Jeg har ikke noe behov for å forsvare Goldmund! Jeg er imidlertid lei av all denne skittkastingene av seriøse produkter og produsenter opp og i mente av folk som aldri har hørt de eller aldri har målt på de. Hobbien vår ødelegges av folk uten praktisk erfaring som påstår at det ikke er forskjell på kabler, drivverk og som fører en debatt som tenderer mot en holdning at all high-end er juks og fanteri.nb skrev:Jeg fatter ikke hvorfor det er så viktig for deg å forsvare Goldmund i denne saken. Enhver med to åpne øyne burde være i stand til å se det åpenbart komiske i den nevnte saken. Goldmund har sikkert flotte produkter - en rebrandet Pioneer DVD til 1000 kroner er neppe i den kategorien, særlig siden man kan få omtrent det samme produktet til 1/60-del av prisen.Roysen skrev:Det er ikke identiske. Goldmund har lagt ut en illustrasjon på sine websider som viser hvilke deler de har satt inn av egen produksjon. Vet du noe om dette som alle vi andre ikke vet som kan bevise at dette ikke har noe å si for lyden?
Mvh
Roysen
Jeg ble i alle fall ikke veldig imponert over endringene Goldmund mener medfører at produktet forsvarer at de tar 50 eller 60 gangern på prisen. Kanskje den DVDen fra Pioneer kommer som årets røverkjøp i neste Fidelity?
Enig. Nå skal jeg lene meg godt tilbake med litt popcorn, så fyr løs gutterpks skrev:Morosam diskusjon..
Godt å ha noe å følge med på i kvæll.
PK
Jeg tilhører ikke målemafiaen. Jeg tillater meg å hevde det er svindel å forlange ublu pris for et produkt som består av billige komponenter, billig å produsere og billig å kjøpe under annet navn. Hvis lyden er "verdens beste" på dette produktet, så betyr det at det bare er tull å betale mer enn 1000kr for en CD-spiller av lydmessige årsaker...Roysen skrev:...vet du at Goldmund spilleren og billigproduktet fra elkjøp spiller likt? Er målemafiaen plutselig blitt synsere?
Jeg gjentar - PRODUKTENE ER IKKE LIKE - EI HELLER INNMATEN!Voff skrev:Jeg tilhører ikke målemafiaen. Jeg tillater meg å hevde det er svindel å forlange ublu pris for et produkt som består av billige komponenter, billig å produsere og billig å kjøpe under annet navn. Hvis lyden er "verdens beste" på dette produktet, så betyr det at det bare er tull å betale mer enn 1000kr for en CD-spiller av lydmessige årsaker...Roysen skrev:...vet du at Goldmund spilleren og billigproduktet fra elkjøp spiller likt? Er målemafiaen plutselig blitt synsere?
Roysen skrev:Jeg har ikke noe behov for å forsvare Goldmund! Jeg er imidlertid lei av all denne skittkastingene av seriøse produkter og produsenter opp og i mente av folk som aldri har hørt de eller aldri har målt på de.
Hvilke produsenter er useriøse og på hvilket grunnlag kommer du til den sluttningen?Voff skrev:Roysen skrev:Jeg har ikke noe behov for å forsvare Goldmund! Jeg er imidlertid lei av all denne skittkastingene av seriøse produkter og produsenter opp og i mente av folk som aldri har hørt de eller aldri har målt på de.
Poenget er at dette er useriøse produsenter. Selv jeg kan kjøpe billige Kina eller Taiwanspillere, betale noen for å lage pene kabinetter. Gjøre monteringa sjøl, og selge det for 100 000kr; ingen grunn til å være beskjeden med prissettinga. Er jeg da blitt en seriøs produsent ???
Roysen skrev:Hobbien vår ødelegges av folk uten praktisk erfaring som påstår at det ikke er forskjell på kabler, drivverk og som fører en debatt som tenderer mot en holdning at all high-end er juks og fanteri.
Du har ikke fakta som kan understøtte dette. Da blir det kun synsing - som ikke er særlig seriøst (når vi først snakker om seriøsitet mener jeg).Voff skrev:Roysen skrev:Hobbien vår ødelegges av folk uten praktisk erfaring som påstår at det ikke er forskjell på kabler, drivverk og som fører en debatt som tenderer mot en holdning at all high-end er juks og fanteri.
Hobbyen vår ødelegges av useriøse produsenter som selger masseprodusert dritt til absurde priser. Dette er bondefangeri!
Dette rammer de seriøse produsentene som blir offer for velbegrunnet skepsis...
Helt uinteressant. Det som er interessant er at disse har beregnet seg uhyrlige kalkyler på noe som er det billigste du kan få kjøpt. Du skal prise deg lykkelig for at alle ikke driver samme form for kalkyler for da har nemlig billigste bil her i landet kostet ca. 5 milliarder!Roysen skrev:Har du eller har du ikke bevis for at Goldmunden og Pioneeren lyder eller måler likt?
