U
Utgatt medlem 28213
Gjest
Omg! .DDet der er allerede under "Nice Compacts"
Omg! .DDet der er allerede under "Nice Compacts"
Skjønner akkurat hva du mener! Det være seg hifi, sykkel, PC, mobil, TV, joggesko, skjorter eller kaffetrakterÅ få helt ok lyd trenger ikke koste skjorta. Men tror en del, spesielt menn kan ta av på hobbyen sin. Uansett hva det gjelder. Jeg sliter når jeg skal handle verktøy, selv bruken er minimal men klarer liksom ikke å kjøpe noe rimelig. Det er heller ikke så billig å være fotball nerd. Alle tv abonnementer og ikke minst England turene. Alt koster. Men hva er alternativet? Kan ikke tenke meg å leve uten en hobby som engasjerer meg. Så får det våge seg om det koster litt
Morroa begynner her for min del, og de spiller ikke bass engang. Men disse med to kvalitetssubber duger. Men så var det prisen på 200 000 pluss subber.Å få helt ok lyd trenger ikke koste skjorta. Men tror en del, spesielt menn kan ta av på hobbyen sin. Uansett hva det gjelder. Jeg sliter når jeg skal handle verktøy, selv bruken er minimal men klarer liksom ikke å kjøpe noe rimelig. Det er heller ikke så billig å være fotball nerd. Alle tv abonnementer og ikke minst England turene. Alt koster. Men hva er alternativet? Kan ikke tenke meg å leve uten en hobby som engasjerer meg. Så får det våge seg om det koster litt
Tlf _ 993 52 939Klipsch Heritage, wharfedale, KHL, Fyne, JBL mm. Vil gjerne snakke med deg
Får håpe Klipsch ser det, kanskje du får litt rabatt på La ScalaTlf _ 993 52 939
En gang kom jeg til våre slektninger i USA med en Volvo S80 leiebil, og de kommenterte den med "Nice compact!"Omg! .D
Fraktpriser fra "overseas" har jo rast etter corona. Importører kan ikke hjemme seg bak det lenger?Store fraktpriser og rævva kronekurs sender disse opp i et prissjikt de definitivt ikke tilhører IMO
Enig med deg @1/2 Tam , tøffe HT som spiller tøfft og. men ikke verdt den prisen
Har du sjekka hva container frakt koster for tida?Fraktpriser fra "overseas" har jo rast etter corona. Importører kan ikke hjemme seg bak det lenger?
Likevel koster La Scala 50k mer her i Norge enn i US. Litt økning er å beregne, men 50k er mye.Fraktpriser fra "overseas" har jo rast etter corona. Importører kan ikke hjemme seg bak det lenger?
Fraktpriser ifra statene har holdt prisene for lenge... men sjekker definitivt ikke hele tia.Fraktpriser fra "overseas" har jo rast etter corona. Importører kan ikke hjemme seg bak det lenger?
De koster 13.200$ i USA+ moms, dvs røffli 180.000 nok.Likevel koster La Scala 50k mer her i Norge enn i US. Litt økning er å beregne, men 50k er mye.
For 20år sia hadde jeg brukt ca 150k på anlegget mitt.Hvor dyrt er hifi egentlig ?......... de fleste av oss går rundt med mobil telefoner til både 10 og 20 tusen....... og ikke minst bytter de minst annenhvert år, en ålreit laptop koster fort 10k, et bra nettbrett minst like så mye, vanlig forsikring på en Tesla modell 3 folkebilen koster fort 10k eller mer for ikke og snakke om at en vanlig midt på treet bil fort bikker en halv mill. Et sett vinterdekk (altså gummien) til bruksbilen min koster 16000........ en kilo poteter koster 60 kroner for et par uker siden og en halv liter på pub'en koster 140.-.......... jeg mener alt koster....... klart at high-end produkter har gått voldsomt opp i pris mye pga at kronen har begått harakiri, men også en generell prisoppgang pga økte produksjons kostnader. Jeg er jo i færd med og bli medlem av den eldre garde her på HFS og når jeg var 16 år gammel så kjøpte jeg en ny Kenwood KR9600 på avbt...... og den alene kostet 3 hele månedslønninger den gangen, i dag tilsvarer det kanskje 150,000 +........ så hifi var allt annet enn gratis den gangen også........ så high-end kan være dyrt i dag, men vanlig hifi synes jeg ikke er dyrt og klarer man og manøvrere i jungelen kan man få veldig mye god lyd for relativt lite penger sett i kontrast til mye annet.
