EC 4-Ever Electrocompaniets venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.096
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg er litt usikker på om jeg forstår problemstillingen, men de 230 Wattene forsterkeren trekker, blir ganske nøyaktig 1 Ampere. En flatskjerm-TV trekker typisk en 200-300W - litt avhengig av type og størrelse - det blir ca. 1 Ampere ekstra. 2 Ampere i alt. På en 10A-kurs har du da ca. 8A til overs - eller ca. 1,8kW. Burde holde en stund.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Det jeg tenkte på var egentlig hvor mye det koster og bruke AW250r til vanlig TV bruk.. Vil ikke ha noen betydning men ble bare nysgjerrig på det.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.096
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Det jeg tenkte på var egentlig hvor mye det koster og bruke AW250r til vanlig TV bruk.. Vil ikke ha noen betydning men ble bare nysgjerrig på det.
    Ah - sånn å forstå.

    Hvis du regner - i veldig runde tall: 1 krone pr. kWh, og et energiforbruk på 0,23kWh pr. brukstime på tomgang - blir det ca. 25 øre pr. time på tomgang. Drar du på litt, blir det noe mer - men la oss si i ikke noe særlig mer enn i størrelsesorden 50 øre pr. time. I fyringssesongen bidrar dette til oppvarmingen - slik at du sparer tilsvarende på å kunne redusere bruk av andre varmekilder - så alt i alt er vel dette ganske billig moro.
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Bergen
    Jeg har min ECI5 stående på hele tiden bortsett fra når jeg reiser bort for flere dager. Hva er best her? Skru av hver kveld eller bare la den stå på?
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Hentet fra hvor?

    Trodde kanskje de på Tau hadde skamvett nok til endelig å lege ut ny firmware på ETC3 slik at den kunne fungere litt bedre enn den til 99 kroner på Clasern.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Har hatt min AW250R til oppgradering. Ble fjerde gangen i går jeg hører på en måte ett mekanisk knepp fra forsterkeren. Noen som har hørt noe tilsvarende?
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Har hatt min AW250R til oppgradering. Ble fjerde gangen i går jeg hører på en måte ett mekanisk knepp fra forsterkeren. Noen som har hørt noe tilsvarende?
    Har ikke hørt annet enn vellyd fra min. Får håpe de finner ut av det ikke noe er så irriterende enn å plages uten at det kommer en løsning på plass.
     

    roddis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    55
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har min ECI5 stående på hele tiden bortsett fra når jeg reiser bort for flere dager. Hva er best her? Skru av hver kveld eller bare la den stå på?
    Jeg har mine på hele tiden, da er veien kort til godlyden, slipper å vente på at de skal bli varme. Og de trenger noen timer for å låte som de er tenkt.
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Bergen
    Jeg har min ECI5 stående på hele tiden bortsett fra når jeg reiser bort for flere dager. Hva er best her? Skru av hver kveld eller bare la den stå på?
    Jeg har mine på hele tiden, da er veien kort til godlyden, slipper å vente på at de skal bli varme. Og de trenger noen timer for å låte som de er tenkt.
    Takk for svar! Jeg fortsetter nok med å ha de på jeg også. Må bare finne noen gode høyttalere før jeg får skikkelig godlyd. :)
     

    leifeinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2012
    Innlegg
    227
    Antall liker
    24
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Melder meg på i klubben med en ECI 6DS kjører denne med SA Mantra 30. Spiller mest FLAC over USB har prøvd meg litt frem, og funnet ut at det er det gir endel bedre lyd å bruke Hegel HD2 sin Coax ut og inn i ECI 6DS. ble strammere i nedre frekvenser å bedre oppløst.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Legger ut bilde av AW250R(før oppgradering) Syns internkablingen består av svært tynne kabler. Noen formeninger? Tankene går jo fort til dyre signal/høytaler kabler med greit tverrsnitt!

     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.096
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Legger ut bilde av AW250R(før oppgradering) Syns internkablingen består av svært tynne kabler. Noen formeninger? Tankene går jo fort til dyre signal/høytaler kabler med greit tverrsnitt!
    Tverrsnittet er sikkert greit nok. Det er jo veldig korte kabler her - lite motstand og slikt. Selv ganske tynne høyttalerkabler har vanligvis greit nok tverrsnitt. Det går ikke SÅ mye strøm i dem at det gjør noe. Jeg ville ikke ha bekymret meg.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Lyden er jo veldig bra. Bare lurer på om det kunne ha vært bedre. Men sikkert ikke. Regner med at man ikke sparer inn maks akkurat der. Syns spesiellt kablene ved inngangen så tynne ut:)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.096
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Lyden er jo veldig bra. Bare lurer på om det kunne ha vært bedre. Men sikkert ikke. Regner med at man ikke sparer inn maks akkurat der. Syns spesiellt kablene ved inngangen så tynne ut:)
    Inngangene? Det er signalene fra forforsterkeren, det. Det er i prinsippet ingen strøm der - bare spenning - så de er sikkert helt OK. Men for all del: du må gjerne bygge om forsterkeren din - men jeg tror det ligger større potensialer andre steder i signalkjeden.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Kommer ikke til og gjøre noe nei. Vet det er signalene fra forforsterkerkeren men tenkte på de dyre signalkablene man kjøper(har selv gjort det) når kablene på den andre siden ser sånn ut:) Selv om de er så korte.. Har sett innsiden på andre effekter der de kablene er litt mer for seg gjort. Men det funker jo. Ble bare litt nysgjerrig på om det kunne ha vært bedre. Men regner med at jeg ikke er den første som har latt merke til de..:)


    Lyden er jo veldig bra. Bare lurer på om det kunne ha vært bedre. Men sikkert ikke. Regner med at man ikke sparer inn maks akkurat der. Syns spesiellt kablene ved inngangen så tynne ut:)
    Inngangene? Det er signalene fra forforsterkeren, det. Det er i prinsippet ingen strøm der - bare spenning - så de er sikkert helt OK. Men for all del: du må gjerne bygge om forsterkeren din - men jeg tror det ligger større potensialer andre steder i signalkjeden.
     

    DAChild

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    118
    Torget vurderinger
    2
    EC r vel et norsk fenomen.
    Bra, men hvor bra?
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    4.891
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Det "norske fenomenet" ekporterer over 75% av produksjonen sin, DAChild.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Noen som kan sammenligne EC PD-1, ECD 1 og Hegel HD 20? Noen som har hørt alle og kan si noen ord.. Syns det låter litt hardt. Mistenker Hegel HD20. Har EC AW250R og EC 4.7 alt oppgradert så at det låter hardt må vel være HD20. Håper jeg:)

    edit: Ble en helt ny DAC:)
     
    Sist redigert:

    tor-g

    Medlem
    Ble medlem
    18.03.2007
    Innlegg
    46
    Antall liker
    1
    ETC3 fjernkontroll oppdateringen som kanskje (aldri) kommer,,,

    Hentet fra hvor?

    Trodde kanskje de på Tau hadde skamvett nok til endelig å lege ut ny firmware på ETC3 slik at den kunne fungere litt bedre enn den til 99 kroner på Clasern.

    Jeg har også mast leeenge etter den firmware oppgraderingen som har blitt lovt ganske mange ganger nå.
    jeg har alltid fått kjapt og hyggeligt svar tilbake uten at det er noen løsning.
    jeg foreslo at de kunne prøve å få fjernkontrollen til ECI 6 DS til å fungere på 4,9 istedefor å rote med etc3. Hadde gjerne brukt denne istede, og den passer vel til emp 2/3 og det meste tror jeg.
    Jeg har også lyst på ECD2 men nå som ECMC kommer så er kanskje den bedre, lurer på hva slags styring man da bruker?

    Vil absolutt ikke ha en fjernkontroll for hver komponent.
     

    leifeinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2012
    Innlegg
    227
    Antall liker
    24
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Har lekt meg litt med ECI 6DS i dag. internet radio fungerer utrolig fint. satte inn en USB bak og den spiller fint. trykte bare på artig på "audio server" for å se hvilke menyer som var der og da dukker faktisk PS3 mediaserver opp, gikk fint å streame derifra. mye komplisert manøvrering i mapper og undermapper, både på USB, radio og stream. men fjernkontrollen gjør dette veldig oversiktlig og enkelt :)

    vil tro at usb, wlan og lan går inn i DAC og behandles der?
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    I manualen står det at volumet er fixed på rec utgangen(mener jeg og huske) Men hos meg må jeg skru opp volumet på fullt for og bruke HT bypass(rec inngangen) på EC 4.7. Er det slik på alle ec 4.7??
    Er jo livsfarlig hvis man glemmer å skru tilbake!!
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Hentet fra hvor?

    Trodde kanskje de på Tau hadde skamvett nok til endelig å lege ut ny firmware på ETC3 slik at den kunne fungere litt bedre enn den til 99 kroner på Clasern.

    Jeg har også mast leeenge etter den firmware oppgraderingen som har blitt lovt ganske mange ganger nå.
    jeg har alltid fått kjapt og hyggeligt svar tilbake uten at det er noen løsning.
    jeg foreslo at de kunne prøve å få fjernkontrollen til ECI 6 DS til å fungere på 4,9 istedefor å rote med etc3. Hadde gjerne brukt denne istede, og den passer vel til emp 2/3 og det meste tror jeg.
    Jeg har også lyst på ECD2 men nå som ECMC kommer så er kanskje den bedre, lurer på hva slags styring man da bruker?

    Vil absolutt ikke ha en fjernkontroll for hver komponent.
    Jeg tenker at de absolutt skal rote med ETC3 slik at vi får det som de har lovet. ETC3 skal fungere på EMP 2/3 og jeg nekter å kjøpe en fjernkontroll til slik at jeg slipper den stygge plastdingsen som fulgt med EMP2 i daglig bruk.

    I det minste kan de komme med informasjon om hvorfor dette ikke er på plass ennå. På meg virker det som om de ikke jobber med saken og at en løsning aldri kommer på plass.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.096
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    I manualen står det at volumet er fixed på rec utgangen(mener jeg og huske) Men hos meg må jeg skru opp volumet på fullt for og bruke HT bypass(rec inngangen) på EC 4.7. Er det slik på alle ec 4.7??
    Er jo livsfarlig hvis man glemmer å skru tilbake!!
    At volumet er fixed på record out, betyr at record out signalet ikke påvirkes av volumreguleringen i EC4.7. Du får ut en ubehandlet kopi av inngangssignalet. Kobler du fra pre-out på surroundreceiver til (f.eks.) Tuner-inngangen på EC4.7, og videre fra record out til effekttrinnet ditt, justerer du volumet via volumreguleringen i surroundreceiveren din. Sender du et svakt signal inn, får du et svakt signal videre til effekttrinnet ditt. Sender du et sterkt signal inn, får du et sterkt signal til effekttrinnet. Å skru volumet opp - eller ned - på EC4.7 skal ikke påvirke volumet det aller minste.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Hos meg må jeg skru opp volumet.. 4.7 er en 2001 modell. Vet ikke om det har noe og si
     

    tor-g

    Medlem
    Ble medlem
    18.03.2007
    Innlegg
    46
    Antall liker
    1
    Electrocompaniets Etc 3 fjernkontroll

    Hentet fra hvor?

    Trodde kanskje de på Tau hadde skamvett nok til endelig å lege ut ny firmware på ETC3 slik at den kunne fungere litt bedre enn den til 99 kroner på Clasern.

    Jeg har også mast leeenge etter den firmware oppgraderingen som har blitt lovt ganske mange ganger nå.
    jeg har alltid fått kjapt og hyggeligt svar tilbake uten at det er noen løsning.
    jeg foreslo at de kunne prøve å få fjernkontrollen til ECI 6 DS til å fungere på 4,9 istedefor å rote med etc3. Hadde gjerne brukt denne istede, og den passer vel til emp 2/3 og det meste tror jeg.
    Jeg har også lyst på ECD2 men nå som ECMC kommer så er kanskje den bedre, lurer på hva slags styring man da bruker?

    Vil absolutt ikke ha en fjernkontroll for hver komponent.
    Jeg tenker at de absolutt skal rote med ETC3 slik at vi får det som de har lovet. ETC3 skal fungere på EMP 2/3 og jeg nekter å kjøpe en fjernkontroll til slik at jeg slipper den stygge plastdingsen som fulgt med EMP2 i daglig bruk.

    I det minste kan de komme med informasjon om hvorfor dette ikke er på plass ennå. På meg virker det som om de ikke jobber med saken og at en løsning aldri kommer på plass.
    Før jeg kjøpte min Emp 2 så fikk jeg bekreftet fra EC at fjernkontrollen til 4,9 ( ETC3) fungerte , dette stod det også i reklamen lenge før de fjernet den setningen.
    Så ble vi lovet oppdateringer som skulle fixe dette, ganske mange ganger er dette lovet.
    Så solgte jeg alt, 4,9 og emp2 og div forsterkere. Helt til jeg så Emp 3 kom ! da kjøpte jeg alt igjen og igjen ble det lovt at ETC3 skulle kunne styre Emp3 snart....
    Har fått høre at de har kjøpt en avdeling i Silicon Valley som bla skulle se på dette problemet, har også blitt fortalt at de har en egen man jobbene fra jan/feb KUN med ETC3 problemet ! Hvis dette er sant så prøver dem jo virkelig eller så er det feil man som har fått jobben.
    Jeg begynner VIRKELIG å føle at absolutt INGEN gjør noen ting på EC for å fixe dette.
    Har fått tilbud om penga tilbake for fjernkontrollen men den trenger jeg uansett til 4.9 forforsterkeren.
    Er heeeelt enig med deg at jeg ikke vil godta enda en fjernkontroll på bordet siden vi ble lovet at alt kunne gå på ETC3.
    MEN det jeg derimot ikke har noe problem med er å erstatte ETC3 med fjernkontrollen til ECi DS6 fjernkontrollen. Er tilogmed villig til å betale litt imellom,,,
    Sorry Mikael @electrocompaniet for harde ord men vi tror ikke på at dere gjør noe lenger,,,
    Ser dere er flinke til å få frem nye teknologiske produkter som ser flotte ut og som jeg virkelig tenker på å skaffe, ( nyeste dac og ecmc ) men burded vel virkelig ikke glemme ETC3 fjernkontrollen.

    mvh Tor-G
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.096
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hos meg må jeg skru opp volumet.. 4.7 er en 2001 modell. Vet ikke om det har noe og si
    Record out fungerer nok som den skal uansett modell. Men jeg fikk ikke med meg at du bruker denne måten å gjøre det på som HT-bypass - jeg så bare for meg at record out ikke fungerte normalt hos deg. Du kan ikke bruke record out på denne måten - ikke uten videre, i hvert fall. Slik jeg oppfatter oppkoblingen din, har du ett sett signalkabler inn på effekttrinnet ditt via de vanlige forforsterkerutgangene (pre-out) og ett sett signalkabler inn på effekttrinnet ditt fra record-out - og det strider mot all min hifi-barnelærdom å koble to signalkilder inn på en og samme inngang. Gjør du det på denne måten, må du ha en svitsj som kobler fra den tilkoblingen du ikke bruker. Men da kan du i og for seg like gjerne koble utenom forforsterkeren din - uten en ekte HT-inngang har den har ingen funksjon i et slikt kombinert stereo- og hjemmekino-oppsett.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Beklager sen oppfølging av mitt eget problem:) Har kun koblet AW250R på preout og sub til tape out(eller hva den nå het) Må skru opp volumet på maks for og få det til og fungere.


    Hos meg må jeg skru opp volumet.. 4.7 er en 2001 modell. Vet ikke om det har noe og si
    Record out fungerer nok som den skal uansett modell. Men jeg fikk ikke med meg at du bruker denne måten å gjøre det på som HT-bypass - jeg så bare for meg at record out ikke fungerte normalt hos deg. Du kan ikke bruke record out på denne måten - ikke uten videre, i hvert fall. Slik jeg oppfatter oppkoblingen din, har du ett sett signalkabler inn på effekttrinnet ditt via de vanlige forforsterkerutgangene (pre-out) og ett sett signalkabler inn på effekttrinnet ditt fra record-out - og det strider mot all min hifi-barnelærdom å koble to signalkilder inn på en og samme inngang. Gjør du det på denne måten, må du ha en svitsj som kobler fra den tilkoblingen du ikke bruker. Men da kan du i og for seg like gjerne koble utenom forforsterkeren din - uten en ekte HT-inngang har den har ingen funksjon i et slikt kombinert stereo- og hjemmekino-oppsett.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Utrolig flott system Gabrielsen! Så svært så lekkert ut mildt sagt. Spiller sikkert minst like bra også... Hvordan syns du sort kone har fungert hos deg?
     

    JEGabrielsen

    Medlem
    Ble medlem
    15.05.2013
    Innlegg
    10
    Antall liker
    6
    Sted
    Rogaland
    takker Norcane :) Joda, jeg har ikke prøvd uten sort kone.. hehe, kjøpe dette med å det har stått på siden det kom i hus for 1mnd siden. Men hele pakken spiller med en fantastisk ro og dybde jeg ikke hadde før iallefall :)
     

    EC boy

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.05.2013
    Innlegg
    61
    Antall liker
    15
    Sted
    Bergen
    Hei, mitt første innlegg på forumet :)

    SACD - hvilke skal jeg velge? Kunne laget en egen tråd men kjører heller her blant EC sine venner.

    Kjører følgende oppsett per i dag:
    -> EC 4.8 pre-amp
    -> AW250R power amp
    -> ECD2 dac
    -> EMC 1 UP cd spiller
    -> Dali Epicon 6

    Siden EMC 1 up ikke spiller SACD har jeg sett på EMP-1/S alt /M men så finnes jo også EMP 2 og EMP3. Jeg har ikke bruk for bilde delen så det er ikke et måleparameter.

    Og til slutt, hva er hovedforskjellen EMP2 og EMP3? Ikke lett å se utfra EC sine sider og Soundgarden er heller ikke veldig flink å beskrive forskjellene.
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Hei, mitt første innlegg på forumet :)

    SACD - hvilke skal jeg velge? Kunne laget en egen tråd men kjører heller her blant EC sine venner.

    Kjører følgende oppsett per i dag:
    -> EC 4.8 pre-amp
    -> AW250R power amp
    -> ECD2 dac
    -> EMC 1 UP cd spiller
    -> Dali Epicon 6

    Siden EMC 1 up ikke spiller SACD har jeg sett på EMP-1/S alt /M men så finnes jo også EMP 2 og EMP3. Jeg har ikke bruk for bilde delen så det er ikke et måleparameter.

    Og til slutt, hva er hovedforskjellen EMP2 og EMP3? Ikke lett å se utfra EC sine sider og Soundgarden er heller ikke veldig flink å beskrive forskjellene.
    EMP2 er vel basert på Oppo 93 mens EMP3 er basert på Oppo 103.
    Med EMP1-M får du også multikanal SACD, fullbalansert. EMP1 er kun DVD, ikke BDP drev, så den kan ikke gjengi HD audio formatene på BD. EMP1 M/S kan styres med ECT2/3 RF remote.
     

    EC boy

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.05.2013
    Innlegg
    61
    Antall liker
    15
    Sted
    Bergen
    Takk Distinctive. Men bildedelen er utenfor min interesse, jeg skal kun ha en enhet som spiller SACD da EMC 1 UP ikke gjør det. Så blueray versus dvd er utenfor scope og kan glemmes i den videre diskusjonen. Det jeg vel egentlig lurer på er om EMP1 M/S er svært mye bedre enn EMP 2 og EMP 3 lydmessig når en tenker på SACD? Og videre, er det store lydmessige forskjeller mellom EMP2 og EMP3? Ha med i minne at for CD bruker jeg EMC 1 UP så dette isolerer seg til lyden fra SACD.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Takk Distinctive. Men bildedelen er utenfor min interesse, jeg skal kun ha en enhet som spiller SACD da EMC 1 UP ikke gjør det. Så blueray versus dvd er utenfor scope og kan glemmes i den videre diskusjonen. Det jeg vel egentlig lurer på er om EMP1 M/S er svært mye bedre enn EMP 2 og EMP 3 lydmessig når en tenker på SACD? Og videre, er det store lydmessige forskjeller mellom EMP2 og EMP3? Ha med i minne at for CD bruker jeg EMC 1 UP så dette isolerer seg til lyden fra SACD.
    Har ikke testet EMP2 mot EMP3, men antar at design av lyddelen er ganske lik. Det er vel bildebrikken som avviker, bla.
    Det virker på meg som EMP1 og EMP3 er nokså jevnbyrdige på SACD, uten å ha gjordt den store A/B testingen.
    En ting jeg liker med DVD drev er at du kan spole - med lyd - i opp til 32x hastighet.
    Det er forskjellige drev i EMP1-S vs. EMP1-M. EMP1-S er kun tokanals.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn