Edge G CD-spiller = "VERDENS BESTE!!!!" ??

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    Morosam diskusjon..

Godt å ha noe å følge med på i kvæll.

PK

R

Roysen

Gjest
    nb skrev:
    Roysen skrev:
    Det er ikke identiske. Goldmund har lagt ut en illustrasjon på sine websider som viser hvilke deler de har satt inn av egen produksjon. Vet du noe om dette som alle vi andre ikke vet som kan bevise at dette ikke har noe å si for lyden?

Mvh
    Roysen
    Jeg fatter ikke hvorfor det er så viktig for deg å forsvare Goldmund i denne saken. Enhver med to åpne øyne burde være i stand til å se det åpenbart komiske i den nevnte saken. Goldmund har sikkert flotte produkter - en rebrandet Pioneer DVD til 1000 kroner er neppe i den kategorien, særlig siden man kan få omtrent det samme produktet til 1/60-del av prisen.

Jeg ble i alle fall ikke veldig imponert over endringene Goldmund mener medfører at produktet forsvarer at de tar 50 eller 60 gangern på prisen. Kanskje den DVDen fra Pioneer kommer som årets røverkjøp i neste Fidelity?
    Jeg har ikke noe behov for å forsvare Goldmund! Jeg er imidlertid lei av all denne skittkastingene av seriøse produkter og produsenter opp og i mente av folk som aldri har hørt de eller aldri har målt på de. Hobbien vår ødelegges av folk uten praktisk erfaring som påstår at det ikke er forskjell på kabler, drivverk og som fører en debatt som tenderer mot en holdning at all high-end er juks og fanteri.

Dette er rett og slett feil!

Har du eller har du ikke bevis for at Goldmunden og Pioneeren lyder eller måler likt?

Mvh
    Roysen

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    275
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    pks skrev:
    Morosam diskusjon..

Godt å ha noe å følge med på i kvæll.

PK
    Enig. Nå skal jeg lene meg godt tilbake med litt popcorn, så fyr løs gutter :)

Mvh Vidar P

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.724
    Torget vurderinger
    1
    Roysen skrev:
    ...vet du at Goldmund spilleren og billigproduktet fra elkjøp spiller likt? Er målemafiaen plutselig blitt synsere?
    Jeg tilhører ikke målemafiaen. Jeg tillater meg å hevde det er svindel å forlange ublu pris for et produkt som består av billige komponenter, billig å produsere og billig å kjøpe under annet navn. Hvis lyden er "verdens beste" på dette produktet, så betyr det at det bare er tull å betale mer enn 1000kr for en CD-spiller av lydmessige årsaker...

R

Roysen

Gjest
    Voff skrev:
    Roysen skrev:
    ...vet du at Goldmund spilleren og billigproduktet fra elkjøp spiller likt? Er målemafiaen plutselig blitt synsere?
    Jeg tilhører ikke målemafiaen. Jeg tillater meg å hevde det er svindel å forlange ublu pris for et produkt som består av billige komponenter, billig å produsere og billig å kjøpe under annet navn. Hvis lyden er "verdens beste" på dette produktet, så betyr det at det bare er tull å betale mer enn 1000kr for en CD-spiller av lydmessige årsaker...
    Jeg gjentar - PRODUKTENE ER IKKE LIKE - EI HELLER INNMATEN!

Mvh
    Roysen

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.724
    Torget vurderinger
    1
    Roysen skrev:
    Jeg har ikke noe behov for å forsvare Goldmund! Jeg er imidlertid lei av all denne skittkastingene av seriøse produkter og produsenter opp og i mente av folk som aldri har hørt de eller aldri har målt på de.

Poenget er at dette er useriøse produsenter. Selv jeg kan kjøpe billige Kina eller Taiwanspillere, betale noen for å lage pene kabinetter. Gjøre monteringa sjøl, og selge det for 100 000kr; ingen grunn til å være beskjeden med prissettinga. Er jeg da blitt en seriøs produsent ???

R

Roysen

Gjest
    Voff skrev:
    Roysen skrev:
    Jeg har ikke noe behov for å forsvare Goldmund! Jeg er imidlertid lei av all denne skittkastingene av seriøse produkter og produsenter opp og i mente av folk som aldri har hørt de eller aldri har målt på de.

Poenget er at dette er useriøse produsenter. Selv jeg kan kjøpe billige Kina eller Taiwanspillere, betale noen for å lage pene kabinetter. Gjøre monteringa sjøl, og selge det for 100 000kr; ingen grunn til å være beskjeden med prissettinga. Er jeg da blitt en seriøs produsent ???
    Hvilke produsenter er useriøse og på hvilket grunnlag kommer du til den sluttningen?

Mvh
    Roysen

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.724
    Torget vurderinger
    1
    Roysen skrev:
    Hobbien vår ødelegges av folk uten praktisk erfaring som påstår at det ikke er forskjell på kabler, drivverk og som fører en debatt som tenderer mot en holdning at all high-end er juks og fanteri.

Hobbyen vår ødelegges av useriøse produsenter som selger masseprodusert dritt til absurde priser. Dette er bondefangeri!
    Dette rammer de seriøse produsentene som blir offer for velbegrunnet skepsis...

R

Roysen

Gjest
    Voff skrev:
    Roysen skrev:
    Hobbien vår ødelegges av folk uten praktisk erfaring som påstår at det ikke er forskjell på kabler, drivverk og som fører en debatt som tenderer mot en holdning at all high-end er juks og fanteri.

Hobbyen vår ødelegges av useriøse produsenter som selger masseprodusert dritt til absurde priser. Dette er bondefangeri!
    Dette rammer de seriøse produsentene som blir offer for velbegrunnet skepsis...
    Du har ikke fakta som kan understøtte dette. Da blir det kun synsing - som ikke er særlig seriøst (når vi først snakker om seriøsitet mener jeg).

Mvh
    Roysen

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.724
    Torget vurderinger
    1
    Roysen skrev:
    Har du eller har du ikke bevis for at Goldmunden og Pioneeren lyder eller måler likt?
    Helt uinteressant. Det som er interessant er at disse har beregnet seg uhyrlige kalkyler på noe som er det billigste du kan få kjøpt. Du skal prise deg lykkelig for at alle ikke driver samme form for kalkyler for da har nemlig billigste bil her i landet kostet ca. 5 milliarder!

R

Roysen

Gjest
    Voff skrev:
    Roysen skrev:
    Helt uinteressant. Det som er interessant er at disse har beregnet seg uhyrlige kalkyler på noe som er det billigste du kan få kjøpt. Du skal prise deg lykkelig for at alle ikke driver samme form for kalkyler for da har nemlig billigste bil her i landet kostet ca. 5 milliarder!
    Er det uinterresant for deg at det du hevder kan være like mye feil som korrekt? Du har ikke noe grunnlag for å hevde de du skriver her.

Prisen for et produkt vil aldri være det samme som å legge sammen prisen på dets bestanddeler. Det gjelder i stort sett alle bransjer. Dersom man tror noe slikt er man mer naiv enn man har godt av. Det interessante spørsmålet her er om de endringene Goldmund har gjort har ført til lydmessige eller målemessige forbedringer i forhold til Pioneer produktet. Dette er i så fall det eneste argumentet for at dette kan kalles juks og fanteri. Bevis for det ene eller andre i så retning er ikke fremkommet.

Mvh
    Roysen

P

Parelius

Gjest
    Roysen skrev:
    ...spørsmålet man bør stille seg er hvordan de to ulike versjonene spiller. Dersom dette ikke er avklart har man ikke noe så slå i bordet med!

Mvh
    Roysen
    Hvilke forskjeller hørte du, Roysen?

sonicfrontiers

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    359
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    3
    Det er tragisk at flere emner skal bli ødelagt av hifi-nisser. ;D
    Som feks "Ny gagantforsterker fra Gamut"
    Haha. Unnskyld meg as, men hva skal man med et kraftverk på 85kg, rettelse: 140kg, i stua?

3kVA trafo, 0,5F kondensatorbank og finsk bjørkefiner. Da blir det jo sikkert dritbra.

Jeg vet ikke helt om jeg skal le eller gråte.