Er det uinterresant for deg at det du hevder kan være like mye feil som korrekt? Du har ikke noe grunnlag for å hevde de du skriver her.Voff skrev:Helt uinteressant. Det som er interessant er at disse har beregnet seg uhyrlige kalkyler på noe som er det billigste du kan få kjøpt. Du skal prise deg lykkelig for at alle ikke driver samme form for kalkyler for da har nemlig billigste bil her i landet kostet ca. 5 milliarder!Roysen skrev:Har du eller har du ikke bevis for at Goldmunden og Pioneeren lyder eller måler likt?
Hvilke forskjeller hørte du, Roysen?Roysen skrev:...spørsmålet man bør stille seg er hvordan de to ulike versjonene spiller. Dersom dette ikke er avklart har man ikke noe så slå i bordet med!
Mvh
Roysen
Og her:Haha. Unnskyld meg as, men hva skal man med et kraftverk på 85kg, rettelse: 140kg, i stua?
3kVA trafo, 0,5F kondensatorbank og finsk bjørkefiner. Da blir det jo sikkert dritbra.
Jeg vet ikke helt om jeg skal le eller gråte.
Rapporter til moderator Loggført
Hva oppnår en ved å være så negativt til om det er stort og brutalt som Gamut eller lite og taslete som Edge ???Kan noen som har sett inni en bekrefte eller avkrefte at den ser slik ut inni ? Det svirrer i det minste noen rykter om det.
Prisen er det markedet er villig til å betale, verre er det ikke, således har ingen gjort noe galt. Jeg synest det er ekstremt frekt, men det er min personlige mening. Goldmund eller hvem det nå måtte være har jo selvsagt kjøpt eller lisensiert teknologien og designet fra den som er opphavet til det.Roysen skrev:Prisen for et produkt vil aldri være det samme som å legge sammen prisen på dets bestanddeler. Det gjelder i stort sett alle bransjer. Dersom man tror noe slikt er man mer naiv enn man har godt av. Det interessante spørsmålet her er om de endringene Goldmund har gjort har ført til lydmessige eller målemessige forbedringer i forhold til Pioneer produktet. Dette er i så fall det eneste argumentet for at dette kan kalles juks og fanteri. Bevis for det ene eller andre i så retning er ikke fremkommet.
Mvh
Roysen
Roysen skrev:Jeg er litt interessert i å vite med hvilket grunnlag du baserer denne uttalelsen? Har du gjort egne erfaringer i sammenligninger mellom Edge og spillere i denne prisklassen? I så fall svært interessant.Brum skrev:Bare synd at så ytterst få har fått høre denne spilleren. Jeg tipper det neppe er solgt mer enn maks 10 spillere av siste utgave. Veldig synd....
den fortjener et MYE større publikum og kanskje spesielt blandt "skeptikerne" med CD-rigger i 200.000 kr klassen !!! 8)
- Brum
Mvh
Roysen
Her er en som faktisk tester noe, isteden for å bare prate som Nb og "gutta på tur"....Endre Askeland skrev:Heisan
Jeg har kjørt en A/B sammenligning mellom Edge GCD og min "gamle" Esoteric P03/D03 som koster 220000,-
Den testen ble utført i mitt eget oppsett. Edge GCD var betydelig bedre.
Hilsen
Endre
Roysen skrev:Jeg er litt interessert i å vite med hvilket grunnlag du baserer denne uttalelsen? Har du gjort egne erfaringer i sammenligninger mellom Edge og spillere i denne prisklassen? I så fall svært interessant.Brum skrev:Bare synd at så ytterst få har fått høre denne spilleren. Jeg tipper det neppe er solgt mer enn maks 10 spillere av siste utgave. Veldig synd....
den fortjener et MYE større publikum og kanskje spesielt blandt "skeptikerne" med CD-rigger i 200.000 kr klassen !!! 8)
- Brum
Mvh
Roysen
Jeg mener ikke noe om hvor gode eller dårlige produktene er. Kun det faktum at det, dersom det er standardvare/OEM-vare som er pakket pent inn og solgt til astronomiske priser, er særdeles frekt. Men fritt frem om du synest det er helt ok.SAL skrev:Her er en som faktisk tester noe, isteden for å bare prate som Nb og "gutta på tur"....
"Teoretisk hifi" synes väre den mest utövde delen av hobbien her inne for tiden,dessverre :-\ ......SAL skrev:Her er en som faktisk tester noe, isteden for å bare prate som Nb og "gutta på tur"....Endre Askeland skrev:Heisan
Jeg har kjørt en A/B sammenligning mellom Edge GCD og min "gamle" Esoteric P03/D03 som koster 220000,-
Den testen ble utført i mitt eget oppsett. Edge GCD var betydelig bedre.