Nå handler ikke de fra butikker, men fra Klipsch, det er nok andre priser, uansett, jeg har ikke tallene foran meg, så jeg bare spekulererDe koster 13.200$ i USA+ moms, dvs røffli 180.000 nok.
Soundgarden selger de for 200.000.-
Synes ikke det påslaget er helt urimelig
Poenget mitt er at du tar feil om at de koster 50k mere her enn der.Nå handler ikke de fra butikker, men fra Klipsch, det er nok andre priser, uansett, jeg har ikke tallene foran meg, så jeg bare spekulerer
Jupp, du har sikkert rett.Poenget mitt er at du tar feil om at de koster 50k mere her enn der.
Alle amerikanske priser er oppgitt uten moms fx.
I 2008 da verden var iferd med å gå under pga amerikanske boliglån, kjøpte jeg LaScala fra USA, bare frakten dengang kom på 1.000- $
Jeg kjøpte på Bayen for 1.000- $ + 1.000-$ i frakt. i 2008 dengang dollaren sto i 6,50Frakt eller ikke. La Scala er altfor dyr i forhold til hva du betaler!
Proudly made in Hope Arkansas, og solgt av en eldre herremann fra upstate New Yorkhvis det var på piratebay du kjøpte de så var det en billig kopi
Ikke å anbefale…. Det vil svi av en del diskanter å legge på +30db for noen gamle ørerFå en god audiolog til å kjøre noen hørselprøver, få med deg audiogrammet, legg inn korreksjonen i anlegget.
Koster lite, gir mye.
For eksempel:
Vis vedlegget 1046947
Aldri i livet…..... de fleste av oss går rundt med mobil telefoner til både 10 og 20 tusen..
Min tablett kosta litt over en tusing og telefonen ca 300.Aldri i livet…
Wow du har en fræk aftale nå nej det er en hermafrodit.Tlf _ 993 52 939
For min del behøver hifi slet ikke være dyrt, tværtimod synes jeg at det er sjovt at få fornuftig lyd til Aldi budget. Elektroniske hifi dimser der gør det de skal, fås jo for meget rimelige penge i dag, vi taler få tusinder pr. dims eller mindre. Skal det derimod ligne en million, ja så koster det sikkert deromkring.
At forstå hvorfor ting lyder som de gør, særligt højttalere, er min kæphest i hifi ud over selve musik nydelsen. Så selvom jeg har ti tommelfingre, så har jeg mægtig meget spas med eksperimentere og bygge diverse højttalere/horn. Så kan det godt være at det ligner noget, man ikke engang ville give til sin svigermor
Fandt lige et gammelt billede af noget DIY klondike, men sjovt var det.
Vis vedlegget 1047246
Å få helt ok lyd trenger ikke koste skjorta. Men tror en del, spesielt menn kan ta av på hobbyen sin. Uansett hva det gjelder. Jeg sliter når jeg skal handle verktøy, selv bruken er minimal men klarer liksom ikke å kjøpe noe rimelig. Det er heller ikke så billig å være fotball nerd. Alle tv abonnementer og ikke minst England turene. Alt koster. Men hva er alternativet? Kan ikke tenke meg å leve uten en hobby som engasjerer meg. Så får det våge seg om det koster litt
Helt enig! Men det og få litt fokus på budsjettprodukter (innimellom) kan jo gjøre innsteget til denne hobbyen/livsstilen litt lettere.Hvis man skiller Hi-Fi og god lyd kan jeg være enig i at det er dyrt å være Hi-Fi interessert idag.
God lyd har nok aldri vært billigere og enklere å anskaffe, mens Hi-Fi som lifestyleprodukter aldri har vært dyrere i lydkvalitet pr krone. Er man Hi-Fi interessert ligger det vel underforstått at man er oppdatert på utviklingen og nye ting som fører til at man bytter ofte. Det kan bli dyrt, men mangfoldet er så stort i dag at det oppleves som at kjøper kan velge prishyllen selv. Har man penger er det vel bare å velge og vrake?
Og ingen hifi-interesserte som jeg kjenner er utelukkende opptatt av god lyd. Det være seg jålebukker, drømmere eller DIYere.Alle hobbyer koster hvis man tar den helt ut.
Hmmm. tilbake fall ?Og ingen hifi-interesserte som jeg kjenner er utelukkende opptatt av god lyd. Det være seg jålebukker, drømmere eller DIYere.