Edge G CD-spiller = "VERDENS BESTE!!!!" ??

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.016
    Torget vurderinger
    24
    Siste bilde.
    Bunnen er dobbel, om det er noe imellom kan jeg ikke i farten se, men jeg tipper (bare tror) at det øverste er montasjeplaten.

Vedlegg

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Tvilen er allerede sådd!

Går det ann å få innvendige bilder av den omtalte CD spilleren?

Har lest testen i Hjemmekino, og en meget god omtale får den :p

Hvis bilder legges ut, så er jo tvilen feid til side!

L

lark

Gjest
    Her er det ingen tvil om at Edge-teamet tar seg klekkelig betalt for utviklingsjobben. Innmaten koster da omtrent ingenting etter det jeg kan bedømme. Det grønne printet ser interessant ut. Kan vi få et nærbilde, Fosse?

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.768
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Må si tusen hjertelig takk til Fosse for jobben som er gjort med å åpne spilleren samt å ta bilder.
    Samme innmaten som det første bildet bare at her er trafoen skjermet.
    Angånde phonokontaktene innvendig så er det vel bare edge som kan svare på det, men trolig er det et ferdig kjøpt print som er implementert i spilleren.

N

nb

Gjest
    Takk til fosse for bilder! Jeg synest det så mistenkelig likt ut det bilde som jeg la ut - utover skjermingen på trafoen, men man ser jo ikke så mye detaljer på bildet jeg kom over.

Jaja.

N

nb

Gjest
    Espen R skrev:
    Hvorfor er det phonokotakter på printet inni spilleren ?
    Tja, si det? Jeg tipper det er fra en OEM-leverandør og at det blir brukt i produkter hvor det passer å ha phono-kontaktene rett på printet. Det ser jo ut som de utvendige kun er koblet på de innvendige.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    275
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Ja dette var interessante greier. Det grønne surfacemount-kortet, som antakelig er digitalkretser (styring og display også?) må virkelig være veldig dyrt?

Det hadde vært interessant med et nærbilde for å se om det er OEM eller egen produksjon?

Mvh Vidar P

N

nb

Gjest
    Vidar P skrev:
    Ja dette var interessante greier. Det grønne surfacemount-kortet, som antakelig er digitalkretser (styring og display også?) må virkelig være veldig dyrt?

Mvh Vidar P
    10-20 dollar kanskje?

Inflasjonen er virkelig en bitch. Noen titusener er ikke hva det en gang var.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    275
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    nb skrev:
    Vidar P skrev:

Mvh Vidar P
    10-20 dollar kanskje?

Inflasjonen er virkelig en bitch. Noen titusener er ikke hva det en gang var.
    Det ser vel ut som oem, noe som betyr at spilleren vel faktisk helt og holdent er oem unntatt kabinettet?

Pytt det samme. Så lenge det låter bra.

N

nb

Gjest
    Vidar P skrev:
    Det ser vel ut som oem, noe som betyr at spilleren vel faktisk helt og holdent er oem unntatt kabinettet?
    Noe annet ville overraske meg.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    275
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    nb skrev:
    Vidar P skrev:
    Noe annet ville overraske meg.
    Si ikke det; mange av våre fremste hifiprodusenter legger ned mye møye i å utvikle egne kretsløp, kort og ja sågar drivverk. Ikke Edge tydeligvis.

Men som sagt, pytt det samme. Det er lyden, holdbarheten og eiegleden som teller.

Mvh Vidar P

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.285
    CDSA fra Meitner.

Meitner tilbyr nå løpende oppgraderinger på programvaresiden som folk kan laste ned på hjemme-pc'en og installere på spilleren. Value for money ?

N

nb

Gjest
    Vidar P skrev:
    Si ikke det; mange av våre fremste hifiprodusenter legger ned mye møye i å utvikle egne kretsløp, kort og ja sågar drivverk. Ikke Edge tydeligvis.

Men som sagt, pytt det samme. Det er lyden, holdbarheten og eiegleden som teller.

