Eirik's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.375
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ja de nye Denon har merkelig nok ikke pre out.
    Var litt det som gjor at jeg byttet sub fra jamo til Goldenear. Dog er goldenear spesielle med at de kun kan kjøre høytaler inn i stereo. RCA er kun for hjemmekino og overkjører innstilling på sub :)

Kunne godt prøvd pm11s3 her igjen, men det var noe "extra" med Pearl. At de er limited Edition gir bare litt mer eierglede :)

niels

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Antall liker
    1.338
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Har du sett på Yamaha? A-S2200 f.eks.
    En kommentar til Denon settets pris, alt er verdt det du vil betale, disse firsterkere, som S1 og S10 er klassikere og verdt det tror jeg. Liker egentlig ikke Marantz'en men har ikke hørt den jo....
    For prisen kan du ha flaks og finde brukt Bryston, B-135.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.937
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Har du sett på Yamaha? A-S2200 f.eks.
    En kommentar til Denon settets pris, alt er verdt det du vil betale, disse firsterkere, som S1 og S10 er klassikere og verdt det tror jeg. Liker egentlig ikke Marantz'en men har ikke hørt den jo....
    For prisen kan du ha flaks og finde brukt Bryston, B-135.
    Nei siden budsjettet er ca 10.000 kr, så har jeg ikke sett på den som noe alternativ.
    Selv om man skulle finne en brukt så vil den koste betydelig mer.

Vet at alt er verdt det noen er villige til å betale, men hvis normale bruktpriser er ca 10.000 og jeg er villig til å punge ut 20.000 - så betyr ikke det at jeg ved et eventuelt videresalg kan forvente at salgsprisen er noe mer enn de 10.000 som produktet normalt sett blir solgt for. De ekstra 10.000 man har betalt er bare kastet ut av vinduet fordi man selv ønsker å eie produktet.

Sist redigert:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.375
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Snakket nylig med en som hadde kjøpt AS3200.. han var skuffet over lyden kontra det han forventet til den prisen.
    Han angret dypt på salget av en betydelig billigere sak :p Mulig jeg kjøpte den billigere saken han solgte.. men jeg har også solgt den videre :p

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.937
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Snakket nylig med en som hadde kjøpt AS3200.. han var skuffet over lyden kontra det han forventet til den prisen.
    Han angret dypt på salget av en betydelig billigere sak :p Mulig jeg kjøpte den billigere saken han solgte.. men jeg har også solgt den videre :p
    Ja må holde meg på den smale sti ift Marantz-modellene jeg har listet opp.
    Eneste som kan vippe meg av pinnen er om det dukker opp en strøken M3 til god pris i Drammen :censored:

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.375
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Eneste som kan vippe meg av pinnen er om det dukker opp en strøken M3 til god pris i Drammen :censored:
    mener de lå en m3 til 9 på¨finn? de går vel stortsett ikke lavere..
    NAD s400 hadde vel også vært noe å finne siden det mer eller mindre en en gryphon innvendig :)

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.937
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    mener de lå en m3 til 9 på¨finn? de går vel stortsett ikke lavere..
    NAD s400 hadde vel også vært noe å finne siden det mer eller mindre en en gryphon innvendig :)
    Pris på 9 er OK, men jeg har vært i kontakt med alle selgere av M3 på FINN de siste 2 måneder. Objekter eller selgere vurdert som ikke aktuelle :censored:

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9

Til ønsket om best lyd til gitt budsjett, synes jeg den stien du går blir for smal. Bare min mening :unsure:

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.937
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Da kan fort stien bli smal ja😁
    Hehe...ja blir fort det. Men spøk til side så mener jeg bare at man må ha en godfølelse for produktet eller produsenten også. For meg et det dessverre ikke så enkelt at det kun er ytelsen som teller. For meg er hifi en pakke hvor ytelse, design og eierglede må være ivaretatt. Skulle ønske jeg var så enkel at det kun er lyden som produseres som teller, men jeg må krype til korset og innrømme at jeg ikke er helt der :)

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Hehe...ja blir fort det. Men spøk til side så mener jeg bare at man må ha en godfølelse for produktet eller produsenten også. For meg et det dessverre ikke så enkelt at det kun er ytelsen som teller. For meg er hifi en pakke hvor ytelse, design og eierglede må være ivaretatt. Skulle ønske jeg var så enkel at det kun er lyden som produseres som teller, men jeg må krype til korset og innrømme at jeg ikke er helt der :)
    Stiller nok i samme båt her også, gir det ikke en eierglede så hjelper det lite med prestanda ;)

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.937
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Kan se ut til at Arcam'en rekker frem før postvesenet tar helgen - kommet seg over fjellet fra Bergen til Oslo nå..

Designmessig er den faktisk ikke helt ulik DACen min, bare litt smalere over hoftepartiet 🙃

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.937
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ja da har jeg akkurat vært inne hos sjefen og sagt opp - var en litt tøff affære da vi bare er 12 stykker og arbeidsgiver i seg selv er så veldig gavmild og hyggelig. Men fikk dratt det i havn..

Pakkesporing viser at Arcamen mest sannsynlig kommer i dag, var på terminalen her i Drammen i dag tidlig.
    Bananplugger fra Hamar regner jeg også med at dukker opp i Posten, så blir litt håndarbeid i morgen :)

Så foreløpig ligger det an til å bli en innholdsrik fredag 🙃

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.937
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Tegnet et Qobuz-abonnement, så får teste litt en måneds tid. Kanskje i hovedsak hva som ligger i biblioteket for å avdekke eventuelle mangler. Men ser ut som det er blitt noe bedre enn det var 👍🏻

D973511A-467F-466B-BE30-38E5E3B3362F.png

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.937
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hentet Arcamen, koblet spent opp.. ingen lyd på høyre kanal… switchet kabler, prøvd intern cd-spiller, fortsatt bare lyd på venstre 🙈

hadde vært i bruk for bare noen få måneder siden og skulle fungere utmerket.. spørs om behandlingen av Posten har tatt verken på den

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hentet Arcamen, koblet spent opp.. ingen lyd på høyre kanal… switchet kabler, prøvd intern cd-spiller, fortsatt bare lyd på venstre 🙈

hadde vært i bruk for bare noen få måneder siden og skulle fungere utmerket.. spørs om behandlingen av Posten har tatt verken på den
    Hmm... Kjedelig. Har vært utsatt for det samme, da tok selger tilbake enheten og ga meg pengene tilbake. Så spørs hvor mye energi i dette, surt uansett

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.937
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hmm... Kjedelig. Har vært utsatt for det samme, da tok selger tilbake enheten og ga meg pengene tilbake. Så spørs hvor mye energi i dette, surt uansett
    Ja skal se litt, bør vel egentlig klage til Posten hvis han er sikker på den virket. Han hadde pakket eksemplarisk med ekstra papp og bobleplast også i alle fall:
    7B78D4A3-326D-426A-B315-C003E47E97EF.jpeg

Så Posten kan ikke ta han på dårlig pakking i alle fall 👍🏻

• Liker
    Reaksjoner: HCS

niels

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Antall liker
    1.338
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Hmm, ikke mye beskyttelse i det der, var der en kasse nummer to utenom? Når man ser hvordan pakker blir kastet med er det utroligt noe når frem hel. Mottok en platespiller fra Tyskland, det raslet i esken da jeg hentet den og jamen var det ikke kun platetallerkenen der var hel, alt, alt var små biter, selv tonearm var knekt. Kontakt selger og søk etter noe du kan hente selv, vanskeligt ja men sånn er det.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.937
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ja må vel kunne ses på skjebnens ironi på høyt plan. Tegnet Qobuz-abb i går, dagens håndarbeid er ferdigstilt og kona er avgårde på utdrikningslag, så planen om en etterlengtet musikk-kveld når ungene var i seng var planlagt 😂 må nesten bare le av det..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn