Eirik's anlegg

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.126
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hjemme igjen, var en flott tur med mye familiehygge đŸ‘đŸ»

Starter dagen med litt (relativt ny) musikk fra Anette Askvik og Maisie Peters.

Shine
    4DDDE3CD-06CA-4AAA-AE16-C515DF86019B.jpeg

Lost the Breakup
    5701A2DB-8A89-4A9C-8DCD-6037B89BF11F.jpeg

Sist redigert:

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.126
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Har da klart Ă„ bestemme meg for Ă„ vente pĂ„ en forsterker i Marantz sine premium-serier. Har stĂ„tt Ăžverst pĂ„ Ăžnskelista de siste 20 Ă„rene, sĂ„ tenker at hvis jeg ikke benytter sjansen nĂ„ sĂ„ kan det bli lenge til neste gang. SĂŠrlig siden jeg Ăžnsker en med Ken Ishiwata sitt preg pĂ„ designmessig (ikke disse nye). Ikke de sprekeste forsterkerne rent effektmessig, men godt gjennomtenkt forforsterkerdel, lave stĂžynivĂ„er og bygget som tankser for Ă„ vare 😊

Ikke ofte de kommer pÄ brukten, sÄ har innsett at jeg mÄ skaffe meg en rimelig venteforsterker sÄ lenge.

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    MĂžre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Har da klart Ă„ bestemme meg for Ă„ vente pĂ„ en forsterker i Marantz sine premium-serier. Har stĂ„tt Ăžverst pĂ„ Ăžnskelista de siste 20 Ă„rene, sĂ„ tenker at hvis jeg ikke benytter sjansen nĂ„ sĂ„ kan det bli lenge til neste gang. SĂŠrlig siden jeg Ăžnsker en med Ken Ishiwata sitt preg pĂ„ designmessig (ikke disse nye). Ikke de sprekeste forsterkerne rent effektmessig, men godt gjennomtenkt forforsterkerdel, lave stĂžynivĂ„er og bygget som tankser for Ă„ vare 😊

Ikke ofte de kommer pÄ brukten, sÄ har innsett at jeg mÄ skaffe meg en rimelig venteforsterker sÄ lenge.
    Hva er tenkt pristak pÄ denne vente forsterkeren?

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.126
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Blir gĂžy Ă„ se hva du drar i hus.
    Er ikke noe dyre greier naturlig nok, da jeg ville beholde mesteparten av det oppsparte som jeg kan fortsette Ă„ bygge opp videre. Mange her er gode pĂ„ smĂ„bilder, men mulig denne blir for vrien đŸ€”

9A725449-599E-444E-9CF5-4077AACC0E7E.jpeg

5090B38F-2406-48F0-83AD-23681A9FB3A7.jpeg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    Arcam ? Men dette er bortimot hÄplÞst Ä tippe...Og Arcam er nok et merke som er litt for "vilt" for en konservativ regnskapsfÞrer :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.477
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Noen som vet om det er en hifibutikk det er verdt Ă„ se i GĂžteborg? Skal en tur dit fra torsdag til lĂžrdag.
    Du fÄr ta disse neste gang, men sjekk Äpningstider.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.126
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Arcam ? Men dette er bortimot hÄplÞst Ä tippe...Og Arcam er nok et merke som er litt for "vilt" for en konservativ regnskapsfÞrer :)
    Imponert đŸ‘đŸ»
    Arcam Solo Mini

EDD642B6-5823-4891-BE2B-C2E26658B1EA.jpeg

208A8548-03B8-4D5D-A8E3-1907A1874CDD.jpeg

Ble valgt da den ogsĂ„ har pre-out slik st jeg kan bruke suben, og at for 750kr bĂžr den vĂŠre lett Ă„ fĂ„ solgt videre nĂ„r ny forsterker er i hus 🙂 (i tillegg til at den tok lite av det forelĂžpige budsjettet)

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    MĂžre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Gratulerer, gjĂžr nok jobben til du fĂ„r tak i en Ken Ishiwata. De vokser ikke pĂ„ trĂŠr sĂ„ det gjelder nok og bla opp kr. nĂ„r det kommer for salg😉

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten GjĂžvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer, bang for the buck det der... 😊. Har kikket altfor pĂ„ stereo-ting, og ikke damer, nĂ„r en ser hva ting er.. Jeg gremmes pĂ„ egne vegne :oops:😂

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.126
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Gratulerer, gjĂžr nok jobben til du fĂ„r tak i en Ken Ishiwata. De vokser ikke pĂ„ trĂŠr sĂ„ det gjelder nok og bla opp kr. nĂ„r det kommer for salg😉
    Ja tror det bĂžr funke greit til Ă„ bruke pĂ„ moderate lyttenivĂ„er bare for Ă„ ha litt lyd igjen đŸ‘đŸ»

Oppgitt effekt i 8ohm er ganske lik som Denon sine alt-i-ett bokser (M-38/39/40), men Arcam har strÞmtrekk pÄ inntil 250watt kontra Denon sine 70watt. SÄ strÞmforsyningen er nok relativt overdimensjonert ift tilsvarende bokser.

Innholdet i bildet over kontra Denon tyder ogsÄ pÄ det:
    7C64F498-3C09-4E11-A9AC-50980E57F1D2.jpeg

Arcam’en er dog ikke veldig liten i dybden (35cm + terminaler), men er nok for Ă„ fĂ„ plass til ringkjernetrafoen bak CD-drivverket.

Sist redigert:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fin den Arcamen der. Gratulerer med venteforsterker.
    Det er noe med marantz sin Premium serie. SÄ forstÄr godt at du vil vente. Men dukker en slik opp. SÄ er det bare klemme til med en gang om prisen er ok. De gÄr gysla fort! Om du kommer over en pm7000ki i god stand sÄ er jaggu det fin forsterker som pleier Ä gÄ svÊrt rimelig. SelfÞlgelig ikke pÄ hÞyde med Premium serien.

Sist redigert:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.489
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ken sine saker er bra. Syns ki pearl som var innom her lÄt fint. Pm11s3 var ogsÄ bra.

Dog hadde jeg nok ville hatt Pearl pÄ nytt over 11s3 :)

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.126
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Fin den Arcamen der. Gratulerer med venteforsterker.
    Det er noe med marantz sin Premium serie. SÄ forstÄr godt at du vil vente. Men dukker en slik opp. SÄ er det bare klemme til med en gang om prisen er ok. De gÄr gysla fort! Om du kommer over en pm7000ki i god stand sÄ er jaggu det fin forsterker som pleier Ä gÄ svÊrt rimelig. SelfÞlgelig ikke pÄ hÞyde med Premium serien.
    Takk Peter, hĂ„per og tror den kan fungere i ventetiden. Siden jeg har vĂŠrt uten lyd lenge allerede og at ventetiden pĂ„ at en Marantz dukker opp er usikker sĂ„ mĂ„tte jeg bare foreta meg noe. Siden den har preout er det enkelt Ă„ bare plugge i kablene som jeg nappet ut av Denon’en jeg solgte, og fĂ„r brukt anlegget pĂ„ samme mĂ„te đŸ‘đŸ»

Takk for tips pÄ forsterker dersom det virkelig drar ut.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.126
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ken sine saker er bra. Syns ki pearl som var innom her lÄt fint. Pm11s3 var ogsÄ bra.

Dog hadde jeg nok ville hatt Pearl pÄ nytt over 11s3 :)
    Ja mĂ„ bare se hvem som dukker opp av 11, 14, 15 eller Pearl. Ruby alt for overpriset ift specs. Mest lyst pĂ„ sĂžlv/gull-finnish. Pearl finnes bare i sort, men er prisen innafor sĂ„ er det ikke avgjĂžrende đŸ‘đŸ»

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.489
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ja mĂ„ bare se hvem som dukker opp av 11, 14, 15 eller Pearl. Ruby alt for overpriset ift specs. Mest lyst pĂ„ sĂžlv/gull-finnish. Pearl finnes bare i sort, men er prisen innafor sĂ„ er det ikke avgjĂžrende đŸ‘đŸ»
    Skulle gjerne hatt Ruby... KI's svanesang.

Syns Marantz ser lekker ut i sort. De blÄ lysene kommer til sin rett da :)

Pm11s3 har jo gĂ„tt fra 18-19k brukt til 25-30k.. merkelige greier 😂

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.126
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Skulle gjerne hatt Ruby... KI's svanesang.

Syns Marantz ser lekker ut i sort. De blÄ lysene kommer til sin rett da :)

Pm11s3 har jo gĂ„tt fra 18-19k brukt til 25-30k.. merkelige greier 😂
    Ja 11s3 blir nok i overkant prismessig med mindre man kommer over et godt tilbud.

Men er sÄ mye tÞysepriser ute pÄ bruktmarkedet, sÄ lÞnner seg Ä vite hva produktene man ser etter normalt sett gÄr for. Han her feks selger forsterker og cd-spiller som normalt sett gÄr for ca 10.000 pr stk. Skal selge settet samlet for 35.000 (som faktisk er ganske identisk med hva nyprisen var hos HFK) :rolleyes:

1681189360025.png

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    MĂžre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Prisene pÄ brukt har skutt i vÊret pÄ mye av det som legges ut. SÄ ikke en bra utvikling spÞr du meg.
    Med dagens priser for nytt er jeg redd dette er veien det gÄr, som igjen vil fÞre til mindre salg som igjen gir Þkte priser ogsÄ videre og ............

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.126
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Prisene pÄ brukt har skutt i vÊret pÄ mye av det som legges ut. SÄ ikke en bra utvikling spÞr du meg.
    Med dagens priser for nytt er jeg redd dette er veien det gÄr, som igjen vil fÞre til mindre salg som igjen gir Þkte priser ogsÄ videre og ............
    Du har nok rett i det. Mye av markedsposisjonen til HFK og Soundgarden ble nok sikret fordi man kunne tilby noe som lÄt betydelig bedre uten at man trengte legge alt for mange ekstra tusenlapper pÄ bordet enn for et microanlegg hos feks ElkjÞp. I dag blir prisforskjellen bare stÞrre og stÞrre, sÄ er nok fÊrre "vanlige folk" som ser nytten av Ä mÄtte legge fort 20.000 mer pÄ bordet enn en relativt god bluetooth-hÞyttaler fra Geneva/JBL

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    MĂžre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Du har nok rett i det. Mye av markedsposisjonen til HFK og Soundgarden ble nok sikret fordi man kunne tilby noe som lÄt betydelig bedre uten at man trengte legge alt for mange ekstra tusenlapper pÄ bordet enn for et microanlegg hos feks ElkjÞp. I dag blir prisforskjellen bare stÞrre og stÞrre, sÄ er nok fÊrre "vanlige folk" som ser nytten av Ä mÄtte legge fort 20.000 mer pÄ bordet enn en relativt god bluetooth-hÞyttaler fra Geneva/JBL
    HFK og Soundgarden har ikke vÊrt spesielt billig i forhold til andre aktÞrer pÄ tilsvarende lydkvalitet er min erfaring.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.126
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    HFK og Soundgarden har ikke vÊrt spesielt billig i forhold til andre aktÞrer pÄ tilsvarende lydkvalitet er min erfaring.
    Det er nok fullt mulig - men jeg tror ikke den vanlige familie som i utgangspunktet ikke er hifi-interesserte visste om alle enkeltstÄende forretninger slik som vi her inne gjÞr (vi snakker tidsperiode fÞr internett). HFK var gode pÄ markedsfÞring den gangen, sÄ av det jeg fanget opp og sÄ hjemme hos venner pÄ 90-tallet sÄ var det mye HFK-merker. Men nÄ var ikke Drammen noe status-by, sÄ mulig folk ikke var fine nok pÄ det fÄr Ä sÞke enda lenger ut i markedet ;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.489
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Bruktpriser varierer voldsomt.

En trend er desverre at Denon saker gÄr veldig dyrt. SkjÞnner ikke helt hvorfor da det tross alt ikke er voldsomt "high end"..

2500 saken gÄr alt fra 15 til 25.

Hegel er ogsÄ et merke som holder hÞy bruktpris.

Samme med B&W hĂžytalere. Kan ikke helt se hvorfor de skal holde mer i pris kontra andre.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.126
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13

En trend er desverre at Denon saker gÄr veldig dyrt. SkjÞnner ikke helt hvorfor da det tross alt ikke er voldsomt "high end"..

Samme med B&W hĂžytalere. Kan ikke helt se hvorfor de skal holde mer i pris kontra andre.
    Ja man mÄ bare fÞlge med og selv se et gjennomsnitt for hva som er en fornuftig pris pÄ en vare. Selgers Þnske om pris er i mange tilfeller blandet med sitt eget glorifiserte syn pÄ verdien og en blanding av at man kanskje egentlig ikke vil selge. Ja de litt mer pÄkostede Denon-forsterkerne dukker heller ikke sÄ ofte opp, sÄ enten er det solgt relativt fÄ eller sÄ er folk fornÞyd med de. I mitt oppsett kan jeg ikke ha de relativt nye 2500/1600/1700 da disse kun har "Power amp in" og ikke pre-out. Har derfor tidligere hatt 1510/20AE og 2010/20AE i kikkerten.

Dukker nok opp en aktuell Marantz etter hvert nÄ som det gÄr mot lysere tider :)

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.477
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1

Noe av grunnen til at nevnte merkevarer holder seg bra i pris, er at HiFi klubben opererer med reelle nypriser og normalt gies det ikke avslag pÄ kurante varer samme hvem man er. Det er ikke alltid tilfelle hvis det handles andre steder. HFK gir ogsÄ 6 Är garanti. Noe som bidrar til mindre risiko ved bruktkjÞp.
    Generelt er bruktpriser i Norge lave, men folk har en tendens til Ă„ klage uansett om det er kjĂžp eller salg. 😉

Det ligger en Ruby PM KI ute nĂ„ men den er sikkert for dyr, ettersom den ikke er solgt. 😊

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    MĂžre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Noe av grunnen til at nevnte merkevarer holder seg bra i pris, er at HiFi klubben opererer med reelle nypriser og normalt gies det ikke avslag pÄ kurante varer samme hvem man er. Det er ikke alltid tilfelle hvis det handles andre steder. HFK gir ogsÄ 6 Är garanti. Noe som bidrar til mindre risiko ved bruktkjÞp.
    Generelt er bruktpriser i Norge lave, men folk har en tendens til Ă„ klage uansett om det er kjĂžp eller salg. 😉

Det ligger en Ruby PM KI ute nĂ„ men den er sikkert for dyr, ettersom den ikke er solgt. 😊

Med ny pris pĂ„ ca. 42K er det vel noe stivt priset :unsure: (i mitt hode burde den ligge i omrĂ„det 20 - 25kđŸ€·â€â™‚ïž)
    Jeg har ikke hÞrt den forsterkeren sÄ om den er vert pengene lydmessig kan jeg ikke uttale meg om.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.477
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Med ny pris pĂ„ ca. 42K er det vel noe stivt priset :unsure: (i mitt hode burde den ligge i omrĂ„det 20 - 25kđŸ€·â€â™‚ïž)
    Jeg har ikke hÞrt den forsterkeren sÄ om den er vert pengene lydmessig kan jeg ikke uttale meg om.
    Samme her. Har ikke peiling pÄ hva dette er, eller hva slikt er verdt. Jeg viste til den Marantzen fordi den helt konkret blir nevnt over her. Ting er vel verdt det folk er villig til Ä betale. Den kan vÊre attraktiv for de som er spesielt ute etter en slik.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.126
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13

Ja du er nok inne pÄ noe der. Soundgarden opererte tidligere med relativt heftige rabatter pÄ en del merker, slik at bruktprisene folk var villig til Ä betale ofte ble sett med blikk mot 50% av disse tilbudsprisene igjen. Jeg har ogsÄ hÞrt det samme som du sier om HFK, at prisene gjelder for alle og at det hÞrer med til sjeldenhetene at man fÄr noe rabatt selv om du tenker Ä legge igjen et par hundre tusen. SÄ selv om det kanskje fÞles dÄrlig nÄr man skal betale mye, sÄ er det en viss rettferdighet i det :)

Ja den Rubyen blir for dyr uansett hvor lenge jeg sparer, men er absolutt en fin forsterker (y)

Sist redigert:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    NÄ er vel den marantz Ruby en litt spes sak som det ble laget kun et begrenset antall av i verden om jeg ikke husker feil. Aner ikke hvilken pris den er lagt ut for, men den pleier Ä ligge pÄ hÞye 20 de fÄ gangene den dukker opp.

Har heller ikke hatt den selv sĂ„ vet lite om den. Pm11s3 angrer jeg litt pĂ„ at jeg solgte innimellom. Den likte jeg verfall svĂŠrt godt. Finner nok noe morro tenker jeg. Ser du har nevnt endel pm utgaver. Men den gamle Pm16 har du gjemt... 😁 Den kunne jeg ha tenkt meg selv faktisk...
    AR161-luglio-agosto-96-102-800x356.jpg

Sist redigert:

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    10.126
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    NÄ er vel den marantz Ruby en litt spes sak som det ble laget kun et begrenset antall av iversen om jeg ikke husker feil. Aner ikke hvilken pris den er lagt ut for, men den pleier Ä ligge pÄ hÞye 20 de fÄ gangene den dukker opp.

Har heller ikke hatt den selv sĂ„ vet lite om den. Pm11s3 agerer jeg litt pĂ„ at jeg solgte innimellom. Den likte jeg verfall svĂŠrt godt. Finner nok noe morro tenker jeg. Ser du har nevnt endel pm utgaver. Men den gamle Pm16 har du gjemt... 😁 Den kunne jeg ha tenkt meg selv faktisk...
    Vis vedlegget 910740
    Ruby'en ligger til 30.000, men er vel som du sier en litt spesiell versjon. Nyprisen er vel som Roeng skrev ca 42. Pearl hadde nypris pÄ ca 25 og er i sÄ mÄte litt mer realistisk Ä fÄ til Ä passe med budsjett.

Takk for tips pÄ PM-16, den har jeg ikke sett fÞr selv om jeg har sett en del om PM-17.
    Dog er jeg litt usikker pĂ„ alder og om den gullfargen pĂ„ de eldre vil se litt gammelmodig ut i hvit TVbenk mot DAC i sĂžlv 😬

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ruby'en ligger til 30.000, men er vel som du sier en litt spesiell versjon. Nyprisen er vel som Roeng skrev ca 42. Pearl hadde nypris pÄ ca 25 og er i sÄ mÄte litt mer realistisk Ä fÄ til Ä passe med budsjett.

Takk for tips pÄ PM-16, den har jeg ikke sett fÞr selv om jeg har sett en del om PM-17.
    Dog er jeg litt usikker pĂ„ alder og om den gullfargen pĂ„ de eldre vil se litt gammelmodig ut i hvit TVbenk mot DAC i sĂžlv 😬
    Mener den pm 16 kommer i sĂžlv og sort ogsĂ„. Pm 16 var storebror til pm17 om jeg ikke midler helt feil. Er noen Ă„r siden den var ny ja. Rundt 1995-1996 eller noe. Kunne tenkt meg en av de selv ja... MĂ„ titte litt 😂

• Laster inn

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Laster inn

Topp Bunn