tørre og veldig presise bassen som jeg hadde i Confidence C1 Signature, men de går dypere. I toppen henger de godt etter C1 fortsatt, noe de også skal gjøre etter hva jeg har lest om fra tidligere. Satt på Nils Petter Molværs ER album og det er mye respons nedover,selvom de ikke står på godt grunnlag. Det fikk meg til å tenke på stativer...trenger stativer til de og man skulle tro Dynaudios egne stativer var naturlig match, men disse er dett og slett for høye da diskanten sitter i toppen av høyttaleren, i motsetning til C1. Så da er jeg straks på utkikk etter solide stativer på ca50cm i hvit utførelse...tips tas imot med takk!
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Hei ThomasO.
    Jeg har mine SP-25 på dynaudio stands. Det fungerer, men som du sier så kommer diskant litt høyt oppe...
    Vet at man kan få skylar stands med lavere høyde. Mulig de selges i Sverige...
    Når det gjelder lyden så vil jeg si etter min oppfatning at C1 vs SP-25 at diskant/mellomtone hang bedre sammen på C1.
    På oppløsning spredning syntes jeg de var "like bra". Mulig at C1 er litt bedre i toppen, men ikke noe jeg savner i mitt oppsett.
    Bassen er definitivt bedre i SP-25 :)
    Får legge til at høyttalerne er lyttet til på forskjellige oppsett, så direkte sammenligning kan man ikke si det er....
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Sist jeg var på en liten runde i Oslo for å se etter tilbud så jeg de nye aktive "Focus" var begynt å ankomme Soundgarden.
    Den serien som heter XD. Imponerende høyttalere ;)
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.961
    Antall liker
    1.296
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Synes ikke bilderne av XD på nettsiden gir meg den wow faktor, rart, for jeg synes 110 er vanvittig flott.
    Har selv et relativt smalt men langt rom hvor jeg vil ha noe minimalistisk. Ser på Dynaudio BM Compact MK III nå, eller Exite X14, synes de er lekre.
    Har dog vanskeligt ved å velge, det er dette med brukervennlighet. Så for meg en Tandberg TCA 3002 forforsterker sammen med min 440A kassett, og da kanskje en Squeezebox med Ipad fjernkontroll til Spotify osv, som jeg har nå. Har også en ny Airport Express liggende. Dette med lyd fra tv irriterer meg litt, da må jeg ha dac i tillegg, som også kan brukes til Spotify, blir kanskje to små dacs da jeg da slipper å skifte kilde på en enkelt dac.
    Andre gode ideer?
     
    Sist redigert:

    Shiraz

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.09.2006
    Innlegg
    59
    Antall liker
    34
    Torget vurderinger
    15
    Hei folkens ?????? Er det noen som har testa Dynaudio Conture 1.3SE mot sp-25? Har selv et par 1.3 SE og er kjempe fornøyd ?????? undrer bare vad eventuellt forkjellen er mellom de to??
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    285
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Vanskelig å si, har knapt fått testet mine SP25 siden jeg mangler stativer og de har vel ca 100t spilling bak seg. Kobla de ned igjen og venter til jeg får forsterker til dem.
     

    Godalive

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.02.2007
    Innlegg
    570
    Antall liker
    335
    Torget vurderinger
    0
    Endelig kan jeg melde meg inn i denne tråden ☺Har vært uten Dynaudio i noen år nå, siden jeg solgte mine Audience 52 SE. Har visst hele tiden at det blir nye en gang, og nå fikk jeg muligheten. Har fått tilbake lydbildet jeg har savnet, og høyttaleren som har sørget for det er Contour S1.4LE. Du verden for noen høyttalere! Visste jo at den er bra, men det store lydbildet kom likevel som en overraskelse. Detaljer, og "nærvær" i mellomtonen er godt på plass allerede, uten så mye inspilling ennå. Ser fram til å oppdage nye detaljer i platesamlingen. ...


    Contour1.jpg


    Contour2.jpg
     
    Sist redigert:

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei noen som vet ca verdi på et par Confidence C1, 3 år gamle i ok stand med originale stativer ?
    Evt en billig grei forsterker(brukt) til og drive disse ! Lyngdorf etc !
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    @Godalive

    Grattis med flotte og velspillende perler :) Er utrolig fornøyd med mine egne og angrer ikke på det kjøpet.
    De vil bli enda bedre med 300+ timer. Så du vil nok ikke bli mindre fornøyd med tiden ;)
    Lyden hos deg vil naturlig nok være litt annen enn hos meg. Siden du kjører Doxa og AES på dem vs min H160.
    Håper hvis det er andre som har kjøpt noe i den nye Limited Edition serien til Contour som poster her også.
    Vært kjekt og høre fleres mening om lyden. Jeg syns de har virkelig fått det til å klaffe med LE serien :)

    Mvh Øyvind
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei noen som vet ca verdi på et par Confidence C1, 3 år gamle i ok stand med originale stativer ?
    Evt en billig grei forsterker(brukt) til og drive disse ! Lyngdorf etc !
    Da jeg var på en søken etter C1 så måtte jeg ty til utenlandske sider for napp. Jeg kjøpte nye Contour S1.4 LE istedet
    for brukt C1 fra utlandet. Men prisene lå på ca 25.000 kr i gjennomsnitt. Du kan jo se på http://www.hifishark.com

    Søk etter C1 der. Er jo gunstigs om du ikke kjøper stativer også grunnet frakt :) Men om du tør stole på brukte
    høyttalere utlandet i den prisklassen, er det jo et alternativ. Norsk bruktmarked er tørt for Confidence.

    Angående forsterker er det vel grenser for hvor "billig" forsterker det er vits i å kjøre på C1. Min første tanke da :)
    Men en Hegel eller Bladelius vil jo være ok. Lydmessig passer det veldig godt sammen.

    Mvh Øyvind
     
    Sist redigert:
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    Hei noen som vet ca verdi på et par Confidence C1, 3 år gamle i ok stand med originale stativer ?
    Evt en billig grei forsterker(brukt) til og drive disse ! Lyngdorf etc !
    Da jeg var på en søken etter C1 så måtte jeg ty til utenlandske sider for napp. Jeg kjøpte nye Contour S1.4 LE istedet
    for brukt C1 fra utlandet. Men prisene lå på ca 250000 kr i gjennomsnitt. Du kan jo se på http://www.hifishark.com

    Søk etter C1 der. Er jo gunstigs om du ikke kjøper stativer også grunnet frakt :) Men om du tør stole på brukte
    høyttalere utlandet i den prisklassen, er det jo et alternativ. Norsk bruktmarked er tørt for Confidence.

    Angående forsterker er det vel grenser for hvor "billig" forsterker det er vits i å kjøre på C1. Min første tanke da :)
    Men en Hegel eller Bladelius vil jo være ok. Lydmessig passer det veldig godt sammen.

    Mvh Øyvind
    Det var jo veldig dyrt da :eek:
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei noen som vet ca verdi på et par Confidence C1, 3 år gamle i ok stand med originale stativer ?
    Evt en billig grei forsterker(brukt) til og drive disse ! Lyngdorf etc !
    Da jeg var på en søken etter C1 så måtte jeg ty til utenlandske sider for napp. Jeg kjøpte nye Contour S1.4 LE istedet
    for brukt C1 fra utlandet. Men prisene lå på ca 250000 kr i gjennomsnitt. Du kan jo se på http://www.hifishark.com

    Søk etter C1 der. Er jo gunstigs om du ikke kjøper stativer også grunnet frakt :) Men om du tør stole på brukte
    høyttalere utlandet i den prisklassen, er det jo et alternativ. Norsk bruktmarked er tørt for Confidence.

    Angående forsterker er det vel grenser for hvor "billig" forsterker det er vits i å kjøre på C1. Min første tanke da :)
    Men en Hegel eller Bladelius vil jo være ok. Lydmessig passer det veldig godt sammen.

    Mvh Øyvind
    Det var jo veldig dyrt da :eek:
    Helt sant :) He he... Mente 25.000 kr, ikke 250.000 kr ;) My bad. Skal redigere litt...... Kremt.....
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    Hei noen som vet ca verdi på et par Confidence C1, 3 år gamle i ok stand med originale stativer ?
    Evt en billig grei forsterker(brukt) til og drive disse ! Lyngdorf etc !
    Da jeg var på en søken etter C1 så måtte jeg ty til utenlandske sider for napp. Jeg kjøpte nye Contour S1.4 LE istedet
    for brukt C1 fra utlandet. Men prisene lå på ca 250000 kr i gjennomsnitt. Du kan jo se på http://www.hifishark.com

    Søk etter C1 der. Er jo gunstigs om du ikke kjøper stativer også grunnet frakt :) Men om du tør stole på brukte
    høyttalere utlandet i den prisklassen, er det jo et alternativ. Norsk bruktmarked er tørt for Confidence.

    Angående forsterker er det vel grenser for hvor "billig" forsterker det er vits i å kjøre på C1. Min første tanke da :)
    Men en Hegel eller Bladelius vil jo være ok. Lydmessig passer det veldig godt sammen.

    Mvh Øyvind
    Det var jo veldig dyrt da :eek:
    Helt sant :) He he... Mente 25.000 kr, ikke 250.000 kr ;) My bad. Skal redigere litt...... Kremt.....
    He, he... jeg skjønte det men de låter jo som 250.000 Kr :)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei noen som vet ca verdi på et par Confidence C1, 3 år gamle i ok stand med originale stativer ?
    Evt en billig grei forsterker(brukt) til og drive disse ! Lyngdorf etc !
    Da jeg var på en søken etter C1 så måtte jeg ty til utenlandske sider for napp. Jeg kjøpte nye Contour S1.4 LE istedet
    for brukt C1 fra utlandet. Men prisene lå på ca 25.000 kr i gjennomsnitt. Du kan jo se på http://www.hifishark.com

    Søk etter C1 der. Er jo gunstigs om du ikke kjøper stativer også grunnet frakt :) Men om du tør stole på brukte
    høyttalere utlandet i den prisklassen, er det jo et alternativ. Norsk bruktmarked er tørt for Confidence.

    Angående forsterker er det vel grenser for hvor "billig" forsterker det er vits i å kjøre på C1. Min første tanke da :)
    Men en Hegel eller Bladelius vil jo være ok. Lydmessig passer det veldig godt sammen.

    Mvh Øyvind
    Hei akkurat byttet til meg et par C1. kostet meg 9 lapper så måtte teste de ut! Ser på div fora at de liker "nøytrale" forsterkere så vil teste ut før jeg evt legger alt for mye penger inn!
    Har en Lyngdorf tda 2200 på handen til en meget hyggelig pris og ser ofte at den blir testet opp mot Bladelius og Hegel som begge skal være en ok match med Dynaudio :/
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei noen som vet ca verdi på et par Confidence C1, 3 år gamle i ok stand med originale stativer ?
    Evt en billig grei forsterker(brukt) til og drive disse ! Lyngdorf etc !
    Da jeg var på en søken etter C1 så måtte jeg ty til utenlandske sider for napp. Jeg kjøpte nye Contour S1.4 LE istedet
    for brukt C1 fra utlandet. Men prisene lå på ca 25.000 kr i gjennomsnitt. Du kan jo se på http://www.hifishark.com

    Søk etter C1 der. Er jo gunstigs om du ikke kjøper stativer også grunnet frakt :) Men om du tør stole på brukte
    høyttalere utlandet i den prisklassen, er det jo et alternativ. Norsk bruktmarked er tørt for Confidence.

    Angående forsterker er det vel grenser for hvor "billig" forsterker det er vits i å kjøre på C1. Min første tanke da :)
    Men en Hegel eller Bladelius vil jo være ok. Lydmessig passer det veldig godt sammen.

    Mvh Øyvind
    Hei akkurat byttet til meg et par C1. kostet meg 9 lapper så måtte teste de ut! Ser på div fora at de liker "nøytrale" forsterkere så vil teste ut før jeg evt legger alt for mye penger inn!
    Har en Lyngdorf tda 2200 på handen til en meget hyggelig pris og ser ofte at den blir testet opp mot Bladelius og Hegel som begge skal være en ok match med Dynaudio :/
    Grattis med pene høyttalere. Lyngdorfen skal vel fungere bra. Jeg vet at mange sier de kan være noe slanke i bassgjengivelsen.
    Men kan være Lyngdorfen ikke er det sammen med Dynaudio. Du får gi en tilbakemelding om lyden :)