Rapporter til moderator Loggført
    Og her:
    Kan noen som har sett inni en bekrefte eller avkrefte at den ser slik ut inni ? Det svirrer i det minste noen rykter om det.
    Hva oppnår en ved å være så negativt til om det er stort og brutalt som Gamut eller lite og taslete som Edge ???
    Det er vel til slutt med øret till produktet som avgjør om vi kjøper produkt A eller B og ikke utseendet til innmaten håper jeg.
    Ser produktet bra ut i tillegg så er det jo topp.
    Her skal vist alt være likt for at det ikke skal under lupen. Såååååååååååå kjedelig da :'(
    Sonicfrontiers

N

nb

Gjest
    Roysen skrev:
    Prisen for et produkt vil aldri være det samme som å legge sammen prisen på dets bestanddeler. Det gjelder i stort sett alle bransjer. Dersom man tror noe slikt er man mer naiv enn man har godt av. Det interessante spørsmålet her er om de endringene Goldmund har gjort har ført til lydmessige eller målemessige forbedringer i forhold til Pioneer produktet. Dette er i så fall det eneste argumentet for at dette kan kalles juks og fanteri. Bevis for det ene eller andre i så retning er ikke fremkommet.

Mvh
    Roysen
    Prisen er det markedet er villig til å betale, verre er det ikke, således har ingen gjort noe galt. Jeg synest det er ekstremt frekt, men det er min personlige mening. Goldmund eller hvem det nå måtte være har jo selvsagt kjøpt eller lisensiert teknologien og designet fra den som er opphavet til det.

Jeg mener dog at opplysninger som dette er svært relevante for forbrukerene, så kan de kanksje en gang i fjern fremtid starte å etterspørre reelle nyvinninger på funksjonalitet, brukervennlighet, ytelse (hva nå det er) eller hva det måtte være man har lyst på. Ikke gammelt nytt pakket pent inn til stadig mer astronomiske priser og hyllet til nye høyder i blader og av fornøyde kunder.

Det er tydligvis et sårt punkt å bli gjort oppmerksom på at man muligens har betalt eller betaler veldig mye for veldig lite til ingenting. Jeg ser det som et gode at forbrukere blir mer bevisst på hva de faktisk får for sine surt oppsparte kroner. Ikke hva en bransje vil at kundene skal tro de får.

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    1
    Kan jeg få litt popcorn Vidar:D

Det er all denne rebrandingen som gir high-end det dårlige ryktet IMHO.
    Aner ikke hva Edge har gjort med spilleren, men SMPS'en er intakt, hdmi, og phonoutgangene og annet. De har ikke tatt seg bryet med å prøve å skjule eller fjerne det som er unødvendig engang.
    En ren CDspiller til 55000 burde da gi rom for å inkludere en nedskalert DAC-seksjon fra en av deres dyrere modeller? En skulle ihvertfall tro det, men det kan jo hende at de kom fram til at en (angivelig moddet) Pioneer-spiller ga en høyere lydkvalitet. Hvem vet?

Jeg syns likevel at tilnærmet rebranding er en uting uansett lydkvalitet.

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Heisan

Jeg har kjørt en A/B sammenligning mellom Edge GCD og min "gamle" Esoteric P03/D03 som koster 220000,-
    Den testen ble utført i mitt eget oppsett. Edge GCD var betydelig bedre.

Hilsen
    Endre
    Roysen skrev:
    Brum skrev:
    Bare synd at så ytterst få har fått høre denne spilleren. Jeg tipper det neppe er solgt mer enn maks 10 spillere av siste utgave. Veldig synd....
    den fortjener et MYE større publikum og kanskje spesielt blandt "skeptikerne" med CD-rigger i 200.000 kr klassen !!! 8)

- Brum
    Jeg er litt interessert i å vite med hvilket grunnlag du baserer denne uttalelsen? Har du gjort egne erfaringer i sammenligninger mellom Edge og spillere i denne prisklassen? I så fall svært interessant.

Mvh
    Roysen

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.632
    Torget vurderinger
    10
    Endre Askeland skrev:
    Heisan

Jeg har kjørt en A/B sammenligning mellom Edge GCD og min "gamle" Esoteric P03/D03 som koster 220000,-

Hilsen
    Endre
    Roysen skrev:
    Brum skrev:
    Bare synd at så ytterst få har fått høre denne spilleren. Jeg tipper det neppe er solgt mer enn maks 10 spillere av siste utgave. Veldig synd....
    den fortjener et MYE større publikum og kanskje spesielt blandt "skeptikerne" med CD-rigger i 200.000 kr klassen !!! 8)

- Brum
    Jeg er litt interessert i å vite med hvilket grunnlag du baserer denne uttalelsen? Har du gjort egne erfaringer i sammenligninger mellom Edge og spillere i denne prisklassen? I så fall svært interessant.

Mvh
    Roysen
    Her er en som faktisk tester noe, isteden for å bare prate som Nb og "gutta på tur"....

N

nb

Gjest
    SAL skrev:
    Her er en som faktisk tester noe, isteden for å bare prate som Nb og "gutta på tur"....
    Jeg mener ikke noe om hvor gode eller dårlige produktene er. Kun det faktum at det, dersom det er standardvare/OEM-vare som er pakket pent inn og solgt til astronomiske priser, er særdeles frekt. Men fritt frem om du synest det er helt ok.

Med logikken til Goldmund, så ligger jo magien i transformator, kabinett og plugger, samt litt i en dempesak for drivverket. Ikke i DACene, ikke i PCBene eller noen av de aktive komponentene. Synest du virkelig det er så rart at noen regagerer på slikt?

M

musicus

Gjest
    SAL skrev:
    Endre Askeland skrev:
    Heisan

Hilsen
    Endre
    Roysen skrev:
    Brum skrev:

- Brum

Mvh
    Roysen
    "Teoretisk hifi" synes väre den mest utövde delen av hobbien her inne for tiden,dessverre :-\ ......

mvh

ArtDeco

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Jeg vil ikke uttale meg om produktene, de kjenner jeg ikke. Men jeg vil komme med en innrømmelse. Jeg kjøper ikke HiFi med ørene. Det er en salig blanding av av hva jeg har lest, hva jeg har hørt, hva jeg synes ser fint ut, hva jeg synes er kult.. Og hvor mye penger jeg har når oppgraderingsdemonen sitter på skuldra og hvisker meg i øret.
    Jada, har gjort noen bomkjøp, men da selger jeg det videre og prøver noe annet.
    Akkurat nå svinger anlegget rimelig heftig, og jeg er lykkelig... Skulle bare hatt en DAC med flere innganger og en strømrenser som virket...

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.724
    Torget vurderinger
    1
    Roysen skrev:
    Prisen for et produkt vil aldri være det samme som å legge sammen prisen på dets bestanddeler. .
    Joda, det er det. Det pluss hva det koster å utvikle og markedsføre. Siden deleprisen er sikkert under 100kr og utviklingskostnadene null for de firmaene som selger denne spilleren så blir kundene lurt. Hvis Edge har funnet at en 500kr spiller fra Taiwan er like god som audiofile 55.000kr spillere (noe jeg betviler), så bør folk kjøpe originalen (og bruke resten på kabler ;D ;D ;D ;)).
    Hvis noe tror at seriøse fimaer kalkulerer med hva markedet kan tåle, eller hva vi kan komme unna med fordi ingen måler eller titter under lokket, ja da tar du feil. Det er slikt humbugmakere, askavkokselgere og svindlere driver med...

N

nb

Gjest
    musicus skrev:
    "Teoretisk hifi" synes väre den mest utövde delen av hobbien her inne for tiden,dessverre :-\ ......

mvh
    Og innen "praktisk HiFi" kan man komme frem til at selv Harddisker låter forskjellig.

Kos dere, gutar! Nå er det Neil Young i Spektrum.

M

musicus

Gjest
    EP skrev:
    Det rare er jo at de som utaler seg ikke har hørt den omtalte spilleren…
    Dessverre en gjennomgående tendens på mer generell basis og, mitt uttrykk "teoretisk hifi" henspiller på fraväret av egen lytte erfaring på det/de gitte produkter.

mvh

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.620
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Man kan også ha lov til å si hva man mener om et produkt om man f.eks. (ikke) liker hva man ser under lokket eller hvordan det oppfører seg på målebenken. Synes jeg.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    275
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Valentino skrev:
    Man kan også ha lov til å si hva man mener om et produkt om man f.eks. (ikke) liker hva man ser under lokket eller hvordan det oppfører seg på målebenken. Synes jeg.
    Støttes; man skal kunne ha lov å ytre sunn skepsis og stille relevante spørsmål til designen slik nb gjør her uten å bli avfeid som teoretisk eller for uvitende. Dersom man er så på bærtur som noen vil ha det til, så er den voksne infallsvinkelen fra de som mener å vite mye mer å forklare og rettlede, ikke å idioterklære.

Hvorfor er det slik at man ikke kan stille noen spørsmålstegn ved produkter fra visse produsenter og fra en viss retning innen hifi, kan man spørre seg om.

Mvh Vidar P

P

Parelius

Gjest
    EP skrev:
    Edge GCD.
    Vær snill…glem alt dette med innmat. Spilleren er enkel og ryddig, men tror jeg faktisk også det er dens store forse og kjernen til god lyd..
    Betyr det at du kan bekrefte bildet/antagelsen om innmat?

Spilleren er direkte sammenlignet med ”super High end dac” med USB og PC som drivverk. Her klarte jeg faktisk ikke å høre forskjell OVERHODE.
    Om du ikke liker å nevne merkenavn, så ville det kanskje ha vært på sin plass for etterettelighetens del? ”super High end dac” sier meg intet nå for tiden.

Hvis High-end skal være rettferdig må den måles utifra hvordan den spiller..ikke sant? Er det ikke det vi betaler for da? Hvis ikke hva betaler du får da? Og hva er så fall vitsen med å holde på dette?
    Jeg er et opplysningsmenneske, så vi tenker vel ikke helt likt her…

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Utrolig!!!
    Det snakkes om innmat, to av deltagerne i tråden har spilleren + Fosse, kan ikke en av dere bare ta å åpne spilleren da, knipse et bilde å legge inn, så er i hvert fall den biten ikke mer å diskutere :eek:

Mvh.KW

S

Storebror

Gjest
    Bra poeng KW, hvor vanskelig kan det være?
    Bildet ser jo fake ut så det holder så dette kan sikkert være greit å stoppe.......

R

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.755
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    får nesten inntrykk av at de som har denne edge-spilleren helst ikke vil vite hvordan den ser ut innvendig...

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    37.850
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Hvis det virkelig er denne ynkelige innmaten i en så dyr spiller , så ville det være svært interessant å vite hva som er gjort av modifiseringer for å få den til å spille så bra som folk mener den gjør.

Her ville man i så fall kunne lære seg noen tweak av dimensjoner.

Cobra2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Antall liker
    1.068
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Nettop: eneste forskjellen ligger på "tweak-nivå", og vil ikke gi noen revolusjonerende forsjkell fra basis-enheten.
    Verden(hi-fi-nerder) vil bedras.

Arne K

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.620
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Tastaturkasting. Pikant!

Forøvrig: Bildet nb viser kan da umulig være sant.

G

Gjestemedlem

Gjest
    En titt under lokket på komponenter er da slett ikke ansett som utilbørlig voyeuristisk, og selv på glanset papir slipper man unna plastinnpakning og plassering på øverste hylle hos Narvesen.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    @JP
    Det var da voldsomt da ::)
    Det blir lagt ut et bilde som angivelig skal vise innmaten på nevnte Edge spiller, enten er det riktig eller så er det bløff/galt.
    Jeg er bare nysgjerrig på om det er riktig eller galt, men aner jo nå at det kanskje medfører riktighet :-\
    Har ikke sagt noe om lyden jeg, men det er vel en god del som har hørt den, den har vel vært på en messe eller tre.
    Er det riktig så er det ikke første gang at det er romslig i et hifikabinett ;)
    Mvh.KW

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    37.850
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    JP skrev:
    Hvordan i h..... kan dere mene noe som helst om produkter dere aldri har hørt basert på et bilde som ikke samsvarer med virkeligheten? Galskap!

At folk etterlyser bilder fra innsiden av andres CD-spillere synes jeg forteller vanvittig mye om mange som egentlig bør få seg en tilleggshobby. Vokt dere vel for å bli besatte, ekstremisme er farlige saker. Det er nesten så jeg får lyst til å vise min (mye) bedre halvdel hva som egentlig foregår blant voksne mennesker.

Whow!
    Spørsmålet jeg stiller meg er om bildet er riktig eller galt. Hvis bildet var riktig må man ha lov å stille spørsmål mellom pris og produksjonskostnader.

Hvis hele bildet er fake så har muligens spillerens blitt hengt ut som en stor bløff - uten at det henger sammen med virkeligheten.

Jeg synes man bør være kritisk til hva man betaler for.

Gunzi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Antall liker
    902
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Herlig diskusjon som avslører mye om alle her inne!!
    Jeg håper bare ikke utenforstående blir tipset om denne tråden, her er det for mange med buksa langt nede på akillessene ;D

Jeg ser for meg et evt sammendrag i en tabloid sammenheng....

GFE

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Antall liker
    3
    JP skrev:
    Som EP her vokter jeg meg vel for å delta i tråder her på HFS for tiden, men dette blir helt hinsides.

Kan ikke de som aldri har hørt G CD og andre Edge produkter vennligst kaste tastaturet til de kommer på bedre tanker. Hvordan i h..... kan dere mene noe som helst om produkter dere aldri har hørt basert på et bilde som ikke samsvarer med virkeligheten? Galskap!

Er det ren flaks at Edge har truffet så godt med drivverk, DAC, avskjerming, intern kabling, strøm etc at spilleren figurerer i flere år på listen over Editors Choice i TAS? Og, er favoritten til Harry Pearson hvis han måtte velge en spiller han skulle leve med? Jeg har selv mailet med HP vedr. G CD og annet innen High End, han var mildt sagt overstrømmende over G CD. Han har tilgang til alt på markedet, kan "låne" utstyr i årevis og trenger således ikke å bekymre seg over å sitte med noe som lyder halvveis bra!

At folk etterlyser bilder fra innsiden av andres CD-spillere synes jeg forteller vanvittig mye om mange som egentlig bør få seg en tilleggshobby. Vokt dere vel for å bli besatte, ekstremisme er farlige saker. Det er nesten så jeg får lyst til å vise min (mye) bedre halvdel hva som egentlig foregår blant voksne mennesker.

Whow!
    Hei,

Den kan jo være hifi verdens svar på en sportsbil, det er om å gjøre å få ned vekten ;D ;D og all unødvending stasj har blitt fjernet, men er den rask og har gode kjøregenskaper så er jo dette greit nok.
    Litt spøk fra min side, som en av de som helt sikker har brukt for mye "penger" på overprisede produkter så har eg ingen problemer med å innrømme at vi ofte betaler mye for til dels små forskjeller, som vi igjen har en tendens til å fremføre sikkert både i tråder her og ovenfor oss selv som større en de i virkligheten er.
    Greit nok synes eg.

Selv er jeg som sagt ikke så opptatt av innsiden, ikke mye jeg forstår av det som er der heller og da kan man konstruere som man vil for meg, selv ser jeg mere på tilkoblingsmuligheter på bakside, inn/utganger/balansert/RCA osv.

Mvh
    Geir

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Hadde en YBA Special CD spiller for en del år siden, og den var skrudd sammen med tourk skruer (for sikkerhets skyld?).

Når denne spilleren var/ble åpnet så var det bare å bytte den ut. Det var jo ingenting der inne? Ikke et printkort en gang, men kun to kondiser på utgangene!

Den spillte jo meget bra, men som sagt solgt, og byttet inn!

U

utgatt60135

Gjest
    Dette var jo fornøyelig, endelig liv på HFS ;D.

Spilleren bør plomberes ;). Ser jo virkelig billig ut om det stemmer.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg føler nesten trangen til å spekulere litt på om jeg lar meg lure noen ganger av overfylte kabinetter, rader med skinnende kondensatorer og overdimensjonerte strømforsyninger i digitale komponenter. Hvor mye oversttes til god lyd og hva er mest egnet til å øke vekt og pondus?

Kobber er vel likevel rimeligere å kjøpe utenfor hifikabinetter.

Jeg tenker på upretensiøse produkter som Altmann BYOB serien og undres på om de ikke likevel kan ha større verdi for en kjøper enn et tilfeldig produkt man må være to for å flytte?

Må en spiller være full av teknomikk for å være verdt prisen selv om den låter like bra, eller mye bedre, uten?

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn