lasse5214 skrev:
Hallo
Jeg har en ECI-2 Men kunne kanskje trenge litt mere pulver til mine tungdrevne høyttalere.
Vill en oppgradering av denne forsterkeren ha noe å si?
De er på 2X50w, om jeg kjøper en til kan jeg da koble slik at
den ene driver diskanten og den andre mellomtone/bass.
Volumknappen min er løs. Kan jeg lime den fast? Eller er det
en lite god ide?
Takk for tips
Lasse
Hei, hadde selv en ECI-2 (har den fortsatt...) og kjøpte nylig en brukt ECI-3. Har også forholdsvis tungdrevne høyttalere, Infinity Kappa 6.2. Opplevde vel at lydbildet med ECI-3 ble marginalt bedre, spesielt litt mer presis i bassområdet. Nå er både ECI-2 og 3 etter mine begrep knakende gode forsterkere til gunstige priser. Om du får mye å hente ved å oppgradere? Tja, vet ikke, ikke men litt kanskje. Men du har jo fortsatt 2x50 i 8 ohm. Men vel så viktig, strømforsyningen er bra.
Hva med å heller satse på noen mer lettdrevne høyttalere? En annen mulighet er vel å koble til en kraftigere (EC) effektforsterker og bruke ECI-2 som forforsterker. Å bruke ECI-2 på diskanten og en effektforsterker på mellomtone/bass skal vel gå det også, men kan bli litt surr, spesielt om du kjører med forskjellig fabrikat. Mine forslag for oppgradering:
1 - Selg ECI-2 til en god pris og kjøp en kraftigere forsterker.
2 - Bytt til mer lettdrevne høyttalere
3 - Kjøp en, gjerne brukt, EC effektforsterker og bruk bi-amping evt. ECI-2 kun som forforsterker.