I følge Volker i Ec, var det masse rot mtp serienummer og ulike utgaver, spesielt på 250R. Du kan forsøke å ringe han, men slik jeg forstod det på han, var det nesten umulig. Årstall er en del av serienummeret på utstyr produsert på Tau.
Nice!Vis vedlegget 334173 My norwegian/british stereo set.Hillsen fra Polen.
Hei.Noen som vet hvilken pickup fra Sound Smith Electrocompaniet ECG-1 har?
Hei.Noen som vet hvilken pickup fra Sound Smith Electrocompaniet ECG-1 har?
Electrocompaniet ECG-1 leveres uten pickup.
Det har vært jobbet med å finne en rimelig pickup som kan følge med platespilleren
- til en samlet pris rundt 30k - men jeg vet ikke hvordan status på dette er nå...
Det ble i samarbeid med Sound Smith utviklet 5 prototyper spesielt for Electrocompaniet,
men ingen av disse (særlig ikke de vi likte best) ble såpass rimelige at det var aktuelt å
sende med en slik til den prisen. Det kan tenkes at det kommer en produksjonsmodell,
men den blir helt sikkert kostbar - med en pris over 10k.
Om du går for denne spilleren - og ønsker en Sound Smith pickup som er tilgjengelig
(i Norge) i dag så er Zephyr Mk/II det rimeligste alternativet som passer optimalt i
armen - med en resonansfrekvens på 9,5 Hz.
Det samme gjelder toppmodellene Hyperion, Sussuru, Paua (og deres tvillinger med
medium output), men disse koster masse penger.
I tillegg kommer det nå to nye modeller som passer ideelt; Irox Blue og Irox Ultimate
- som er priset litt over og litt under Zephyren.
(Medium compliance versjoner fra operaserien kan til nød benyttes, men får en meget
lav resonansfrekvens på rundt 6,5 Hz).
Ellers ville jeg tittet på MC alternativer som Audio Technica AT-33PTG og Audio
Technica AT-33Sa, Dynavector 10X5 og Denon DL-103 og Denon DL-103E.
Og hvis du skal være ekstra sparsommelig - MM-pickupen; Audio Technica AT-95E
mvh
Gunnar Brekke
As for Sonos competitors, Heos by Denon will be at CEDIA, as will the usual suspects in the custom-electronics world. But you’ll also see one of the most elegant new wireless audio systems I’ve seen in maybe forever from first-time exhibitor Electrocompaniet. Its new EC Living reflects the Scandinavian sensibilities of the Norway-based manufacturer.
Har ikke de to nogenlunde samme effekt? Hadde jeg hatt AW250-R tviler jeg på om jeg hadde byttet til AW180. Hvis jeg skal oppgradere er AW250-R en kandidat. AW180 er det ikke.Har et dilemma nå, har en AW250R, men har fått tilbud om å kjøpe AW180, hva bør jeg gjøre? Hadde vært fint med noen tips og synspunkter, da jeg ikke har hørt AW180 selv.
AW 180 blokkene er vel noe av det mest vellykkede lydmessig Ec har kommet med?Har ikke de to nogenlunde samme effekt? Hadde jeg hatt AW250-R tviler jeg på om jeg hadde byttet til AW180. Hvis jeg skal oppgradere er AW250-R en kandidat. AW180 er det ikke.Har et dilemma nå, har en AW250R, men har fått tilbud om å kjøpe AW180, hva bør jeg gjøre? Hadde vært fint med noen tips og synspunkter, da jeg ikke har hørt AW180 selv.
Det du må spørre deg om er om du er fornøyd med det du allerede har.
AW 250R er Dual Mono, med andre ord to adskilte forsterkerne i en boks.AW250r og AW180 er nesten samme forsterker, aw180 har skjerming, noe aw250 ikke har. aw180 er mono, aw250 er stereo. Med aw180 kan du kjøre noe kortere høyttalerkabler da du kan plassere de nærmere høyttalerene. Ikke akkurat en stor oppgradering å bytte ut 250r mot aw180, men smak og behag såklart
...... får en underlig følelse av at jeg må melde meg inn her om en stund... har lyst på en AW250r ...
Vh
S
Flotte komponenter - men den stablingen er vel stikk i strid med det brukermanualen anbefaler? Junior hadde et AW120 DMB effekttrinn - og jeg vil minnes om at det var snakk om anbefalte avstander på 10-15-20 cm.
Da er det mulig at jeg blander sammen litt, og husker fra manualen til EC AW100 DMB i stedet - som junior hadde før det ble AW120 DMB - der mener jeg det sto oppgitt noen anbefalte minsteavstander som var større enn det de fleste har i stereobenkene sine.Sjekket i bruksmanualen nå, der står det faktisk ingen ting om at den trenger luft i form av spesielle avstander (sjøl om det seie seg sjøl at den bør har en del luft). Måtte bare sjekke siden du skreiv spesifikk mål til meg her. Men kan godt stemme at det er den anbefalte avstanden uten at det står i manualen. I tilfelle så ha den nok hat for lite luft i det vanlige oppsette mitt og.
noen andre her så vet om han trenge det? Til vanlig så ha den 7-12-7 cm med luft hos meg, pluss 4cm under. Har aldri hatt noen problemer slik.
Ok !The eci-2, Qube and A-dac are in the other living room.