    Mvh Øyvind
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei noen som vet ca verdi på et par Confidence C1, 3 år gamle i ok stand med originale stativer ?
    Evt en billig grei forsterker(brukt) til og drive disse ! Lyngdorf etc !
    Da jeg var på en søken etter C1 så måtte jeg ty til utenlandske sider for napp. Jeg kjøpte nye Contour S1.4 LE istedet
    for brukt C1 fra utlandet. Men prisene lå på ca 25.000 kr i gjennomsnitt. Du kan jo se på http://www.hifishark.com

    Søk etter C1 der. Er jo gunstigs om du ikke kjøper stativer også grunnet frakt :) Men om du tør stole på brukte
    høyttalere utlandet i den prisklassen, er det jo et alternativ. Norsk bruktmarked er tørt for Confidence.

    Angående forsterker er det vel grenser for hvor "billig" forsterker det er vits i å kjøre på C1. Min første tanke da :)
    Men en Hegel eller Bladelius vil jo være ok. Lydmessig passer det veldig godt sammen.

    Mvh Øyvind
    Hei akkurat byttet til meg et par C1. kostet meg 9 lapper så måtte teste de ut! Ser på div fora at de liker "nøytrale" forsterkere så vil teste ut før jeg evt legger alt for mye penger inn!
    Har en Lyngdorf tda 2200 på handen til en meget hyggelig pris og ser ofte at den blir testet opp mot Bladelius og Hegel som begge skal være en ok match med Dynaudio :/
    Grattis med pene høyttalere. Lyngdorfen skal vel fungere bra. Jeg vet at mange sier de kan være noe slanke i bassgjengivelsen.
    Men kan være Lyngdorfen ikke er det sammen med Dynaudio. Du får gi en tilbakemelding om lyden :)

    Mvh Øyvind
    Takk får teste de litt selv om jeg vurderte og sette de for salg da disse inngikk i et bytte. Etter hva jeg leser av omtaler så nevnes bassen som en styrke...
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei akkurat byttet til meg et par C1. kostet meg 9 lapper så måtte teste de ut! Ser på div fora at de liker "nøytrale" forsterkere så vil teste ut før jeg evt legger alt for mye penger inn!
    Har en Lyngdorf tda 2200 på handen til en meget hyggelig pris og ser ofte at den blir testet opp mot Bladelius og Hegel som begge skal være en ok match med Dynaudio :/
    Grattis med pene høyttalere. Lyngdorfen skal vel fungere bra. Jeg vet at mange sier de kan være noe slanke i bassgjengivelsen.
    Men kan være Lyngdorfen ikke er det sammen med Dynaudio. Du får gi en tilbakemelding om lyden :)

    Mvh Øyvind
    Takk får teste de litt selv om jeg vurderte og sette de for salg da disse inngikk i et bytte. Etter hva jeg leser av omtaler så nevnes bassen som en styrke...
    Tenkte mest på Lyngdorfens bassgjengivelse. At den er generelt slank i forhold til mye annet. Men Dynaudio er aldri slank i bassen :)
    Så det ville overrasket meg om så tilfelle var. Har alltid vært stikk motsatt etter egen efaring :)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei noen som vet ca verdi på et par Confidence C1, 3 år gamle i ok stand med originale stativer ?
    Evt en billig grei forsterker(brukt) til og drive disse ! Lyngdorf etc !
    Da jeg var på en søken etter C1 så måtte jeg ty til utenlandske sider for napp. Jeg kjøpte nye Contour S1.4 LE istedet
    for brukt C1 fra utlandet. Men prisene lå på ca 25.000 kr i gjennomsnitt. Du kan jo se på http://www.hifishark.com

    Søk etter C1 der. Er jo gunstigs om du ikke kjøper stativer også grunnet frakt :) Men om du tør stole på brukte
    høyttalere utlandet i den prisklassen, er det jo et alternativ. Norsk bruktmarked er tørt for Confidence.

    Angående forsterker er det vel grenser for hvor "billig" forsterker det er vits i å kjøre på C1. Min første tanke da :)
    Men en Hegel eller Bladelius vil jo være ok. Lydmessig passer det veldig godt sammen.

    Mvh Øyvind
    Hei akkurat byttet til meg et par C1. kostet meg 9 lapper så måtte teste de ut! Ser på div fora at de liker "nøytrale" forsterkere så vil teste ut før jeg evt legger alt for mye penger inn!
    Har en Lyngdorf tda 2200 på handen til en meget hyggelig pris og ser ofte at den blir testet opp mot Bladelius og Hegel som begge skal være en ok match med Dynaudio :/
    Grattis med pene høyttalere. Lyngdorfen skal vel fungere bra. Jeg vet at mange sier de kan være noe slanke i bassgjengivelsen.
    Men kan være Lyngdorfen ikke er det sammen med Dynaudio. Du får gi en tilbakemelding om lyden :)

    Mvh Øyvind
    Hei må nok justere bassen noe ned da det innimellom høres ut som om subben er koblet til noe som disse ikke har behov for ;)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Nå er både hifi og hjemmekino oppe og går :) Lyngdorf låter ihvertfall ikke lyst og tynt men spiller utrolig bra med C1 :)
    20150131_151344.jpg
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Fantastiske høyttalere de C1, kos deg! :)
    Takker ;) Det som er litt ubegripelig er at jeg er vant til trykk og dynamikk fra Klipsch og det er utrolig at en "liten" stativer kan spille så stort...
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Kjøpte du Lyngdorf brukt, eddie?

    Hvis det er tilfelle: Hva ligger de ca. på i pris. Ser på litt andre alternativer enn Hegel til Focus.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Nå har jeg fått mitt første par med Dynaudio høyttalere i hus. Likte godt Focus 220 når jeg hørte de. Og har etter det vært nysgjerrig på merket.
    Så i dag fikk jeg tak i noen hvite Focus 110 A med originale hvite stativer.
    De skal være høyttalerene i oppsett nr 2. Nå spiller de i stua med Primare SP33 som pre/dac. Wow, disse låter flott og naturstridig fyldig i bassen.
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    911
    Antall liker
    1.046
    Torget vurderinger
    4
    Contour s3.4

    Melder meg på her; til samboers forskrekkelse har nå et sett contour s3.4 okkupert deler av fellesarealet.
    Har hatt fokus 140 på lån en gang for lenge siden, men dette var andre boller! Var ikke helt forberedt på hvor høye disse var på forhånd.

    På godt og vondt er det lite som stikker seg ut i lydsignaturen. Den presenterer det den får servert uten å dissekere dårlige innspillinger totalt. I mitt system, mot det varme, men ikke for mye. Veldig god på lydbilde og pinpointing, forsvinner nesten som en monitor. Dette er en høyttaler man kan leve svært lenge med uten å få nevrose. Har inntrykk av at Karan gjør en god jobb å trekke disse, det låter stort, men tight. Eller med Naim sjargong; har P.R.A.T!

    Et potensielt problem er dog kombinasjonen lavthengende diskant og ettåring som elsker pappas leker. De triste sorte dekslene må dermed forbli på fram til leggetid. Heldigvis sitter de som f. grunnet neodym-magneter. Jeg må derimot leve med nye navn på inputs og nye filter- og faseinstillinger på DAC'en hver gang jeg kommer hjem fra jobb. Gutten liker touchscreens :)

    Et stemningsbilde eller to blir vel aldri feil?
    ?
    image.jpg


    image.jpg
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Kjøpte du Lyngdorf brukt, eddie?

    Hvis det er tilfelle: Hva ligger de ca. på i pris. Ser på litt andre alternativer enn Hegel til Focus.
    Hei ga 8tusen uten roomperfect men med analoug kortet. Spiller utrolig bra men skal sies at jeg nun har testet en Mi klasse A tidligere som ble for liten.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Ikke optimalt plassert akkurat. Men samtidig fikk jeg et veldig dypt lydbilde. Og merkelig nok er bassen skikkelig fyldig, selv når de står så langt fra bakvegg. Får finne ny plass til de i morgen. Men var så ivrig på å få testa de.
     

    Vedlegg

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.284
    Antall liker
    3.368
    Torget vurderinger
    49
    Digger tråder med mange bilder.
    Gratulerer med flotte oppsett :)
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Nå skal Dynaudio-ene testes mot en litt større og dyrere modell fra Adam. Disse er også aktive. Prøver å gi de så like grunnlag som mulig så jeg har brukt samme stativene og samme plassering.
    Fra første tone hører man at dette er som natt og dag.
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn