Vi fortsetter....
Vedlegg
-
164.9 KB Visninger: 3.701
Tja, si det? Jeg tipper det er fra en OEM-leverandør og at det blir brukt i produkter hvor det passer å ha phono-kontaktene rett på printet. Det ser jo ut som de utvendige kun er koblet på de innvendige.Espen R skrev:Hvorfor er det phonokotakter på printet inni spilleren ?
10-20 dollar kanskje?Vidar P skrev:Ja dette var interessante greier. Det grønne surfacemount-kortet, som antakelig er digitalkretser (styring og display også?) må virkelig være veldig dyrt?
Mvh Vidar P
Det ser vel ut som oem, noe som betyr at spilleren vel faktisk helt og holdent er oem unntatt kabinettet?nb skrev:10-20 dollar kanskje?Vidar P skrev:Ja dette var interessante greier. Det grønne surfacemount-kortet, som antakelig er digitalkretser (styring og display også?) må virkelig være veldig dyrt?
Mvh Vidar P
Inflasjonen er virkelig en bitch. Noen titusener er ikke hva det en gang var.
Noe annet ville overraske meg.Vidar P skrev:Det ser vel ut som oem, noe som betyr at spilleren vel faktisk helt og holdent er oem unntatt kabinettet?
Si ikke det; mange av våre fremste hifiprodusenter legger ned mye møye i å utvikle egne kretsløp, kort og ja sågar drivverk. Ikke Edge tydeligvis.nb skrev:Noe annet ville overraske meg.Vidar P skrev:Det ser vel ut som oem, noe som betyr at spilleren vel faktisk helt og holdent er oem unntatt kabinettet?
Det regner jeg med - men om man ser litt "ingeniørmessig" på det, så er det rasjonelle å kjøpe dette fra underleverandører til en billig penge, det koster nok en del kronasje å utvikle slikt selv, og man må nok ha ganske bra volumer for å forsvare lønningene og ustyret til de som driver med det, og ikke minst selve produksjonen.Vidar P skrev:Si ikke det; mange av våre fremste hifiprodusenter legger ned mye møye i å utvikle egne kretsløp, kort og ja sågar drivverk. Ikke Edge tydeligvis.
Men som sagt, pytt det samme. Det er lyden, holdbarheten og eiegleden som teller.
Mvh Vidar P
1000 timer?????? Nå begynner det å gå for vidt her. Føler at hele hifi-hobbyen holder på å bli en parodinb skrev:Jeg lurer også på hva det er i denne spilleren som krever 1000 timer innspilling.
Så har blitt hevdet ang denne spilleren.lark skrev:1000 timer?????? Nå begynner det å gå for vidt her. Føler at hele hifi-hobbyen holder på å bli en parodinb skrev:Jeg lurer også på hva det er i denne spilleren som krever 1000 timer innspilling.
Skal man spille 3 timer hver dag i et helt år før den låter optimalt? Svada!nb skrev:Så har blitt hevdet ang denne spilleren.lark skrev:1000 timer?????? Nå begynner det å gå for vidt her. Føler at hele hifi-hobbyen holder på å bli en parodinb skrev:Jeg lurer også på hva det er i denne spilleren som krever 1000 timer innspilling.
Hvordan kan det hevdes at det første bilde er "fake"???Høvdingen skrev:Jeg kan bekrefte at bildet ovenfor ikke viser hvordan Edge cd-spiller ser ut innvendig (ref. Peter i Audiofreaks), og dette er med andre ord "fake".
Jeg ser at store deler av denne tråden omhandler prissetting av hifi produkter, og mitt inntrykk etter 15 år i bransjen, er at produsentene prissetter sine produkter med tanke på reelle produksjons- og utviklingskostnader.
Dette er selvfølgelig diskuterbart, men det blir iallefall feil å bruke ovenstående bilde av Edge som utgangspunkt, da dette bildet ikke representerer det produkt som selges i Norge.
Mvh
Høvdingen
Ser unektelig ut som om det bare er CD platen som skiller, ja!janly skrev:Hvordan kan det hevdes at det første bilde er "fake"???
Ser ikke slik ut....
Se ref....janly skrev:Hvordan kan det hevdes at det første bilde er "fake"???Høvdingen skrev:Jeg kan bekrefte at bildet ovenfor ikke viser hvordan Edge cd-spiller ser ut innvendig (ref. Peter i Audiofreaks), og dette er med andre ord "fake".
Jeg ser at store deler av denne tråden omhandler prissetting av hifi produkter, og mitt inntrykk etter 15 år i bransjen, er at produsentene prissetter sine produkter med tanke på reelle produksjons- og utviklingskostnader.
Dette er selvfølgelig diskuterbart, men det blir iallefall feil å bruke ovenstående bilde av Edge som utgangspunkt, da dette bildet ikke representerer det produkt som selges i Norge.
Mvh
Høvdingen
Ser ikke slik ut....
Linker til egne, litt forsiktige, lytteinntrykk:Lyngen skrev:Det er jo oppsiktsvekkende at en så dyr og ifølge endel låter som steindyre spiller - ser ut som den koster Kr. 1000,-.
Jeg kan ikke forstå at disse komponenetene kan koste sælig mye i innkjøp. Litt merkelig.. :-\..
Men jeg er jo egentlig enig i at komponentene bør måles i prestasjon, men det finnes jo grenser :.
Joda jeg ser at Peter i Audiofreaks er nevnt som ref, men det ligner jo løgn....pks skrev:Se ref....janly skrev:Hvordan kan det hevdes at det første bilde er "fake"???Høvdingen skrev:Jeg kan bekrefte at bildet ovenfor ikke viser hvordan Edge cd-spiller ser ut innvendig (ref. Peter i Audiofreaks), og dette er med andre ord "fake".
Mvh
Høvdingen
Ser ikke slik ut....
PK
Tiltredes.joaquin skrev:jeg har bare en ting å si:
kudos til fosse for rakryggethet i folkeopplysningens tjeneste!