Mvh Vidar P
    Det regner jeg med - men om man ser litt "ingeniørmessig" på det, så er det rasjonelle å kjøpe dette fra underleverandører til en billig penge, det koster nok en del kronasje å utvikle slikt selv, og man må nok ha ganske bra volumer for å forsvare lønningene og ustyret til de som driver med det, og ikke minst selve produksjonen.

Et annet aspekt er garantiforpliktelser - man må vite at delene man har brukt er mulig å skaffe også noen år fremover, da er man fort over på underleverandører og hyllevare som er lett å bytte ut.

L

lark

Gjest
    Kantprofilen på det grønne printet tyder på at det opprinnelig er tilpasset et annet apparat. Ikke for å være surmaget, men hadde jeg betalt 55000,- (er det det den koster?) og oppdaget at det så slik ut under panseret, da hadde jeg blitt temmelig skuffet. Uansett lydmessige kvaliteter ;)

N

nb

Gjest
    Jeg lurer også på hva det er i denne spilleren som krever 1000 timer innspilling.

mutz

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    Hvilken Pioneer har et lignende(evt helt likt) print?

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.755
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg har bare en ting å si:
    kudos til fosse for rakryggethet i folkeopplysningens tjeneste!

L

lark

Gjest
    nb skrev:
    Jeg lurer også på hva det er i denne spilleren som krever 1000 timer innspilling.
    1000 timer?????? Nå begynner det å gå for vidt her. Føler at hele hifi-hobbyen holder på å bli en parodi :(

N

nb

Gjest
    lark skrev:
    nb skrev:
    1000 timer?????? Nå begynner det å gå for vidt her. Føler at hele hifi-hobbyen holder på å bli en parodi :(
    Så har blitt hevdet ang denne spilleren.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.190
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Min Onkyo Integra spiller fra 1995 inneholder gode audio-komponenter og er fylt helt opp med kretskort og trafoer. Merk; en trafo til digitaldel og en trafo til analogdel ;). Men låter den bedre enn Edge? Selvfølgelig ikke!

Det er da ikke innmaten og/eller om det er OEM eller ikke...

Lyden teller!

Vedlegg

B

brand-x

Gjest
    Det mest interesante nå er hva Høvdingen mener....han hadde vel en sikker kilde....

Har selv fått surmagede oppstøt for å henvise til en muse-spiller som ikke angivelig var helt som påstått...da med tanke på innmaten.. nå var det i utgangspunktet lyd og bilde som lanserte panasonic påstanden som igjen hadde referanse til utenlandsk fagmedia... Det var i allefall tydligvis en del hardbarka audiofile som glatt hoppet over opplysningen fordi det ikke passet med "verdensbildet" de hadde... ;)

mvh
    Kjell P...

L

lark

Gjest
    nb skrev:
    lark skrev:
    nb skrev:
    Så har blitt hevdet ang denne spilleren.
    Skal man spille 3 timer hver dag i et helt år før den låter optimalt? Svada!

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Ikke samme innmaten?
    Kan ikke være store forskjellene i hvert fall.

Lyden påståes jo å være kjempegod og det kan så godt være, men kanskje lyden også er kjempegod på f.eks. på den Cambrigde 840 Azur som KoB omtalte for en tid tilbake også er kjempegod, bare at mange ikke vil tro det, fordi den ikke er så veldig dyr.
    Eller den billigere versjonen som Fidelity testet som hadde så livlig og spenstig lyd og at det forholder seg slik at vi (meg sjøl også) ikke helt tror på det, med mindre prisen er høy.
    En skikkelig tankevekker for meg i hvert fall, og kanskje det stemmer at enklere er bedre ::)
    Mvh.KW

Vedlegg

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.016
    Torget vurderinger
    24
    Selvsagt er det lyden som teller Kabeldrageren, for hva du skal velge å benytte i anlegget.
    Spørsmålet som her blir stilt er vel snarere hvilke faktorer som skal legges til grunn for prissetting?

I den forbindelse har jeg full forståelse for at videreutvikling, tweaking, modisering etc kan koste penger, likevel...

janly

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Antall liker
    342
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    Høvdingen skrev:
    Jeg kan bekrefte at bildet ovenfor ikke viser hvordan Edge cd-spiller ser ut innvendig (ref. Peter i Audiofreaks), og dette er med andre ord "fake".