Hilsen
Endre
- Brum
Mvh
Roysen
Joda, det er det. Det pluss hva det koster å utvikle og markedsføre. Siden deleprisen er sikkert under 100kr og utviklingskostnadene null for de firmaene som selger denne spilleren så blir kundene lurt. Hvis Edge har funnet at en 500kr spiller fra Taiwan er like god som audiofile 55.000kr spillere (noe jeg betviler), så bør folk kjøpe originalen (og bruke resten på kabler ;D ;D ;D ).Roysen skrev:Prisen for et produkt vil aldri være det samme som å legge sammen prisen på dets bestanddeler. .
Og innen "praktisk HiFi" kan man komme frem til at selv Harddisker låter forskjellig.musicus skrev:"Teoretisk hifi" synes väre den mest utövde delen av hobbien her inne for tiden,dessverre :-\ ......
mvh
Dessverre en gjennomgående tendens på mer generell basis og, mitt uttrykk "teoretisk hifi" henspiller på fraväret av egen lytte erfaring på det/de gitte produkter.EP skrev:Det rare er jo at de som utaler seg ikke har hørt den omtalte spilleren
Støttes; man skal kunne ha lov å ytre sunn skepsis og stille relevante spørsmål til designen slik nb gjør her uten å bli avfeid som teoretisk eller for uvitende. Dersom man er så på bærtur som noen vil ha det til, så er den voksne infallsvinkelen fra de som mener å vite mye mer å forklare og rettlede, ikke å idioterklære.Valentino skrev:Man kan også ha lov til å si hva man mener om et produkt om man f.eks. (ikke) liker hva man ser under lokket eller hvordan det oppfører seg på målebenken. Synes jeg.
Betyr det at du kan bekrefte bildet/antagelsen om innmat?EP skrev:Edge GCD.
Vær snill glem alt dette med innmat. Spilleren er enkel og ryddig, men tror jeg faktisk også det er dens store forse og kjernen til god lyd..
Om du ikke liker å nevne merkenavn, så ville det kanskje ha vært på sin plass for etterettelighetens del? super High end dac sier meg intet nå for tiden.Spilleren er direkte sammenlignet med super High end dac med USB og PC som drivverk. Her klarte jeg faktisk ikke å høre forskjell OVERHODE.
Jeg er et opplysningsmenneske, så vi tenker vel ikke helt likt herHvis High-end skal være rettferdig må den måles utifra hvordan den spiller..ikke sant? Er det ikke det vi betaler for da? Hvis ikke hva betaler du får da? Og hva er så fall vitsen med å holde på dette?
Spørsmålet jeg stiller meg er om bildet er riktig eller galt. Hvis bildet var riktig må man ha lov å stille spørsmål mellom pris og produksjonskostnader.JP skrev:Hvordan i h..... kan dere mene noe som helst om produkter dere aldri har hørt basert på et bilde som ikke samsvarer med virkeligheten? Galskap!
At folk etterlyser bilder fra innsiden av andres CD-spillere synes jeg forteller vanvittig mye om mange som egentlig bør få seg en tilleggshobby. Vokt dere vel for å bli besatte, ekstremisme er farlige saker. Det er nesten så jeg får lyst til å vise min (mye) bedre halvdel hva som egentlig foregår blant voksne mennesker.
Whow!
Hei,JP skrev:Som EP her vokter jeg meg vel for å delta i tråder her på HFS for tiden, men dette blir helt hinsides.
Kan ikke de som aldri har hørt G CD og andre Edge produkter vennligst kaste tastaturet til de kommer på bedre tanker. Hvordan i h..... kan dere mene noe som helst om produkter dere aldri har hørt basert på et bilde som ikke samsvarer med virkeligheten? Galskap!
Er det ren flaks at Edge har truffet så godt med drivverk, DAC, avskjerming, intern kabling, strøm etc at spilleren figurerer i flere år på listen over Editors Choice i TAS? Og, er favoritten til Harry Pearson hvis han måtte velge en spiller han skulle leve med? Jeg har selv mailet med HP vedr. G CD og annet innen High End, han var mildt sagt overstrømmende over G CD. Han har tilgang til alt på markedet, kan "låne" utstyr i årevis og trenger således ikke å bekymre seg over å sitte med noe som lyder halvveis bra!
At folk etterlyser bilder fra innsiden av andres CD-spillere synes jeg forteller vanvittig mye om mange som egentlig bør få seg en tilleggshobby. Vokt dere vel for å bli besatte, ekstremisme er farlige saker. Det er nesten så jeg får lyst til å vise min (mye) bedre halvdel hva som egentlig foregår blant voksne mennesker.
Whow!