Pommeroy
Overivrig entusiast
- Ble medlem
- 17.05.2012
- Antall liker
- 353
Dynabel har EC 4.8. Den koster den nette sum av kr. 29 900.-
Synd at Ernstsen solgte DP til noen som ikke hadde andre intensjoner enn å plyndre og gravlegge et av Norges aller kuleste hifi-merker gjennom tidene. Ernstsen og Abrahamsen Sr. burde slå seg sammen og komme med et nytt merke som tilbyr det beste fra hver av dem, som hevn over blårussgutta som kjøpte opp både EC og DP.Hva synes dere om electrocompaniet sin moral? Jeg synes det er tragisk at de kjøpte opp dynamic precision for å så gjøre det konkurs..
Det kommer nok litt an på øynene som ser.Synd at Ernstsen solgte DP til noen som ikke hadde andre intensjoner enn å plyndre og gravlegge et av Norges aller kuleste hifi-merker gjennom tidene. Ernstsen og Abrahamsen Sr. burde slå seg sammen og komme med et nytt merke som tilbyr det beste fra hver av dem, som hevn over blårussgutta som kjøpte opp både EC og DP.Hva synes dere om electrocompaniet sin moral? Jeg synes det er tragisk at de kjøpte opp dynamic precision for å så gjøre det konkurs..
I vennetråden til EC så holder vi en positiv holdning. Skal man diskutere DP så stepper man over til DP menigheten.Hva synes dere om electrocompaniet sin moral? Jeg synes det er tragisk at de kjøpte opp dynamic precision for å så gjøre det konkurs..
Spørsmålet er jo EC relatertI vennetråden til EC så holder vi en positiv holdning. Skal man diskutere DP så stepper man over til DP menigheten.Hva synes dere om electrocompaniet sin moral? Jeg synes det er tragisk at de kjøpte opp dynamic precision for å så gjøre det konkurs..
Nå må vi ikke spre usannheter, EC har vel ikke kjørt eller gjort DP konkurs?Spørsmålet er jo EC relatertI vennetråden til EC så holder vi en positiv holdning. Skal man diskutere DP så stepper man over til DP menigheten.Hva synes dere om electrocompaniet sin moral? Jeg synes det er tragisk at de kjøpte opp dynamic precision for å så gjøre det konkurs..
Kunne ønsket meg mer om hvordan de faktisk låter optimalt plassert med lytteren i sweet spot. Syntes anmelderen kunne tatt dem enda mer på alvor for de som faktisk kunne tenkt seg disse som et hovedsystem. Ikke at det kunne falle meg inn, men jeg kjenner mange som godt kunne tenkt seg det.Første (?) test av Tana SL-1 og L-1:
6moons audioreviews: EC Living by Electrocompaniet Tana SL-1 & Tana L-1
For ikke snakke om en av streamerene med to eller flere L-1 samt sub. Er de kommet ut? Noen som har sett priser på streamere og sub?Kunne ønsket meg mer om hvordan de faktisk låter optimalt plassert med lytteren i sweet spot. Syntes anmelderen kunne tatt dem enda mer på alvor for de som faktisk kunne tenkt seg disse som et hovedsystem. Ikke at det kunne falle meg inn, men jeg kjenner mange som godt kunne tenkt seg det.Første (?) test av Tana SL-1 og L-1:
Siden de ikke er på markedet enda så er det kanskje litt mye forlangt at anmelderen skal ha noen mening om dem. Blir spennende å lese om hvordan et EC Living-system med sub låter. Gjerne 5.1 eller større også.For ikke snakke om en av streamerene med to eller flere L-1 samt sub. Er de kommet ut? Noen som har sett priser på streamere og sub?Kunne ønsket meg mer om hvordan de faktisk låter optimalt plassert med lytteren i sweet spot. Syntes anmelderen kunne tatt dem enda mer på alvor for de som faktisk kunne tenkt seg disse som et hovedsystem. Ikke at det kunne falle meg inn, men jeg kjenner mange som godt kunne tenkt seg det.Første (?) test av Tana SL-1 og L-1:
Selv hadde jeg EC4.6 i mange år, og sammen med AW120DMB utgjorde det en god match. Men nå kjører jeg på kombinasjonen EC4.8/AW250-R (begge fra Tau) og ser meg ikke tilbake. Med høyttalerne har jeg endelig fått den lyden jeg vil ha, så blir nok værende på den komboen.Jeg selv har vært ganske fornøyd med EC3, ja EC har definitivt fått på seg rykte for å lage dårlige preamper pga eksempler som EC4R,EC4.7, etc.
Men som EC selv sier så ble 4.8 utviklet pga klager og tilbakemeldinger fra folk som savnet en skikkelig god preamp, har hørt alle topp modellene koblet opp (EMC1 og ECG-1 på EC4.8, AW600 og Nordic Tone) det var helt fantastisk med EC4.8 kontra 4.7 som jeg også hørte samme oppsett med
Selv hadde jeg EC4.6 i mange år, og sammen med AW120DMB utgjorde det en god match. Men nå kjører jeg på kombinasjonen EC4.8/AW250-R (begge fra Tau) og ser meg ikke tilbake. Med høyttalerne har jeg endelig fått den lyden jeg vil ha, så blir nok værende på den komboen.Jeg selv har vært ganske fornøyd med EC3, ja EC har definitivt fått på seg rykte for å lage dårlige preamper pga eksempler som EC4R,EC4.7, etc.
Men som EC selv sier så ble 4.8 utviklet pga klager og tilbakemeldinger fra folk som savnet en skikkelig god preamp, har hørt alle topp modellene koblet opp (EMC1 og ECG-1 på EC4.8, AW600 og Nordic Tone) det var helt fantastisk med EC4.8 kontra 4.7 som jeg også hørte samme oppsett med
Takker så mye. Ja, er fornøyd med dem. Hadde B&W 804S før, men jeg synes de var litt vel slanke i bånn. Det er derimot ikke B&W 803 Diamond, de har det jeg følte jeg manglet før. Fant et demobrukt par i sort pianolakk i fjor sommer på Hifiklubben, og da slo jeg til. Men klart, det var jo det som førte med seg oppgradering på forsterkerfronten også, da 803 er en del større enn 804, og en AW120DMB ble litt snau. Vil ikke ødelegge de høyttalerne med en for svak forsterker hvis jeg skulle få lyst til å dra på litt.Fine høyttalere har du og, de ligger høøøøyt oppe på min liste
Jeg vet jo ikke om dette er aktuelt for deg fremdeles, men det ligger en brukt EC 4.8 på Finn nå.Takk for tipset. Da dropper jeg 4.7, og hvis jeg kan få en 4.8 for rundt 15k så er det helt klart innenfor. Hva med 4.9? Vet noen hvordan denne er sammenlignet med 4.8.
Den som "selges billig!!!!!"? Synes annonsen virker veldig useriøs. Men EC 4.8 går for å være toppmodellen hva angår lydkvalitet, også medregnet EC4.9.Jeg vet jo ikke om dette er aktuelt for deg fremdeles, men det ligger en brukt EC 4.8 på Finn nå.
I beste mening.
Hadde aldri svart på en slik anonnse, virker som han ikke vil ha kontakt med noen.Den som "selges billig!!!!!"? Synes annonsen virker veldig useriøs. Men EC 4.8 går for å være toppmodellen hva angår lydkvalitet, også medregnet EC4.9.Jeg vet jo ikke om dette er aktuelt for deg fremdeles, men det ligger en brukt EC 4.8 på Finn nå.
I beste mening.
Tenkte mer på den som Oslo Hi-Fi Center selger.Hadde aldri svart på en slik anonnse, virker som han ikke vil ha kontakt med noen.Den som "selges billig!!!!!"? Synes annonsen virker veldig useriøs. Men EC 4.8 går for å være toppmodellen hva angår lydkvalitet, også medregnet EC4.9.Jeg vet jo ikke om dette er aktuelt for deg fremdeles, men det ligger en brukt EC 4.8 på Finn nå.
I beste mening.
Morten
Men prisen er i meste laget ift. hva de har gått for det siste halve året. Selv kjøpte jeg nettopp en EC4.8 i butikk som innbyttevare for 13000 kr. Og en kollega kjøpte en 2-3 år gammel EC4.8 brukt, med originalemballasje og kjøpskvittering for 15000 kr. Uansett, skal det være EC er nok EC4.8 veien å gå mtp. forforsterker.Tenkte mer på den som Oslo Hi-Fi Center selger.
Og med noen dP forsterkere i bakgrunnen...Litt merkelig innlegg på EC sin FB-side i dag. De deler noen bilder fra Lindberg Lyd som er 4,5 år gamle.
https://www.facebook.com/electrocompaniet/posts/1062576290474480
EC kjøpte dP for noen år siden, og planla å videreføre dP som en produktlinje. Men det har ikke skjedd, og det er vel heller tvilsomt om det vil skje. Men teknologien lever, det nye RIAA-trinnet ECP-2 er basert på dP sin teknologi på samme område.Ser at det står Electrocompaniet på dP forsterkerne. Har disse vært i salg gjennom EC?
Så finSånn så de ut:
Snakket med electrocompaniet om disse DP'ene for noen mnd siden for og høre hva som blir anneledes på de, og da sa han bare i andre enden av tlf det eneste som blir forandret er utseende, og vi skal selge dem DYRT DYRT DYRT. Hørtes ut som han var gal når han sa det 3 ganger på rad, han var helt "vill"Så finSånn så de ut:
EC har fremdeles DP Line på websidene, som konsept. Det tenker jeg må bety noe, selv om det har gått lang tid.
Electrocompaniet - DP Line
Konstruksjonene er jo ferdige, så de kan gå igang hvis de vil/tør.
Hvis de noen gang skulle komme ut med disse vil jeg stå klar.
Tja, selv har jeg brukt noen Nordost Super Flatline høyttalerkabler i en årrekke, på forskjellige oppsett. Opprinnelig ble kablene kjøpt da jeg på et tidspunkt kjørte to forsterkere i biamp (ECI-2 og AW60), og dermed trengte passende kabler. Kjøpte de fra rull og terminerte de selv. Hadde ikke noe annet valg uansett, da det vanskelig lar seg oppdrive slike kabler som er ferdig terminert for biamp i begge ender, altså dobbelt. Og jeg hadde ikke lyst til å kjøre to sett høyttalerkabler. Har aldri følt behov for å oppgradere på den fronten etter at jeg fikk dem. Nå som jeg ikke kjører biamp har jeg "dobbel" kvadrat av kobber som om jeg skulle hatt et enkelt sett. De gjør jobben også på det jeg nå har av oppsett.Noen som har tips til ht kabler som matcher Aw180 og b&w ht?
Se det!Snakket med electrocompaniet om disse DP'ene for noen mnd siden for og høre hva som blir anneledes på de, og da sa han bare i andre enden av tlf det eneste som blir forandret er utseende, og vi skal selge dem DYRT DYRT DYRT. Hørtes ut som han var gal når han sa det 3 ganger på rad, han var helt "vill"
Ja, det kan man gjerne lure på.Hvorfor forsvant 4.9'en?