Jeg ser at store deler av denne tråden omhandler prissetting av hifi produkter, og mitt inntrykk etter 15 år i bransjen, er at produsentene prissetter sine produkter med tanke på reelle produksjons- og utviklingskostnader.

Dette er selvfølgelig diskuterbart, men det blir iallefall feil å bruke ovenstående bilde av Edge som utgangspunkt, da dette bildet ikke representerer det produkt som selges i Norge.

Mvh
    Høvdingen
    Hvordan kan det hevdes at det første bilde er "fake"???
    Ser ikke slik ut....

U

utgatt60135

Gjest
    Det er jo oppsiktsvekkende at en så dyr og ifølge endel låter som steindyre spiller - ser ut som den koster Kr. 1000,-.

Jeg kan ikke forstå at disse komponenetene kan koste sælig mye i innkjøp. Litt merkelig.. :-\..
    Men jeg er jo egentlig enig i at komponentene bør måles i prestasjon, men det finnes jo grenser ::).

pks

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Antall liker
    3
    janly skrev:
    Høvdingen skrev:
    Jeg kan bekrefte at bildet ovenfor ikke viser hvordan Edge cd-spiller ser ut innvendig (ref. Peter i Audiofreaks), og dette er med andre ord "fake".

Jeg ser at store deler av denne tråden omhandler prissetting av hifi produkter, og mitt inntrykk etter 15 år i bransjen, er at produsentene prissetter sine produkter med tanke på reelle produksjons- og utviklingskostnader.

Dette er selvfølgelig diskuterbart, men det blir iallefall feil å bruke ovenstående bilde av Edge som utgangspunkt, da dette bildet ikke representerer det produkt som selges i Norge.

Mvh
    Høvdingen
    Ser ikke slik ut....
    Se ref....

PK

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.016
    Torget vurderinger
    24
    Lyngen skrev:
    Det er jo oppsiktsvekkende at en så dyr og ifølge endel låter som steindyre spiller - ser ut som den koster Kr. 1000,-.

Jeg kan ikke forstå at disse komponenetene kan koste sælig mye i innkjøp. Litt merkelig.. :-\..
    Men jeg er jo egentlig enig i at komponentene bør måles i prestasjon, men det finnes jo grenser ::).
    Linker til egne, litt forsiktige, lytteinntrykk:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,21378.180.html

janly

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Antall liker
    342
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    pks skrev:
    janly skrev:
    Høvdingen skrev:

Mvh
    Høvdingen
    Ser ikke slik ut....
    Se ref....

PK
    Joda jeg ser at Peter i Audiofreaks er nevnt som ref, men det ligner jo løgn....

B

brand-x

Gjest
    Det er i hvertfall utrolig høpløst av Høvdingen å ikke sjekke litt bedre enn med henvisning til importøren...

jeg håper bare Høvdingen setter den demokratiske rett til å uttale seg for "tvilerne" høyest, fremfor å drive med produktbeskyttelse...

Det er noen som av og til "pisser i egen brønn" troverdighetsmessig.

Håper innlegget kan respekteres fremfor å fane bransjetilknytning, må være så ærlig å si att det er en gedigen skuffelse å få innblikk i hva som egentlig foregår av feilhenvisninger og påstander ...

mvh
    Kjell P...

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Igjen, tusen takk til Fosse som la ut bildene. Nå skjønner jeg hvorfor ingen andre ville gjøre dette ;)

Uansett, det er lydkvaliteten som er viktigst! Det enkle er ofte det beste og riktig maching er alltid så ikke lett å få til..

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.745
    Torget vurderinger
    1
    joaquin skrev:
    jeg har bare en ting å si:
    kudos til fosse for rakryggethet i folkeopplysningens tjeneste!
    Tiltredes.

mvh
    KJ

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.755
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    btw, hvilken billigspiller er denne edgen basert på?
    har lyst på en sånn en.
    jeg tror nemlig på fosse, askeland og de andre når de sier at den spiller bra.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn