Eirik84
Hi-Fi freak
Jada, har alle FINN-varsler påslått og klar for å trykke kjøpKamp sub800 dukker ikke opp for ofte på brukten så der må du ikke hvile på laurbærene når du først ser en
Jada, har alle FINN-varsler påslått og klar for å trykke kjøpKamp sub800 dukker ikke opp for ofte på brukten så der må du ikke hvile på laurbærene når du først ser en
Det tør jeg ikke si. Jeg syns det har spilt bra etter forholdene, men har den tilkoblet en lydplanke så det blir ingen audiofil opplevelse uansettskummet tråden din. Mange fine musikktipd jeg skal ta med meg. Den platespilleren din, er der den med innebygget RIAA trinn? Sønnen min har en slik, hans låter litt «innestengt» og jeg lurte på om det var RIAA trinnet eller noe annet.
Men da er det sikkert med innebygget riaa trinn. Mistenker at det er en feil på hans spiller. Lyttet til den i butikk, og da var det langt bedre. Takk for svar.Det tør jeg ikke si. Jeg syns det har spilt bra etter forholdene, men har den tilkoblet en lydplanke så det blir ingen audiofil opplevelse uansett
Foreløpig er ikke leveringsdato endret, så kjenner jeg gleder meg litt til den dukker opp.Mistet helt lysten på hifi om dagen.....nesten litt skremmende
La inn en liten bestilling hos Evenstad, så blir spennende å pusle med litt annet fremover:
Vis vedlegget 883486
Ja er bare fantasien og evnene som begrensermidi-klaviatur er utrolig kjekt, det er bare fantasien som setter grenser for hva en kan gjøre med den. Det blir sikkert meget bra.
Ja og du er vel mer glad i mer naturlig flygelklang utifra yrket ditt?Har (som jeg viste på din tråd) både klaviatur og launchpad som er koblet sammen, så med programmene som fulgte med så har jeg litt over 1500 forskjellige instrumenter jeg kan leke med, samt gå inn med eq på hver enkelt av de for å forandre lyden på de. Om jeg gidder det - det er lite trolig. Jeg bruker som regel bare 10-20 lyder samtidig.
Ja passer bra å selge ut det man vil bytte nå som hifi-interessen har en solid nedsvingBlir morro å se hva som kommer
Ja mitt anlegg er jo enkelt i utgangspunktet, så forenklinger er nok vanskelig men sub og DAC blir uansett stående «for alltid», men mindre jeg på et tidspunkt skulle få en integrert med god DAC. M51 bruker samme teknologi som Mola Tambaqui til 100k bare i light-utgave, så å kaste minst 30k på en DAC for å få noe bedre gidder jeg ikkeHåper interessen kommer sterkere tilbake. For meg svinger interessen veldig opp og ned, når den er nede må jeg minne meg selv på at jeg ikke klarer meg uten anlegget. Vis ikke hadde det nok blitt solgt til fordel for noe enklere
Samme her.. i perioder man ikke bruker det på lang tid så kommer tanken om å vare selge alt.. men så vet man jo av erfaring at å være helt uten går ikke uansett..Håper interessen kommer sterkere tilbake. For meg svinger interessen veldig opp og ned, når den er nede må jeg minne meg selv på at jeg ikke klarer meg uten anlegget. Vis ikke hadde det nok blitt solgt til fordel for noe enklere
Nei ville aldri funnet på å selge alt, MÅ jo ha et anlegg. Er mer at oppgraderingene frister mindre når man ser hvor stor investeringen er som må foretas. Spesielt siden jeg egentlig er fornøyd med lyden fra før av man søker hele tiden etter det ukjente som muligens kan gi et større nirvanaSamme her.. i perioder man ikke bruker det på lang tid så kommer tanken om å vare selge alt.. men så vet man jo av erfaring at å være helt uten går ikke uansett..
Høres ikke dumt ut og legge pengene i forsterker førstDa er det bare å ligge som gjedda i sivet å følge med på bruktannonser her inn og på FINN, men da er i alle fall det som skulle bort omgjort til kroner så man kan slå til fort de beste tilbudene går jo oftest samme dag som annonsen blir lagt ut
Frister mest å kaste alle pengene på forsterker, også heller få tatt sub nr 2, ny streamer og disc-spiller etter hvert..
Takk for innspill - føler det er det mest fornuftigeHøres ikke dumt ut og legge pengene i forsterker først
Ønskes kjøpt annonser er desverre umulig for tiden. Er som å be om å bli lurtBle forsøkt lurt på FINN i dag, så vil bare advare alle som har Ønskes kjøpt annonser ute.
Har en ønskes kjøpt ute på Denon PMA-1520 og 2020, og han hadde da en 2020 han ønsket å selge. Men bildene jeg fikk fant jeg igjen på aktive FINN-annonser via såkalt "reversed image search" på Google - så var heldigvis enkelt å avsløre scam'en..
Virker som de uærlige raider disse ønskes kjøpt annonsene, så er i alle fall greit med personlig fremmøte dersom man slår til på noe tilbud der
Ja gjengangeren av folk som er blitt lurt eller forsøkt lurt, er at man blir kontaktet pga en Ønskes kjøpt annonse. Så best å unngå det..Ønskes kjøpt annonser er desverre umulig for tiden. Er som å be om å bli lurt
Når jeg hadde mine Klipsch palladium p17 til salgs lå det også ute en ønskes kjøpt.. han ble kontaktet av en tulling som sendte mine bilder og link til min annonse.. var koselig å bli beskyldt for svindel når han rapporterte min annonse og jeg ble kontaktet av Finn
Siden sub nr 2 og ny streamer også står på ønskelista har jeg budsjett på 8.000 til forsterkerHva har du satt til budsjett på forsterker?
Om du må prioritere ville jeg anbefalt deg å legge mer penger i forsterker og streamer. Så ventet med sub nr. 2 til du får spart deg opp igjen.Siden sub nr 2 og ny streamer også står på ønskelista har jeg budsjett på 8.000 til forsterker
Ja 8.000 er alle pengene jeg har å kjøpe for akkurat nå. Kan sikkert klare å strekke det en 1000-lapp til hvis det drøyer litt med å dukke opp noe interessant, men som sagt er det greit å ha et tak slik at det ikke går alt for lang tid før det andre kan skaffes.Om du må prioritere ville jeg anbefalt deg å legge mer penger i forsterker og streamer. Så ventet med sub nr. 2 til du får spart deg opp igjen.
Det er nok det som vil gi deg det beste løftet lydmessig siden du allerede har en sub og ut fra hva du skriver er du fornøyd med den.
Hvordan streamer er det du vurderer og kjøpe?
Ja greit å ha budsjett å følge, har selv satt på bremsen her og bestemt meg for at ting må selges før nytt kjøpesJa 8.000 er alle pengene jeg har å kjøpe for akkurat nå. Kan sikkert klare å strekke det en 1000-lapp til hvis det drøyer litt med å dukke opp noe interessant, men som sagt er det greit å ha et tak slik at det ikke går alt for lang tid før det andre kan skaffes.
På streamer tenker jeg egentlig enten en ny WiiM Pro eller brukt Node 2i/N130, med mindre det dukker opp noe nye produkter. DACen min står trygt, og streamer skal da tilkobles denne.