Eirik's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • marhen

    Medlem
    Ble medlem
    26.05.2013
    Innlegg
    10
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Når jeg titter tilbake på alt jeg har laget, så er det en suksess som stikker seg ut - strømkabelen Furutech Elysium. Solgte 50-60stk som trolig er i full drift der ute.

    @Evo III var første kjøper ifølge de gamle bestillingslistene - 23.12.2016.

    Nå 7 år etter føler jeg tiden er inne for en mk2, og etterhvert en høyttalerkabel-modell med samme tanke materialkarakteristikk 🙂

    Vis vedlegget 981173
    Har du vurdert andre og nyere Viborg plugger?
    Når jeg titter tilbake på alt jeg har laget, så er det en suksess som stikker seg ut - strømkabelen Furutech Elysium. Solgte 50-60stk som trolig er i full drift der ute.

    @Evo III var første kjøper ifølge de gamle bestillingslistene - 23.12.2016.

    Nå 7 år etter føler jeg tiden er inne for en mk2, og etterhvert en høyttalerkabel-modell med samme tanke materialkarakteristikk 🙂

    Vis vedlegget 981173
    Har du vurdert andre Viborg kontakter?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.076
    Antall liker
    9.092
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Har du vurdert andre og nyere Viborg plugger?

    Har du vurdert andre Viborg kontakter?
    På det tidspunktet jeg laget denne var det de beste Viborg hadde. Nå står det ikke lenger Viborg på de som selges i dag, men ellers uendret.

    Viborg i dag har begynt å prise seg på nivå med Furutech og Oyaide på flere modeller. Men alt kan skaffes, så send en PM hvis du har ønsker til en egen kombinasjon 👍🏻
     

    marhen

    Medlem
    Ble medlem
    26.05.2013
    Innlegg
    10
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    På det tidspunktet jeg laget denne var det de beste Viborg hadde. Nå står det ikke lenger Viborg på de som selges i dag, men ellers uendret.

    Viborg i dag har begynt å prise seg på nivå med Furutech og Oyaide på flere modeller. Men alt kan skaffes, så send en PM hvis du har ønsker til en egen kombinasjon 👍🏻
    Tenkte på VE501 eller VE503 som bl.a. svenske Regal bruker i sine kabler.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.076
    Antall liker
    9.092
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Tenkte på VE501 eller VE503 som bl.a. svenske Regal bruker i sine kabler.
    Ser Audiophonics har de. 71 euro med kurs 11,5 blir ca 800. Inkl MVA blir da 1000kr. Siden de ikke er VOEC registrert får man et tollgebyr på ca 200 også. Så havner på rundt 1200kr ferdig importert da.

    IMG_4497.jpeg
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.076
    Antall liker
    9.092
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hva blir totalprisen for 1m kabel med disse?
    Ikke alle kontakter som er glad i såpass tykk kabel, men det går nok. Pris for 1meters utgave med kontakter avbildet over vil ligge på 1.390kr. Hvis du selv skaffer kontakter og sender meg, så blir det 1.090kr for kabel, strømper, krympeslanger og arbeid.
     

    marhen

    Medlem
    Ble medlem
    26.05.2013
    Innlegg
    10
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Ikke alle kontakter som er glad i såpass tykk kabel, men det går nok. Pris for 1meters utgave med kontakter avbildet over vil ligge på 1.390kr. Hvis du selv skaffer kontakter og sender meg, så blir det 1.090kr for kabel, strømper, krympeslanger og arbeid.
    Takker for din tilbud, spørsmål er om jeg vil høre forskjellen mellom pluggene når prisen blir doblet. Jeg tviler på det særlig når hørselen ikke er som den en gang var. Jeg må tenke litt til så hører du fra meg.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.076
    Antall liker
    9.092
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Takker for din tilbud, spørsmål er om jeg vil høre forskjellen mellom pluggene når prisen blir doblet. Jeg tviler på det særlig når hørselen ikke er som den en gang var. Jeg må tenke litt til så hører du fra meg.
    Jeg tror ikke du vil merke forskjell. Viborg er et kinesisk merke som har klart å brande seg bra, så over de siste årene har de skrudd opp prisene på tingene sine betraktelig. Jeg mottok kontakter i går og de er så langt jeg klarer å se identiske som den gangen det stod Viborg på de.

    Jeg har testet mye forskjellige kontakter og disse er helt klart de beste. Furutech FI-11 Rhodium var også gode:

    Men på tykk kabel så er faktisk disse et lite hakk bedre ift strekkavlastning (y)
    IMG_4506.jpeg


    De dårligste er ofte disse som bare har klemme "sideveis", som gjør at kabel ikke står sentrert i kontakt (på tynnere kabler) og virker skjøre når man skal feste over tykk kabel. Den mekanismen brukes av Oyaide, de fleste fra Viborg og de fleste andre "NoName" kontakter. Det funker absolutt, men som litt i overkant perfeksjonist på ting jeg gir fra meg så synes jeg ikke det er optimalt.
    1704783216818.png

    1704783605390.png


    Men tenk over det og se hva du gjør :)
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.507
    Antall liker
    9.519
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Så så X, må nok sette fra deg flaska nå 😉
    For all del, jeg synes Gato har veldig lekre amper - men det er fortsatt et lite stykke unna disse Premium-versjonene til Ken 😇
    Nja.. har jo hatt to ken saker og pm11s3.. gato er nok enda bøsere i byggekvalitet :)
    Utseende blir individuelt :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.076
    Antall liker
    9.092
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Nja.. har jo hatt to ken saker og pm11s3.. gato er nok enda bøsere i byggekvalitet :)
    Utseende blir individuelt :)
    Ja som sagt synes jeg Gato lager meget lekre produkter, så det hele koker ned til smak og behag.
    Kunne levd lykkelig med begge deler i benken 😊
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.076
    Antall liker
    9.092
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    I går kom både kabel og krympeslanger, men til min store overraskelse var 22mm dimensjon på krympeslangene ikke nok til å brukes på 14mm som kabel er 🤬🤐 så siden den kun er å få i den ene dimensjonen, så da må det utgå dessverre..

    Jeg får finne på noe annet ift å gjøre de enkle å skille fra førsteutgaven :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.076
    Antall liker
    9.092
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    I går kom både kabel og krympeslanger, men til min store overraskelse var 22mm dimensjon på krympeslangene ikke nok til å brukes på 14mm som kabel er 🤬🤐 så siden den kun er å få i den ene dimensjonen, så da må det utgå dessverre..

    Jeg får finne på noe annet ift å gjøre de enkle å skille fra førsteutgaven :)
    Første bestilling via FINN er mottatt, så da må jeg la kreativiteten løpe fort :eek:
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.507
    Antall liker
    9.519
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Gato ser jo ikke like bra ut som Marantz nei, noen er jo født med dugg på hornhinenne så de ser vi bort i fra😉😁
    Den siste delen har du helt rett i.. noen liker jo mcintosh sitt utseende også 🤣🤣
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    6.076
    Antall liker
    9.092
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Var kommet litt ny patent på strekkavlaster siden sist. Kunne brukt den uten den sorte karbon-aktige hylsa, men passet akkurat til at jeg fikk smyget den over krympeslangen.
    IMG_4514.jpeg

    Så null mulighet for at det vrir seg i overgangen til kontakt:
    IMG_4515.jpeg

    Glemte å ta bilder før bare det ytre gjenstod, men terminert med gullbelagte endehylser og kontaktene sitter så støpt at jeg hadde ikke vært engstelig for å dra ut kabel ved å dra i selve kabelen 😅

    Nok selvskryt, får fyre opp litt musikk 👍🏻
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.997
    Antall liker
    91.326
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Var kommet litt ny patent på strekkavlaster siden sist. Kunne brukt den uten den sorte karbon-aktige hylsa, men passet akkurat til at jeg fikk smyget den over krympeslangen.
    Vis vedlegget 985735
    Så null mulighet for at det vrir seg i overgangen til kontakt:
    Vis vedlegget 985736
    Glemte å ta bilder før bare det ytre gjenstod, men terminert med gullbelagte endehylser og kontaktene sitter så støpt at jeg hadde ikke vært engstelig for å dra ut kabel ved å dra i selve kabelen 😅

    Nok selvskryt, får fyre opp litt musikk 👍🏻
    Selvgjort er velgjordt! 😉
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.124
    Antall liker
    20.484
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Om eg skal få lov til å pirke litt på kabelen Eirik84.....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn