Eirik's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    11.391
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Siden det er litt trange arbeidsforhold inne i benken, så ser det ut som Stanley sin mindre utgave vil kunne fungere bra. Ser ut som bladet muligens er enda tynnere enn på de større modellene. De viser jo egentlig at man kan sage helt nedtil og bør jo da ikke ødelegge underlaget, men mulig jeg går for litt maskeringsteip i tillegg bare for å være på den sikre siden (y)

Vis vedlegget 917417
    Maskeringstape er å anbefale ja. Fort gjort å vinkle tennene ørlite grann feil og ripe opp underlaget. Tape over der du skal sage og sage "i teipen" er uansett smart for å unngå flising i kuttet. Tape først, deretter streke opp oppå tapen der du skal kutte og så kutte rent og pent :)

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.950
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Da setter vi snuten hjemover etter å ha ruslet en tur på markedsdag i Bogstadveien når vi først var innover 😊

Sony5600es var en virkelig hyggelig kar, så blir spennende å koble opp etter benken har fått gjennomgå 👍🏻

D3EDEC93-3E7A-4335-B286-A994899D393D.jpeg

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    5.997
    Torget vurderinger
    1
    Grattis med ny forsterker, håper den sitter riktig godt med frem ragende lyd. ;)

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.950
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Gratulerer med nytt kraftverk!

Skal si denne "Gratulererknappen" virkelig får kjørt seg i disse dager 😀
    Takker 😊 den fronten er vel ganske karakteristisk og etter hva jeg har snakket om her den siste måneden så er det nok veldig lett å tippe nære - selv om flere av modellene har veldig like design

En liten teaser til:
    976E047E-52BE-4F13-A4BF-036FBE1E510F.jpeg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.853
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Siden det er litt trange arbeidsforhold inne i benken, så ser det ut som Stanley sin mindre utgave vil kunne fungere bra. Ser ut som bladet muligens er enda tynnere enn på de større modellene. De viser jo egentlig at man kan sage helt nedtil og bør jo da ikke ødelegge underlaget, men mulig jeg går for litt maskeringsteip i tillegg bare for å være på den sikre siden (y)

Vis vedlegget 917417
    Eh, gjorde en lignende jobb i dag, og jeg tydde til brødkniv 😬. Gikk bra, men en sånn sag må skaffes (Jernia?).

Og grattis med Marantz!

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.950
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Eh, gjorde en lignende jobb i dag, og jeg tydde til brødkniv 😬. Gikk bra, men en sånn sag må skaffes (Jernia?).

Og grattis med Marantz!
    Takker 😊

Får det sikkert på Jernia også, men var en tur innom Byggmax da jeg så de lå gunstig prismessig:

Har akkurat maskert, så krysser fingrene og håper på det beste 🤞🏻
    08E3440C-871C-4525-A48B-5C701D79D62C.jpeg

Proethifi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    1.271
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Grat
    Takker 😊

Får det sikkert på Jernia også, men var en tur innom Byggmax da jeg så de lå gunstig prismessig:

Har akkurat maskert, så krysser fingrene og håper på det beste 🤞🏻
    Vis vedlegget 918139
    Gratulere med ny forsterker!

Japansk snekker video her, hvis du trenger inspirasjon til ny benk.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.950
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Da er benken klar for å begynne oppkoblingen 😬

Har bare bruk for 1 inngang og preout, så Marantzen har fått 16 stk Anuz-plugger i bakenden og er «klar»😰
    AAE048A0-D360-4212-A461-05D3167A956A.jpeg

Ekstra forseggjorte innganger på phono og CD, samt ekte WBT-terminaler til høyttalerkablene. Om det ikke gir lydkvalitet så er det i alle fall tillitsvekkende og gir inntrykk av å være laget for å vare 👍🏻

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.853
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nå blir sikkert noen fornærma, men jeg vil heller bruke penger på Marantz - de har mange gromme modeller også - enn Accuphase. Ikke minst med tanke på at sistnevnte omtrent dobler sin pris inn i Norge. Meg om det, selvsagt.

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.950
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Nå blir sikkert noen fornærma, men jeg vil heller bruke penger på Marantz - de har mange gromme modeller også - enn Accuphase. Ikke minst med tanke på at sistnevnte omtrent dobler sin pris inn i Norge. Meg om det, selvsagt.
    Kjenner ikke Accuphase så godt, så kan ikke uttale meg der - men byggekvaliteten på Marantz sine mer påkostede serier virker upåklagelig 😊

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.950
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Litt tidlig å komme med alt for mye betraktninger, men her kommer litt.

Skulle egentlig bare stikke opp på loftstua for å sette på en spilleliste til å rulle mens jeg lufta hunden, men har blitt sittende å lytte låt etter låt. Det er virkelig noe annerledes slik Marantzen presenterer musikken. På langt nær så varmt som jeg fryktet, kun en passe dæsj lunhet som får instrumenter til å låte veldig naturlig.

En annen positiv ting er noe som IKKE er der, nemlig bakgrunnsstøy. Totalt sort bakgrunn og rom mellom instrumenter. På den gamle forsterkeren hadde jeg svak sus i diskant selv om volumet var meget lavt. På Marantzen tok jeg testen med å maks volumkontrollen (uten musikk på naturligvis), og hva hører jeg når jeg legger øret inntil diskanten? Absolutt ingenting!

Igjen takk til @Sony5600es for å ha tatt pent vare på denne forsterkeren og for en veldig smertefri handel. Kan anbefale han på det varmeste om dere ser ting han annonserer på torget 👍🏻

Får lufte bikkja før jeg returnerer til musikken - dette er vanedannende:love:

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    11.391
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Ble bra det :)
    Og gode Marantzmodeller er det absolutt ikke noe å utsette på - grattis!

Sony5600es

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2016
    Antall liker
    149
    Torget vurderinger
    8
    Litt tidlig å komme med alt for mye betraktninger, men her kommer litt.

Skulle egentlig bare stikke opp på loftstua for å sette på en spilleliste til å rulle mens jeg lufta hunden, men har blitt sittende å lytte låt etter låt. Det er virkelig noe annerledes slik Marantzen presenterer musikken. På langt nær så varmt som jeg fryktet, kun en passe dæsj lunhet som får instrumenter til å låte veldig naturlig.

En annen positiv ting er noe som IKKE er der, nemlig bakgrunnsstøy. Totalt sort bakgrunn og rom mellom instrumenter. På den gamle forsterkeren hadde jeg svak sus i diskant selv om volumet var meget lavt. På Marantzen tok jeg testen med å maks volumkontrollen (uten musikk på naturligvis), og hva hører jeg når jeg legger øret inntil diskanten? Absolutt ingenting!

Igjen takk til @Sony5600es for å ha tatt pent vare på denne forsterkeren og for en veldig smertefri handel. Kan anbefale han på det varmeste om dere ser ting han annonserer på torget 👍🏻

Får lufte bikkja før jeg returnerer til musikken - dette er vanedannende:love:
    Herlig at du er superfornøyd med Marantz stereo forsterkeren. Takk for en hyggelig handel.

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.853
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det gjør tydlighvis ikke gunner heller😂
    Bruker ikke penger på Accu, nei 😅. Kanskje når jeg blir gammel nok. Men har da hørt greiene derfra flere ganger. Gode saker, absolutt, om man liker den type lyd😴. Gir status, det gjør det uomtvistelig👌.

Sony5600es

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2016
    Antall liker
    149
    Torget vurderinger
    8
    Korrekt det 👍🏻
    Marantz PM-15s2

Vis vedlegget 918125
    Personlig så synes jeg at Marantz har noe av det fineste designet i hele HiFi bransjen. Selv har jeg en Marantz SA-KI-Pearl SACD Player med signert SST skilt med gravert singnatur KI på toppen av CD spilleren. Det bare er produsert 500 stk. av denne type Marantz CD spiller og har en fantastisk god lyd.

Marantz_724px_02.jpg Pearl.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn