1/2 Tam
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 30.10.2015
- Antall liker
- 6.741
Cappelen hadde alltid folk etter seg, han kalte det ubehageligheter. Cappelen opparbeidet seg vel gjeld da politiet arresterte han, det er jo naturlig for da stoppet alt opp. Det var vel snakk om 20 millioner i gjeld til leverandøren. Dette var vel etter at Jensen hadde lånt Cappelen penger? Det er jo uansett like tullete å låne vekk penger til en som har millioner i gjeld, så det faller på sin egen urimelighet. Cappelen hadde et overforbruk på 22,9 millioner kroner i følge politiet, så han var full i penger.Nå kom det egentlig godt frem at ingen egentlig visste at Cappelen drev så stort som han gjorde. Cappelen drev også i Asker og Bærum politidistrikt og Jensen i Oslo.
Det kom også frem at Cappelen var nedtynget i gjeld så påstanden at han på et tidspunkt kunne ha trengt et lån for reparasjonen av bilen synes ikke motbevist.
Uannsett er det tynt av Jensen som aldri skulle ha lånt en kilde penger uannsett.
At Jensen visste at Cappelen drev med narkotika på 90 tallet har Jensen vært tydelig på at han visste. Det er derfor han ble brukt som kilde i utgangspunktet fordi han har god innsikt i miljøet.
Når man har en kilde vil man aktivt se vekk for kildens kriminalitet. Det er ikke lagt frem noen bevis for at noen andre i politiet visste om Cappelens virksomhet.
Jensens sak veier på påstanden om han visste eller ikke visste om Cappelens virksomhet. Visste han om det så skal han dømmes. Visste han det ikke er forklaringen til Jensen mer plausibel.
Her synes jeg faktisk forsvaret til Jensen er ganske bra, men tydelagvis ikke god nok.
Pengene rant ut.
Gjermund Cappelen legger ikke skjul på at han har sølt bort million etter million. Pengene bare rant ut.
- Jeg holdt en fin fasade, sier han. Bodde flott, kjøpte dyre klokker og smykker, kostbare biler, var alltid velkledd. Og dyre ferier.
- Eirik så jo at jeg hadde mange penger, men vi snakket ikke så mye om det.